Mohamed Ihattaren (M)

Heel goed van je. Deed je dat ook op je 19e? En wat jij doet, wil niet zeggen dat iedereen dat kan.

Zoals ik eerder aangaf, is het erbij halen van het salaris echt een drogreden. Het is niet dat mensen daardoor ineens beter in hun vel komen te zitten.

Ik weet zeker dat jij ook wel eens tijden hebt dat je net even niet zoveel uit je handen krijgt als anders. Bij een voetballer is dat direct terug te zien.

En ik heb een hoop over Mo gelezen. Dat ging vooral over inzet.

Wanneer heeft hij zijn collega’s geschoffeerd dan? En als we ons al druk moeten maken om social media. Het is nog maar een kind hè. Met vriendjes bij Ajax.

Dat gezegd hebbende. Als hij wil slagen, zal hij uiteraard uit een ander vaatje moeten tappen. Maar of hij dat alleen kan en of het hem gaat lukken? Het wordt een uitdaging.

Laatste vergelijking: niet iedere hoogbegaafde wordt raketgeleerde, sommige eindigen gewoon in de bijstand.
Ja dat deed ik ook op m’n 19e en zo makkelijk had ik t toen ook niet. Maar dat terzijde.
Ik werk inmiddels als lang genoeg in de hulpverlening om te weten dat ik niet de standaard ben. Dat hoef je mij niet te vertellen.

Zoals ik zei ik heb ook wel eens een offday op werk maar maanden lang de kantjes ervan af lopen is toch wat anders.
Ik maak me niet druk om z’n social media, maar handig is t niet. Ik gaf t als voorbeeld dat t als werknemer wel handig is om na denken over hoe je handelt en over kan komen. Dat hij daarin fouten maakt kan mij niet boeien en is heel begrijpelijk. Mbt salaris heb je helemaal gelijk, dat is een drogreden. Maar als je zoveel verdient om je hobby uit te voeren (vóór de meesten dan) komen er nou eenmaal meer verwachtingen bij kijken en komt er meer nadruk op te liggen. Zo zit de maatschappij helaas in elkaar.

de tegenstelling zit er meer in of we altijd begrip moeten hebben of dat we ook eens kritisch mogen zijn.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: IPF
Ja dat deed ik ook op m’n 19e en zo makkelijk had ik t toen ook niet. Maar dat terzijde.
Ik werk inmiddels als lang genoeg in de hulpverlening om te weten dat ik niet de standaard ben. Dat hoef je mij niet te vertellen.

Zoals ik zei ik heb ook wel eens een offday op werk maar maanden lang de kantjes ervan af lopen is toch wat anders.
Ik maak me niet druk om z’n social media, maar handig is t niet. Ik gaf t als voorbeeld dat t als werknemer wel handig is om na denken over hoe je handelt en over kan komen. Dat hij daarin fouten maakt in mij niet boeien en is heel begrijpelijk. Mbt salaris heb je helemaal gelijk, dat is een droog reden. Maar als je zoveel verdient om je hobby uit te voeren (vóór de meesten dan) komen er nou eenmaal meer verwachtingen bij kijken en komt er meer nadruk op te liggen.
Over het laatste: dat is ook begrijpelijk.

En ik probeer ook helemaal zijn gedrag niet goed te praten, maar uit te leggen. En misschien zit er ook wel naast, als amateur. Laten we in ieder geval hopen dat we Mo nog positief in het PSV nieuws te zien krijgen.
 
Misschien moeten ze wat meer selecteren op karakter en wat minder op talent. Toch is het vreemd dat talenten als Mo en Labayad en Bazoer en Bakkali allemaal het zelfde gedrag vertonen, dat afzetten tegen de maatschappij en gevestigde orde, zeker de moeite waard om hier eens onderzoek naar te doen. Memphis heeft geluk gehad dat hij Koeman is tegengekomen die precies het tegenovergestelde deed als wat alle “kenners” deden, hij gaf hem het volle vertrouwen en maakte hem belangrijk.

Talent is helaas schaarser dan karakter. Als karakter het criterium was geweest zaten we met hele forum in de selectie. Laten we wel wezen, er zijn profvoetballers die nooit een wedstrijd op tv kijken terwijl wij onze vrije tijd opofferen om het over deze prima donna's te hebben.
 
Koeman zal vast een rol gespeeld hebben, maar zijn vaste begeleider bij PSV heeft hem uit de goot gehouden. Even in zijn boek gezocht: Joost Leenders.

Dit was dus exact mijn punt. Huur een vertrouwenspersoon in die zo'n jongen in goede banen kan leiden. Jammer dat Afellay zich heeft laten gaan over Mo, anders had je hem misschien kunnen nemen. Maar liever eenn professional die pedagogisch en psychologisch sterk onderlegd is.

Het klinkt als betutteling. Van hanegem en rinus Israel zouden het ongetwijfeld vast anders opgelost hebben met Mo in hun tijd. Maar dit is eenmaal een andere tijd. Wij mannen zijn emotioneel complexer geworden (lees: verwijfd 😁). Dus daar moet je iets anders tegenover zetten. Je moet je kapitaal veilig stellen. En uiteindelijk zullen die jongens niet moedwillig hun carrière verpesten om de club of de supporters te pesten. Dat geloof ik niet. Psv overleeft die gemiste 30 miljoen wel, maar een bakkali zal over een paar jaar toch echt bij het uwv een loopbaantest moeten doen.
 
De heisa die weer werd aangehaald nadat Mo 2 hartjes had geplaatst onder een bericht op Instagram slaat natuurlijk weer nergens op. Is er iemand bij Ajax gevallen over het feit dat Gravenberch hetzelfde deed bij Mo na de overwinning op Fortuna? Denk het niet, zo gaat dat gewoon bij die gasten tegenwoordig.

Hoop dat Mo zich gewoon even kan focussen en dat Schmidt hem ook even wat meer tijd en ruimte geeft om lekker te kunnen invallen. Een goal of een assist kan die jongen zo weer een goede boost geven, dat gaat 'm niet lukken als hij invalt in de 87e minuut bij 2-0.
 
De heisa die weer werd aangehaald nadat Mo 2 hartjes had geplaatst onder een bericht op Instagram slaat natuurlijk weer nergens op. Is er iemand bij Ajax gevallen over het feit dat Gravenberch hetzelfde deed bij Mo na de overwinning op Fortuna? Denk het niet, zo gaat dat gewoon bij die gasten tegenwoordig.

Hoop dat Mo zich gewoon even kan focussen en dat Schmidt hem ook even wat meer tijd en ruimte geeft om lekker te kunnen invallen. Een goal of een assist kan die jongen zo weer een goede boost geven, dat gaat 'm niet lukken als hij invalt in de 87e minuut bij 2-0.
Nouja het is wel heel ongemakkelijk nadat je verloren hebt tegen die tegenstander. Mo kan ook gewoon een privebericht sturen.
 
Omdat hij zijn contract niet gaat verlengen bedoel je?

Duidelijk. Dit is einde oefening
Er is geen indicatie dat Mo zich gaat aanpassen en het lijkt mij dat Raiola inmiddels ook wel wil gaan cashen, want de marktwaarde van Ihattaren wordt hier niet hoger van. PSV gaat hem verkopen om er nog wat aan over te houden. Misschien ook wat voor Leipzig? Kan ie met Brobbey overleggen waar het mis ging tussen hen en hun clubs.
 
Duidelijk. Dit is einde oefening
Er is geen indicatie dat Mo zich gaat aanpassen en het lijkt mij dat Raiola inmiddels ook wel wil gaan cashen, want de marktwaarde van Ihattaren wordt hier niet hoger van. PSV gaat hem verkopen om er nog wat aan over te houden. Misschien ook wat voor Leipzig? Kan ie met Brobbey overleggen waar het mis ging tussen hen en hun clubs.
Nou, hij zal nauwelijks iets opleveren, en zijn gedrag en gebrek aan professionaliteit zal andere clubs ook niet ontgaan denk ik, al zullen er vast nog wel ergens TD's zijn van het niveau JdJ bij andere clubs. Zoals het nu gaat ga je er bot gezegd niks aan missen. Als ik hem vergelijk met het andere Marokkaanse megatalent dat vanuit de jeugd de stap naar het eerste maakte, Bakkali, dan heeft Mo bij mij qua spel eigenlijk geen onuitwisbare indruk achtergelaten, daar waar ik bij Bakkali wel echt onder de indruk was van zijn talent.
 
Omdat hij zijn contract niet gaat verlengen bedoel je?
Inderdaad, en ik geef hem groot gelijk. Nog een jaar onder Schmidt is de doodsteek voor z'n carriere. En een club die zo'n schandalig statement over je naar buiten brengt, en de suppoprtersvereniging die je de wacht aanzegt, ik zou ook pleite zijn.
 
Nou, hij zal nauwelijks iets opleveren, en zijn gedrag en gebrek aan professionaliteit zal andere clubs ook niet ontgaan denk ik, al zullen er vast nog wel ergens TD's zijn van het niveau JdJ bij andere clubs. Zoals het nu gaat ga je er bot gezegd niks aan missen. Als ik hem vergelijk met het andere Marokkaanse megatalent dat vanuit de jeugd de stap naar het eerste maakte, Bakkali, dan heeft Mo bij mij qua spel eigenlijk geen onuitwisbare indruk achtergelaten, daar waar ik bij Bakkali wel echt onder de indruk was van zijn talent.
Mwahh, zelfs tegen AZ in de 5 minuten die hij mee mocht doen, heeft hij verreweg het gevaarlijkste schot van de wedstrijd (aan PSV zijde) geleverd.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Terug
Bovenaan Onderaan