Coronavirus

Goede mensenkennis, die staan ook onderaan op de zelfde a4tje. Ondernemers is ff tijdelijk, de rest is gewoon permanent onder
Alles onderaan, een heel stuk wit en op 1 de grote groep, PSV-fans, werkzaam op Schiphol en Kroatisch bloed. Ik had niet anders verwacht, net zoals je voorgaande posts niet heel verrassend zijn.
 
Dood hoort bij het leven maar ziektes bestrijden en doden voorkomen ook.
Ik snap de frustratie voor ondernemers. Maar er zijn ook mensen die minder vermogend zijn dan bepaalde ondernemers.
Als je stelt dat de dood bij het leven hoort, dan kun je ook stellen dat failliet gaan of genoegen nemen met een baan waarbij je minder verdiend, of tijdelijk in de bijstand zitten ook bij het leven hoort. Als je al deze opties niet ziet zitten kun je als entrepreneur ook een andere onderneming opstarten. Misschien is het een idee om de getroffen ondernemers voorrang te geven bij de start van een nieuw bedrijf als alles weer dicht gaat?

Het is even wennen maar iemand die in een rolstoel zit heeft het voor de rest van zijn leven misschien niet breed, een ex soldaat met ptss misschien ook niet zo ik weet het niet.
Zal ff proberen te duiden wat ik bedoelde. Mijn oma heeft t laatste zetje gekregen van Covid, raak ik niet van in de kreukels, en de rest van familie ook niet. Ergo, de dood hoort bij het leven.
Echter, als mij vrouw morgen Covid oploopt, over 7 dagen benauwd wordt, en hier thuis voor t oog van de kinderen stikt omdat de zorg overbelast is, dan raken er wel mensen in de kreukels.

Failliet gaan hoort er ook bij, maar failliet gaan doordat je al 1 jaar stilligt van overheidswege is net ff anders. Overigens is het niet in iedere branche makkelijk om opnieuw te beginnen. Als voorbeeld mijn stokpaardje 'de kermis' een exploitant heeft een attractie, kan die verkopen en herinvesteren in een nieuwe attractie, waarbij hij slechts een deel van het kapitaal voor de nieuwe attractie hoeft te lenen.
Stel, er vallen straks een aantal exploitanten om (kans aanwezig, kleine inkomsten deze zomer, nog geen cent gezien van de beloofde 10mlj, maar wel de kosten voor de diverse keuringen, wagenpark en attractie) en het gewone levensonderhoud dat doorloopt.) Het volledig vanuit het niets starten is gezien de investering die een nieuwe zaak kost (uitgaand van grootvermaak voor volwassenen) nagenoeg niet haalbaar.

En zo zal het voor meer branches zijn, simpel stellen dat alles binnen een paar jaar weer terug komt is ridicuul, er kunnen dingen (gaan) omvallen die je van je levensdagen niet meer terug gaat zien.

(heb t gevoel dat we op 1 lijn zitten maar langs elkaar heen praten?)
 
Dood hoort bij het leven maar ziektes bestrijden en doden voorkomen ook.
Ik snap de frustratie voor ondernemers. Maar er zijn ook mensen die minder vermogend zijn dan bepaalde ondernemers.
Als je stelt dat de dood bij het leven hoort, dan kun je ook stellen dat failliet gaan of genoegen nemen met een baan waarbij je minder verdiend, of tijdelijk in de bijstand zitten ook bij het leven hoort. Als je al deze opties niet ziet zitten kun je als entrepreneur ook een andere onderneming opstarten. Misschien is het een idee om de getroffen ondernemers voorrang te geven bij de start van een nieuw bedrijf als alles weer dicht gaat?
Het lijkt net of ondernemers er zelf voor kiezen. Voor het niet werken. Dat het hun eigen schuld is. Ondernemer is blijkbaar een vak. Wat een gelul. Ondernemen is een manier om je vak uit te kunnen oefenen. Voor de een om er rijker van te worden. Of om allerlei regeltjes en bazen te omzeilen. Maar voor een heel groot deel omdat het de enige manier is om dat vak uit te oefenen.
 
