PSV - Feyenoord | Zondag 14 maart | Eindstand 1-1

Status
Je kunt niet meer reageren.
Sangare is geen Fransman😡😡
Hahaha, inderdaad. Op de golfbaan loopt een Fransman die ik Sangaré noem. Alleen in de 1e week ergens in sept/oktober kwamen we tot de conclusie dat het niet klopte. Sindsdien is het tóch voor ons een Fransman en sla ik de plank daarom nu totaal, helemaal mis.
 
Nou, inderdaad die laatste minuut was echt een ergernis. Gooi die inworp de 16 in, zeg!

Ik ben het redelijk eens. Al denk ik dat ik liever Rosario behoud dan Sangaré. Die is sinds Ajax uit zo slecht. Het ziet er houterig uit en om nou te zeggen dat hij zo sterk mee terug verdedigt, mwah....

Overigens zijn er in NL maar weinig teams die echt met 2 van die speler spelen. Ook Feyenoord speelt normaliter maar met 1 verdedigende middenvelder. AZ ook.

Er zijn ook weinig teams die met 2 wingbacks spelen die zo hoog staan.
In theorie zou in dat geval rosario of sangare als 3e verdediger op moeten treden bij balverlies. Dat lukt te vaak niet, daar niet van...
Maar gezien t systeem is 2 verdedigende middenvelders helemaal niet raar. Alleen moeten ze in de omschakeling én voetballend meer brengen. Dat lukt beide heren in t algemeen net ff te weinig.
 
Er zijn ook weinig teams die met 2 wingbacks spelen die zo hoog staan.
In theorie zou in dat geval rosario of sangare als 3e verdediger op moeten treden bij balverlies. Dat lukt te vaak niet, daar niet van...
Maar gezien t systeem is 2 verdedigende middenvelders helemaal niet raar. Alleen moeten ze in de omschakeling én voetballend meer brengen. Dat lukt beide heren in t algemeen net ff te weinig.

Stop daar dan eens mee. Een blinde zag dat in oktober/november al. Die wingbacks zijn het probleem niet, die middenvelders wel.
 
Stop daar dan eens mee. Een blinde zag dat in oktober/november al. Die wingbacks zijn het probleem niet, die middenvelders wel.

Nee, niet mee stoppen.
Gewoon beter doen.

Ik vind dit systeem in potentie veel aantrekkelijker voetbal opleveren. We zien dat in periodes in wedstrijden terug.
Omschakeling is wel cruciaal.
Ik zeg ook niet dat t nooit lukt. Alleen dat t te vaak mis gaat. Dat moet, net als efficientie voorin, beter.

De boel volledig omgooien is onzin en allesbehalve een garantie voor succes.
 
Nee, niet mee stoppen.
Gewoon beter doen.

Ik vind dit systeem in potentie veel aantrekkelijker voetbal opleveren. We zien dat in periodes in wedstrijden terug.
Omschakeling is wel cruciaal.
Ik zeg ook niet dat t nooit lukt. Alleen dat t te vaak mis gaat. Dat moet, net als efficientie voorin, beter.

De boel volledig omgooien is onzin en allesbehalve een garantie voor succes.

Ik heb vandaag dan niet kunnen kijken, maar mij beviel Sangare/Boscagli op 't middenveld wel. Irritant dat hij Sangare/Rosario weer in ere herstelt nu.
 
Onze wingbacks hebben alleen rendement als ze in de diepte worden aangespeeld. Dat worden ze alleen nooit. Ze staan wel hoog, maar moeten eigenlijk altijd óf zelf de actie maken óf weer terugspelen. Dus heb je er geen fuck aan. Zodra je op je middenveld spelers hebt staan die die dieptepass kunnen geven kun je ze wel bedienen. Zolang we met én Rosario én Sangaré blijven spelen, maken we veel te weinig gebruik van ons grootste wapen: snelheid.
 
Hmm, samenvatting gekeken. 1e helft veel enorme kansen voor Feyenoord. Ik merk dat Max vaak totaal uit positie staat verdedigend gezien. Over t algemeen heeft PSV ook enorme kansen gehad.
 
Nou, ik heb de 39 pagina's aan wedstrijdverslag even doorgenomen, en het is dus weer een typische PSV wedstrijd geworden; een korte periode met goed voetbal maar verprutsen van alle kansen, dan is het eerste de beste schot op goal van de tegenstander direct raak, raakt PSV van de leg, en moet het weer de grootste moeite doen om uberhaupt gelijk te komen. Dat doet het maar het blijft vervolgens kansen verprutsen en slordig spelen en de wedstrijd bloedt dood. Oh ja, en de standaard discutabele scheidsrechterlijke beslissing niet in het voordeel van PSV zat er natuurlijk ook weer bij. Kortom, niks gemist en een hoop frustratie ergernis bespaard. Volgende week nog even AZ op gelijke hoogte laten komen na de zoveelste vernederende afgang tegen die club, en in de resterende wedstrijden de tweede plaats afstaan aan AZ, en het is helemaal klaar. Ik denk dat ik het niet kijken nog prima vol ga houden.(Y)
 
Onze wingbacks hebben alleen rendement als ze in de diepte worden aangespeeld. Dat worden ze alleen nooit. Ze staan wel hoog, maar moeten eigenlijk altijd óf zelf de actie maken óf weer terugspelen. Dus heb je er geen fuck aan. Zodra je op je middenveld spelers hebt staan die die dieptepass kunnen geven kun je ze wel bedienen. Zolang we met én Rosario én Sangaré blijven spelen, maken we veel te weinig gebruik van ons grootste wapen: snelheid.
Rosario en Sangaré zijn beiden voetballend veel te beperkt één van de twee als breker zou nog kunnen alhoewel Rosario verder afglijdt naar een zeer bedenkelijk niveau. Zolang Roger blijft vasthouden aan zijn " systeem " zal er geen beterschap komen.
 
Nou, ik heb de 39 pagina's aan wedstrijdverslag even doorgenomen, en het is dus weer een typische PSV wedstrijd geworden; een korte periode met goed voetbal maar verprutsen van alle kansen, dan is het eerste de beste schot op goal van de tegenstander direct raak, raakt PSV van de leg, en moet het weer de grootste moeite doen om uberhaupt gelijk te komen. Dat doet het maar het blijft vervolgens kansen verprutsen en slordig spelen en de wedstrijd bloedt dood. Oh ja, en de standaard discutabele scheidsrechterlijke beslissing niet in het voordeel van PSV zat er natuurlijk ook weer bij. Kortom, niks gemist en een hoop frustratie ergernis bespaard. Volgende week nog even AZ op gelijke hoogte laten komen na de zoveelste vernederende afgang tegen die club, en in de resterende wedstrijden de tweede plaats afstaan aan AZ, en het is helemaal klaar. Ik denk dat ik het niet kijken nog prima vol ga houden.(Y)

Ik kan volgende week gewoon kijken, dus winnen we.
 
Onze wingbacks hebben alleen rendement als ze in de diepte worden aangespeeld. Dat worden ze alleen nooit. Ze staan wel hoog, maar moeten eigenlijk altijd óf zelf de actie maken óf weer terugspelen. Dus heb je er geen fuck aan. Zodra je op je middenveld spelers hebt staan die die dieptepass kunnen geven kun je ze wel bedienen. Zolang we met én Rosario én Sangaré blijven spelen, maken we veel te weinig gebruik van ons grootste wapen: snelheid.
100 punten.

Wat ik zo raar vind is dat Schmidt wel herkent dat we een next level halen (tegen Ajax) maar niet inziet dat dat met name kwam omdat er meer voetbal op het middenveld aanwezig was.
En dan die jounalisten maar blijven doorzagen over de gemiste kansen van Malen...die zien het ook niet. Niemand die de vraag stelt waarom hij het middenveld veranderde en of hij de slechte statistieken van Sangare wel kent.
Over het hele seizoen, geef ik Schmidt het voordeel van de twijfel, ook omdat we wel erg geraakt zijn door de slechte timing van corona en de blessures van Götze en Gakpo, maar als je volgende week weer met deze onkunde op middenveld voetbalt, dan...hebben ze of deze wedstrijd niet ge-analyseerd of Schmidt leert niet van fouten.

Heb trouwens ook enorme hekel aan het label 'controleurs' voor deze 2 koekenbakkers. Ze controleren helemaal niks, te beginnen met een goed aangespeelde bal.
En vanaf dat moment is het achter de feiten aanlopen. Ze kijken ook zelden rond, weten niet wat er voorwaarts gebeurt en controleren dus ook bijvoorbeeld helemaal niet de restverdediging. Als ze al iets zijn dan zijn ze 'Out-of-controlleurs'.

'Ja we willen graag met chaoten op het middenveld ballen, vandaar deze keuze'.
 
100 punten.

Wat ik zo raar vind is dat Schmidt wel herkent dat we een next level halen (tegen Ajax) maar niet inziet dat dat met name kwam omdat er meer voetbal op het middenveld aanwezig was.
En dan die jounalisten maar blijven doorzagen over de gemiste kansen van Malen...die zien het ook niet. Niemand die de vraag stelt waarom hij het middenveld veranderde en of hij de slechte statistieken van Sangare wel kent.
Over het hele seizoen, geef ik Schmidt het voordeel van de twijfel, ook omdat we wel erg geraakt zijn door de slechte timing van corona en de blessures van Götze en Gakpo, maar als je volgende week weer met deze onkunde op middenveld voetbalt, dan...hebben ze of deze wedstrijd niet ge-analyseerd of Schmidt leert niet van fouten.

Heb trouwens ook enorme hekel aan het label 'controleurs' voor deze 2 koekenbakkers. Ze controleren helemaal niks, te beginnen met een goed aangespeelde bal.
En vanaf dat moment is het achter de feiten aanlopen. Ze kijken ook zelden rond, weten niet wat er voorwaarts gebeurt en controleren dus ook bijvoorbeeld helemaal niet de restverdediging. Als ze al iets zijn dan zijn ze 'Out-of-controlleurs'.

'Ja we willen graag met chaoten op het middenveld ballen, vandaar deze keuze'.
En 100 punten weer terug! ;)
 
100 punten.

Wat ik zo raar vind is dat Schmidt wel herkent dat we een next level halen (tegen Ajax) maar niet inziet dat dat met name kwam omdat er meer voetbal op het middenveld aanwezig was.
En dan die jounalisten maar blijven doorzagen over de gemiste kansen van Malen...die zien het ook niet. Niemand die de vraag stelt waarom hij het middenveld veranderde en of hij de slechte statistieken van Sangare wel kent.
Over het hele seizoen, geef ik Schmidt het voordeel van de twijfel, ook omdat we wel erg geraakt zijn door de slechte timing van corona en de blessures van Götze en Gakpo, maar als je volgende week weer met deze onkunde op middenveld voetbalt, dan...hebben ze of deze wedstrijd niet ge-analyseerd of Schmidt leert niet van fouten.

Heb trouwens ook enorme hekel aan het label 'controleurs' voor deze 2 koekenbakkers. Ze controleren helemaal niks, te beginnen met een goed aangespeelde bal.
En vanaf dat moment is het achter de feiten aanlopen. Ze kijken ook zelden rond, weten niet wat er voorwaarts gebeurt en controleren dus ook bijvoorbeeld helemaal niet de restverdediging. Als ze al iets zijn dan zijn ze 'Out-of-controlleurs'.

'Ja we willen graag met chaoten op het middenveld ballen, vandaar deze keuze'.
Nouja, de enige die beter/gelijkwaardig is op het middenveld is Boscali. Fein en Guti stellen eigenlijk ook teleur en van Ginkel lijkt me nog verre van 100%. Dan heeft Schmidt eigenlijk ook niet zo heel veel opties op het middenveld.
 
Niet winnen vandaag is gewoon een keuze van Schmidt. Begint en eindigt met Sangare en Rosario. Alles stroperig, stuiterig en elke wedstrijd volop risico met onnodig balverlies. Rosario en Sangare zouden bij PEC alleen opvallen door het trage terug verdedigen. Verder zouden ze daar niet opvallen.

En Dumfries maakt tijdens een wedstrijd 10 maal een verkeerde beslissing. Met name op cruciale momenten. Schijnaanvallen, schijnkansen, schijnverdedigen.

En Mvogo duikt te laat. Altijd. Overal.

Dat je ook geen druk kunt opvoeren in 2e helft...niet om aan te zien
Helemaal mee eens. Bij Sangare en Rosario hoef je geen flitsende snelheid te verwachten. Altijd korte tikjes en als ze een lange bal spelen , dan gaan ze te vaak naar de verkeerde kleur. Ik ken maar een man in Nederland, en verder niemand, die Rosario een topspeler vindt en zolang dat is winnen wij geen prijzen. Mvogo is een goede keeper, maar geen excellente keeper. Ik wil hem die goal niet verwijten, maar het blijkt wel dat dit nu het niveau van PSV is en PSV is daar kennelijk tevreden mee. Wij hebben een meer dan goede keeper nodig, iemand die punten voor je pakt. Bij Drommel is het nog afwachten of die het beter gaat doen. Keepersbeleid bij PSV is voor mij een groot vraagteken. Malen scoorde een prima goal, maar met zijn klasse moet hij er meer uit kunnen halen als ie vrij gezet wordt voor de keeper. Hij schiet te vaak tegen de keeper op, en is daarom niet effectief genoeg om PSV aan de winst te helpen. PSV voetbalt op zich goed, is meestal de betere ploeg maar zet het te weinig om in winst. Dat moet echt anders. Feyenoord speelde veel de lange bal over de vleugels en benutte hun snelheid en was daar nog heel erg gevaarlijk mee. Speelt minder goed voetbal maar bereikt daarmee hetzelfde resultaat als PSV.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan