Mohamed Ihattaren (M)

Al mijn vrienden stemmen iets anders dan ik. Heel divers. Ook bijna al mijn vrienden zijn niet voor PSV, maar voor Ajax en FC Groningen, ze houden van andere muziek en vallen op een ander type vrouw. Ook mijn werk zou nooit bij ze passen en ook qua sport doen we verschillende dingen. Toch kunnen we prima samen praten, ouwehoeren, een stuk wandelen, samen een weekendje weg en biertjes drinken. Wat is dat toch met die hokjesgeest? Laat die gast lekker hartjes plaatsen. Hij wordt beoordeeld op zijn spel. Hij kan echt lekker ballen, maar sinds zijn vaders overlijden is zijn carrière een beetje in een neerwaartse spiraal terechtgekomen. Erg triest. Vooral voor hemzelf. Maar ook erg jammer voor al die supporters die in hem the next best thing zagen. Maar het statement van deze supportersvereniging gaat natuurlijk nergens over. Bemoeizucht is het. Niet meer en niet minder. Bij dezen 2 hartjes voor Mo. Waar hij ook speelt of weer echt lekker aan het ballen gaat.
 
Laatst bewerkt:
Mwahh, zelfs tegen AZ in de 5 minuten die hij mee mocht doen, heeft hij verreweg het gevaarlijkste schot van de wedstrijd (aan PSV zijde) geleverd.
Heb je in de gaten hoe triest dat eigenlijk klinkt? We moeten het doen met een gevaarlijk schot tegenwoordig. :confused: Mo heeft zeker heel veel talent, en hij is qua talent zeker beter dan het merendeel van de selectie, maar om te zeggen buitencategorie, hmm, dat heb ik nog niet zo gezien. Bij Bakkali zag ik dat wel. Helaas lijken ze het beiden in hun hoofd niet op orde te hebben. Het blijft wel dat hij simpelweg niet fit was. Wat mij betreft snijdt het mes aan twee kanten in deze; zowel Schmidt als Mo zelf zijn schuldig aan de huidige situatie.
Inderdaad, en ik geef hem groot gelijk. Nog een jaar onder Schmidt is de doodsteek voor z'n carriere. En een club die zo'n schandalig statement over je naar buiten brengt, en de suppoprtersvereniging die je de wacht aanzegt, ik zou ook pleite zijn.
Eens, maar gezien zijn gebrek aan professionaliteit zie ik het hem niet snel alsnog redden elders.
 
Wordt veel te vroeg afgeschreven. Eeuwig zonde dat Raiola ook deze jongen onder zijn hoede heeft; het zoveelste object met veel potentie dat hij kan vernielen in zijn eeuwige zoektocht naar nog meer geld gedreven door zijn oneindige hebzucht over de rug van jonge, beïnvloedbare voetballertjes. Dat eerdere statement van PSV was te ridicuul voor woorden en die van de supporters, tja - die leven waarschijnlijk in de illusie dat je iets opschiet met zulke teksten. Voor elke harde kern is de confrontatie met het feit dat hun rol gedecimeerd is en steeds irrelevanter zal worden al pijnlijk genoeg. Het is te hopen dat hij de komende maanden tot bezinning komt. Gezien zijn zaakwaarnemer vrees ik het ergste.
 
De heisa die weer werd aangehaald nadat Mo 2 hartjes had geplaatst onder een bericht op Instagram slaat natuurlijk weer nergens op. Is er iemand bij Ajax gevallen over het feit dat Gravenberch hetzelfde deed bij Mo na de overwinning op Fortuna? Denk het niet, zo gaat dat gewoon bij die gasten tegenwoordig.

Gravenberch is gelukkig, speelt goed en gedraagt zich normaal, die kan hartjes sturen en doen wat die wilt. Mo is depri, huiliehuilie en van het padje af, als hij zo doet is dat gewoon zorgelijk, fout en ongewenst. Gravenberch hoeft niet om aandacht te vragen op instagram of zo te flirten met andere clubs, onze Mo met zijn 11 jarige brain ziet dat als een uitweg blijkbaar

We hebben wel gezien gister dat die gevoel voor muziek heeft, dat dan weer wel
 
Heb je in de gaten hoe triest dat eigenlijk klinkt? We moeten het doen met een gevaarlijk schot tegenwoordig. :confused: Mo heeft zeker heel veel talent, en hij is qua talent zeker beter dan het merendeel van de selectie, maar om te zeggen buitencategorie, hmm, dat heb ik nog niet zo gezien. Bij Bakkali zag ik dat wel. Helaas lijken ze het beiden in hun hoofd niet op orde te hebben. Het blijft wel dat hij simpelweg niet fit was. Wat mij betreft snijdt het mes aan twee kanten in deze; zowel Schmidt als Mo zelf zijn schuldig aan de huidige situatie.

Eens, maar gezien zijn gebrek aan professionaliteit zie ik het hem niet snel alsnog redden elders.
Tuurlijk, Mo is niet zonder blaam in deze (maar hij is net 19). Maar ik had het toch verstandiger gevonden als PSV een manier had gevonden om Mo weer aan het voetballen te krijgen zonder een breuk, al was het alleen maar financieel. En dat het ego en de 'visie' van Schmidt daarvoor even moeten wijken is dan jammer.

En ik vind Mo toch, samen met Malen, verreweg de speler met het meeste talent en potentie. Of het er ergens anders wel uit gaat komen, zal moeten blijken, ik sluit het in ieder geval niet uit. Als hij ergens een trainer krijgt die hem 'begrijpt' en hem weer aan de praat krijgt, zou het mij niet verbazen als hij alsnog z'n belofte in gaat lossen.
 
Wordt veel te vroeg afgeschreven. Eeuwig zonde dat Raiola ook deze jongen onder zijn hoede heeft; het zoveelste object met veel potentie dat hij kan vernielen in zijn eeuwige zoektocht naar nog meer geld gedreven door zijn oneindige hebzucht over de rug van jonge, beïnvloedbare voetballertjes. Dat eerdere statement van PSV was te ridicuul voor woorden en die van de supporters, tja - die leven waarschijnlijk in de illusie dat je iets opschiet met zulke teksten. Voor elke harde kern is de confrontatie met het feit dat hun rol gedecimeerd is en steeds irrelevanter zal worden al pijnlijk genoeg. Het is te hopen dat hij de komende maanden tot bezinning komt. Gezien zijn zaakwaarnemer vrees ik het ergste.
Weet nou niet of Raiola hier nou zo'n kwade invloed in heeft, daar is tot nu toe geen enkel bewijs voor. Ik vermoed dat Mo gewoon zelf wel klaar is met PSV, en een groot gedeelte van de supporters klaarblijkelijk ook met hem. Ik hoop van harte dat hij elders wel gaat slagen.
 
Inderdaad, en ik geef hem groot gelijk. Nog een jaar onder Schmidt is de doodsteek voor z'n carriere. En een club die zo'n schandalig statement over je naar buiten brengt, en de suppoprtersvereniging die je de wacht aanzegt, ik zou ook pleite zijn.

Als jij het nodig vindt om er met de pet naar te gooien, dik op de training te verschijnen na de vakantie, niet wil werken voor een miljoenen salaris en je gedraagt als een puber zou ik als baas ook blij zijn dat je pleite bent.

Blijf het bizar vinden dat het allemaal maar aan Schmidt ligt volgens jou. Kan Mo zelf niks? Moeten we hem allemaal maar pamperen? Het is toch verdomme geen kleuter. Waarom kunnen Gakpo, Madueke en Teze het wel maar is het gedrag van Mo allemaal de schuld van de grote boeman Schmidt? En wat als het allemaal aan de trainer ligt? Moet je jezelf dan maar zo gedragen? Dit hoef je bij andere clubs echt niet te flikken hoor. De club is meer dan een trainer. Als jij niet meer wil vechten voor een trainer, doe het dan voor de rest van de club die altijd achter je heeft gestaan, en vooral voor jezelf. Laat zien waarom een trainer ernaast zit, waarom jij het grote talent bent. Maar nee, lekker jezelf vet vreten en boos op de bank gaan zitten. Ik vind dat het kwalijkste in deze, dat je het voor jezelf niet kunt opbrengen om mentaliteit te tonen en er vol voor te gaan. Want blijkbaar is een trainer (al is dat ook echt nergens op gebaseerd, tenzij iemand hier wekelijks bij de spelersvergaderingen zit) genoeg om al helemaal niets meer te doen. Nee, op die manier ga je er echt niet komen.
 
Laatst bewerkt:
Als jij het nodig vindt om er met de pet naar te gooien, dik op de training te verschijnen na de vakantie, niet wil werken voor een miljoenen salaris en je gedraagt als een puber zou ik als baas ook blij zijn dat je pleite bent.

Blijf het bizar vinden dat het allemaal maar aan Schmidt ligt volgens jou. Kan Mo zelf niks? Moeten we hem allemaal maar pamperen? Het is toch verdomme geen kleuter. Waarom kunnen Gakpo, Madueke en Teze het wel maar is het gedrag van Mo allemaal de schuld van de grote boeman Schmidt? En wat als het allemaal aan de trainer ligt? Moet je jezelf dan maar zo gedragen? Denk je dat je dit bij andere clubs kunt flikken?

Bij Bakkali lag het ook vast aan Cocu. En Reis, ja dat was de schuld van die kwaadaardige Fredje Rutten. Labyad? Dat zal ook vast aan een ander hebben gelegen. Vooral niet aan henzelf.
Nee hoor, ook Mo treft schuld. Maar hij is 19, en is door een moeilijke periode gegaan, een beetje empathie zou volgens mij echt veel beter werken. Ik weet niet of je 'baas' bent in je werk, maar ik geef je op een briefje dat de meeste bazen wel wat empathie hadden gehad voor een 19 jarige werknemer die het moeilijk heeft en zeer zeker als dat een getalenteerde werknemer is, waar er niet zo heel veel van zijn).

Nu vertrekt Mo over een paar maanden, voor een habbekrats (5-6M???). De grote verliezer is hier echt PSV, die miljoenen verliest, en de PSV supporters die volgend jaar weer een heel jaar naar het rennen en vliegen van Mauro, Thomas en Vertessen mogen kijken.
 
De vraag is ook wat de rol is van een club. Nederlandse clubs zijn nu eenmaal opleidingsinstituten. Van Ajax en PSV tot aan RKC en NAC. Dat betekent dat een goed instituut het vermogen heeft om verschillende karakters tot wasdom te laten komen. Wat is het kenmerk van een goede school? Is dat een school die alleen de rustige jongetjes van de klas tot bloei kan laten komen, of een school die ook de wat moeilijkere jochies met minstens net zo veel potentie kan laten slagen? Laat dat ene moeilijke jochie nu net een groeibriljant zijn die de school in één klap meer aanzien en geld kan opleveren. Ik kan wel bedenken wat dan het juiste beleid zou zijn.

rico - idd geen bewijs mbt Raiola, maar er is wel een hele historie te ontdekken van talenten die dankzij zijn bemoeienis zijn vernield. Daar weten we in Amsterdam alles van.
 
Nee hoor, ook Mo treft schuld. Maar hij is 19, en is door een moeilijke periode gegaan, een beetje empathie zou volgens mij echt veel beter werken. Ik weet niet of je 'baas' bent in je werk, maar ik geef je op een briefje dat de meeste bazen wel wat empathie hadden gehad voor een 19 jarige werknemer die het moeilijk heeft en zeer zeker als dat een getalenteerde werknemer is, waar er niet zo heel veel van zijn).

Nu vertrekt Mo over een paar maanden, voor een habbekrats (5-6M???). De grote verliezer is hier echt PSV, die miljoenen verliest, en de PSV supporters die volgend jaar weer een heel jaar naar het rennen en vliegen van Mauro, Thomas en Vertessen mogen kijken.

Maar hoe ver ga je en waar trek je de grens? Ik snap best dat hij een ongelofelijke klote periode achter de rug heeft, en die empathie is er echt wel geweest vorig seizoen. Maar het leven gaat door en de topsport is hard, in alle opzichten. Het is niet zo dat we hem maar moeten blijven pamperen. De grootste talenten, zijn spelers met de beste mentaliteit. En nu is het aan Mo om dat eens te gaan laten zien.

En als ik baas zou zijn, zou ik ook een grens hebben getrokken zoals PSV dat deed. Op een gegeven moment is het echt klaar, hoe talentvol iemand ook iets. Ik heb liever personen in mijn bedrijf die alles willen geven en dan maar wat minder talent hebben, dan een groot talent dat er maar met de pet naar gooit. En ja, ook in deze situatie. Ergens houdt het geduld op.
 
De vraag is ook wat de rol is van een club. Nederlandse clubs zijn nu eenmaal opleidingsinstituten. Van Ajax en PSV tot aan RKC en NAC. Dat betekent dat een goed instituut het vermogen heeft om verschillende karakters tot wasdom te laten komen. Wat is het kenmerk van een goede school? Is dat een school die alleen de rustige jongetjes van de klas tot bloei kan laten komen, of een school die ook de wat moeilijkere jochies met minstens net zo veel potentie kan laten slagen? Laat dat ene moeilijke jochie nu net een groeibriljant zijn die de school in één klap meer aanzien en geld kan opleveren. Ik kan wel bedenken wat dan het juiste beleid zou zijn.

rico - idd geen bewijs mbt Raiola, maar er is wel een hele historie te ontdekken van talenten die dankzij zijn bemoeienis zijn vernield. Daar weten we in Amsterdam alles van.
Helemaal eens, het is de rol van de trainer om deze jongens te laten slagen. Als je dat niet wil, moet je trainer bij ManCity worden.
 
Maar hoe ver ga je en waar trek je de grens? Ik snap best dat hij een ongelofelijke klote periode achter de rug heeft, en die empathie is er echt wel geweest vorig seizoen. Maar het leven gaat door en de topsport is hard, in alle opzichten. Het is niet zo dat we hem maar moeten blijven pamperen. De grootste talenten, zijn spelers met de beste mentaliteit. En nu is het aan Mo om dat eens te gaan laten zien.

En als ik baas zou zijn, zou ik ook een grens hebben getrokken zoals PSV dat deed. Op een gegeven moment is het echt klaar, hoe talentvol iemand ook iets. Ik heb liever personen in mijn bedrijf die alles willen geven en dan maar wat minder talent hebben, dan een groot talent dat er maar met de pet naar gooit. En ja, ook in deze situatie. Ergens houdt het geduld op.
Prima, maar dan ook niet zeuren als Mo ergens anders, bijv bij ajax, helemaal opbloeit en voor 40m verkocht wordt. En ook niet zeuren dat we volgend jaar weer naar een elftal moeten kijken waar werkers goede voetballers op de bank houden. En ook niet verbaasd zijn als grote talenten liever niet voor PSV kiezen. Allemaal consequenties van 'een grens trekken'.

Wat mij betreft zou PSV 'een grens moeten trekken' bij 7 toppers niet winnen, spelers die minder waard worden en voetbal dat pijn doet aan je ogen. En ik hoop dat ze dat ook inderdaad gaan doen als we, onverhoopt maar niet onwaarschijnlijk, ook de 2e plek nog verspelen. Ik vermoed dat dit elftal en de trainer het al enorm moeilijk gehad zouden hebben als er gewoon publiek bij de wedstrijden was geweest.
 
Weet nou niet of Raiola hier nou zo'n kwade invloed in heeft, daar is tot nu toe geen enkel bewijs voor. Ik vermoed dat Mo gewoon zelf wel klaar is met PSV, en een groot gedeelte van de supporters klaarblijkelijk ook met hem. Ik hoop van harte dat hij elders wel gaat slagen.
Nou, als ik vandaag in AD lees dat Brobbey na de wedstrijd tegen Lyon toch bij Ajax wilde blijven, maar men "blijkbaar" niet uit de onderhandelingen kwam, doet mij denken dat Brobbey zelf geen idee heeft waar er over onderhandelt wordt en Raiola blijkbaar allesbeslissend is in de carrières van deze jonge jongens.
Als jij het nodig vindt om er met de pet naar te gooien, dik op de training te verschijnen na de vakantie, niet wil werken voor een miljoenen salaris en je gedraagt als een puber zou ik als baas ook blij zijn dat je pleite bent.

Blijf het bizar vinden dat het allemaal maar aan Schmidt ligt volgens jou. Kan Mo zelf niks? Moeten we hem allemaal maar pamperen? Het is toch verdomme geen kleuter. Waarom kunnen Gakpo, Madueke en Teze het wel maar is het gedrag van Mo allemaal de schuld van de grote boeman Schmidt? En wat als het allemaal aan de trainer ligt? Moet je jezelf dan maar zo gedragen? Dit hoef je bij andere clubs echt niet te flikken hoor. De club is meer dan een trainer. Als jij niet meer wil vechten voor een trainer, doe het dan voor de rest van de club die altijd achter je heeft gestaan, en vooral voor jezelf. Laat zien waarom een trainer ernaast zit, waarom jij het grote talent bent. Maar nee, lekker jezelf vet vreten en boos op de bank gaan zitten. Ik vind dat het kwalijkste in deze, dat je het voor jezelf niet kunt opbrengen om mentaliteit te tonen en er vol voor te gaan. Want blijkbaar is een trainer (al is dat ook echt nergens op gebaseerd, tenzij iemand hier wekelijks bij de spelersvergaderingen zit) genoeg om al helemaal niets meer te doen. Nee, op die manier ga je er echt niet komen.
Ik zou graag nog even naar mijn eerdere posts in dit topic willen verwijzen, voordat ik in herhaling val. Kort gezegd: niet elk talent ontplooit zich bij dezelfde benadering.
 
Prima, maar dan ook niet zeuren als Mo ergens anders, bijv bij ajax, helemaal opbloeit en voor 40m verkocht wordt.

Als hij daar opbloeit, dan is dat leuk voor hem. Als hij meer kan geven in een Ajax shirt, dan weet ik waarom ik hem hier niet hoefde te zien. Ik wil alleen spelers die trots zijn om ons shirt te dragen. En zolang Mo dit gedrag blijft vertonen door een trainer, dan gaat hij het bij Ajax ook niet redden. Daar gaan ze echt niet "warmer" met zo'n speler om.

En ook niet zeuren dat we volgend jaar weer naar een elftal moeten kijken waar werkers goede voetballers op de bank houden.

Want dat is nu het geval?

En ook niet verbaasd zijn als grote talenten liever niet voor PSV kiezen. Allemaal consequenties van 'een grens trekken'.

Ah ja, omdat Mo hier aan het einde van het seizoen zou vertrekken gaan de grote talenten hier niet meer tekenen. Dat vervolgens een Madueke hier slaagt of dat spelers als Depay zich hier hebben ontwikkeld is dan niet meer belangrijk natuurlijk.

Wat mij betreft zou PSV 'een grens moeten trekken' bij 7 toppers niet winnen, spelers die minder waard worden en voetbal dat pijn doet aan je ogen. En ik hoop dat ze dat ook inderdaad gaan doen als we, onverhoopt maar niet onwaarschijnlijk, ook de 2e plek nog verspelen. Ik vermoed dat dit elftal en de trainer het al enorm moeilijk gehad zouden hebben als er gewoon publiek bij de wedstrijden was geweest.

Volgens mij is dit een heel onderwerp dan waar je de grens trekt voor een talent met mentaliteitsproblemen.
 
De vraag is ook wat de rol is van een club. Nederlandse clubs zijn nu eenmaal opleidingsinstituten. Van Ajax en PSV tot aan RKC en NAC. Dat betekent dat een goed instituut het vermogen heeft om verschillende karakters tot wasdom te laten komen. Wat is het kenmerk van een goede school? Is dat een school die alleen de rustige jongetjes van de klas tot bloei kan laten komen, of een school die ook de wat moeilijkere jochies met minstens net zo veel potentie kan laten slagen? Laat dat ene moeilijke jochie nu net een groeibriljant zijn die de school in één klap meer aanzien en geld kan opleveren. Ik kan wel bedenken wat dan het juiste beleid zou zijn.

rico - idd geen bewijs mbt Raiola, maar er is wel een hele historie te ontdekken van talenten die dankzij zijn bemoeienis zijn vernield. Daar weten we in Amsterdam alles van.
Maar dat moet je afzetten tegen de talenten het wel hebben gered met hem als zaakwaarnemer (De Ligt, Malen wellicht?). Dat dan vergelijken met andere zaakwaarnemers. Kun je gewoon een p-testje op doen.
Nou, wie kent er nog een student die nog een Wiskunde bachelorthesis oid moet doen en bekend is met transfermarkt.nl
 
Maar dat moet je afzetten tegen de talenten het wel hebben gered met hem als zaakwaarnemer (De Ligt, Malen wellicht?). Dat dan vergelijken met andere zaakwaarnemers. Kun je gewoon een p-testje op doen.
Nou, wie kent er nog een student die nog een Wiskunde bachelorthesis oid moet doen en bekend is met transfermarkt.nl
Ik zou De Ligt buiten beschouwing laten, aangezien (i) die heel lang Barry Hulshoff als zaakwaarnemer heeft gehad en Raiola pas in dienst nam toen hij volledig was doorgebroken bij Ajax en hij de clubs al voor het uitkiezen had; en (ii) De Ligt qua persoon totaal niet representatief is voor de doorsnee puberale voetballer. Die was op z'n zestiende al volwassen en mentaal onafhankelijk. Raiola lijkt nu net altijd de wat meer beinvloedbare, grote talenten aan zich te binden en ze - incl hun families - dol te draaien met $-tekens.

Dan blijft Malen over en die heeft geluk gehad dat PSV nog klaar stond om hem op te pikken, aangezien ook hij de Ajax-opleiding inruilde voor Arsenal waar hij eigenlijk niets te zoeken had. Er zijn heel weinig voorbeelden van jeugdspelers die vroeg naar het buitenland gaan en uiteindelijk de top halen. Tegelijkertijd zijn er zat voorbeelden uit de Ajax-jeugd die bekend stonden als de grootste talenten maar uiteindelijk verzopen in anonimiteit. Geen p-waarden voor nodig (-:
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Nee hoor, ook Mo treft schuld. Maar hij is 19, en is door een moeilijke periode gegaan, een beetje empathie zou volgens mij echt veel beter werken. Ik weet niet of je 'baas' bent in je werk, maar ik geef je op een briefje dat de meeste bazen wel wat empathie hadden gehad voor een 19 jarige werknemer die het moeilijk heeft en zeer zeker als dat een getalenteerde werknemer is, waar er niet zo heel veel van zijn).

Nu vertrekt Mo over een paar maanden, voor een habbekrats (5-6M???). De grote verliezer is hier echt PSV, die miljoenen verliest, en de PSV supporters die volgend jaar weer een heel jaar naar het rennen en vliegen van Mauro, Thomas en Vertessen mogen kijken.
Ik heb juist niet het idee dat PSV geen empathie heeft getoond. Is toch heel lang met de jongen bezig geweest om het te proberen laten werken. Maar op een gegeven moment word er een grens overschreden.

Natuurlijk verlies je dan als PSV. Maar goed ik vind ook niet dat PSV iets onredelijks van Mo verwacht. Een Madueke, Malen, zelfs depay en tal van andere talenten leken dit ook gewoon te kunnen (met begeleiding).
 
Nouja het is wel heel ongemakkelijk nadat je verloren hebt tegen die tegenstander. Mo kan ook gewoon een privebericht sturen.
Kijk dat klopt inderdaad, al kan ik wel denken dat hij de comment van deit weekend plaatst omdat een vriend van hem voor het eerst is opgeroepen voor het nationale elftal. Als ik hem was geweest had ik echter even gedacht van laat maar even zitten voorlopig, iedereen let erop. Maar dat is de leeftijd denk ik dan, hij is nog maar 19.

Uiteindelijk blijft het gewoon jammer dat Mo een terugslag te verwerken heeft gekregen en blijkbaar de weg kwijt was op verschillende aspecten. Maar het is duidelijk dat Schmidt liever een harde werker in het team heeft staan dan een stijlvolle speler als Mo. Maar wanneer de resultaten tegenvallen en er vaak rare tactische keuzes gemaakt worden, dan ga je vaak toch echt wel denken over hoe het uitgepakt zou zijn als je Mo wat meer vertrouwen had gegeven door hem tijdens die moeilijke periode toch wat meer speelminuten te geven. Kijk dat hij met overgewicht op de club komt is natuurlijk not done, maar wat gaan die 3 a 4 minuten tegen AZ doen aan het zelfvertrouwen van die jongen en voor zijn motivatie? Het is geen 18 jarige debutant die denkt oh ik mag mooi wat minuutjes meepikken, deze jongen is door alles en iedereen opgehemeld vorig jaar en blijkt daar ook nu gewoon last van te hebben.
 
Dan blijft Malen over en die heeft geluk gehad dat PSV nog klaar stond om hem op te pikken,
Volgensmij stond Malen best goed in de markt als talent (koste ook gewoon 6 ton ) en speelde bij oranje onder 19. Denk dat hij genoeg keuze had en anders had hij dit wel na afloop van het contract.
aangezien ook hij de Ajax-opleiding inruilde voor Arsenal waar hij eigenlijk niets te zoeken had.
Goeie jeugdopleiding en spelen met grote talenten en spelers. Zeker heel leerzaam. Een Robin van Persie heeft het ook gedaan. Op basis van potentie had hij er iets te zoeken maar kwam net te kort om de stap naar het eerste elftal te maken.
Er zijn heel weinig voorbeelden van jeugdspelers die vroeg naar het buitenland gaan en uiteindelijk de top halen. Tegelijkertijd zijn er zat voorbeelden uit de Ajax-jeugd die bekend stonden als de grootste talenten maar uiteindelijk verzopen in anonimiteit. Geen p-waarden voor nodig (-:
Zeker, iedere speler maakt zijn eigen weg. Maar ik vind persoonlijk niet dat Malen zich heeft laten gek maken. Die heeft een keuze gemaakt en ook optijd een keuze gemaakt om terug te keren. Volgensmij had hij ook een aantal goede concurrenten bij Ajax. Dus ook bij Ajax was hij niet 100% zeker.
 
Terug
Bovenaan Onderaan