Coronavirus

Succes met mensen aan de regels laten houden als de zon schijnt, zie vandaag, geen terrasjes voor nodig


EuwcN-JXAAYazjo
Druk druk druk. Begrijpelijk en ik vraag me af hoeveel risico je daar loopt.

Beleid is trouwens weer zwalkend. Besmettingen stijgen, maar minder maatregelen.
 
Volgens mij vallen wij een stuk minder uit elkaar dan de arme landen. In Egypte is het heep simpel, ben je oud en heb je corona, ge maar thuis in bed liggen, ben je oud en rijk (lees machtige vrienden) dan mag je naar het ziekenhuis. Volgens mij ziin we nog heel vercweg van dit scenario.




Als dit eerlijk zou kunnen zou ik het meteen doen. Echter zijn er geen geen eerlijke hulporganisaties, op artsen zonder grenzen na.
Waarom alleen AzG, die hebben ook een directeur die 2 ton of meer verdient, en een overhead om U tegen te zeggen
 
Druk druk druk. Begrijpelijk en ik vraag me af hoeveel risico je daar loopt.

Beleid is trouwens weer zwalkend. Besmettingen stijgen, maar minder maatregelen.
De rek is er uit.. Laten we hopen dat het met langzaam beter weer plus vaccinatie zorgt dat we langzaamaan weer door kunnen. Ik merk het bij mezelf, waar ik de eerste 9 maanden mn best deed om niet besmet te raken en bij ieder snotje thuis bleef ben ik daar toch wat makkelijker in geworden..
 
Sorry, het is maar E123k:rolleyes:

Dus de maar 77k maak je even over;).

Ik heb me aardig ingelezen in alle organisaties, en dan is artsen zonder grenzen de organisatie die alles open en bloot op de site zet, dus alles is open en traceerbaar. Belangrijlste is dat er bij andere organisaties waarbij er veel meer aan de strijkstok blijft hangen.

En sommige andere organisaties liggen dichter bij mij qua doelen, maar door bovenstaande krijgen ze het niet van mij.
 
Ik sprak nog een familielid zondag, die wilde dat het weer open ging. Ik vroeg wat haar bron was voor de argumenten die ze gaf. Een team van wetenschappers, herstel-NL. Ik kende het niet totdat ik gisteren zondag met Lubach kijken:


Blijkt dus dat het vooral economen zijn en geen virologen en dat hun verhaal niet klopt en niet logisch is.
Heel fijn vind ik het ook niet dat er pamfletten op de bushalte lijken te staan van deze Herstel Nl organisatie
 
Ik sprak nog een familielid zondag, die wilde dat het weer open ging. Ik vroeg wat haar bron was voor de argumenten die ze gaf. Een team van wetenschappers, herstel-NL. Ik kende het niet totdat ik gisteren zondag met Lubach kijken:


Blijkt dus dat het vooral economen zijn en geen virologen en dat hun verhaal niet klopt en niet logisch is.
Heel fijn vind ik het ook niet dat er pamfletten op de bushalte lijken te staan van deze Herstel Nl organisatie
Ik vind het niet erg dat andere wetenschappers hier ook mee bezig zijn. Er is namelijk meer in ons landje aan de hand dan dit virus. Het was wel handig geweest om minimaal een viroloog in het team te stoppen. Ik had de plannen ook nog niet gelezen. Er zitten inderdaad een hoop rare dingen in het plan, als ik Lubach zo hoorde. Terug naar de tekentafel!
 
Ik vind het niet erg dat andere wetenschappers hier ook mee bezig zijn. Er is namelijk meer in ons landje aan de hand dan dit virus. Het was wel handig geweest om minimaal een viroloog in het team te stoppen. Ik had de plannen ook nog niet gelezen. Er zitten inderdaad een hoop rare dingen in het plan, als ik Lubach zo hoorde. Terug naar de tekentafel!
Het is goed dat wetenschappers er mee bezig zijn maar wanneer ze met makkelijke praatjes en desinformatie komen en daarbij lak hebben aan een behoorlijk groot gedeelte van de Nederlanders vraag ik me af hoe veel er nog wetenschappelijk te noemen valt aan hun aanpak in deze. Ik hoop niet dat er steeds meer mensen maatregelen gaan negeren door dit soort slecht onderbouwde verhalen waar mensen makkelijk voor kunnen vallen.
 
Interessante column....
Ik word ook wel een beetje simpel van dat constante `ja, we doen het beter of slechter dan die en die..` wat maakt het uit? Alsof het een wedstrijd is, wie heeft de beste economie, wie heeft de beste infrastructuur, het beste democratische model etc etc.. Dat slaat sowieso nergens op.. Vergelijken is altijd goed, maar nu lijkt het meer een `wie heeft de langste plasser`...
 
Ik word ook wel een beetje simpel van dat constante `ja, we doen het beter of slechter dan die en die..` wat maakt het uit? Alsof het een wedstrijd is, wie heeft de beste economie, wie heeft de beste infrastructuur, het beste democratische model etc etc.. Dat slaat sowieso nergens op.. Vergelijken is altijd goed, maar nu lijkt het meer een `wie heeft de langste plasser`...
Hmmm, ik heb de column anders gelezen. De politiek denkt dat wij hier in Nederland alles het allerbeste doen. Dat is minimaal in deze crisis niet zo. Probeer dan ook te leren van andere landen en niet altijd alles op de eigen manier moeten doen. Ik vond het ook wel aardig om met sommige dingen toch even met de neus op de feiten gedrukt te worden, ook al was het misschien flauw. Zoals die intelligente lockdown.
 
Hmmm, ik heb de column anders gelezen. De politiek denkt dat wij hier in Nederland alles het allerbeste doen. Dat is minimaal in deze crisis niet zo. Probeer dan ook te leren van andere landen en niet altijd alles op de eigen manier moeten doen. Ik vond het ook wel aardig om met sommige dingen toch even met de neus op de feiten gedrukt te worden, ook al was het misschien flauw. Zoals die intelligente lockdown.
Denkt de politiek dat? Nederland is een best wel ok land maar d'r kan veel beter, en daar is t gros van de politiek van overtuigd. Of t nu om covid of andere zaken gaat.
 
Denkt de politiek dat? Nederland is een best wel ok land maar d'r kan veel beter, en daar is t gros van de politiek van overtuigd. Of t nu om covid of andere zaken gaat.
Nou, ik kon me wel vinden in de column. Haal jij die gedachte er dan niet uit?
 
Hmmm, ik heb de column anders gelezen. De politiek denkt dat wij hier in Nederland alles het allerbeste doen. Dat is minimaal in deze crisis niet zo. Probeer dan ook te leren van andere landen en niet altijd alles op de eigen manier moeten doen. Ik vond het ook wel aardig om met sommige dingen toch even met de neus op de feiten gedrukt te worden, ook al was het misschien flauw. Zoals die intelligente lockdown.
Ik vond het ook wel een prima column, eerlijk gezegd. Niet de zoveelste deskundige die even de waarheid komt vertellen, maar iemand die zegt dat sommige zaken helemaal niet zo goed gingen, zonder achteraf met wijsheden te gooien.
 
Hmmm, ik heb de column anders gelezen. De politiek denkt dat wij hier in Nederland alles het allerbeste doen. Dat is minimaal in deze crisis niet zo. Probeer dan ook te leren van andere landen en niet altijd alles op de eigen manier moeten doen. Ik vond het ook wel aardig om met sommige dingen toch even met de neus op de feiten gedrukt te worden, ook al was het misschien flauw. Zoals die intelligente lockdown.
die term neem ik m niet kwalijk. Het was een lockdown maar iets leuker verpakt. En het kabinet zit zoals ik het zie op de lijn Duitsland voor zover ik dat zie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan