AZ - PSV | Zondag 21 maart | Eindstand 2-0

Status
Je kunt niet meer reageren.
Resterend Programma PSV en AZ

PSV (27 duels, 55 punten, doelsaldo +29)​

4 april: Heracles Almelo (thuis)
11 april: VVV-Venlo (uit)
24 april: FC Groningen (thuis)
2 mei: sc Heerenveen (thuis)
9 mei: Willem II (uit)
13 mei: PEC Zwolle (thuis)
16 mei: FC Utrecht (uit)

AZ (27 duels, 55 punten, doelsaldo +25)​

3 april: Willem II (uit)
10 april: Sparta Rotterdam (thuis)
24 april: Ajax (uit)
1 mei: RKC Waalwijk (uit)
8 mei: Fortuna Sittard (thuis)
13 mei: FC Groningen (uit)
16 mei: Heracles Almelo (thuis)

Gezien de beide programma's moet PSV 2e worden, maar niets is zeker. :cautious:
Gezien het programma worden we met veel geluk 3e. Hveen,Groningen,willem2 en Utrecht is gegarandeerd puntenverlies met onze pulp ploeg.
 
Wat had je veranderd aan de opstelling dan? Boscali was gebleseerd...

Dan nog liever Guti. Die kan tenminste nog een beetje passen. Maar ja, verder is het een softie. Ik zou Mo daar graag willen zien. Heeft een goeie pass en een laag rendement. Waarom niet naast Sangare? (maar! dan moeten Max en Dumfries wel wat meer aan verdedigen denken, anders heeft het nog weinig zin)
 
Wat had je veranderd aan de opstelling dan? Boscali was gebleseerd...

Maakt eigenlijk niet uit, mits je peppi en kokki maar niet naast elkaar zet.

Beter was het geweest met Obispo te starten tussen Viergever en Teze.
Max en Dumfries nauwelijks te laten verdedigen, behalve wanneer de backs van AZ opkomen.
Sangaré en een voetballer ernaast opstellen met voorkeur Götze (of Fein of Guti)
En dan drie kiezen uit Gakpo, Madueke, Malen en Zahavi, waarbij mijn voorkeur zou zijn geweest uit Malen of Zahavi banken.

Heb ik er nou 10 plus de keeper?

(is bijna de kerstboom van Co Adriaanse, mijn hemel, dat ik dit nog mag meemaken van mezelf. Het is eerder een soort van paraplu-opstelling bedenk ik me nu.)

edit: Madueke op de plek van Dumfries had dan zelfs ook gekund; dan spelen Malen én Zahavi. Dan komt Gakpo op 10 of Ihattaren.

Misschien lijkt het op kamikaze of op klinklare onzin, maar ik vind al tig x hetzelfde doen zonder resultaat veel veel erger.
 
Laatst bewerkt:
Dat vind ik dan weer te makkelijk. Ik kijk nu 3 jaar naar Rosario en vind hem al 3 jaar slecht. Hij heeft werkelijk niks extra’s om het verschil te maken en de taak die hij moet uitvoeren, voert hij te vaak matig uit. Rosario wordt door geen enkele analist gezien als aanwinst, maar een enkeling hier blijft maar denken dat iedereen het mis heeft. Op een keer een aardige pass of een goede interceptie na is Rosario niet het niveau wat je na moet streven. Zeker niet centraal op het middenveld, misschien wel de belangrijkste positie op het veld. Daar staan mensen die de lijnen uitzetten.
Van Bommel, Faber en Schmidt zetten hem altijd in de basis. Dan kun je toch niet slecht zijn? Óf er is geen enkel alternatief aanwezig.
 
Het klopt dat geen enkele tegenstander dit seizoen veel sterker was dan wij. Maar de cijfers liegen niet. Virtueel hebben we 14 verliespunten punten meer dan ajax. Dan kun je niet met droge ogen beweren dat wij onderweg zijn naar iets moois.
Helemaal eens. Ook eens met het idee dat het vaak pech lijkt, maar als je dat zo structureel overkomt, is het geen pech meer. En dan moet je iets veranderen.
Dat vind ik dan weer te makkelijk. Ik kijk nu 3 jaar naar Rosario en vind hem al 3 jaar slecht. Hij heeft werkelijk niks extra’s om het verschil te maken en de taak die hij moet uitvoeren, voert hij te vaak matig uit. Rosario wordt door geen enkele analist gezien als aanwinst, maar een enkeling hier blijft maar denken dat iedereen het mis heeft. Op een keer een aardige pass of een goede interceptie na is Rosario niet het niveau wat je na moet streven. Zeker niet centraal op het middenveld, misschien wel de belangrijkste positie op het veld. Daar staan mensen die de lijnen uitzetten.
Volgens mij zijn hier nauwelijks fans van Rosario. Er zijn wel mensen - zoals ik - die vinden dat Rosario als zondebok gebruikt wordt en dat dat niet terecht is. Verrassend genoeg bijvoorbeeld zijn mensen wel blij met Sangaré. Tja, ik vind hem na de kerst een grotere ergernis dan Rosario.

