AZ - PSV | Zondag 21 maart | Eindstand 2-0

Status
Je kunt niet meer reageren.
Resterend Programma PSV en AZ

PSV (27 duels, 55 punten, doelsaldo +29)​

4 april: Heracles Almelo (thuis)
11 april: VVV-Venlo (uit)
24 april: FC Groningen (thuis)
2 mei: sc Heerenveen (thuis)
9 mei: Willem II (uit)
13 mei: PEC Zwolle (thuis)
16 mei: FC Utrecht (uit)

AZ (27 duels, 55 punten, doelsaldo +25)​

3 april: Willem II (uit)
10 april: Sparta Rotterdam (thuis)
24 april: Ajax (uit)
1 mei: RKC Waalwijk (uit)
8 mei: Fortuna Sittard (thuis)
13 mei: FC Groningen (uit)
16 mei: Heracles Almelo (thuis)

Gezien de beide programma's moet PSV 2e worden, maar niets is zeker. :cautious:
Dan heeft AZ op Ajax uit na een makkelijker programma dan wij. Ik zie ons niet al die wedstrijden winnen. Dat zie ik Az wel doen, ook bij Ajax. Zekers als dat niet de kampioenswedstrijd is en ze nog Europees spelen.
 
Cocu niet. Cocu zou 100% Rosario uit de basis halen. Heilig van overtuigt. Wat mij betreft stapt Cocu nu in en gaan we terug naar 433. Dat pauper 4222 ook met twee houthakkers op het middenveld. Belachelijk dat dit geaccepteerd wordt binnen PSV.
Schmidt is een betere trainer dan Cocu. Cocu had alleen een paar leiders op het veld, Schmidt alleen schoonzonen.
 
  • Hahaha!
Reactions: IPF
Als men voorin steeds maar weer kansen mist, winnen we gewoon niet. Hoe goed of slecht er gespeeld wordt, met voorspelbaar opkomende backs of een blok met die en die op het middenveld. Kansen moeten er in. We missen een echte spelmaker, we missen een echt breekijzer. We missen iemand die tactische omzettingen kan doen en we missen spelers die dat dan kunnen uitvoeren. Toch spelen we vaak een goede helft. Waar om wij gewoon niet een hele wedstrijd goed kunnen spelen baart mij de meeste zorgen.
Hoeveel echte kansen hebben we gehad? Valt m.i. ook mee. Veel mogelijkheden wel, maar die werden vaak niet in een echte kans omgezet.
 
Gotze speelt bij ons, en toch missen we een spelmaker???? Lijkt me niet, er klopt gewoon geen hout van onze tactiek
Gotze is geen spelmaker. Meer een speler tussen de linies. Meer van de snelle tikjes en korte passjes, dan van de grote lijnen, zoals Koopmeiners, Joey Veerman of Daley Blind dat doen. Boscagli heeft dat al meer dan Sangaré en Rosario.
 
Gotze is geen spelmaker. Meer een speler tussen de linies. Meer van de snelle tikjes en korte passjes, dan van de grote lijnen, zoals Koopmeiners, Joey Veerman of Daley Blind dat doen. Boscagli heeft dat al meer dan Sangaré en Rosario.
Het argument was, we hebben een betere speler niodig dan dat we nu hebben lopen. Dat is gewoon niet waar, in de eredivise (!) moet ee speler asl Gotze toch meer dan boldoende zijn?
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Cocu niet. Cocu zou 100% Rosario uit de basis halen. Heilig van overtuigt. Wat mij betreft stapt Cocu nu in en gaan we terug naar 433. Dat pauper 4222 ook met twee houthakkers op het middenveld. Belachelijk dat dit geaccepteerd wordt binnen PSV.
Cocu had sowieso meerdere systemen gespeeld. Dat ten eerste. Rosario had wel een rol gehad, maar geen permanente basisrol. Eens dat als Schmidt wordt ontslagen (denk het niet, mag ook wel een tweede seizoen krijgen wat mij betreft) Cocu bovenaan het lijstje staat..
 
Cocu had sowieso meerdere systemen gespeeld. Dat ten eerste. Rosario had wel een rol gehad, maar geen permanente basisrol. Eens dat als Schmidt wordt ontslagen (denk het niet, mag ook wel een tweede seizoen krijgen wat mij betreft) Cocu bovenaan het lijstje staat..
Ik hoop het niet, maar gezien de armoede binnen het technisch beleid zou het me niets verbazen. Schmidt mag van mij gisteren nog ontslagen worden, maar Cocu daarvoor terug? Nee dank je zeg :braak:
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Ik hoop het niet, maar gezien de armoede binnen het technisch beleid zou het me niets verbazen. Schmidt mag van mij gisteren nog ontslagen worden, maar Cocu daarvoor terug? Nee dank je zeg :braak:
Omdat Cocu een type coach is die wel weet hoe ie het rendement eruit moet halen? Nee, dat soort coaches moeten we inderdaad niet hebben..

Maar zonder gein, gewoon bewezen succesvol bij PSV. De laatste die een soortgelijke prestatie neer heeft gezet is Hiddink (met een iets betere selectie)
 
Omdat Cocu een type coach is die wel weet hoe ie het rendement eruit moet halen? Nee, dat soort coaches moeten we inderdaad niet hebben..

Maar zonder gein, gewoon bewezen succesvol bij PSV. De laatste die een soortgelijke prestatie neer heeft gezet is Hiddink (met een iets betere selectie)
In mijn beleving speelde we onder Cocu heel saai. Hij had toen hij begon een (veel) betere selectie die in de loop der jaren steeds verder werd uitgehold. Toen hij weg ging was er eigenlijk geen PSV waardige selectie meer. Ik vraag me heel erg af of hij daar nog iets van had kunnen maken. Dit is het eerste jaar dat ik versterkingen zie sinds dat Cocu instapte.
 
Je had Mo naast Rosario of Sangare kunnen zetten. Of van Ginkel.
Van Ginkel lijkt me nog steeds niet helemaal 100% fit en laat staan wedstrijdfit. Hij lijkt me (helaas) nog geen optie om in de basis te beginnen. De schamele minuten dat hij speelde overtuigde mij ook niet.

Mo heeft twee/drie weken geleden het erg bont gemaakt. Lijkt me dan niet slim om dit gedrag al te belonen met een basisplaats. Daarnaast zou je hem ook op een positie zetten waar niet/nooit/nauwelijks heeft gespeeld. Lijkt me een groot risico en ook zeker niet slim. Daarnaast heb ik van Mo eigenlijk ook nauwelijks gezien waarom hij een basisplaats zou verdienen.

Ik ben het zeker mee eens dat Schmidt hier 3 punten had moeten pakken, zijn wissels matig/slecht waren. Maar ik vond de basisopstelling eigenlijk niet heel vreemd gezien de selecties.
 
Het is gewoon zo zonde om te zien dat we met zo’n goede selectie zo’n ***** systeem spelen dat gewoon voor geen meter werkt.
In mijn ogen hebben we een van de betere selecties van de afgelopen 10 jaar met spelers als Götze, Dumfries en Max allemaal internationals bij een grote ploeg en 5 supertalenten als Malen, Gakpo, Madueke, Ihattaren en Teze mag onderhand ook wel in het rijtje dr bij.
Alleen het werkt gewoon niet. We hebben ook beetje pech gehad met Corona en blessures maar bovenal het systeem werkt gewoon niet bij deze spelers!! Ik ben natuurlijk geen trainer maar ik denk dat je in een 4-3-3 of een 4-2-3-1 en een goede CV erbij zo’n ander seizoen had gespeeld. Ben benieuwd hoelang 4–2-2-2 en gegenpressing blijft waarschijnlijk zolang Schmidt blijft, maar ik zie dit ook volgend seizoen mislukken. Langzamerhand zakken we steeds verder weg van Ajax en de plek die we in Europa willen bemachtigen.
 
Het is gewoon zo zonde om te zien dat we met zo’n goede selectie zo’n ***** systeem spelen dat gewoon voor geen meter werkt.
In mijn ogen hebben we een van de betere selecties van de afgelopen 10 jaar met spelers als Götze, Dumfries en Max allemaal internationals bij een grote ploeg en 5 supertalenten als Malen, Gakpo, Madueke, Ihattaren en Teze mag onderhand ook wel in het rijtje dr bij.
Alleen het werkt gewoon niet. We hebben ook beetje pech gehad met Corona en blessures maar bovenal het systeem werkt gewoon niet bij deze spelers!! Ik ben natuurlijk geen trainer maar ik denk dat je in een 4-3-3 of een 4-2-3-1 en een goede CV erbij zo’n ander seizoen had gespeeld. Ben benieuwd hoelang 4–2-2-2 en gegenpressing blijft waarschijnlijk zolang Schmidt blijft, maar ik zie dit ook volgend seizoen mislukken. Langzamerhand zakken we steeds verder weg van Ajax en de plek die we in Europa willen bemachtigen.
over de blessures (en daar maak ik me nog steeds kwaad over). Als PSV spelers blijkbaar aangeschoten wild zijn en ze zonder consequenties de wedstrijd uitgetrapt mogen worden (wat Schmidt aangaf om daarna alle hoon van de media te krijgen) wat gebeurde in een aantal beker en competitiewedstrijden dan is dat niet zomaar een dingetje. Ik vind dat een heel kwalijke zaak.. En dat dat ons doodeenvoudig punten heeft gekost. Iets anders kan ik er niet van maken..
 
over de blessures (en daar maak ik me nog steeds kwaad over). Als PSV spelers blijkbaar aangeschoten wild zijn en ze zonder consequenties de wedstrijd uitgetrapt mogen worden (wat Schmidt aangaf om daarna alle hoon van de media te krijgen) wat gebeurde in een aantal beker en competitiewedstrijden dan is dat niet zomaar een dingetje. Ik vind dat een heel kwalijke zaak.. En dat dat ons doodeenvoudig punten heeft gekost. Iets anders kan ik er niet van maken..
Er zijn minstens zoveel spelers geblesseerd geraakt op de training (of thuis). Dat is pas kwalijk.
 
Het is gewoon zo zonde om te zien dat we met zo’n goede selectie zo’n ***** systeem spelen dat gewoon voor geen meter werkt.
In mijn ogen hebben we een van de betere selecties van de afgelopen 10 jaar met spelers als Götze, Dumfries en Max allemaal internationals bij een grote ploeg en 5 supertalenten als Malen, Gakpo, Madueke, Ihattaren en Teze mag onderhand ook wel in het rijtje dr bij.
Alleen het werkt gewoon niet. We hebben ook beetje pech gehad met Corona en blessures maar bovenal het systeem werkt gewoon niet bij deze spelers!! Ik ben natuurlijk geen trainer maar ik denk dat je in een 4-3-3 of een 4-2-3-1 en een goede CV erbij zo’n ander seizoen had gespeeld. Ben benieuwd hoelang 4–2-2-2 en gegenpressing blijft waarschijnlijk zolang Schmidt blijft, maar ik zie dit ook volgend seizoen mislukken. Langzamerhand zakken we steeds verder weg van Ajax en de plek die we in Europa willen bemachtigen.
Over de CV: Ik denk dat de meeste tegendoelpunten van de laatste tijd vooral in de linie ervoor zitten. We hebben het hier over de mogelijkheden van Rosario en Sangare om vooruit te spelen maar ik vind het een veel groter probleem dat ze vaak hun man laten lopen. Ze pakken het vaak goed op, maar een paar keer per wedstrijd komt er een man daar vrij en dat is gewoon dodelijk. En dan kan je beter daar óf een aanvallend ingestelde speler óf een verdediger neerzetten.

Van de spelers die je noemt vind ik op dit moment Dumfries, Max en Ihattaren erg slecht op dit moment. Sinds de winterstop is Sangare ook niet geweldig.
 
Dat komt er dan nog extra bij ja, maar het gebrek waarmee spelers (toevalligerwijs van PSV) worden beschermd door een scheidsrechter of VAR is schrijnend.. Eigenlijk ongelooflijk..
Ik vind het wel meevallen, ik kan me alleen het rare verwijt van Schmidt herinneren aan Nijhuis bij de blessure van Gakpo. Dat vond ik ook toen al zwaar overdreven, spelen op een bevroren veld heeft nou eenmaal wat meer risico, dat was meer pech dan iets anders.

Het verhaal dat scheidsrechters expres tegen PSV fluiten, vind ik bizar. Wel ben ik het (waarschijnlijk) met je eens dat er in NL heel veel matige en ronduit slechte scheidsrechters rondlopen
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan