Binnenlandse Politiek

Vera Bergkamp (D66) gekozen tot Kamervoorzitter - https://nos.nl/l/2375791

Zonder dat ik enig idee heb over wie zij is, vind ik het jammer. Vond Arib echt een uitstekende voorzitter die het van mij mocht blijven doen.
 
Vera Bergkamp (D66) gekozen tot Kamervoorzitter - https://nos.nl/l/2375791

Zonder dat ik enig idee heb over wie zij is, vind ik het jammer. Vond Arib echt een uitstekende voorzitter die het van mij mocht blijven doen.
Er was de laatste tijd ook commentaar op Arib. Dus wie weet gaat het met Bergkamp wel beter. Voor jou zou ze in ieder geval haar naam mee moeten hebben.... ;) Voor wie eigenlijk niet?

Het schijnt dat Bosma eigenlijk ook een hele goede voorzitter is. Hij verving Arib al meerdere keren. Maar ja, er komt nooit een meerderheid voor een PVV voorzitter. En logisch natuurlijk.
 
Er was de laatste tijd ook commentaar op Arib. Dus wie weet gaat het met Bergkamp wel beter. Voor jou zou ze in ieder geval haar naam mee moeten hebben.... ;) Voor wie eigenlijk niet?

Het schijnt dat Bosma eigenlijk ook een hele goede voorzitter is. Hij verving Arib al meerdere keren. Maar ja, er komt nooit een meerderheid voor een PVV voorzitter. En logisch natuurlijk.
Elke nederlaag voor een PVVer is mooi meegenomen!
 
Bosma met afstand de beste debatter. Jammer dat hij het niet is geworden. Misschien beter dat hij gewoon in de kamer blijft spreken. Zijn rol als voorzitter met Baudet was echt geweldig.
 
Bosma met afstand de beste debatter. Jammer dat hij het niet is geworden. Misschien beter dat hij gewoon in de kamer blijft spreken. Zijn rol als voorzitter met Baudet was echt geweldig.
Als t een goede debater is zou je m juist geen voorzitter moeten laten worden lijkt mij.
 
Oprechte vraag: wat was daar geweldig aan?
Heb niet mee gekregen dat bosma voorzitter was en iets met baudet had.
Geweldig grappig. Zal het is opzoeken. Kon het niet vinden. Gewoon leuk te zien hoe Baudet Bosma woorden in de mond legde en ze het gewoon goed met elkaar konden vinden.
 
Eerst was D66 nog verantwoordelijk voor de rel rond Rutte door bewust de notities te lekken, nu is het alweer zo dat D66 Bergkamp als voorzitter "krijgt" zodat Rutte kan blijven zitten in een handjeklap voor posities. Dat duivelse D66(6) toch.

Eerlijk is eerlijk voor wat betreft (wellicht) toch weer Rutte als MP, die deur hebben ze zelf ook op een kier laten staan, dus je kunt er weinig concreets tegen in brengen.

Edit: voor zover nodig qua toelichting op de eerste alinea, dat is niet hoe ik er zelf in zit maar wat ik gezegd zie worden.
 
Laatst bewerkt:
Johan D. is mijn held van de eeuw, maar Rutte begint te klimmen naar plek 2, Ouwehand stelt hem net een heel simpele vraag en zijn antwoord is bijna 3 minuten lang met 0% relevantie op de vraag, draait er 100% omheen maar blijft dicht bij de gestelde vraag gedachte met 0% relevantie.. Dit is gewoon een masterclass politiek met Markie, geen seconde krijgt men hem in een hoek.

Als Mark een voetbalclub was die met 0-12 achter stond kon je er nog op rekenen dat die wint met 14-12, grote foei gehalte voor die man maar tegelijk ook enorme bewondering gewoon.
Als het om Rutte gaat helemaal eens.. voor mij is de VVD nooit interessant geweest, ik heb het lang overwogen, dat zegt al iets.. komt ook dat hij wel degene is geweest die de economie m.i. een enorme boost heeft gegeven. En blijkt ook tijdens de crisis behoorlijk stabiel. Zonder de coronacrisis had de VVD groter geweest, dat kan niet anders..
 
Als het om Rutte gaat helemaal eens.. voor mij is de VVD nooit interessant geweest, ik heb het lang overwogen, dat zegt al iets.. komt ook dat hij wel degene is geweest die de economie multinationals en aandeelhouders m.i. een enorme boost heeft gegeven. En blijkt ook tijdens de crisis behoorlijk stabiel. Zonder de coronacrisis had de VVD groter geweest, dat kan niet anders..
 
Als het om Rutte gaat helemaal eens.. voor mij is de VVD nooit interessant geweest, ik heb het lang overwogen, dat zegt al iets.. komt ook dat hij wel degene is geweest die de economie m.i. een enorme boost heeft gegeven. En blijkt ook tijdens de crisis behoorlijk stabiel. Zonder de coronacrisis had de VVD groter geweest, dat kan niet anders..

Nee hoor, waarschijnlijk juist kleiner.
VVD stond pre corona op verlies. Precies na de uitbraak in NL kwamen er veel zetels bij in de peilingen, na een paar persconferenties van Rutte.
Er wordt in de verkiezingsanalyses niet enkel gesproken over de bekende 'premiersbonus', maar ook over 'coronabonus'.

Overigens is de invloed op de economie niet iets wat je zou moeten overdrijven. We blijven grotendeels afhankelijk van de wereldeconomie. En er is genoeg kritiek geweest op het bezuinigingsbeleid etc.
Nog los van welke economie de kabinetten Rutte heeft willen boosten (Reële economie of niet, korte vs lange termijn, grote bedrijven vs maatschappijbreed, etc).
 
Ik heb juist nu geen VVD gestemd met dit zwalkende en falende Corona beleid. Geldt dit niet alleen als de crisis goed wordt aangepakt?
De VVD begon op het einde te zwalken met die aanpak en het gekloot met het RIVM. Dat opgeteld bij het feit dat de angst voor de coronacrisis op dat moment al flink aan het afnemen was en men vooruit wilde kijken tot voorbij de crisis, zorgde ervoor dat de piek in zetels weer slonk. Maar de VVD groeide qua zetels mee met de angst voor Corona.
 
De VVD begon op het einde te zwalken met die aanpak en het gekloot met het RIVM. Dat opgeteld bij het feit dat de angst voor de coronacrisis op dat moment al flink aan het afnemen was en men vooruit wilde kijken tot voorbij de crisis, zorgde ervoor dat de piek in zetels weer slonk. Maar de VVD groeide qua zetels mee met de angst voor Corona.
Bevestiging van het gemiddelde denkniveau van Nederland.
 
Terug
Bovenaan Onderaan