Racisme & Discriminatie

Tja, ik zie iemand een vrouwenverslinder spelen, bij mij komt t niet eens op om te denken of ie hetero of homo is. En, ja, misschien voldoet ie aan sommige clichébeelden van homo's, maar t gros van homo's die ik ken vallen dus absoluut niet in de cliché plaatjes, wat dat betreft ga ik niet af op bepaald gedrag of iemand wel/niet homo is. Je zit vaak fout en t voegt niets toe in mijn opinie.
Is een interessante vraag; in hoeverre kan/moet/mag een gecast persoon samenvallen met een rol. En in hoeverre spelen clichés dan mee. Kun je net zo goed George Clooney de rol van George Costanza laten spelen, of Danny de Vito een rol van Hugh Grant geven.
 
Zwarte gemeenschap wil racisme bestrijden met Zwart Manifest - https://nos.nl/l/2372250

Maar alleen het zwarte institutioneel racisme aanpakken. :sad: Echte te triest voor woorden.

En dan zijn witte mensen racisten...
Heb ff stukken gelezen maar kan er weinig mee

O.1> Sportbonden moeten quota instellen voor meer diversiteit op sleutelposities binnen de directies, besturen en commissies, van sporten als voetbal, basketbal, honkbal en boksen, waar atleten deelnemen met een niet-westerse achtergrond.

Waarom niet bij korfbal of schaatsen?

O.2> Sportbonden moeten ondersteuning en begeleiding bieden aan Zwarte kandidaten die in aanmerking komen voor functies op de sleutelposities binnen hun organisatie.

waarom alleen die personen begeleiden, dat is juist weer discriminatie. Dat ze bij onderwijs aandacht vragen voor de tweedeling die al vroeg begint is dan weer een goed punt, maar ze slaan op veel punten door naar positieve discriminatie.


En dan deze
O.1> Mediaorganisaties dienen een diverse en inclusieve afspiegeling van de samenleving te zijn; zowel voor besturen als redacties, gasten en presentatoren, directies en ondersteunende diensten.
Dus 1 op de 34 mensen binnen de organisatie moet uit zwaar christelijke hoek komen? Anders krijg je die afspiegeling niet. Streven naar diversiteit is mooi, maar alles maar 100% een afspiegeling van de maatschappij laten zijn is gewoon kolder.
 

Lekker onder het mom van blm de winkels plunderen. Wat haat ik toch alle relschoppers die het verneuken voor de goeden.
 

Lekker onder het mom van blm de winkels plunderen. Wat haat ik toch alle relschoppers die het verneuken voor de goeden.

Heel zonde inderdaad. Lijkt meer de regel dan de uitzondering te worden bij protesten. Er is iemand vermoord/hardhandig behandeld bij een arrestatie, kom laten we die klootzakken van de McDonalds overvallen!

Daarin had Nederland wel een goed voorbeeld gegeven, dat ging altijd zonder problemen.
 
Zo is het. Trek die kaart maar weer eens.

Laat hem lekker doodvallen, een baksteen heeft nog een groter IQ. :sick: . Ik hoop dat zolang hij voor Nederland speelt we alles verliezen...

En nog erger, wel een fucking uizondering voor dit soort klootjesvolk wat tegen een bal mag schoppen, maar niet voor alle mensen die in de logistieke sector werken en maar moeten zien of ze ergens na 1800 uur nog een warme maaltijd kunnen scoren, terwijl ze de hele week op de weg ztiten. :mad:
 
Laat hem lekker doodvallen, een baksteen heeft nog een groter IQ. :sick: . Ik hoop dat zolang hij voor Nederland speelt we alles verliezen...

En nog erger, wel een fucking uizondering voor dit soort klootjesvolk wat tegen een bal mag schoppen, maar niet voor alle mensen die in de logistieke sector werken en maar moeten zien of ze ergens na 1800 uur nog een warme maaltijd kunnen scoren, terwijl ze de hele week op de weg ztiten. :mad:
Voetballers zijn m.i. sowieso de grootste hypocrieten.. die staat straks gewoon te ballen in Qatar..dan heeft ie ineens niets meer met morele waarden..
 
Terug
Bovenaan Onderaan