ADO Den Haag - PSV | Zaterdag 13 februari | Eindstand 2-2

Status
Je kunt niet meer reageren.
34 doelpogingen tegen 2
Uitslag: 2-2
Opvallendheden: PSV mist penalty, raakt 2x tegen de lat, afgekeurde buitenspelgoal en late tegengreffer (90+4)

I feel sad...:sad:
En 70 procent balbezit en 12 corners. Dan is een 'vekeerde opstelling' of 'slecht veldspel' dus niet het probleem.
 
Er is natuurlijk heel veel te zeggen over deze wedstrijd. Het veldspel was goed verzorgt, getuige het grote veldoverwicht. Minder of slecht zoals je wil is het missen van de kansen en het prutswerk in de verdediging. Maar het meest triest vind ik het commentaar van Schmidt, m.b.t. Ihataren. Hij zou te weinig assists geven en te weinig op goal schieten. Dan breekt m'n klomp. Ik zie bij Ihataren veel inzet en drive en goede passes , ook over grote afstand. Dat wij het niet afmaken is iets anders. Alsof zijn topspeler Rosario veel assists geeft, ik zie het niet, en op goal schieten doet Rosario al helemaal niet. Wat een klets van die Schmidt. Daar ben ik wel op uitgekeken. Zou het zo zijn dat Ihataren er zelf ook z'n buik van vol heeft van die Schmidt. Op deze manier jaag je die jongen weg bij PSV. Liever Schmidt weg dan Ihataren.
 
Dan kan ik nooit meer kijken en degraderen ze. Geen optie dus 🤣

Wij willen iedereen en wanneer deze speelt en faalt ligt het aan de technisch directeur. We kunnen geen spelers halen van Heerenveen voor 9 miljoen. Zulke spelers moeten we al eerder scouten en verhuren. Die speler van Volendam hadden we allang moeten hebben nu.
Met een Veerman voor laten we zeggen 9 miljoen kom je uit bij een speler zoals Maher. Veel te dure gok. Met Strootman en Mertens hadden we geluk met de package deal, maar de laatste jaren strooien we met miskopen die de 10 miljoen per stuk naderen en sommigen zelfs eroverheen. Bruma, Baumgartl, Romero, enz. We kunnen wel weer een lading spelers halen maar misschien is het beter eerst te onderzoeken waarom bijna alle spelers hier falen, en niet beter worden.

Oh ja, daarin heb je zeker gelijk hoor. Ik zou willen dat wij van die spelers als Haaland zouden oppikken voordat ze de grote hype worden. Maar het is wel ontzettend moeilijk om dat soort spelers vroeg op te pikken, die vervolgens ook echt slagen. We horen altijd de succes verhalen, maar 9 van de 10 keer mislukken dat soort gasten helaas.
 
Als je later leest, zie je (ik dus) dat het antwoord al gegeven is. ;)

Ik deed het uit m’n hoofd. Klopte dan aardig. Boscagli kon nog wel iets meer doen om de pass eruit te halen?
Nee, daarvoor was de afstand tot die buitenspeler te ver.
 
Fijne avond dan. Biedt even je excuses alvast aan bij 1 der moderators en der Jaufe en wellicht kan je wel blijven posten.
Sorry Brainz dat ik me er mee bemoei 😊
Eerst moet ik m’n bek houden en vervolgens ga je me in meerdere berichten van je eigen wedstrijdtopic zitten quoten? Als je me mist kun je het ook gewoon zeggen, hè...
 
Ff naar dit topic gehaald.
Heb het doelpunt aantal keer terug gekeken.
Max gaat als eerst in de fout door verkeerd in te stappen (doet ie erg vaak trouwens). Sangaré laat zn man uit zn rug weg lopen (die uiteindelijk scoort).
Baumgartl grijpt niet in. Geen idee wat ie eigenlijk wel doet.

Rosario doet niet veel verkeerd. Hij houdt wat in op het moment dat Kramer aan de bal lijkt te komen, maar die blokkeert slim het pad voor Rosario en laat de bal aan de doelpuntmaker.
Had misschien wat doortastender kunnen zijn, maar om nou te zeggen dat ie aan schijnverdedigen doet...

Voor mij is het doelpunt 80% op conto van Baumgartl te schrijven. 10% Max en 10% Sangaré.



Boscagli was rugdekking aan Max aan t geven. Omdat die fout instapte moest Boscagli wat meer naar de zijkant om de opstomende tegenstander tegen te houden. Maar die passte naar het midden.
Dan is ie niet meer op de juiste positie, maar m.i. geen fout.
Komop, je ziet Max een fout maken en Baumgartl, maar Rosario laat die vent toch gewoon weglopen en sjokt er maar wat achteraan met zo’n houding van ‘iemand anders lost dit wel op of hij scoort toch niet’. Waardeloze instelling! Dáárvoor staat Rosario er toch. Dit is nou typisch zo’n actie die Rosario te vaak overkomt en waarom ik me kapot erger aan hem. Al dat schijnverdedigen, mannetje laten lopen, beetje sjokken, ook als hij de bal kwijtraakt. Sangaré gaat er in ieder geval nog vol achteraan als hij een bal kwijtraakt. Rosario is echt de koning van het lucht dekken en schijnverdedigen. En ja, soms heeft hij goede interventies en goede passes, maar dat weegt echt bij mij (en vele anderen) niet op tegen dat slappe spel van hem. Word er nu al weer kwaad over. Al die slappe tikkies breed en terug, te trage handelingssnelheid, slordig balverlies dat bijna altijd gevaar oplevert etc.
Had ik al gezegd dat Rosario net zo schuldig was aan het 1e doelpunt als Baumi en Max? :maniac:
 
Maar bij die tegengoal was het toch Boscagli die het kopduel verloor. Daarna ging Teze nog kwalijker de mist in.

Idd, kopduel verloren. Zn slechtste moment van de wedstrijd.
Wat Teze daar doet is me een raadsel. Had alle tijd en ruimte om de bal rustig met t koppie naar Sangaré te koppen. Of in ieder geval naar de zijkant waar geen hagenees te bekennen was verder.
 
Komop, je ziet Max een fout maken en Baumgartl, maar Rosario laat die vent toch gewoon weglopen en sjokt er maar wat achteraan met zo’n houding van ‘iemand anders lost dit wel op of hij scoort toch niet’. Waardeloze instelling! Dáárvoor staat Rosario er toch. Dit is nou typisch zo’n actie die Rosario te vaak overkomt en waarom ik me kapot erger aan hem. Al dat schijnverdedigen, mannetje laten lopen, beetje sjokken, ook als hij de bal kwijtraakt. Sangaré gaat er in ieder geval nog vol achteraan als hij een bal kwijtraakt. Rosario is echt de koning van het lucht dekken en schijnverdedigen. En ja, soms heeft hij goede interventies en goede passes, maar dat weegt echt bij mij (en vele anderen) niet op tegen dat slappe spel van hem. Word er nu al weer kwaad over. Al die slappe tikkies breed en terug, te trage handelingssnelheid, slordig balverlies dat bijna altijd gevaar oplevert etc.
Had ik al gezegd dat Rosario net zo schuldig was aan het 1e doelpunt als Baumi en Max? :maniac:

haha, ik weet dat je Rosario niet hoog hebt zitten. En geloof me, heb zelf de afgelopen seizoenen genoeg wedstrijden gezien waar ik m een transfer naar Jong PSV gunde.

Maar deze wedstrijd vond ik hem heel erg sterk spelen en kan ik zelfs met een virtuele anti-Rosario bril niet zien waarom hij bij die goal aan schijnverdedigen doet, laat staan dat hij net zo schuldig zou zijn als baumgartl.
 
haha, ik weet dat je Rosario niet hoog hebt zitten. En geloof me, heb zelf de afgelopen seizoenen genoeg wedstrijden gezien waar ik m een transfer naar Jong PSV gunde.

Maar deze wedstrijd vond ik hem heel erg sterk spelen en kan ik zelfs met een virtuele anti-Rosario bril niet zien waarom hij bij die goal aan schijnverdedigen doet, laat staan dat hij net zo schuldig zou zijn als baumgartl.
Dan kan het niet anders dan dat je geen verstand van voetbal hebt (a) :lmao:
 
Komop, je ziet Max een fout maken en Baumgartl, maar Rosario laat die vent toch gewoon weglopen en sjokt er maar wat achteraan met zo’n houding van ‘iemand anders lost dit wel op of hij scoort toch niet’. Waardeloze instelling! Dáárvoor staat Rosario er toch. Dit is nou typisch zo’n actie die Rosario te vaak overkomt en waarom ik me kapot erger aan hem. Al dat schijnverdedigen, mannetje laten lopen, beetje sjokken, ook als hij de bal kwijtraakt. Sangaré gaat er in ieder geval nog vol achteraan als hij een bal kwijtraakt. Rosario is echt de koning van het lucht dekken en schijnverdedigen. En ja, soms heeft hij goede interventies en goede passes, maar dat weegt echt bij mij (en vele anderen) niet op tegen dat slappe spel van hem. Word er nu al weer kwaad over. Al die slappe tikkies breed en terug, te trage handelingssnelheid, slordig balverlies dat bijna altijd gevaar oplevert etc.
Had ik al gezegd dat Rosario net zo schuldig was aan het 1e doelpunt als Baumi en Max? :maniac:
Nuchtere analyse maart heel het team treft schuld door de laatste minuten als angsthazen allemaal achteruit te kruipen. Men voetbalde niet meer en i.p.v. de bal in eigen rangen te houden ging men de bal lukraak naar voor keilen . Het gebeurt haast iedere wedstrijd dat we plots niet meer weten waar en hoe te lopen en dat totaal geen lijn meer zit in het geheel.
Het loopt van geen meter ondanks dat we kansen genoeg kregen om het af te maken.
 
Nuchtere analyse maart heel het team treft schuld door de laatste minuten als angsthazen allemaal achteruit te kruipen. Men voetbalde niet meer en i.p.v. de bal in eigen rangen te houden ging men de bal lukraak naar voor keilen . Het gebeurt haast iedere wedstrijd dat we plots niet meer weten waar en hoe te lopen en dat totaal geen lijn meer zit in het geheel.
Het loopt van geen meter ondanks dat we kansen genoeg kregen om het af te maken.
Mooie taak om te trainen. Of om het een volgende x anders te doen door niet zo verdedigend te wisselen. Ik weet het niet, hoor, ik noem ook maar wat.
 
Komop, je ziet Max een fout maken en Baumgartl, maar Rosario laat die vent toch gewoon weglopen en sjokt er maar wat achteraan met zo’n houding van ‘iemand anders lost dit wel op of hij scoort toch niet’. Waardeloze instelling! Dáárvoor staat Rosario er toch. Dit is nou typisch zo’n actie die Rosario te vaak overkomt en waarom ik me kapot erger aan hem. Al dat schijnverdedigen, mannetje laten lopen, beetje sjokken, ook als hij de bal kwijtraakt. Sangaré gaat er in ieder geval nog vol achteraan als hij een bal kwijtraakt. Rosario is echt de koning van het lucht dekken en schijnverdedigen. En ja, soms heeft hij goede interventies en goede passes, maar dat weegt echt bij mij (en vele anderen) niet op tegen dat slappe spel van hem. Word er nu al weer kwaad over. Al die slappe tikkies breed en terug, te trage handelingssnelheid, slordig balverlies dat bijna altijd gevaar oplevert etc.
Had ik al gezegd dat Rosario net zo schuldig was aan het 1e doelpunt als Baumi en Max? :maniac:

Hahaha, ik word er weer kwaad over.
Mooi.

(Ik snap het, hoor. Ben zelf al vanaf oktober nijdig.)
 
scorebordjournalistiek.
34 schoten...hoeveel waren er ook werkelijk kansrijk/gevaarlijk: 8, 10?

Kan het ook niet liggen aan het feit dat er fokking defensief gewisseld werd?
Guti voor Zahavi....
Elke lukraak weggetrapte bal naar voren was een onmogelijk sprintduel voor Malen.
Dáár gaat het mis.
Tegen ADO....defensief wisselen....terwijl er al 7 verdedigende spelers aan de aftrap stonden....tsja.
Dan vraag je erom.
Voor de zoveelste keer bij een voorsprong.
Dan ben je een recidivist. Dan ligt het aan de coach inderdaad.
Dit is na een nederlaag met deze statistieken juist géén scorebordjournalistiek. Wat jij doet is dat wel.
 
Wat een klote pech seizoen toch.

Als je zoveel kansen creëert en eigenlijk relatief weinig weggeeft. Als je dan op 2 2 staat dan vind ik dat niet de schuld van Schmidt maar toch ook voornamelijk pech.

Verder nog steeds Gakpo en Gotze. Je kunt zeggen wat je wilt. Maar ik vind toch ook wel dat alles tegen zit bij PSV. Even losstaand van eventuele beslissingen.
Dat is geen pech, maar gewoon slecht presteren van de schutters.
Maar bij die tegengoal was het toch Boscagli die het kopduel verloor. Daarna ging Teze nog kwalijker de mist in.

Idd, kopduel verloren. Zn slechtste moment van de wedstrijd.
Wat Teze daar doet is me een raadsel. Had alle tijd en ruimte om de bal rustig met t koppie naar Sangaré te koppen. Of in ieder geval naar de zijkant waar geen hagenees te bekennen was verder.
Dit dus. En ook Teze speelde eigenlijk een zeer behoorlijke wedstrijd.
 
Dat is geen pech, maar gewoon slecht presteren van de schutters.
.
Gedeeltelijk mee eens. Maar je geeft 2 kansen weg, creert er tig veel en de keeper van Ado speelt de wedstrijd van zijn leven. Dat het dan zo samenloopt en 2 2 eindigt in dit seizoen vind ik toch wel een vorm van pech. En ja, de schutters konden het beter doen. Maar 9 van de 10 keer win je deze wedstrijd met 3 doelpunten verschil. Met dat veldspel en aantal gecreëerde kansen.

Zeg maar, je kunt veel kritiek hebben maar tegelijkertijd zit ook alles tegen wat tegen kan zitten. Beetje Murphies law.
 
Gedeeltelijk mee eens. Maar je geeft 2 kansen weg, creert er tig veel en de keeper van Ado speelt de wedstrijd van zijn leven. Dat het dan zo samenloopt en 2 2 eindigt in dit seizoen vind ik toch wel een vorm van pech. En ja, de schutters konden het beter doen. Maar 9 van de 10 keer win je deze wedstrijd met 3 doelpunten verschil. Met dat veldspel en aantal gecreëerde kansen.

Zeg maar, je kunt veel kritiek hebben maar tegelijkertijd zit ook alles tegen wat tegen kan zitten. Beetje Murphies law.
Ook de schutters van Cor van Hout hadden vele pogingen nodig.
Komt wel goed. Botte pech dat Ajax een gouden slag heeft geslagen met Haller.
 
Wat een klote pech seizoen toch.

Als je zoveel kansen creëert en eigenlijk relatief weinig weggeeft. Als je dan op 2 2 staat dan vind ik dat niet de schuld van Schmidt maar toch ook voornamelijk pech.

Verder nog steeds Gakpo en Gotze. Je kunt zeggen wat je wilt. Maar ik vind toch ook wel dat alles tegen zit bij PSV. Even losstaand van eventuele beslissingen.
Deze wedstrijd is het seizoen samengevat: we scoren veel te weinig, de verdediging is kwalitatief onder de maat en de trainer kan/wil geen tactiek verzinnen die dat oplost.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan