Selectie PSV: Algemeen

Prima. Even een vraag: wat is in deze analyse en opstelling anders dan Roger al doet? Je zegt namelijk “ ik denk dat je hiermee de problemen op kunt lossen”. Vandaar mijn vraag en wellicht dat ik sommige dingen niet goed heb gelezen.
Het probleem waarin PSV centraal weinig creativiteit heeft waardoor we uiteindelijk tegen een handbal verdediging staan. Dan gaat de bal rond tussen Max - Rosario - Sangaré - Dumfries. Daar zit veel te weinig creativiteit in om die verdediging te doorbreken. Götze en Mo staan in die fase van het spel in de drukte. Doordat centraal geen creatievelingen staan zie je dat de bal te vaak tussen die 4 rond gaat en je jezelf alleen maar verder ingraaft (steeds een beetje dichter richting het doel wat ervoor zorgt dat de tegenstander met 9 man steeds compacter gaat staan en er steeds minder ruimte komt)
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Ik mis trouwens de schaduw rechtsachter, of moet dat symbool staan voor de eventuele terugkeer van Luckassen?
Luckassen is geen schaduw maar een zonsverduistering.
Hij die hier niet genoemd mag worden. :zwijgen:


download-1.jpg
 
Bruggink over de PSV selectie en hij slaat de spijker wel een beetje op z'n kop. En ondanks dat zijn naam niet genoemd wordt, geeft dit ook wel de tekortkoming van Rosario aan. Denk ik.....
Ik vind vrijwel alles wat Arnold Bruggink zegt vooral de tekortkoming van Arnold Bruggink aangeven. ;)
Maar hier heeft hij gelijk. Zonder Gotze gaan er voetballend een paar jasjes uit. Maar zelfs met Gotze erbij mis ik nog wat. Gewoon een middenvelder die wat vaker voor de goal komt en er een stuk of 12 per jaar in schiet.
 
Ik vind vrijwel alles wat Arnold Bruggink zegt vooral de tekortkoming van Arnold Bruggink aangeven. ;)
Maar hier heeft hij gelijk. Zonder Gotze gaan er voetballend een paar jasjes uit. Maar zelfs met Gotze erbij mis ik nog wat. Gewoon een middenvelder die wat vaker voor de goal komt en er een stuk of 12 per jaar in schiet.
Ik vind Bruggink altijd een fijne analist juist.
 
Ik vind vrijwel alles wat Arnold Bruggink zegt vooral de tekortkoming van Arnold Bruggink aangeven. ;)
Maar hier heeft hij gelijk. Zonder Gotze gaan er voetballend een paar jasjes uit. Maar zelfs met Gotze erbij mis ik nog wat. Gewoon een middenvelder die wat vaker voor de goal komt en er een stuk of 12 per jaar in schiet.

Een box-to-box misschien?
 
Ik vind vrijwel alles wat Arnold Bruggink zegt vooral de tekortkoming van Arnold Bruggink aangeven. ;)
Maar hier heeft hij gelijk. Zonder Gotze gaan er voetballend een paar jasjes uit. Maar zelfs met Gotze erbij mis ik nog wat. Gewoon een middenvelder die wat vaker voor de goal komt en er een stuk of 12 per jaar in schiet.
Hij zegt verder ook iets over de as bij PSV. Dat heb ik altijd al gezegd: Oranje onder Koeman liet zien dat je met een sterke as ( Virgil-de Ligt) met voor hen Frenkie en voor hem weer Memphis een heel eind kunt komen ondanks twee matig tot redelijke backs en spelers als Promes, De Roon enz.
PSV is ondanks de goede ontwikkelingen van Boscagli en Teze gewoon niet stabiel genoeg. En Sangare en Rosario is te weinig voetbal. Bovendien hebben beide ook het gogme wat Bruggink bedoelt niet omdat ze de handelingssnelheid missen. Dus het is niet alleen een intelligente middenvelder die we missen maar ook echt achterin slimheid en stabiliteit.
 
Schmidt meldt in de persconferentie dat we zondag wellicht zonder Dumfries en Gakpo spelen, wordt morgen bekeken.
Götze hoopt die terug te hebben in de bekerwedstrijd tegen Ajax en Madueke ligt er nog wel een paar weken uit.
Moet zeggen dat met het speelschema van Februari het bijna ''Super Februari'' is.

PSV - FC Twente | 6 feb
Ajax - PSV | 10 feb
ADO - PSV | 13 feb
Olympiakos - PSV | 18 feb
PSV - Vitesse | 21 feb
PSV - Olympiakos | 25 feb
PSV - Ajax | 28 feb

Hopen dat het in februari wel goed gaat met blessures en afwezigen..
 
Schmidt meldt in de persconferentie dat we zondag wellicht zonder Dumfries en Gakpo spelen, wordt morgen bekeken.
Götze hoopt die terug te hebben in de bekerwedstrijd tegen Ajax en Madueke ligt er nog wel een paar weken uit.
Moet zeggen dat met het speelschema van Februari het bijna ''Super Februari'' is.

PSV - FC Twente | 6 feb
Ajax - PSV | 10 feb
ADO - PSV | 13 feb
Olympiakos - PSV | 18 feb
PSV - Vitesse | 21 feb
PSV - Olympiakos | 25 feb
PSV - Ajax | 28 feb

Hopen dat het in februari wel goed gaat met blessures en afwezigen..
Eerst hadden we soms een luxe probleem achter de spitsen en nu komen we er kwaliteit te kort. Het is wat met die blessures. Zelfs de bloedtesterijen van Schmidt konden het niet voorkomen
 
Eerst hadden we soms een luxe probleem achter de spitsen en nu komen we er kwaliteit te kort. Het is wat met die blessures. Zelfs de bloedtesterijen van Schmidt konden het niet voorkomen
Als bloed laten prikken ervoor zorgt dat ik geen risico loop op gebroken botten, spierblessures of gewrichtproblemen stond ik iedere week bij de dokter..
 
Deze hele PSV 'generatie' is gewoon rot.
Ik moet dit toch weer terughalen. Rot to the core. De hele organisatie, spelers, staf, de bazen aan de top..

Ik ben niet de grootste Schmidt fan, maar je kan hem niet de schuld geven van dit resultaat (niet 100% tenminste..) Tijd om weer eens even sneren uit te delen aan de selectie.

Max is echt ongekend slecht nu. Ik zei het eerder en zeg het nog een keer: ik had veel liever Rodriguez behouden, echt het ingrediënt wat we nodig hadden. Wat het nog schandaliger maakt, is dat ze besloten hebben om Rodriguez te laten gaan vanwege salaris, om dan Götze wat later toch te laten komen via een externe partij of zoiets.. Had dat dan verdomme gedaan met Rodriguez, dat werkte ten minste! Je kan vinden dat ik overdrijf, maar Rodriguez was echt een Guardado type aankoop geweest.

Mvogo, echt belachelijk. De 1-0 was weer een fout. Vergelijk je hem met Unnerstall kan je hem gelijkwaardig vinden of ietsje beter, maar dat is niet genoeg om deze huur te rechtvaardigen. Laat Unnerstall keepen, gooi Delanghe voor de leeuwen, of haal een echte keeper, niet de zoveelste net niet speler. Verscheur het contract van mvogo, laat hem maar in leipzig weer op de bank zitten.

De spitsen, echt waar. Wisselvallig als de pest, en daar kan bij malen een oogje dichtknijpen vanwege de leeftijd. Zahavi kan lekker weer een interview geven over hoe het verhaal hier beter was dan in Amsterdam, even proberen te scoren bii de fans. Trap ik echt niet in, ga eens 3 wedstrijden een goal/assist maken. En dan gaat Malen even boos lopen doen omdat die geen hattrick kon maken een paar wedstrijden geleden. Die kon 10 hattricks maken deze wedstrijd!

Niemand lijkt echt 100 procent te willen geven voor de club. Mauro misschien, maar die is niet goed genoeg. En Gakpo is geblesseerd helaas. Het kan de rest nauwelijks iets schelen.. Als ik zie dat Ihattaren, dumfries en Malen lekker aan het lachen zijn tijdens de warming up. Oh wat leuk, het zit echt goed met het teamgevoel. Ik zie liever wat boze gezichten, laat ze maar schrijven over hoe geïrriteerd malen of Ihattaren zijn. Dat hoort ook in deze situatie.

Herinneren we nog de ruzie tussen Brenet en Depay tijdens de training, of de ruzie tussen Schaars en Narsingh? Journalisten gingen erop los, en het was voor de supporters niet een leuk gezicht. Maar wat verlang ik daarnaar. Er waren tenminste gezonde spanningen. Na zo'n wedstrijd als deze moet zo'n Malen verrot gescholden worden. Max die 3 wedstrijden op rij slap speelt moet verdomme de ballen poetsen na de volgende training!
 
vergeet je Bruma,Doan en Baumi verschrikkelijk gewoon. Rodriguez vele malen beter dan MAx en een rechtsbuiten hebben we niet.
Mauro,Thomas,Fein,Rosario,Guti mogen nooit het shirt van PSV dragen. JDJ OUT!
 
Terug
Bovenaan Onderaan