Op zich ging het met Gotze naast Sangaré best ok. Geen verkeerd idee.

Mijn haren gaan overigens recht overeind staan, als ik hier opties als Fein en Guti overwogen zie worden. Man man man, die hebben werkelijk waar nog helemaal niks laten zien.
 
Resterend Programma PSV en AZ

PSV (27 duels, 55 punten, doelsaldo +29)​

4 april: Heracles Almelo (thuis)
11 april: VVV-Venlo (uit)
24 april: FC Groningen (thuis)
2 mei: sc Heerenveen (thuis)
9 mei: Willem II (uit)
13 mei: PEC Zwolle (thuis)
16 mei: FC Utrecht (uit)

AZ (27 duels, 55 punten, doelsaldo +25)​

3 april: Willem II (uit)
10 april: Sparta Rotterdam (thuis)
24 april: Ajax (uit)
1 mei: RKC Waalwijk (uit)
8 mei: Fortuna Sittard (thuis)
13 mei: FC Groningen (uit)
16 mei: Heracles Almelo (thuis)

Gezien de beide programma's moet PSV 2e worden, maar niets is zeker. :cautious:
Ik heb er nog wel vertrouwen in.
 
Dat vind ik dan weer te makkelijk. Ik kijk nu 3 jaar naar Rosario en vind hem al 3 jaar slecht. Hij heeft werkelijk niks extra’s om het verschil te maken en de taak die hij moet uitvoeren, voert hij te vaak matig uit. Rosario wordt door geen enkele analist gezien als aanwinst, maar een enkeling hier blijft maar denken dat iedereen het mis heeft. Op een keer een aardige pass of een goede interceptie na is Rosario niet het niveau wat je na moet streven. Zeker niet centraal op het middenveld, misschien wel de belangrijkste positie op het veld. Daar staan mensen die de lijnen uitzetten.
Ik ben het met je eens, maar toch is het vreemd dat zowel Cocu, Van Bommel, Faber en Schmidt dat allemaal anders zien, dat zijn geen analisten of forummers.
 
Helemaal eens. Ook eens met het idee dat het vaak pech lijkt, maar als je dat zo structureel overkomt, is het geen pech meer. En dan moet je iets veranderen.

Volgens mij zijn hier nauwelijks fans van Rosario. Er zijn wel mensen - zoals ik - die vinden dat Rosario als zondebok gebruikt wordt en dat dat niet terecht is. Verrassend genoeg bijvoorbeeld zijn mensen wel blij met Sangaré. Tja, ik vind hem na de kerst een grotere ergernis dan Rosario.

Op zich ging het met Gotze naast Sangaré best ok. Geen verkeerd idee.

Mijn haren gaan overigens recht overeind staan, als ik hier opties als Fein en Guti overwogen zie worden. Man man man, die hebben werkelijk waar nog helemaal niks laten zien.
Ik ben redelijk positief over Rosario, heeft best veel talent. Het probleem is dat dit systeem niet werkt, met deze spelers niet kan werken. Dat blok op het middenveld is een gedrocht. Dan maakt het niks uit wie je waar zet. En als ik moest kiezen tusen Rosario en Sangare hoef ik niet lang na te denken, doe mij Rosario maar.
 
Geen toppers meer, dus dat moet goed komen. Ajax gaat hopelijk zijn plicht doen tegen AZ.
Wedsrtijdjes tegen degradatiekandidaten op het einde van het seizoen zijn ook tricky. Die gaan er helemaal voor, en als je dan niet met 100% inzet speelt, ga je daar punten verliezen.
 
Van Bommel, Faber en Schmidt zetten hem altijd in de basis. Dan kun je toch niet slecht zijn? Óf er is geen enkel alternatief aanwezig.
Verkeerd ingekocht. Verkeerd opgeleid. Verkeerd speel plan. Geen idee, maar met Rosario en Sangaré op het middenveld gaat het allemaal net wat langzamer, waardoor de tegenstander alweer gegroepeerd staat. Deze spelers zien of voelen niet wat er in hun rug gebeurt. Ze moeten het eerst zien, dan erover nadenken en dan moeten ze nog een goede pass versturen. Het eerste kunnen ze niet, de andere 2 gaan te vaak fout. Zeker als er druk op ze gezet wordt. Die 2 keer dat Boscagli er stond werden er veel meer ballen in de diepte gespeeld op Max en Dumfries, in plaats van ze aan te spelen op 30 meter van de achterlijn, terwijl er nog een verdediger bijstaat. Het is allemaal zo godvergeten voorspelbaar. Zo ook qua personen die een goal kunnen maken. Tegenstanders dekken met z’n 3en Malen, omdat ze toch wel weten dat die anderen toch niet gaan schieten en dat áls ze schieten, het toch geen goal wordt. Ons middenveld is zo ontzettend uit balans en niet complementair, dat in mijn ogen op deze 2 posities de sleutel ligt om wél te gaan presteren.
 
Helemaal eens. Ook eens met het idee dat het vaak pech lijkt, maar als je dat zo structureel overkomt, is het geen pech meer. En dan moet je iets veranderen.

Volgens mij zijn hier nauwelijks fans van Rosario. Er zijn wel mensen - zoals ik - die vinden dat Rosario als zondebok gebruikt wordt en dat dat niet terecht is. Verrassend genoeg bijvoorbeeld zijn mensen wel blij met Sangaré. Tja, ik vind hem na de kerst een grotere ergernis dan Rosario.

Op zich ging het met Gotze naast Sangaré best ok. Geen verkeerd idee.

Mijn haren gaan overigens recht overeind staan, als ik hier opties als Fein en Guti overwogen zie worden. Man man man, die hebben werkelijk waar nog helemaal niks laten zien.
Ik vind momenteel Boscagli de enige reële optie.
 
Helemaal eens. Ook eens met het idee dat het vaak pech lijkt, maar als je dat zo structureel overkomt, is het geen pech meer. En dan moet je iets veranderen.

Volgens mij zijn hier nauwelijks fans van Rosario. Er zijn wel mensen - zoals ik - die vinden dat Rosario als zondebok gebruikt wordt en dat dat niet terecht is. Verrassend genoeg bijvoorbeeld zijn mensen wel blij met Sangaré. Tja, ik vind hem na de kerst een grotere ergernis dan Rosario.

Op zich ging het met Gotze naast Sangaré best ok. Geen verkeerd idee.

Mijn haren gaan overigens recht overeind staan, als ik hier opties als Fein en Guti overwogen zie worden. Man man man, die hebben werkelijk waar nog helemaal niks laten zien.
Zonder Boscagli moet je gewoon afstappen van dat 4-2-2-2. Ga dan ‘normaal’ 4-3-3 voetballen met Sangare/Rosario-gotze-Ihattaren. Dan kan je voorin met Gakpo/Madueke-Zahavi-Malen spelen. Die twee naast elkaar is gewoon funest voor de snelle spelopvatting, erg zonde.
 
Ik ben redelijk positief over Rosario, heeft best veel talent. Het probleem is dat dit systeem niet werkt, met deze spelers niet kan werken. Dat blok op het middenveld is een gedrocht. Dan maakt het niks uit wie je waar zet. En als ik moest kiezen tusen Rosario en Sangare hoef ik niet lang na te denken, doe mij Rosario maar.
We missen middenvelders die goals maken en breekijzers voorin (Luuk) die sterk zijn in de lucht, een spel open kunnen breken. Het ziet er voorin technisch allemaal bekwaam uit maar daar koop je niks mee als die bal er niet ingaat. Hoe vaak scoren we nog uit corners, het is allemaal wat te voorspelbaar naïef voetbal en backs die meer Aanvallers zijn dan verdedigers. Hoe vaak gebeurt het niet dat ze beiden naar voren rennen en die arme Rosario moet dit allemaal dichthouden, dat kan toch niet. Tactisch klopt er niks van en helaas zie ik ook geen verbetering. Ze missen een baas op het middenveld, voetbalt Guardado nog?
 
Als men voorin steeds maar weer kansen mist, winnen we gewoon niet. Hoe goed of slecht er gespeeld wordt, met voorspelbaar opkomende backs of een blok met die en die op het middenveld. Kansen moeten er in. We missen een echte spelmaker, we missen een echt breekijzer. We missen iemand die tactische omzettingen kan doen en we missen spelers die dat dan kunnen uitvoeren. Toch spelen we vaak een goede helft. Waar om wij gewoon niet een hele wedstrijd goed kunnen spelen baart mij de meeste zorgen.
 
Als men voorin steeds maar weer kansen mist, winnen we gewoon niet. Hoe goed of slecht er gespeeld wordt, met voorspelbaar opkomende backs of een blok met die en die op het middenveld. Kansen moeten er in. We missen een echte spelmaker, we missen een echt breekijzer. We missen iemand die tactische omzettingen kan doen en we missen spelers die dat dan kunnen uitvoeren. Toch spelen we vaak een goede helft. Waar om wij gewoon niet een hele wedstrijd goed kunnen spelen baart mij de meeste zorgen.
Gotze speelt bij ons, en toch missen we een spelmaker???? Lijkt me niet, er klopt gewoon geen hout van onze tactiek
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan