AZ - PSV | Zondag 21 maart | Eindstand 2-0

Status
Je kunt niet meer reageren.
Is er iemand die iets in Vertessen ziet, behouden Schmidt? Wie brengt zo'n jongen nu in, als je Madueken en Ihattaren op de bank hebt zitten? Sterker nog: waarom zit de jongen überhaupt bij de selectie.

Ik zou het begrijpen bij een voorsprong tegen een ploeg die je dan echt onder druk gaat zetten om zo te profiteren van de ruimte die ontstaat icm zijn snelheid. Maar wanneer je zelf probeert de tegenstander onder druk te zetten en in kleinere ruimtes moet opereren?

Het is ook geen hogere wiskunde, dit moet Schmidt ook weten. Madueke heeft een rendement waar alleen Gakpo bij in de buurt kan komen, lijkt me prettig wanneer je een wedstrijd moet winnen maar blijkbaar niet nodig? Zoveel vragen...
 
Ik hoorde gisteren Langs de lijn. (Zat in de auto tijdens de wedstrijd) en hoorde de commentator zeggen dat Teze in dribbelde, de bal vervolgens niet kwijt kon en daar een soort gebaar hij maakte. En dit, dit is in mijn ogen PSV ten voeten uit. Er is zo weinig beweging op het middenveld, zo weinig gogme van hoe je moet lopen, dat je de bal in de loop moet krijgen of daar waar je naartoe beweegt. Het is een statische bende. Dat is deels tactiek en dus de schuld van de coach. Maar het is ook deels technisch inzicht en dus zeer afhankelijk van hoeveel ‘voetbal’ er op je middenveld staat en in hoeverre het middenveld complementair is. En die balans is er niet. Ons centrale blok ziet de opening niet en de rest loopt niet vrij.

Exact. Je kunt niet voetballen als je de bal niet kwijt kunt en dat is eigenlijk 9 van de 10 keer het probleem.
 
Ik ben het met je eens, maar toen we dat onder Cocu hadden ik er ook niet tevreden mee was. Het grote dilemma is dat ik en mooi aanvallend voetbal wil zien en resultaat halen. dat schijnt op de een of andere manier niet mogelijk te zijn (kwaliteit van de spelersgroep): wat kies je dan???

Op het moment dus: resultaat met countervoetbal, maar ik sluit niet uit als we dat doen, dat ik na een paar kampioenschappen weer ontevreden zal zijn.
Ach, onder Cocu staan vooral de laatste twee jaar iedereen bij. Eentje met een verzadigd elftal, waarbij de ploeg net een seizoen te lang bij elkaar bleef. Daarna het laatste seizoen, wat niet sprankelend was maar wel werd gewonnen wanneer het moest.

Het jaar met Depay en Wijnaldum was daarentegen echt een prachtig jaar. Goed voetbal, leuke spelers en een kansloze achtervolging van de concurrentie. Kan er nu alleen maar van dromen.
 
Het argument was, we hebben een betere speler niodig dan dat we nu hebben lopen. Dat is gewoon niet waar, in de eredivise (!) moet ee speler asl Gotze toch meer dan boldoende zijn?
Boscagli, Fein en Ginkel kunnen stuk voor stuk wél een pass geven. Alleen de eerste begint langzaam maar zeker te overtuigen, maar ik denk ook dat je met de laatste 2 meer voetbal en een hogere balcirculatie krijgt.
 
Moreno en Guardado kwamen door Brands, niet doordat er een of andere status van PSV zou zijn. Succesvolle CL campagne, tja, wat is succes? Joepie, we zijn nipt uitgeschakeld door Atletico, geweldig gedaan! Dat was overigens ook maar 1x. Vergeet je het FK Oliesjeik debacle niet? Jij noemt het resultaat gericht voetbal, ik noem het schijtbakken voetbal waarvan 1x overtuigend kampioen (concurrentie liet het ook afweten), en de andere 2 met veel geluk. Hij werd ook een keer derde en een keer vierde, om het maar even in perspectief te plaatsen.
tuurlijk, het was allemaal met geluk.. Hiddink werd ook 4x kampioen met heel veel geluk.. zo werkt het dus niet he..
 
Ik was ook verbaasd hoeveel meters Gotze moest maken. Verdedigd mee tot de eigen zestien en jaagt daarna weer de AZ verdediging op.
 
Verkeerd ingekocht. Verkeerd opgeleid. Verkeerd speel plan. Geen idee, maar met Rosario en Sangaré op het middenveld gaat het allemaal net wat langzamer, waardoor de tegenstander alweer gegroepeerd staat. Deze spelers zien of voelen niet wat er in hun rug gebeurt. Ze moeten het eerst zien, dan erover nadenken en dan moeten ze nog een goede pass versturen. Het eerste kunnen ze niet, de andere 2 gaan te vaak fout. Zeker als er druk op ze gezet wordt. Die 2 keer dat Boscagli er stond werden er veel meer ballen in de diepte gespeeld op Max en Dumfries, in plaats van ze aan te spelen op 30 meter van de achterlijn, terwijl er nog een verdediger bijstaat. Het is allemaal zo godvergeten voorspelbaar. Zo ook qua personen die een goal kunnen maken. Tegenstanders dekken met z’n 3en Malen, omdat ze toch wel weten dat die anderen toch niet gaan schieten en dat áls ze schieten, het toch geen goal wordt. Ons middenveld is zo ontzettend uit balans en niet complementair, dat in mijn ogen op deze 2 posities de sleutel ligt om wél te gaan presteren.
Dat ben ik wel met je eens. Götze, Ihattaren, zijn allebei geen spelers die regelmatig scoren. Ik zou ook liever zien dat Götze iets zou zakken waardoor er ruimte is voor een type Van Ginkel, iemand die scoort of van afstand eens gericht kan schieten.
Maar dit alles is niet opgelost door Rosario naar de bank te verbannen. En dat is mijn punt: d’r roepen nogal wat mensen dat Rosario weg moet, maar dan? Wat is het alternatief? En als je Sangare weg laat en bv Boscagli neerzet, is het dan ook goed? Want dan ligt het niet aan Rosario maar aan de balans in het elftal.
 
Laatst bewerkt:
Dat ben ik wel met je eens. Götze, Ihattaren, zijn allebei geen spelers die regelmatig scoren. Ik zou ook liever zien dat Götze iets zou zakken waardoor er ruimte is voor een type Van Ginkel, iemand p
Maar dit alles is niet opgelost door Rosario naar de bank te verbannen. En dat is mijn punt: d’r roepen nogal wat mensen d
Persoonlijk zou ik Sangare op de bank zetten en Rosario lekker laten staan.
 
Dat ben ik wel met je eens. Götze, Ihattaren, zijn allebei geen spelers die regelmatig scoren. Ik zou ook liever zien dat Götze iets zou zakken waardoor er ruimte is voor een type Van Ginkel, iemand p
Maar dit alles is niet opgelost door Rosario naar de bank te verbannen. En dat is mijn punt: d’r roepen nogal wat mensen d
Om eerlijk te zijn denk ik niet dat een type van Ginkel per se meer scoort dan Götze in de eredivisie. Die heeft er ook 5 inliggen in 13 wedstrijden. Dus in een seizoen zou hij ookwel de tien halen. Van Ginkel scoorde ooit 14 goals hier maar nam toen ook de penalty's (stuk of 5 - 6 als het er niet meer waren).

En bij Ihattaren vind ik juist dat hij meer beslissend moet zijn. Juist ook als hij een linie naar achteren gaat (assist of goal maakt me dan niet uit).
 
Dat ben ik wel met je eens. Götze, Ihattaren, zijn allebei geen spelers die regelmatig scoren. Ik zou ook liever zien dat Götze iets zou zakken waardoor er ruimte is voor een type Van Ginkel, iemand die scoort of van afstand eens gericht kan schieten.
Maar dit alles is niet opgelost door Rosario naar de bank te verbannen. En dat is mijn punt: d’r roepen nogal wat mensen dat Rosario weg moet, maar dan? Wat is het alternatief? En als je Sangare weg laat en bv Boscagli neerzet, is het dan ook goed? Want dan ligt het niet aan Rosario maar aan de balans in het elftal.
Het is ook een kwestie van balans. Beide hebben een spelmaker naast hun nodig. Dan heeft mijn voorkeur Rosario, want die is in balbezit net even vaardiger dan Sangare. Verdedigend is die laatste weer even beter.

Die spelmaker zie ik alleen niet in Fein, Guti of van Ginkel. Die laatste was in zijn goede jaren ook vooral sterk rondom de 16 van de tegenpartij. Daar heb je Gotze en Gakpo nu staan.
 
Dat ben ik wel met je eens. Götze, Ihattaren, zijn allebei geen spelers die regelmatig scoren. Ik zou ook liever zien dat Götze iets zou zakken waardoor er ruimte is voor een type Van Ginkel, iemand die scoort of van afstand eens gericht kan schieten.
Maar dit alles is niet opgelost door Rosario naar de bank te verbannen. En dat is mijn punt: d’r roepen nogal wat mensen dat Rosario weg moet, maar dan? Wat is het alternatief? En als je Sangare weg laat en bv Boscagli neerzet, is het dan ook goed? Want dan ligt het niet aan Rosario maar aan de balans in het elftal.
Het ligt sowieso aan de balans. Rosario heeft de pech dat ik hem al 3 jaar zie schutteren en Sangaré pas de laatste paar wedstrijden. Die krijgt dus het voordeel van de twijfel.
 
Sangare ruimt nog wel eens wat op en dat zie ik Rosario minder doen. Sangare levert de bal daarentegen weer iets vaker kinderlijk eenvoudig bij de tegenstander in. Op dit moment geef ik het koppel Sangare-Boscagli (of Gotze) het voordeel van de twijfel omdat Sangare er in mijn ogen nog niet heel lang zit en er voor nu naast een goede passer ook een verdedigend sterkere speler nodig is. Over het gehele seizoen is hij ook net wat minder door de ondergrens gezakt, ik geloof ook dat hij beter kan passen dan dat hij laat zien en dat zal misschien te maken hebben met wat onzekerheid. De laatste tijd draait Sangare natuurlijk niet goed maar het is ook kiezen tussen twee kwaden en hopen dat er één een beter niveau gaat halen en dit vast kan houden.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan