Binnenlandse Politiek

De spotjes bij D66 gingen nog wel ergens over inhoudelijk, die dan inderdaad voornamelijk door Kaag werden verwoord. De tenenkrommende campagne van de VVD was alleen maar "Waarom stemt u op Rutte?" met wat oneliners over hoe een leuke man het is.
Maar waarom hij een leuke man is ben ik vergeten ;)
 
Hoe onvergelijkbaar? Jij doet altijd alsof politici heel bijzonder zijn en totaal anders zijn. Bij mijn weten zijn het gewoon mensen, die net als jij en ik de waarheid moeten vertellen en daar concequenties aan moeten verbinen.

Aantal goede replies heb je al gehad. Die onderstreep ik, met daarbij nog 1 toevoeging:
Het gaat om een persoon die is verkozen door heel veel mensen. 1,9 miljoen in dit geval. Je serveert niet enkel 1 persoon af, maar zegt ook iets tegen degenen die voor die persoon gekozen hebben.
Ook dat maakt de situatie tussen jou en leidinggevende voor mij onvergelijkbaar.
 
Aantal goede replies heb je al gehad. Die onderstreep ik, met daarbij nog 1 toevoeging:
Het gaat om een persoon die is verkozen door heel veel mensen. 1,9 miljoen in dit geval. Je serveert niet enkel 1 persoon af, maar zegt ook iets tegen degenen die voor die persoon gekozen hebben.
Ook dat maakt de situatie tussen jou en leidinggevende voor mij onvergelijkbaar.
Top, zet Rutte in de 2e kamer als kamerlid, daar stemmen we primair voor.

Daarnaast, hoeveel mensen hebben bewust op Rutte gestemd en hoeveel gewoon op de nr1 van de partij van hun keuze.
 
En toch hoeft het allemaal niet zo moeilijk te zijn. Als Rutte zich nu terugtrekt als premier van een nieuw kabinet en dus weer als lijsttrekker van de VVD wordt. Dus nog wel de onderhandelingen doet, maar niet als premier optreedt in het nieuwe kabinet, kan het allemaal Snel worden opgelost.

Feike Sijbesma (corona gezant, oud DSM) of van Zanen (burgemeester Den Haag) als premier naar voren schuiven en ze kunnen aan de slag.

Politiek kan zo makkelijk zijn.
Ik weet niet of ze t aandurven met iemand die geen ervaring heeft in de 2e kamer, hetzij als kamerlid, hetzij als minister/staatssecretaris.

Ben bang dat ze met Schippers aan komen zetten.
Kunnen ze gelijk zichzelf op de borst kloppen met t feit dat ze de eerste vrouwelijke premier hebben geleverd.
 
Top, zet Rutte in de 2e kamer als kamerlid, daar stemmen we primair voor.

Daarnaast, hoeveel mensen hebben bewust op Rutte gestemd en hoeveel gewoon op de nr1 van de partij van hun keuze.
Mij best. Maar dar zal ie niet willen. Zal liever n baantje bij Shell of Unilever willen :p

Geen idee, maar dat is bezijdens het punt dat ik wil maken dat het om onvergelijkbare situaties zijn.
 
Ik weet niet of ze t aandurven met iemand die geen ervaring heeft in de 2e kamer, hetzij als kamerlid, hetzij als minister/staatssecretaris.

Ben bang dat ze met Schippers aan komen zetten.
Kunnen ze gelijk zichzelf op de borst kloppen met t feit dat ze de eerste vrouwelijke premier hebben geleverd.
Of van Aartsen of Remkes. Maar die zijn mogelijk al te veel op leeftijd.

Van Zanen vind ik persoonlijk wel statuur hebben. Die staat er, zeg maar.

Schippers... Ook geen fan van.
Dan liever Neelie Kroes. Ook al is die niet de jongste meer.

Edit: als we graag op de VS willen lijken, zou een bejaarde premier overigens wel logisch zijn...
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet of ze t aandurven met iemand die geen ervaring heeft in de 2e kamer, hetzij als kamerlid, hetzij als minister/staatssecretaris.

Ben bang dat ze met Schippers aan komen zetten.
Kunnen ze gelijk zichzelf op de borst kloppen met t feit dat ze de eerste vrouwelijke premier hebben geleverd.

Ik weet niet of het in Ruttes voordeel is als Opstelten heel veel vertrouwen in hem heeft. ;)
 
Hoe ver zou Wilders willen gaan om een coaltie met CDA, D66 en nog 2 partijen te vormen en de VVD buitenspel te zetten?
 
Hoe ver zou Wilders willen gaan om een coaltie met CDA, D66 en nog 2 partijen te vormen en de VVD buitenspel te zetten?
Een beetje minder Marokkanen? :unsure:

Naar mijn mening zijn de regeerambities van Wilders 0. En ik ben benieuwd wat Kaag dan thuis gaat vertellen.
Ik zie nog eerder een Rutte 4 ontstaan met de PVV en het CDA
 
Prima entertainment dit, hoor. Interessante theorieën ook. Fijne invalshoeken en prettig om over te filosoferen.

En toch komt er gewoon een Rutte IV.

Mark (pun intended) my words.
 
Prima entertainment dit, hoor. Interessante theorieën ook. Fijne invalshoeken en prettig om over te filosoferen.

En toch komt er gewoon een Rutte IV.

Mark (pun intended) my words.
En dat zou het vertrouwen in de politiek de zoveelste dreun geven, iets wat gezien de diverse randverschijnselen niet heel wijs is. Als Rutte blijft speelt ie de populisten in de kaart, maar kennelijk is zijn ego belangrijker dan landsbelang, kortom een omhooggevallen droplul die niet weet dat hij een dienende functie heeft.
 
Prima entertainment dit, hoor. Interessante theorieën ook. Fijne invalshoeken en prettig om over te filosoferen.

En toch komt er gewoon een Rutte IV.

Mark (pun intended) my words.
Dat is ook niet zo‘n moeilijke voorspelling.

1. Regeren zonder VVD kan eigenlijk niet.
2. Rutte=VVD
3. Rutte heeft geen moeite met draaien.

Er zal nu alleen wat meer tijd overheen gaan.

En wat betreft de Eredivisie:

Prima entertainment dit, hoor. Interessante theorieën ook. Fijne invalshoeken en prettig om over te filosoferen.

En toch wordt ajax kampioen. ;)
 
Mijn politieke kennis is beperkt maar het deel dat het ziet als kiezen tussen the lesser evil zal toch gegroeid zijn lijkt me. Ik hoop zelf vooral niet dat partijen als FvD en PVV te belangrijk worden maar dat valt wel mee denk ik?
 
Dat is ook niet zo‘n moeilijke voorspelling.

1. Regeren zonder VVD kan eigenlijk niet.
2. Rutte=VVD
3. Rutte heeft geen moeite met draaien.

Er zal nu alleen wat meer tijd overheen gaan.

En wat betreft de Eredivisie:

Prima entertainment dit, hoor. Interessante theorieën ook. Fijne invalshoeken en prettig om over te filosoferen.

En toch wordt ajax kampioen. ;)
Bracht de voorspelling ook niet in de hoop of veronderstelling er een Nobelprijs mee te winnen, maar meer omdat je her en der al begint te lezen dat een Rutte IV inmiddels vrijwel onmogelijk zou zijn, na de “harde” woorden van D66/CDA. De uitspraken van CU lijkt men ook nogal te doen geloven in een kantelpunt. Lijkt me allemaal weer wat naïef, just saying. #plasglaswas
 
Mark Rutte is net Jan Reker. Bakt er niet veel van!

Ongelooflijk dat er nu meermaal al is uitgekomen dat het een lachende leugenaar is, maar gewoon voor de 4e keer verkozen is. Pathologische leugenaar met een dubbele agenda. Pieter Omtzigt heeft het goed verwoord in een kort filmpje wat ongeveer 5 a 6 minuten duurt (youtube, begint met Marijnissen die het woord overdraagt aan Omtzigt). Probleem ligt veel dieper dan alleen Mark Rutte, maar hij is wel degene die deze cultuur in stand houdt. Schrijnend dat dat zich volksvertegenwoordiger mag noemen.
 
Er is nog een mogelijke variant die hier niet besproken is voor zover ik heb gelezen. Na veel soebatten gaat de VVD overstag en "gunt" Kaag het premierschap ("in het landsbelang"). D66 zal hiervoor een hoge politieke prijs moeten betalen door in te leveren op standpunten en ministersposten. Nou ken ik D66 als een partij met slappe knieeen als het aankomt op regeringsdeelname. Dus ik sluit deze variant zeker niet uit.
Waarschijnlijker acht ik dat er wat weken voorbij gaan met geneuzel zodat "het volk" weer wat afkoelt en dat er dan, alweer "in het landsbelang" alsnog een Rutte IV komt. Ze dronken een glas, deden een plas en alles bleef zoals het was.
 
Er is nog een mogelijke variant die hier niet besproken is voor zover ik heb gelezen. Na veel soebatten gaat de VVD overstag en "gunt" Kaag het premierschap ("in het landsbelang"). D66 zal hiervoor een hoge politieke prijs moeten betalen door in te leveren op standpunten en ministersposten. Nou ken ik D66 als een partij met slappe knieeen als het aankomt op regeringsdeelname. Dus ik sluit deze variant zeker niet uit.
Waarschijnlijker acht ik dat er wat weken voorbij gaan met geneuzel zodat "het volk" weer wat afkoelt en dat er dan, alweer "in het landsbelang" alsnog een Rutte IV komt. Ze dronken een glas, deden een plas en alles bleef zoals het was.
Denk het ook. 20% voor de eerste variant, 75% voor de tweede, en 5% voor elke andere mogelijkheid.
 
Eigenlijk mooi, 17 partijen en het er is nog nooit zoveel eensgezinheid geweest tijdens een debat. Rutte unites. ;)
#omdenken
 
Terug
Bovenaan Onderaan