Binnenlandse Politiek

In dat geval mea vulva. I stand erected.
Maar je hebt gelijk, dit soort polariserende opmerkingen gaan werkelijk 0,0 bijdragen aan het verminderen van racisme, sterker nog, het zal deels contraproductief werken.

Overigens wel heel sneu om als politica af te sluiten met een 'laat mij met rust' nadat je een dergelijke stelling poneert.
 
Dat vind ik juist schokkend hoog op de lijst.
Nummer 10 riep op twitter iemand (politicus, als ik me niet vergis) een kogel door de kop te willen jagen.

Maar, inderdaad, dan is de nuance hun plek op de kieslijst en gaat het niet zozeer over wat ze zeggen (uit naam van die partij, want logo's en verkiesbaar) op een openbaar platform.

Hou op.
Andersom, ik wist niet dat dit een persoon is die uberhaubt een politieke functie wenst te vervullen. Dat ze op een kandidatenlijst staat van in dit geval bij 1 vond ik juist schokkend!
Omgekeerd zijn er zoveel nep accounts actief dat ik wel ff wou checken wie het is. Had evengoed een nep-account met als doel een partij in diskrediet brengen kunnen zijn. Dus het schokte me dat dit daadwerkelijk (en daar lijkt het op) een kandidaat voor bij1 is.

Edit: wat Der Jaufe zei dus. :)
 
Laatst bewerkt:
Als ik al de tijd, de kennis, de motivatie, de data en t overzicht had om iedere motie te lezen en goed door te denken welke voor en nadelen ze hebben dan nog lijkt directe democratie me niks, vooral omdat er nog 13 miljoen anderen een hokje aan mogen kruizen dat evenveel meeteld en t gros daarvan zich er niet in verdiept heeft. Ik kies liever gewoon n persoon die ik het meest vertrouw om n goede afweging te maken. En als je t idee hebt dat politici niet luisteren naar je wensen dan stem je op de verkeerde persoon en/of partij of heb je te weinig oog voor de complexiteit van politieke beslissingen. Misschien geen populair standpunt, maar zo zie ik t.
Je logica klopt niet. Die 13 miljoen mensen stemmen alsnog, niet op standpunten, maar op partijen. Gevolg is versplintering, niet bevorderlijk voor de politiek noch het volk. Direct stemmen op standpunten zou dit voorkomen. Het grootste gedeelte van Nederland heeft gewoon een goed paar werkende hersenen, en zal het qua standpunten ook voor een groot gedeelte met elkaar zijn. Helaas wordt dit deel van de bevolking nu onnodig verward door te moeten kiezen voor een partij, waarin meestal veel tegenstrijdende standpunten verwaand zijn. Met als gevolg een mengelmoes regering waar niemand om vraagt.

Wil nog een kleine relativering toevoegen. Ben het met je eens dat ik liever het werk laat doen door mensen met expertise. Of de regering als experts gezien kunnen worden valt te betwisten, in ieder geval wel qua inzicht op het verwezenlijken van wetten in tegen stelling tot een gewone burger. Vraag me alleen af of dit voordeel uiteindelijk niet wordt teniet gedaan door de inefficiente besturing ten gevolgen van versnippering.
 
Laatst bewerkt:
Andersom, ik wist niet dat dit een persoon is die uberhaubt een politieke functie wenst te vervullen. Dat ze op een kandidatenlijst staat van in dit geval bij 1 vond ik juist schokkend!
Omgekeerd zijn er zoveel nep accounts actief dat ik wel ff wou checken wie het is. Had evengoed een nep-account met als doel een partij in diskrediet brengen kunnen zijn. Dus het schokte me dat dit daadwerkelijk (en daar lijkt het op) een kandidaat voor bij1 is.

Edit: wat Der Jaufe zei dus. :)
Ik ga diep door het stof voor het 'jumpen van the gun'. Bij deze ;)
 
Je logica klopt niet. Die 13 miljoen mensen stemmen alsnog, niet op standpunten, maar op partijen. Gevolg is versplintering, niet bevorderlijk voor de politiek noch het volk. Direct stemmen op standpunten zou dit voorkomen. Het grootste gedeelte van Nederland heeft gewoon een goed paar werkende hersenen, en zal het qua standpunten ook voor een groot gedeelte met elkaar zijn. Helaas wordt dit deel van de bevolking nu onnodig verward door te moeten kiezen voor een partij, waarin meestal veel tegenstrijdende standpunten verwaand zijn. Met als gevolg een mengelmoes regering waar niemand om vraagt.
Maar goed, dan krijg je dezelfde ellende als met die stemwijzers. Wil je meer woningen? Antwoord: ja. Oplossing: natuur omzetten naar woonwijken. Uhm, dan is het antwoord nee. Zolang het ene standpunt ingrijpt op het andere kun je nooit sec op standpunten stemmen.
 
Maar goed, dan krijg je dezelfde ellende als met die stemwijzers. Wil je meer woningen? Antwoord: ja. Oplossing: natuur omzetten naar woonwijken. Uhm, dan is het antwoord nee. Zolang het ene standpunt ingrijpt op het andere kun je nooit sec op standpunten stemmen.
Goed punt, al zou ik zelf never nooit stemmen op meer woningbouw omdat ik zelf al fatsoenlijk genoeg kan nadenken dat dit ten kosten gaat van ruimte. Iets waarvan ik liever meer dan minder wil. Ongeacht of die ruimte er wel of niet is. Kortom: Ik vind je redenering een beetje zwart-wit. Al kun je wellicht hetzelfde zeggen over die van mij ;)
 
Goed punt, al zou ik zelf never nooit stemmen op meer woningbouw omdat ik zelf al fatsoenlijk genoeg kan nadenken dat dit ten kosten gaat van ruimte. Iets waarvan ik liever meer dan minder wil. Ongeacht of die ruimte er wel of niet is. Kortom: Ik vind je redenering een beetje zwart-wit. Al kun je wellicht hetzelfde zeggen over die van mij ;)
Tja met de afnemende gezinsgrootte zal je toch meer huizen moeten hebben tenzij je inzet op een sterke bevolkingsafname. Maar als je daar voor gaat is de verzorgingsstaat weer niet houdbaar.
 
Tja met de afnemende gezinsgrootte zal je toch meer huizen moeten hebben tenzij je inzet op een sterke bevolkingsafname. Maar als je daar voor gaat is de verzorgingsstaat weer niet houdbaar.
Precies wat je zegt. Alleen zie ik er geen probleem in. My case still stands: voor klimaat en tegen woningbouw.
 
Mijn probleem met D66 is dat ze dat zelf ook nog niet zo hebben. Na de verkiezingen waaien ze weer lekker met alle winden mee. Waar ze ooit voor opgericht zijn, bestuurlijke vernieuwing, is al helemaal niet belangrijk. Waar ze vroeger voor stonden groen (Terlouw) en social rechtvaardigheid (Van Mierlo) is helemaal niks meer van over. D66 wil gewoon meeregeren, verder niet zo veel

Ik snap wel wat je bedoelt. Is ook wat mij wat is tegengevallen de laatste jaren.
 
Ik snap wel wat je bedoelt. Is ook wat mij wat is tegengevallen de laatste jaren.
Moet eerlijk zeggen dat ik wel positief was over Sigrid. Leek me een hele degelijkse vrouw: kalm, verstandig en meer met zichzelf bezig dan met anderen. Sowieso wil ik me eigenlijk wel laten verrassen door een vrouw in de politiek. Lijkt me goed voor de frisse wind. Maar op basis van wat ik hier lees en van mijn vrienden hoor blijkt D66 waardeloos. Een van mijn maten zij onironisch dat hij nog eerder op FvD zou stemmen dan D66. Dan is er toch écht iets niet goed :confused:
 
Moet eerlijk zeggen dat ik wel positief was over Sigrid. Leek me een hele degelijkse vrouw: kalm, verstandig en meer met zichzelf bezig dan met anderen. Sowieso wil ik me eigenlijk wel laten verrassen door een vrouw in de politiek. Lijkt me goed voor de frisse wind. Maar op basis van wat ik hier lees en van mijn vrienden hoor blijkt D66 waardeloos. Een van mijn maten zij onironisch dat hij nog eerder op FvD zou stemmen dan D66. Dan is er toch écht iets niet goed :confused:
Zo kalm en verstandig dat ze een handelsreis naar Quatar had gepland. Maar toen de schendingen van de mensenrechten opeens in het nieuws kwamen werd die afgezegd. Dat noem ik nog eens staan voor je zaak...

En by the way, jouw woning:

e1fa034d0c2695feacf0b93eb56ad37c.jpg
 
Ik ben best positief over de punten die dit kabinet heeft gedaan en gelaten met invloed van D66. Met 19/75 aan invloed in n kabinet dat voor een eerste kamer ook nog moet compromissen is t n utopie om een veel sterkere voetafdruk te verwachten naar mijn idee. Ik heb geen spijt van mijn keuze voor D66 bij de vorige verkiezingen en ben blij dat ze ook t lef hadden verantwoordelijkheid te nemen en mee te regeren. Geef ze ipv drie conservatieve ploeggenoten als CDA, CU en een veel grotere VVD wat steun en sparringspartners met progressive plannen (GL, PvdA, PvdD) en dan kom je n heel eind denk ik.
 
Laatst bewerkt:
Moet eerlijk zeggen dat ik wel positief was over Sigrid. Leek me een hele degelijkse vrouw: kalm, verstandig en meer met zichzelf bezig dan met anderen. Sowieso wil ik me eigenlijk wel laten verrassen door een vrouw in de politiek. Lijkt me goed voor de frisse wind. Maar op basis van wat ik hier lees en van mijn vrienden hoor blijkt D66 waardeloos. Een van mijn maten zij onironisch dat hij nog eerder op FvD zou stemmen dan D66. Dan is er toch écht iets niet goed :confused:

Zo erg is het wat mij betreft ook weer niet. De Sigi hype kan ik niet over oordelen, want volg alles een stuk minder. Maar vond D66 de laatste jaren niet ijzersterk in eigen punten volgen. Wat ook hoort bij de rol van het meeregeren. Ze kunnen niet heel snel iets afdwingen, maar willen wel mee doen.
 
Ik ben best positief over de punten die dit kabinet heeft gedaan en gelaten met invloed van D66. Met 19/75 aan invloed in n kabinet dat voor een eerste kamer ook nog moet compromissen is t n utopie om een veel sterkere voetafdruk te verwachten naar mijn idee. Ik heb geen spijt van mijn keuze voor D66 bij de vorige verkiezingen en ben blij dat ze ook t lef hadden verantwoordelijkheid te nemen en mee te regeren. Geef ze ipv CDA en een veel grotere VVD wat steun en sparringspartners op Links (GL, PvdA, PvdD) en dan kom je n heel eind denk ik.

Wel verantwoordelijkheid meegenomen, maar kreeg af en toe het idee dat ze maar gewoon de VVD volgde.
 
Moet eerlijk zeggen dat ik wel positief was over Sigrid. Leek me een hele degelijkse vrouw: kalm, verstandig en meer met zichzelf bezig dan met anderen. Sowieso wil ik me eigenlijk wel laten verrassen door een vrouw in de politiek. Lijkt me goed voor de frisse wind. Maar op basis van wat ik hier lees en van mijn vrienden hoor blijkt D66 waardeloos. Een van mijn maten zij onironisch dat hij nog eerder op FvD zou stemmen dan D66. Dan is er toch écht iets niet goed :confused:
Dat lijkt me toch niet echt een goede eigenschap voor een politica.
 
Zo kalm en verstandig dat ze een handelsreis naar Quatar had gepland. Maar toen de schendingen van de mensenrechten opeens in het nieuws kwamen werd die afgezegd. Dat noem ik nog eens staan voor je zaak...

En by the way, jouw woning:

Bekijk bijlage 3221
Als je ooit op straat belandt mag je best bij mij intrekken hoor. En desnoods kun je nog kamperen in de achtertuin of wonen in mijn schuur als je van wat meer avontuur houdt. Kan ook investeren in Dogecoin, kun je over enkele jaren een villa bouwen en ben je ook van het gezeik af. Maar dat terzijde is een doos ook best prima. Lekker knus, toch weer wat kampeergevoel en bespaart lekker geld waardoor je wat vaker uit eten kan.
 
Als je ooit op straat belandt mag je best bij mij intrekken hoor. En desnoods kun je nog kamperen in de achtertuin of wonen in mijn schuur als je van wat meer avontuur houdt. Kan ook investeren in Dogecoin, kun je over enkele jaren een villa bouwen en ben je ook van het gezeik af. Maar dat terzijde is een doos ook best prima. Lekker knus, toch weer wat kampeergevoel en bespaart lekker geld waardoor je wat vaker uit eten kan.
Maar dat mocht toch juist niet van jou?
 
Terug
Bovenaan Onderaan