PSV - Feyenoord | Zondag 14 maart | Eindstand 1-1

Status
Je kunt niet meer reageren.
Probleem van Bommel was dat ie bleef vasthouden aan zn systeem zonder het te verfijnen. Ik zie bij Schmidt toch nog enige progressie.. bij Bommel was het net andersom..
Welke verfijning zie jij dan bij Schmidt? Wmb zijn ze allebei even stronteigenwijs en rigide in hun aanpak namelijk. Prima eigenschap als het systeem zijn vrucht en afwerpt natuurlijk, maar wat minder als het niet blijkt te werken.
 
Welke verfijning zie jij dan bij Schmidt? Wmb zijn ze allebei even stronteigenwijs en rigide in hun aanpak namelijk. Prima eigenschap als het systeem zijn vrucht en afwerpt natuurlijk, maar wat minder als het niet blijkt te werken.
En wat te denken van de tegenstanders.
Of het nou Ten Hag is of Lukkien.
‘Alweer, al jaren, twee niet goed voetballende controleurs. Mooi. Rosario, Sangaré of die kleine Tsjech. Makkie, die leggen we zo lam en we krijgen sowieso kansen.’

Kijk nou eens naar AZ hoe die dat doen met twee controleurs. Of hoe er geschoven wordt met Blind wanneer de kwaliteit van de tegenstander daarom vraagt.

Dat plaatje van Jur1913 een paar weken geleden over de veldbezetting zegt toch alles? Zo moeilijk is het echt niet om dat te verbeteren.
 
Nouja, de enige die beter/gelijkwaardig is op het middenveld is Boscali. Fein en Guti stellen eigenlijk ook teleur en van Ginkel lijkt me nog verre van 100%. Dan heeft Schmidt eigenlijk ook niet zo heel veel opties op het middenveld.
De rest krijgt nauwelijks tot geen kansen om daar hele wedstrijden te spelen dus dat is lastig te beoordelen.
 
Welke verfijning zie jij dan bij Schmidt? Wmb zijn ze allebei even stronteigenwijs en rigide in hun aanpak namelijk. Prima eigenschap als het systeem zijn vrucht en afwerpt natuurlijk, maar wat minder als het niet blijkt te werken.
Dat ben ik niet met je eens. Volgens mij heb ik dit punt al eens eerder gemaakt, maar Bommel heeft 2 jaar gehad, Schmidt een door corona verpeste voorbereiding en tijdens de eerste maanden een coronagolf. Blessures mogen eigenlijk geen excuus aan, maar met Romero en daarna Gakpo en Madueke helpt ook niet om je tactiek er goed in te krijgen. Bij vlagen zie ik ons echt goed spelen. En vooral tegen Ajax speelden we een heel hoog niveau. Dat kan geen toeval zijn, dat is ook de hand van Schmidt. Dat pressiespel is lastig, maar als het goed gaat een wapen (bijv. vandaag eerste helft en ook tegen ajax).
 
Ik denk het al een hele tijd.
ik schrijf het nu maar eens op.
Hier op het forum zijn zeker 5 posters die PSV beter kunnen neerzetten dan Schmidt. En ja, ik ben één van die 5.
 
Dat ben ik niet met je eens. Volgens mij heb ik dit punt al eens eerder gemaakt, maar Bommel heeft 2 jaar gehad, Schmidt een door corona verpeste voorbereiding en tijdens de eerste maanden een coronagolf. Blessures mogen eigenlijk geen excuus aan, maar met Romero en daarna Gakpo en Madueke helpt ook niet om je tactiek er goed in te krijgen. Bij vlagen zie ik ons echt goed spelen. En vooral tegen Ajax speelden we een heel hoog niveau. Dat kan geen toeval zijn, dat is ook de hand van Schmidt. Dat pressiespel is lastig, maar als het goed gaat een wapen (bijv. vandaag eerste helft en ook tegen ajax).

De veldbezetting (restverdediging) achterin en op het middenveld heeft niets met blessures of corona te maken. Dat is gewoon niet goed.
 
Ik denk het al een hele tijd.
ik schrijf het nu maar eens op.
Hier op het forum zijn zeker 5 posters die PSV beter kunnen neerzetten dan Schmidt. En ja, ik ben één van die 5.
Dat vraagt om een tactische onderbouwing..
 
Ik ben toch wel benieuwd hoe hard je iemand neer moet hoeken wil de KNVB het zien als doortrappen/slaan. Misschien dat Bazoer het een keer wil uittesten op een aantal spelers.
 
Perez liet gisteren met beelden zien dat Max en Dumfries zo hoog stonden dat ze eigenlijk niet konden deelnemen aan de aanval, maar zeker niet op tijd terug waren om te verdedigen. Dan zag je op hun positie continu vrije mensen in de counter.
Idd, en hij heeft gelijk. Eerste taak is verdedigen, tweede taak is overzicht(oa kan ik opdribbelen) derde is niet eens een taak maar een bonus ga eens een keer mee naar voren! Doe dat 5-10 keer in de wedstrijd en dan goed. Ipv continu en dan je tegenstander loslaten en niet meer bij kunnen halen, of in het laatste kwartier ook nog naar voren stomen en niks meer met de bal kunnen omdat je moe bent.
 
Perez liet gisteren met beelden zien dat Max en Dumfries zo hoog stonden dat ze eigenlijk niet konden deelnemen aan de aanval, maar zeker niet op tijd terug waren om te verdedigen. Dan zag je op hun positie continu vrije mensen in de counter.

Daar ligt 1 van de grootste problemen inderdaad. Je kan niet alles op het bordje schuiven van de CV's. Je hebt nog geluk dat Boscagli positioneel erg goed is en Teze vrij snel en sterk. Je kan alleen met deze backs zo spelen als ze veel meer gaan doseren of als ze 5-3-2 gaan spelen. Die 2 controlerende middenvelders moeten we ook van af.
 
De veldbezetting (restverdediging) achterin en op het middenveld heeft niets met blessures of corona te maken. Dat is gewoon niet goed.
Dat ben ik niet met je eens. Volgens mij heb ik dit punt al eens eerder gemaakt, maar Bommel heeft 2 jaar gehad, Schmidt een door corona verpeste voorbereiding en tijdens de eerste maanden een coronagolf. Blessures mogen eigenlijk geen excuus aan, maar met Romero en daarna Gakpo en Madueke helpt ook niet om je tactiek er goed in te krijgen. Bij vlagen zie ik ons echt goed spelen. En vooral tegen Ajax speelden we een heel hoog niveau. Dat kan geen toeval zijn, dat is ook de hand van Schmidt. Dat pressiespel is lastig, maar als het goed gaat een wapen (bijv. vandaag eerste helft en ook tegen ajax).
vandaag ???? indien Feyenoord zijn kansen een beetje afmaakt krijgen we er minstens drie binnen de eerste helft ze liepen er gewoon los door .
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan