Overige Sporten

Dat was vroeger toch? Iedereen komt om te winnen, niet om mee te doen. Dat is minachting van topsport.

Ja, maar daar ben ik dus op tegen. Is dus eigenlijk een soort discriminatie. Ze laten liever medaillekanshebbers thuis om een kansloos team toe te laten.
Als je deze gedachte consequent doorvoert vraag ik me af hoe jij tegen EL en CL voetbal aankijkt. ;)
 
Iemand nog een ticket gekocht voor Rico vanavond? Zat te twijfelen maar vind het toch een hoop geld.
 
Nope te duur grapje, voor iets wat Rico wel wint, straks toch even kijken of er een streampie te vinden valt.
Ik vind het ook te duur voor een avondje t.v. maar als je ziet welke partijen je daarvoor krijgt, is het eigenlijk wel een redelijk bedrag. Veel goede vechters in de ring vandaag en Verhoeven heeft echt nog niet gewonnen van een Gerges in vorm. Da's een grote sterke kerel.
Neemt niet weg dat ik het ook wel terugkijk op YouTube of zo.
 
Ik vind het ook te duur voor een avondje t.v. maar als je ziet welke partijen je daarvoor krijgt, is het eigenlijk wel een redelijk bedrag. Veel goede vechters in de ring vandaag en Verhoeven heeft echt nog niet gewonnen van een Gerges in vorm. Da's een grote sterke kerel.
Neemt niet weg dat ik het ook wel terugkijk op YouTube of zo.
Dat hadden ze toch veel beter uit kunnen zenden op een commerciële zender, waarbij reclameblokken een hoop geld opleveren. Of zijn er zoveel mensen bereid om extra geld te betalen om een kickbockwedstrijd te kijken?
Van mij mogen ze zich overigens gratis op hun bek slaan en tegen de benen schoppen. Ze doen maar.
 
Laatst bewerkt:
Ik vind het ook te duur voor een avondje t.v. maar als je ziet welke partijen je daarvoor krijgt, is het eigenlijk wel een redelijk bedrag. Veel goede vechters in de ring vandaag en Verhoeven heeft echt nog niet gewonnen van een Gerges in vorm. Da's een grote sterke kerel.
Neemt niet weg dat ik het ook wel terugkijk op YouTube of zo.
Snap het ook wel, zij moeten ook de inkomsten hebben, Groenhart vs Doumbe belooft ook een pracht duel te worden, heb altijd veel respect voor Groenhart, komt over als een relaxte gast.
 
Snap het ook wel, zij moeten ook de inkomsten hebben, Groenhart vs Doumbe belooft ook een pracht duel te worden, heb altijd veel respect voor Groenhart, komt over als een relaxte gast.
En een heerlijke lowkick. (Vond ik van Saki ook altijd)
Mooiste 'stance' vond ik altijd Glaube Feitosa, die stond zo mooi rechtop en gooide dan zo'n kogelharde ax kick. Prachtig om naar te kijken.
 
Poe


Bibian Mentel heeft uitzaaiingen in haar hersenen en neemt afscheid van naasten

 
Poe


Bibian Mentel heeft uitzaaiingen in haar hersenen en neemt afscheid van naasten


Als ik het zo lees zal ze er in ieder geval altijd rekening mee hebben gehouden en naar geleefd hebben. Ik hoop dat ze het meeste eruit heeft gehaald.
 
Hoe zou dat toch komen, ik zeg flikker er een miljoentje of 5 tegenaan en doe een diepgravend onderzoek :FP:
Flikker die 5 miljoen dan maar deze kant op en dan typ ik over een jaartje wel dat de mensen minder fit zijn geworden omdat hun sportclubs dicht waren en het weer in het vroege voorjaar niet bepaald uitnodigde tot lekker in je eentje buiten sporten.
 
Flikker die 5 miljoen dan maar deze kant op en dan typ ik over een jaartje wel dat de mensen minder fit zijn geworden omdat hun sportclubs dicht waren en het weer in het vroege voorjaar niet bepaald uitnodigde tot lekker in je eentje buiten sporten.
Ik kan heel goed rapporten schrijven. Samen doen?
 
Ik vind dat dit een interessante discussie oplevert aangaande politieke correctheid: https://www.bbc.com/sport/weightlifting/57013419

Het is immers politiek correct om iedereen te accepteren. Dus als iemand wordt geboren met mannelijke uiterlijke kenmerken, maar op een gegeven moment beslissen ze toch als vrouw door het leven te gaan, dan is dat geaccepteerd. Alleen: hoe gelijk we iedereen ook willen stellen, er is nou eenmaal een fysiek verschil tussen een man en een vrouw en de kracht die iemand kan ontwikkelen.

En Laurel Hubbard deed dus tot 2013 mee aan gewichtheffen in de mannelijke klasse. Vervolgens volgde een operatie waardoor hij een zij werd. Die opgebouwde kracht is daarmee niet ineens weg. Natuurlijk spelen tijdens zo'n transitie hormonen ook een rol in de fysieke verandering, maar tegelijkertijd: zij ging vervolgens door met een sport waarbij krachtontwikkeling juist een belangrijke factor is.
Ondertussen moeten vrouwelijke atleten "niet zeuren" blijkbaar: https://www.reuters.com/lifestyle/s...transgender-issue-ex-weightlifter-2021-05-07/

Levert een leuke paradox op: als je dit accepteert zullen vrouwen (geboren als vrouw) dit zien als oneerlijke concurrentie. Echter, als je transgenders 100% wilt accepteren en volledig wil accepteren als hun "nieuwe" gender dan zal je dit soort zaken dus ook gewoon moeten toestaan.

Je zou bijna denken dat je niet in alle gevallen 100% politiek correct kunt zijn...
 
Terug
Bovenaan Onderaan