Zal ff proberen te duiden wat ik bedoelde. Mijn oma heeft t laatste zetje gekregen van Covid, raak ik niet van in de kreukels, en de rest van familie ook niet. Ergo, de dood hoort bij het leven.
Echter, als mij vrouw morgen Covid oploopt, over 7 dagen benauwd wordt, en hier thuis voor t oog van de kinderen stikt omdat de zorg overbelast is, dan raken er wel mensen in de kreukels.

Failliet gaan hoort er ook bij, maar failliet gaan doordat je al 1 jaar stilligt van overheidswege is net ff anders. Overigens is het niet in iedere branche makkelijk om opnieuw te beginnen. Als voorbeeld mijn stokpaardje 'de kermis' een exploitant heeft een attractie, kan die verkopen en herinvesteren in een nieuwe attractie, waarbij hij slechts een deel van het kapitaal voor de nieuwe attractie hoeft te lenen.
Stel, er vallen straks een aantal exploitanten om (kans aanwezig, kleine inkomsten deze zomer, nog geen cent gezien van de beloofde 10mlj, maar wel de kosten voor de diverse keuringen, wagenpark en attractie) en het gewone levensonderhoud dat doorloopt.) Het volledig vanuit het niets starten is gezien de investering die een nieuwe zaak kost (uitgaand van grootvermaak voor volwassenen) nagenoeg niet haalbaar.

En zo zal het voor meer branches zijn, simpel stellen dat alles binnen een paar jaar weer terug komt is ridicuul, er kunnen dingen (gaan) omvallen die je van je levensdagen niet meer terug gaat zien.

(heb t gevoel dat we op 1 lijn zitten maar langs elkaar heen praten?)

Ik was onderweg in de auto en toen ik bij m'n fiets aan kwam had ik de post nog net iets veranderd. Maar ik denk het wel ja. Bedrijven vallen om, maar de dood is ook onomkeerbaar.
Gelukkig is het ook niet zo dat je hier in Nederland rotte bloembollen (zoals in de tweede wereldoorlog?) moet gaan eten als je een minder goede baan krijgt.
Aan de andere kant is het weer zo dat je met een zwakke economie(als je het even uitvergroot), het algehele welzijn ook verslechteren dus je zal een humane middenweg moeten vinden.
 
Het lijkt net of ondernemers er zelf voor kiezen. Voor het niet werken. Dat het hun eigen schuld is. Ondernemer is blijkbaar een vak. Wat een gelul. Ondernemen is een manier om je vak uit te kunnen oefenen. Voor de een om er rijker van te worden. Of om allerlei regeltjes en bazen te omzeilen. Maar voor een heel groot deel omdat het de enige manier is om dat vak uit te oefenen.
Dat zijn jouw woorden, niet de mijne die je daar "gelul" noemt. Wat voor oplossingen zou jij dan aandragen?
 
Ook het vaccinatietempo neem toe, waarbij het wel de vraag is hoe correct de geschatte aantallen zijn die vrijgegeven worden. Met de huidige priksnelheid (7daags gem) zijn we over 632 dagen klaar met prikken van de hele bevolking (waarde was vorige week 870 dagen), kortom, het tempo moet nog verder omhoog en hoe eerder het Janssen Vaccin met 1 prik beschikbaar komt hoe beter, maar t lijkt vooralsnog dat deze pas begin mei beschikbaar komen en ook in kleine hoeveelheden.

Overigens als je uitgaat van ca 3.5 miljoen mensen onder de 18 niet prikken duurt het 'nog maar' 513 dagen. De belofte van iedereen voor juni 1 prik is nog ver van de waarheid.
 
Desnoods in tijden van crisis naar een soort basisinkomen dat voor iedereen (naar draagkracht) gelijk is.

Dat is er, dat heet de bijstand. Dat is nu ook de ondergrens die gehanteerd wordt in de steunbepalingen. Dan is het zuir en fout dat bij zzp-ers het inkomen van de partner wel meetelt maar bij bedrijven niet, daar gaat het fout naar mijn mening.
 
Dat is er, dat heet de bijstand. Dat is nu ook de ondergrens die gehanteerd wordt in de steunbepalingen. Dan is het zuir en fout dat bij zzp-ers het inkomen van de partner wel meetelt maar bij bedrijven niet, daar gaat het fout naar mijn mening.
Dat bedoel ik niet. Ik bedoel dat ook mensen in loondienst moeten inleveren. Niet alleen om het financieel op te kunnen hoesten, ook om de pijn van de crisis dusdanig gelijkmatig te verdelen dat iedereen die pijn ook ongeveer even hard voelt en dus wellicht net dat stapje harder zet om er met z'n allen weer uit te komen. Het is toch wel een beetje raar dat een ondernemer in de shit komt of failliet gaat en een ambtenaar bovenop zijn salaris nog een vergoeding krijgt voor het thuiswerken. En dat dat dan allemaal besloten wordt door de allerhoogste baas van die ambtenaar. Juist, de overheid.
 
Dat bedoel ik niet. Ik bedoel dat ook mensen in loondienst moeten inleveren. Niet alleen om het financieel op te kunnen hoesten, ook om de pijn van de crisis dusdanig gelijkmatig te verdelen dat iedereen die pijn ook ongeveer even hard voelt en dus wellicht net dat stapje harder zet om er met z'n allen weer uit te komen. Het is toch wel een beetje raar dat een ondernemer in de shit komt of failliet gaat en een ambtenaar bovenop zijn salaris nog een vergoeding krijgt voor het thuiswerken. En dat dat dan allemaal besloten wordt door de allerhoogste baas van die ambtenaar. Juist, de overheid.
Nah, ik zou 'de ambtenaar' niet als voorbeeld nemen, in het gewone bedrijfsleven liggen de beloningen beduidend hoger weet ik uit ervaring. Maar de, laten we allemaal de pijn voelen zodat iedereen serieus meewerkt, is wel een interessante.
 
Nah, ik zou 'de ambtenaar' niet als voorbeeld nemen, in het gewone bedrijfsleven liggen de beloningen beduidend hoger weet ik uit ervaring. Maar de, laten we allemaal de pijn voelen zodat iedereen serieus meewerkt, is wel een interessante.
Eens. De ambtenaar noemde ik omdat zijn hoogste baas beslist dat de ondernemer niet meer mag werken en de ambtenaar een extra vergoeding krijgt om thuis te werken.
 
Nah, ik zou 'de ambtenaar' niet als voorbeeld nemen, in het gewone bedrijfsleven liggen de beloningen beduidend hoger weet ik uit ervaring. Maar de, laten we allemaal de pijn voelen zodat iedereen serieus meewerkt, is wel een interessante.
Jep, maar dan ook wel blijvend tot de schulden die gemaakt worden zijn terugverdiend en niet op de volgende generaties komen te liggen? Dus ook voor ondernemers die t straks weer voordewinds gaat komt er een rem op de winst? En de belachelijke belastingvoordelen voor bedrijven en winstconstructies ook maar gelijk herstructuren.
 
rico ;Om nog even terug te komen op de Astrazenica bijwerkingen ophef en de UK:
vindt dat de officiele UK site het heel netjes uitlegt en bijhoudt hoe het (erin) staat qua bijwerkingen.
Duidelijk wat en hoe er gerapporteerd wordt en dicht bij de ruwe data blijvend qua interpretaties. Alles goed inzichtelijk.
Aantekening is nog wel dat UK bij oud begonnen is, terwijl in Dsl AstraZ in he begin vooral aan jongeren* (niet bejaarden) in essentiele functies gegeven is (verpleeg-zorg en leraren bijv).
Hoop overigens dat ze hier ook weer snel de boel oppakken voor jonger dan 60.
 
Ook het vaccinatietempo neem toe, waarbij het wel de vraag is hoe correct de geschatte aantallen zijn die vrijgegeven worden. Met de huidige priksnelheid (7daags gem) zijn we over 632 dagen klaar met prikken van de hele bevolking (waarde was vorige week 870 dagen), kortom, het tempo moet nog verder omhoog en hoe eerder het Janssen Vaccin met 1 prik beschikbaar komt hoe beter, maar t lijkt vooralsnog dat deze pas begin mei beschikbaar komen en ook in kleine hoeveelheden.

Overigens als je uitgaat van ca 3.5 miljoen mensen onder de 18 niet prikken duurt het 'nog maar' 513 dagen. De belofte van iedereen voor juni 1 prik is nog ver van de waarheid.
Belofte is toch 'voor de zomer' ipv 1 juni?
Waarbij ze dan eerder de zomervakanties aanhouden, had ik t idee.
 
Belofte is toch 'voor de zomer' ipv 1 juni?
Waarbij ze dan eerder de zomervakanties aanhouden, had ik t idee.
Ach, t was eerst 1 oktober, toen zomer, juni is ook geroepen. Vooralsnog lijkt allemaal onhaalbaar, maar crux zit m nu vooral in de leveringen.
 
Ik ben wel heel benieuwd hoe over 5 jaar wordt teruggekeken op deze periode. Een gevalletje achteraf is makkelijk lullen natuurlijk, maar dan kunnen we wel zien of dit het allemaal waard is geweest. Onze regering kennende zal er nog wel ergens een schandaaltje naar boven komen.
Denk je dat ze terug gaan kijken en hier iets van gaan leren? Ik hoop het, maar ik verwacht de volgende pandemie gewoon weer dezelfde waardeloze afwachtende regering.
Dikke doei, normale loonstrook word al uitgeknepen van alle kanten, laat staan ook nog deel voor de ondernemers afstaan
Shit happens, je wilt voor je zelf werken en dat kan alle kanten op gaan, snel rijk worden en snel blut zijn. Alleen zo'n extreem pandemie scenario komt zelden tot nooit voor in het mensenleven dus de ondernemers die nu de lul zijn hebben gewoon pech/karma. De normale man moet niet gaan bloeden omdat zij niet voor een baas willen werken maar eigen baas willen spelen, met alle risico's van dien.

Internet gaat nooit failliet en is pandemieproof, wat ondernemers meer of minder ach misschien is het ook wel tijd voor een goede reset in de offline wereld.
Ik vind je echt belachelijk reageren tov ondernemers. Het risico op een dergelijke lange sluiting kan geen enkele ondernemer incalculeren. Overheid beslist tot sluiting en zou dan ook de gevolgen moeten dragen.

Ze hadden moeten onderzoeken hoe ondernemingen wel open gekund hadden.
Neem je jaarsalaris van 2020 en deel het door 13 (1 maand extra voor je vakantiegeld) en je weet je gemiddelde salaris. Dan kun je ook prima weten of je in kan leveren of niet. En als je dat kan, klik hier, klik hier klik hier klik hier en vele andere doelen die je kan steunen.
De hoogte van je salaris zegt niet alles. Je vaste lasten hebben ook nog invloed.
Dat bedoel ik niet. Ik bedoel dat ook mensen in loondienst moeten inleveren. Niet alleen om het financieel op te kunnen hoesten, ook om de pijn van de crisis dusdanig gelijkmatig te verdelen dat iedereen die pijn ook ongeveer even hard voelt en dus wellicht net dat stapje harder zet om er met z'n allen weer uit te komen. Het is toch wel een beetje raar dat een ondernemer in de shit komt of failliet gaat en een ambtenaar bovenop zijn salaris nog een vergoeding krijgt voor het thuiswerken. En dat dat dan allemaal besloten wordt door de allerhoogste baas van die ambtenaar. Juist, de overheid.
Met thuiswerkvergoeding bespaart de overheid nog steeds. Er worden namelijk geen reiskosten meer betaald. Puur kijkend naar de ambtenaar zelf is het niet meer dan eerlijk. Samen tegen Corona heeft het niks mee te maken inderdaad.
Belofte is toch 'voor de zomer' ipv 1 juni?
Waarbij ze dan eerder de zomervakanties aanhouden, had ik t idee.
Voor de zomer was beloofd. 21 juni dus. Rasoptimist De Jonge heeft daar nu zomervakantie van gemaakt.
 
De hoogte van je salaris zegt niet alles. Je vaste lasten hebben ook nog invloed.

Dat is echt een kulargument, als je je baan in een normale tijd kwijt raakt val je ook terug, en als je geen nieuwe baan vind val je terug naar de bijstand. Als je partner werkt krijg je niets. Dat is een normaal standaard gegeven, wel of geen corona daar moeten we niets aan veranderen.

Dat je in covid tijd zegt we kijken tijdelijk niet naar het salaris van je partner is goed, maar ook niet langer dan tot 2 maanden na het opheffen van de maatregelen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan