Al die selectieve verontwaardiging mbt wat zich vandaag allemaal heeft afgespeeld is überhaupt lachwekkend imo. Zeker ook van Ajax-kant.

PSV verdiende de winst meer, zonder dat ik ze zelf verder heel denderend vond spelen of ze tot een groot aantal kansen zag komen. Ajax kwam heel goed weg en speelde ronduit belabberd, met het gehele middenveld als dieptepunt en de piepjonge verdedigers voor de zoveelste keer als lichtpuntjes.

Maar goed, ook hier lees ik alleen maar eenzijdig gejammer. Bijna nergens gaat het over het gedrag van Malen, wat hij overigens al een tijdje laat zien. Zijn dommigheid heeft PSV voor de zoveelste keer de das om gedaan; eerst in de vorm van egoïsme in de EL en vandaag met een volkomen onnodige overtreding omdat meneer zich weer even moest laten gelden, zoals hij al zo vaak had gedaan tijdens de wedstrijd. Heeft niemand hier het uiteraard over. Martinez moest zogenaamd absoluut rood krijgen en doelpunt PSV zou onterecht zijn afgekeurd - mensen verzinnen blijkbaar hun eigen regels wanneer het ze uitkomt, want de regel is dat Martinez geel had moeten krijgen en dat het doelpunt moest worden afgekeurd. Heeft niets met de KNJB te maken maar met regels. En als Martinez al geel had moeten krijgen, dan staat dezelfde prent voor Zahavi na het wegtikken van de bal.

Verder uiteraard niets over cultheld Dumfries, die niet voor de eerste keer dit seizoen schwalbes maakt. Schwalbes zijn alleen irritant wanneer Tadic ze uitvoert. Als een waterpolo-keeper ging hij richting de bal met z’n arm, maar vervolgens bleef hij liggen alsof hij was overreden door een vrachtwagen. Vervolgens gaan drie PSV’ers kansloos doen bij de stip en zien we een nooit eerder vertoond tafereel wanneer Dumfries even het gras rondom de stip komt maaien met zijn schoenen. En dan na afloop lopen janken dat Tadic iets over z’n mama heeft gezegd, echt give me a break.

Maar goed, het is natuurlijk de schuld van de KNJB en die walgelijke Tadic, de enige onsportieve man in dit geheel. Lol.

Allereerst, welkom op het PSV Forum. Het stikt hier van de PSV supporters, en de meeste daarvan zijn niet geheel objectief en bekijken dingen wat selectief. Nu is dat natuurlijk ook ontzettend raar op een forum dat zich richt op één club.

Daarnaast Malen. Misschien nog even wat berichten doorlezen. Als er iemand veel kritiek krijgt om zijn vertoonde spel van de afgelopen weken, is hij het wel.

Dan het gevalletje Martinez. Die hele nieuwe regel is sowieso al compleet achterlijk. Want wie gaat de grens bepalen dat je bewust doortrapt of niet? Iedere vorm van natrappen is voor mij rood, gewoon opflikkeren. Vervolgens kom je aan met "want de regel is dat Martinez geel had moeten krijgen ". Nou kan het zo zijn dat ik dankzij mijn roze PSV bril en calimero hoedje het niet heb gezien hoor, maar ik heb nergens een gele kaart gezien. Dus uhh? Wat zijn nou precies de regels dan? Volgens mij verzinnen ze bij de KNVB tijdens de wedstrijd ook nog eens hun eigen regels. Oh en tussen het huilen over de KNJB door zag ik nog wel dat Zahavi geel kreeg voor die actie trouwens ;)

Dan over Dumfries. Ik zal je even gelukkig maken. Ik vond het dom, je moet die vent niet gaan provoceren want dan gaat hij zichzelf goed voelen en is hij gebrand om die bal dat doel in te trappen. Die actie daarna, mag allemaal. Trotse Serviër he. Morgen effe lekker een buschauffeur uitschelden denk ik als hij vraagt waarom ik niet wil betalen. Is mijn calimero trots he, kan ik niks aan doen.
 
Laatst bewerkt:
Al die selectieve verontwaardiging mbt wat zich vandaag allemaal heeft afgespeeld is überhaupt lachwekkend imo. Zeker ook van Ajax-kant.

PSV verdiende de winst meer, zonder dat ik ze zelf verder heel denderend vond spelen of ze tot een groot aantal kansen zag komen. Ajax kwam heel goed weg en speelde ronduit belabberd, met het gehele middenveld als dieptepunt en de piepjonge verdedigers voor de zoveelste keer als lichtpuntjes.

Maar goed, ook hier lees ik alleen maar eenzijdig gejammer. Bijna nergens gaat het over het gedrag van Malen, wat hij overigens al een tijdje laat zien. Zijn dommigheid heeft PSV voor de zoveelste keer de das om gedaan; eerst in de vorm van egoïsme in de EL en vandaag met een volkomen onnodige overtreding omdat meneer zich weer even moest laten gelden, zoals hij al zo vaak had gedaan tijdens de wedstrijd. Heeft niemand hier het uiteraard over. Martinez moest zogenaamd absoluut rood krijgen en doelpunt PSV zou onterecht zijn afgekeurd - mensen verzinnen blijkbaar hun eigen regels wanneer het ze uitkomt, want de regel is dat Martinez geel had moeten krijgen en dat het doelpunt moest worden afgekeurd. Heeft niets met de KNJB te maken maar met regels. En als Martinez al geel had moeten krijgen, dan staat dezelfde prent voor Zahavi na het wegtikken van de bal.

Verder uiteraard niets over cultheld Dumfries, die niet voor de eerste keer dit seizoen schwalbes maakt. Schwalbes zijn alleen irritant wanneer Tadic ze uitvoert. Als een waterpolo-keeper ging hij richting de bal met z’n arm, maar vervolgens bleef hij liggen alsof hij was overreden door een vrachtwagen. Vervolgens gaan drie PSV’ers kansloos doen bij de stip en zien we een nooit eerder vertoond tafereel wanneer Dumfries even het gras rondom de stip komt maaien met zijn schoenen. En dan na afloop lopen janken dat Tadic iets over z’n mama heeft gezegd, echt give me a break.

Maar goed, het is natuurlijk de schuld van de KNJB en die walgelijke Tadic, de enige onsportieve man in dit geheel. Lol.
Malen is echt drama, maar dat is al weken zo denk dat de meeste hier (ik tenminste) het gewend zijn als je hem de hele wedstrijd niets goeds ziet doen.

die “handsbal” van Vertessen is gewoon kut maar terecht afgekeurd, hij raakt hem aan met z’n arm en haalt daar voordeel uit, logisch dat die is afgekeurd.

De actie van Martinez is in mijn ogen gewoon rood. Geen bal in de buurt en bewust op iemands enkel gaan staan lijkt mij gewoon rood? Maar ik ben geen scheids ken de exacte regels daar verder ook niet in.

En in het Dumfries geval snap ik je irritatie zeker, het is mij alleen echter nog nooit zo opgevallen dat die zo vaak en makkelijk valt maar dat kan natuurlijk met m’n PSV bril te maken hebben en in deze wedstrijd snap ik dat punt zeker.
 
Allereerst, welkom op het PSV Forum. Het stikt hier van de PSV supporters, en de meeste daarvan zijn niet geheel objectief en bekijken dingen wat selectief. Nu is dat natuurlijk ook ontzettend raar op een forum dat zich richt op één club.

Daarnaast Malen. Misschien nog even wat berichten doorlezen. Als er iemand veel kritiek krijgt om zijn vertoonde spel van de afgelopen weken, is hij het wel.

Dan het gevalletje Martinez. Die hele nieuwe regel is sowieso al compleet achterlijk. Want wie gaat de grens bepalen dat je bewust doortrapt of niet? Iedere vorm van natrappen is voor mij rood, gewoon opflikkeren. Vervolgens kom je aan met "want de regel is dat Martinez geel had moeten krijgen ". Nou kan het zo zijn dat ik dankzij mijn roze PSV bril en calimero hoedje het niet heb gezien hoor, maar ik heb nergens een gele kaart gezien. Dus uhh? Wat zijn nou precies de regels dan? Volgens mij verzinnen ze bij de KNVB tijdens de wedstrijd ook nog eens hun eigen regels. Oh en tussen het huilen over de KNJB door zag ik nog wel dat Zahavi geel kreeg voor die actie trouwens ;)

Dan over Dumfries. Ik zal je even gelukkig maken. Ik vond het dom, je moet die vent niet gaan provoceren want dan gaat hij zichzelf goed voelen en is hij gebrand om die bal dat doel in te trappen. Die actie daarna, mag allemaal. Trotse Serviër he. Morgen effe lekker een buschauffeur uitschelden denk ik als hij vraagt waarom ik niet wil betalen. Is mijn calimero trots he, kan ik niks aan doen.
En buiten dat, als Martinez al geen rood kreeg dan had Alvarez er met minstens 2x geel af gemoeten.

En de stelling ‘volgens de regels is dit geel’ slaat inderdaad ook nergens op. Al gaf Makkelie namelijk rood, dan hadden die bassie en Adriaan achter de schermen ook niet ingegrepen.
 
Al die selectieve verontwaardiging mbt wat zich vandaag allemaal heeft afgespeeld is überhaupt lachwekkend imo. Zeker ook van Ajax-kant.

PSV verdiende de winst meer, zonder dat ik ze zelf verder heel denderend vond spelen of ze tot een groot aantal kansen zag komen. Ajax kwam heel goed weg en speelde ronduit belabberd, met het gehele middenveld als dieptepunt en de piepjonge verdedigers voor de zoveelste keer als lichtpuntjes.

Maar goed, ook hier lees ik alleen maar eenzijdig gejammer. Bijna nergens gaat het over het gedrag van Malen, wat hij overigens al een tijdje laat zien. Zijn dommigheid heeft PSV voor de zoveelste keer de das om gedaan; eerst in de vorm van egoïsme in de EL en vandaag met een volkomen onnodige overtreding omdat meneer zich weer even moest laten gelden, zoals hij al zo vaak had gedaan tijdens de wedstrijd. Heeft niemand hier het uiteraard over. Martinez moest zogenaamd absoluut rood krijgen en doelpunt PSV zou onterecht zijn afgekeurd - mensen verzinnen blijkbaar hun eigen regels wanneer het ze uitkomt, want de regel is dat Martinez geel had moeten krijgen en dat het doelpunt moest worden afgekeurd. Heeft niets met de KNJB te maken maar met regels. En als Martinez al geel had moeten krijgen, dan staat dezelfde prent voor Zahavi na het wegtikken van de bal.

Verder uiteraard niets over cultheld Dumfries, die niet voor de eerste keer dit seizoen schwalbes maakt. Schwalbes zijn alleen irritant wanneer Tadic ze uitvoert. Als een waterpolo-keeper ging hij richting de bal met z’n arm, maar vervolgens bleef hij liggen alsof hij was overreden door een vrachtwagen. Vervolgens gaan drie PSV’ers kansloos doen bij de stip en zien we een nooit eerder vertoond tafereel wanneer Dumfries even het gras rondom de stip komt maaien met zijn schoenen. En dan na afloop lopen janken dat Tadic iets over z’n mama heeft gezegd, echt give me a break.

Maar goed, het is natuurlijk de schuld van de KNJB en die walgelijke Tadic, de enige onsportieve man in dit geheel. Lol.

Dus in feite zit je hier te jammeren omdat anderen jammeren? :maniac:

Denk dat de PSV ers genoeg kritiek hebben gehad hier.
En je gaat voorbij aan andere, op zn minst dubieuze, arbitrale momenten die allemaal in t voordeel van ajax zijn uitgepakt.
We hebben dan ook alle recht om daar over flink te klagen. En als je dat jammeren vindt, jammer dan ;)
 
Al die selectieve verontwaardiging mbt wat zich vandaag allemaal heeft afgespeeld is überhaupt lachwekkend imo. Zeker ook van Ajax-kant.

PSV verdiende de winst meer, zonder dat ik ze zelf verder heel denderend vond spelen of ze tot een groot aantal kansen zag komen. Ajax kwam heel goed weg en speelde ronduit belabberd, met het gehele middenveld als dieptepunt en de piepjonge verdedigers voor de zoveelste keer als lichtpuntjes.

Maar goed, ook hier lees ik alleen maar eenzijdig gejammer. Bijna nergens gaat het over het gedrag van Malen, wat hij overigens al een tijdje laat zien. Zijn dommigheid heeft PSV voor de zoveelste keer de das om gedaan; eerst in de vorm van egoïsme in de EL en vandaag met een volkomen onnodige overtreding omdat meneer zich weer even moest laten gelden, zoals hij al zo vaak had gedaan tijdens de wedstrijd. Heeft niemand hier het uiteraard over. Martinez moest zogenaamd absoluut rood krijgen en doelpunt PSV zou onterecht zijn afgekeurd - mensen verzinnen blijkbaar hun eigen regels wanneer het ze uitkomt, want de regel is dat Martinez geel had moeten krijgen en dat het doelpunt moest worden afgekeurd. Heeft niets met de KNJB te maken maar met regels. En als Martinez al geel had moeten krijgen, dan staat dezelfde prent voor Zahavi na het wegtikken van de bal.

Verder uiteraard niets over cultheld Dumfries, die niet voor de eerste keer dit seizoen schwalbes maakt. Schwalbes zijn alleen irritant wanneer Tadic ze uitvoert. Als een waterpolo-keeper ging hij richting de bal met z’n arm, maar vervolgens bleef hij liggen alsof hij was overreden door een vrachtwagen. Vervolgens gaan drie PSV’ers kansloos doen bij de stip en zien we een nooit eerder vertoond tafereel wanneer Dumfries even het gras rondom de stip komt maaien met zijn schoenen. En dan na afloop lopen janken dat Tadic iets over z’n mama heeft gezegd, echt give me a break.

Maar goed, het is natuurlijk de schuld van de KNJB en die walgelijke Tadic, de enige onsportieve man in dit geheel. Lol.
Door de bank genomen wordt hier best redelijk gesproken over de wedstrijden. Zeker een dagje later. ;)

Belangrijkste is dat er over Tadic niks positiefs gezegd mag worden. Echt een walgelijke vent, die zijn best doet om elke tegenstander te naaien met zijn gerol. Daarbij heeft hij ook nog de arrogantste blik van allen. En dat is zo jammer, want hij kan natuurlijk wel geweldig voetballen. Dan zou je zeggen dat hij dat allemaal niet nodig heeft.

Dumfries kan bij lange na niet zo goed voetballen. Helaas. Hij kan wel heel hard werken en vaak goed verdedigen. De laatste tijd wat minder, maar gisteren zag het er weer beter uit. Ik vind ook dat hij tegenwoordig echt te makkelijk gaat liggen en dat zegt dan de persoon die vindt dat wanneer je geraakt wordt, je ook kunt vallen. Gisteren 2 hele goede voorbeelden gezien van ongeloofwaardige vallen. Eerst Haller een keer, maar daarna ook Dumfries. Het gedrag bij de stip was droevig en ik snap ook niet waarom hij zo van de kook raakte, nadat er iets over zijn moeder gezegd wordt. Vreemder nog: waarom raakte die Tadic zo buiten zinnen? Het was bijna om bang van te worden, al denk ik dat hij Dumfries in een bokspartijtje niet aan kan.

Hoe vond je de penalty die PSV niet kreeg? Daar was toch weinig schwalbe aan?
 
Allereerst, welkom op het PSV Forum. Het stikt hier van de PSV supporters, en de meeste daarvan zijn niet geheel objectief en bekijken dingen wat selectief. Nu is dat natuurlijk ook ontzettend raar op een forum dat zich richt op één club.
Het eeuwenoude argument is idd dat dit een PSV forum is, en mijn eeuwenoude respons is dat ik waarde hecht aan nuance ongeacht clubvoorkeuren. Op AjaxShowtime is de eenzijdigheid niet te harden, daar doelde ik op het begin ook op mbt de “Ajax-kant”. En de reden dat dit als NB Ajacied mijn favo voetbalforum is komt doordat de nuance hier doorgaans bovengemiddeld hoog is. Wanneer dat imo een keer niet het geval is kan ik het idd beter laten gaan.

Maar goed, dat ik het soms niet kan laten om te jammeren om het jammeren is inderdaad mijn mankement, zoals ELPSV ook aangeeft.
 
De pingel was een terechte pingel en de goal van Vertessen terecht - hoe sneu ook - afgekeurd. De actie van Martinez is gewoon rood en in 98% van de gevallen wordt ie ook gegeven. Met 10 man had ik dit belabberde Ajax niet meer terug zien komen, zo vlak voor tijd. Dus vanuit dat oogpunt heeft PSV net iets te weinig gekregen. Of Ajax iets teveel. Makkelie floot verder niet zo verkeerd, denk ik.
 
De pingel was een terechte pingel en de goal van Vertessen terecht - hoe sneu ook - afgekeurd. De actie van Martinez is gewoon rood en in 98% van de gevallen wordt ie ook gegeven. Met 10 man had ik dit belabberde Ajax niet meer terug zien komen, zo vlak voor tijd. Dus vanuit dat oogpunt heeft PSV net iets te weinig gekregen. Of Ajax iets teveel. Makkelie floot verder niet zo verkeerd, denk ik.
Ik ben het met je post eens. Op de laatste zin na. Ik ervoer e.e.a. heel anders dan jij.
 
De pingel was een terechte pingel en de goal van Vertessen terecht - hoe sneu ook - afgekeurd. De actie van Martinez is gewoon rood en in 98% van de gevallen wordt ie ook gegeven. Met 10 man had ik dit belabberde Ajax niet meer terug zien komen, zo vlak voor tijd. Dus vanuit dat oogpunt heeft PSV net iets te weinig gekregen. Of Ajax iets teveel. Makkelie floot verder niet zo verkeerd, denk ik.
Tot minuut 75 kon ik mij ook nog wel vinden in de beslissingen van Makkelie. Daarna maakte hij zichzelf onmogelijk door dubieuze en inconsequente beslissingen.

Ik kan het heel goed hebben als PSV verliest door eigen toe doen en wil de arbitrage niet vaak te veel verwijten maken, want ze maken zelf ook genoeg fouten in het spel. Maar gisteren werd Ajax echt op de been gehouden door de rare beslissingen van Makkelie en Co.
 
Ik ben het met je post eens. Op de laatste zin na. Ik ervoer e.e.a. heel anders dan jij.
Hij is nogal van de regeltjes. Dat heeft ie - op die rode kaart na - goed uitgevoerd. Hopelijk zien we de laatste maanden steeds minder vaak een PSV dat qua resultaat afhankelijk is van de scheids. Malen schiet op dit moment niet met scherp. Oogt ook wat zwaar. Misschien moet ie voorlopig vooral het voorwerk doen zoals tegen Vitesse. De goals komen dan vanzelf wel weer. Het verschil met Ajax is financieel groter dan op het veld terug te zien is. Dat biedt perspectief. Zolang ze maar blijven ballen ipv tegenhouden.
 
Hij is nogal van de regeltjes. Dat heeft ie - op die rode kaart na - goed uitgevoerd. Hopelijk zien we de laatste maanden steeds minder vaak een PSV dat qua resultaat afhankelijk is van de scheids. Malen schiet op dit moment niet met scherp. Oogt ook wat zwaar. Misschien moet ie voorlopig vooral het voorwerk doen zoals tegen Vitesse. De goals komen dan vanzelf wel weer. Het verschil met Ajax is financieel groter dan op het veld terug te zien is. Dat biedt perspectief. Zolang ze maar blijven ballen ipv tegenhouden.
Malen... Dat is inderdaad niet bepaald een prettige speler om naar te kijken. Met name vanwege de keuzes die hij maakt.
We zullen wel zien hoe het loopt allemaal joh... Het is wat het is en morgen wordt het gewoon weer licht.
 
Martinez moest zogenaamd absoluut rood krijgen. En als Martinez al geel had moeten krijgen, dan staat dezelfde prent voor Zahavi na het wegtikken van de bal.
Ik ben het met je eens dat de gele kaart voor Zahavi terecht is. Maar als je die gele kaart terecht vind dan is de rode kaart voor Martinez toch ook logisch?

Waarom? Zahavi tikt de bal onsportief weg na het fluit signaal van de scheidsrechter. Dat is geel. Echter is het spel stil gelegd. De bal is inmiddels ook van Zahavi vandaan.

Dan komt Martinez erin met een voet op het been/voet van Zahavi. Dit is bewust. Ten slotte ligt het spel stil. Anders zou Zahavi ook geen geel krijgen. Dus Martinez weet dat de scheids heeft gefloten(edit) en besluit daarna alsnog door te gaan. Dan vind ik dat gewoon donkerrood. Er was geen duel gaande oid. Als Martinez net iets sneller loopt, net zijn voet verkeerd zet of net te hard doorzet dan heb je gewoon kans op breuken bij Zahavi.

Nee ik vind dit absoluut een rode kaart:



Eens overergings dat de PSV'ers op het einde ook geen sportief gedrag vertoonde.
 
Laatst bewerkt:
Als t over ajax gaat kunnen vd Vaart en Theo Jansen niet echt neutraal zijn.

Pierre is veel neutraler vind ik. Niet altijd met m eens, maar zolang het niet over NAC gaat kun je er wel van uit gaan dat t onbevooroordeeld is.
Theo is nooit neutraal, en vd Vaart, tsja, wat hij toevoegt aan het geheel, nooit begrepen. Open deur Vaart met zn `het niveau was om te janken`. Ja, dan moet je lekker alleen maar de top van Europa gaan kijken. Daar had die Gijp ook een handje van. Alsof ik dan bij de lokale fc ga kijken en iedere minuut ga roepen `ja, wat is dit slecht zeg`. `wat is dit slecht`.

Nogal overbodig als je het mij vraagt..
 
Ik ben het met je eens dat de gele kaart voor Zahavi terecht is. Maar als je die gele kaart terecht vind dan is de rode kaart voor Martinez toch ook logisch?

Waarom? Zahavi tikt de bal onsportief weg na het fluit signaal van de scheidsrechter. Dat is geel. Echter is het spel stil gelegd. De bal is inmiddels ook van Zahavi vandaan.

Dan komt Martinez erin met een voet op het been/voet van Zahavi. Dit is bewust. Ten slotte ligt het spel stil. Anders zou Zahavi ook geen geel krijgen. Dus Martinez weet dat de scheids heeft gefluit en besluit daarna alsnog door te gaan. Dan vind ik dat gewoon donkerrood. Er was geen duel gaande oid. Als Martinez net iets sneller loopt, net zijn voet verkeerd zet of net te hard doorzet dan heb je gewoon kans op breuken bij Zahavi.

Nee ik vind dit absoluut een rode kaart:



Eens overergings dat de PSV'ers op het einde ook geen sportief gedrag vertoonde.
Ik ben het vooral met je eens dat het rood zou moeten zijn, maw de regels kloppen niet. Het is onsportief gedrag waar je wmb absoluut rood voor moet trekken.

Dat wil niet zeggen dat het gister onterecht was dat er geen rode kaart werd getrokken, omdat de regel is dat rood van toepassing is bij een "stampende beweging op de voet of het been". Eerder in het seizoen kreeg Alvarez onterecht rood voor een vrijwel identieke overtreding (ik meen Vitesse-thuis). Die kaart werd na de wedstrijd alsnog geseponeerd.
 
De pingel was een terechte pingel en de goal van Vertessen terecht - hoe sneu ook - afgekeurd. De actie van Martinez is gewoon rood en in 98% van de gevallen wordt ie ook gegeven. Met 10 man had ik dit belabberde Ajax niet meer terug zien komen, zo vlak voor tijd. Dus vanuit dat oogpunt heeft PSV net iets te weinig gekregen. Of Ajax iets teveel. Makkelie floot verder niet zo verkeerd, denk ik.
Heeft niemand het over maar vooraf de handsbal kopte Haller de bal door al hangend en armen leunde op de schouder aan Viergever. Wordt altijd voor afgefloten gewoon een overtreding maar Makelie was het ontgaan en de VAR dacht prima Een gelijkspel.
 
Heeft niemand het over maar vooraf de handsbal kopte Haller de bal door al hangend en armen leunde op de schouder aan Viergever. Wordt altijd voor afgefloten gewoon een overtreding maar Makelie was het ontgaan en de VAR dacht prima Een gelijkspel.
Ik heb in het scheidsrechterstopic een overzichtje gepost van wat momenten mbt Ajax en de rest. Toch best een aardig lijstje..
 
Ik ben het met je eens dat de gele kaart voor Zahavi terecht is. Maar als je die gele kaart terecht vind dan is de rode kaart voor Martinez toch ook logisch?

Waarom? Zahavi tikt de bal onsportief weg na het fluit signaal van de scheidsrechter. Dat is geel. Echter is het spel stil gelegd. De bal is inmiddels ook van Zahavi vandaan.

Dan komt Martinez erin met een voet op het been/voet van Zahavi. Dit is bewust. Ten slotte ligt het spel stil. Anders zou Zahavi ook geen geel krijgen. Dus Martinez weet dat de scheids heeft gefluit en besluit daarna alsnog door te gaan. Dan vind ik dat gewoon donkerrood. Er was geen duel gaande oid. Als Martinez net iets sneller loopt, net zijn voet verkeerd zet of net te hard doorzet dan heb je gewoon kans op breuken bij Zahavi.

Nee ik vind dit absoluut een rode kaart:



Eens overergings dat de PSV'ers op het einde ook geen sportief gedrag vertoonde.


Helemaal eens, behalve met 'gefluit'. Dat moet 'gefloten' zijn. (a)
 
Heeft niemand het over maar vooraf de handsbal kopte Haller de bal door al hangend en armen leunde op de schouder aan Viergever. Wordt altijd voor afgefloten gewoon een overtreding maar Makelie was het ontgaan en de VAR dacht prima Een gelijkspel.
Ik heb vanmorgen dat nog even bekeken, maar dat viel echt wel mee. Viergever stond niet zo stabiel op de beentjes. Zou kinderachtig zijn om daar op af te keuren. Eigenlijk net zo kinderachtig als bij Vertessen, maar daar "kan" men dan qua regels weer niet omheen.
 
Al die selectieve verontwaardiging mbt wat zich vandaag allemaal heeft afgespeeld is überhaupt lachwekkend imo. Zeker ook van Ajax-kant.

PSV verdiende de winst meer, zonder dat ik ze zelf verder heel denderend vond spelen of ze tot een groot aantal kansen zag komen. Ajax kwam heel goed weg en speelde ronduit belabberd, met het gehele middenveld als dieptepunt en de piepjonge verdedigers voor de zoveelste keer als lichtpuntjes.

Maar goed, ook hier lees ik alleen maar eenzijdig gejammer. Bijna nergens gaat het over het gedrag van Malen, wat hij overigens al een tijdje laat zien. Zijn dommigheid heeft PSV voor de zoveelste keer de das om gedaan; eerst in de vorm van egoïsme in de EL en vandaag met een volkomen onnodige overtreding omdat meneer zich weer even moest laten gelden, zoals hij al zo vaak had gedaan tijdens de wedstrijd. Heeft niemand hier het uiteraard over. Martinez moest zogenaamd absoluut rood krijgen en doelpunt PSV zou onterecht zijn afgekeurd - mensen verzinnen blijkbaar hun eigen regels wanneer het ze uitkomt, want de regel is dat Martinez geel had moeten krijgen en dat het doelpunt moest worden afgekeurd. Heeft niets met de KNJB te maken maar met regels. En als Martinez al geel had moeten krijgen, dan staat dezelfde prent voor Zahavi na het wegtikken van de bal.

Verder uiteraard niets over cultheld Dumfries, die niet voor de eerste keer dit seizoen schwalbes maakt. Schwalbes zijn alleen irritant wanneer Tadic ze uitvoert. Als een waterpolo-keeper ging hij richting de bal met z’n arm, maar vervolgens bleef hij liggen alsof hij was overreden door een vrachtwagen. Vervolgens gaan drie PSV’ers kansloos doen bij de stip en zien we een nooit eerder vertoond tafereel wanneer Dumfries even het gras rondom de stip komt maaien met zijn schoenen. En dan na afloop lopen janken dat Tadic iets over z’n mama heeft gezegd, echt give me a break.

Maar goed, het is natuurlijk de schuld van de KNJB en die walgelijke Tadic, de enige onsportieve man in dit geheel. Lol.
Volledig mee eens natuurlijk, al begrijp ik volkomen dat je je als PSV-supporter genaaid voelt en dat Tadic dan een dankbaar object is om je frustraties op af te reageren. Op 'n Amsterdams getint forum zou dat niet minder zijn, maar ik heb toch het idee dat Ajax-supporters vervolgens wat sneller en kritischer naar hun eigen team kijken dan dat in het Eindhovense gebeurt. Ajax speelde namelijk dra-ma-tisch slecht gisteren en had gewoon door PSV met een dikke nederlaag naar huis gestuurd moeten worden. Het lijkt erop alsof Tadic/de arbitrage dankbaar wordt aangegerepen om maar niet met het eigen falen te worden geconfronteerd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan