Ajax - PSV | Woensdag 10 februari | Eindstand 2-1

Status
Je kunt niet meer reageren.
Rosario echt goed in de tweede helft. Hij moet gewoon nooit in de drukte aangespeeld worden. Wanneer wil Schmidt dat nou eens tegen Boscagli en Teze zeggen?

Is dit met cynisme geschreven?

Zo nee, alle teams uit de top-50 van Europa spelen middenvelders in de drukte aan. Kúnnen spelers in de drukte aanspelen.

Maw je post zegt toch echt meer over Rosario dan over Teze en Boscagli (kan die niet op de plaats van Sangaré en Sangaré op de plek van Rosario). En over Schmidt die hem steevast als eerste op het wedstrijdformulier zet.
 
Het is altijd gemakkelijk om naar één speler te wijzen als het niet loopt, het is veel ingewikkelder. Rosario is een prima voetballer maar is geen wereldtop, misschien wordt hij dat als hij wat meer ervaring heeft maar het om van hem te verwachten dat hij het elftal op sleeptouw neemt is naïef, ik denk zelfs dat als je een speler op die plek zet die wel wereldtop is dat het nog steeds een kwetsbaar elftal blijft. Teveel spelers zijn tijdens de wedstrijd niet bij de les, ook Mo niet, die laat nog te makkelijk zijn mannetje lopen.
Gisteren was het idee laat Ajax maar komen dan pakken we ze wel in de omschakeling en dat kan alleen als het achterin dicht zit en dat zit het niet daar zijn dit de verkeerde spelers voor. Dit PSV moet niet verdedigen dat is hun slechtste kwaliteit.
Rosario laat ook vaak zien wat hij wel kan zowel aanvallend als verdedigend, ik zou het zonde vinden als deze jongen verzuipt in een chaotisch elftal.
 
Jullie zullen het vast niet geloven, maar Tagliafico is echt een geweldige vent. Niet voor niets ook dé publiekslieveling sinds hij er is, dat is echt niet omdat wij Ajacieden van matennaaierij houden. Dat verafschuwen we (zie Getafe).

Jullie zien alleen de Tagliafico van de harde overtredingen en het matennaaien zoals net op het einde, dan snap ik dat je een hekel aan hem krijgt.
Dat is toch de enige Tagliafico? Alleen al die seriemoordenaar blik in zijn ogen. Brrrr
Een eerlijke reactie...netjes. Een Ajax zonder Gravenberch, Kudus, Onana en Mazraoui die na een helft afhaakt. Die Schmidt blijft maar onzin verkondigen.
En PSV miste geen spelers. Met de (kwalitatief) smalle selectie van PSV een groter gemis.
Wij waren ook gek op van Bommel daar waar jullie een hekel hadden aan hem.
Je wil Van Bommel toch niet vergelijken met Tagliafico. Van Bommel was heus wel een vervelende tegenstander, maar geen man van de gemene overtredingen. En dat is Tagliafico wel.
 
De enige reden dat 020 kan winnen van PSV komt wederom door falende arbitrage die 2 rode kaarten niet durft te geven aan Rensch en Tagliafico.
1e helft was voor 020 en 2e helft was PSV beter.
Gelijkspel en verlengen zou terecht geweest zijn.
Dan had ik het nog willen zien als 020 met 9 spelers verder had gemoeten.
Hetgeen terecht zou zijn geweest.
Echt onzin dit, PSV verloor de wedstrijd al in de eerste helft en niet door de arbitrage. Voor rust werden we compleet weggespeeld en de tweede helft vond ik ons helemaal niet zoveel beter. Dat leek het vooral vanwege het contrast met die genante eerste helft en omdat Ajax gas terugnam met een 2-0 voorsprong. We creëerden echter nog altijd vrijwel niets en de beste kansen bleven voor Ajax. Dikverdiende overwinning dus, al was het inderdaad jammer dat de VAR weer eens net de andere kant opkeek bij Amsterdamse aanslagen. Maar dat was niet de oorzaak van de nederlaag, dat was de (opnieuw) veel te behoudende en angstige tactiek.
 
Echt onzin dit, PSV verloor de wedstrijd al in de eerste helft en niet door de arbitrage. Voor rust werden we compleet weggespeeld en de tweede helft vond ik ons helemaal niet zoveel beter. Dat leek het vooral vanwege het contrast met die genante eerste helft en omdat Ajax gas terugnam met een 2-0 voorsprong. We creëerden echter nog altijd vrijwel niets en de beste kansen bleven voor Ajax. Dikverdiende overwinning dus, al was het inderdaad jammer dat de VAR weer eens net de andere kant opkeek bij Amsterdamse aanslagen. Maar dat was niet de oorzaak van de nederlaag, dat was de (opnieuw) veel te behoudende en angstige tactiek.
De tactiek, of de uitvoering daarvan.
 
Dat is toch de enige Tagliafico? Alleen al die seriemoordenaar blik in zijn ogen. Brrrr

En PSV miste geen spelers. Met de (kwalitatief) smalle selectie van PSV een groter gemis.

Je wil Van Bommel toch niet vergelijken met Tagliafico. Van Bommel was heus wel een vervelende tegenstander, maar geen man van de gemene overtredingen. En dat is Tagliafico wel.
Nou ik denk dat anderen echt heel anders naar van Bommel kijken dan wij. Men vond hem irritant en een matennaaier. Bovendien speelde hij niet in de verdediging waar meer overtredingen geoorloofd zijn. Van Bommel in zijn eerste jaren was gewoon een middenvelder die vooral naar voren ging ( en daarom wel eens zijn man liet lopen). Zelfs in z’n positie was hij een zuiger, een irritante tegenstander. Voor ons mooi maar reken maar dat de rest van het land een hekel aan hem had. En hij had ook nog een arrogant hoofd en had veel praatjes altijd. Ook dat was voor ons leuk om te zien maar voor anderen niet.
 
Tja, dat was wel wat t was. Slecht. De spelers brachten niet wat ze wel kunnen. Als ie boos wordt in de rust kan er ineens een stuk meer.
Beter dat ie zegt dat t gewoon slecht was, dan naar een kulverhaal luisteren over dat t allemaal zo slecht nog niet was etc. Ook geen woord over spelers die gemist werden, niks over de scheids. Geen excuses. Dat is toch ook wat velen hier niet meer wilde horen?
Vond dan ook niet per se dat ie zn spelers afviel. Je hoeft ze ook niet altijd 100% de hand boven t hoofd te houden. Keertje publiekelijk zeggen dat dat niveau echt niet kan, kan best n keer.
Maar ok, uiteindelijk is hij daar wel verantwoordelijk voor. Dan mogen we dus verbetering gaan verwachten. Helaas wachten we daar al een hele tijd op.
Toch bekruipt me een beetje t gevoel dat t zomaar ineens op de juiste plek kan gaan vallen allemaal. Nergens op gebaseerd overigens. Niet op iets rationeels iig.

De wissel van Mo en zn uitleg erbij snapte ik niet veel van. Mede door kromme vraagstelling interviewer. Maar vermoed dat ie vindt dat Mo niet genoeg fysiek brengt in de duels? Kon er weinig anders van maken. Maar kan me aan de andere kant niet voorstellen dat ie denkt dat Vertessen dat wel kan. Dus nee, deze wissel is op zn zachtst gezegd dubieus.
Als hij voor de laatste 10 minuten waarbij je moet forceren nog denkt een de “ fysieke arbeid” van Mo en niet aan zijn creativiteit op het veld, EN hij brengt ook nog Vertessen daar voor in plaats, dan is hij echt niet de juiste trainer voor een topclub en dan druk ik mij heel zachtjes uit.
 
Als hij voor de laatste 10 minuten waarbij je moet forceren nog denkt een de “ fysieke arbeid” van Mo en niet aan zijn creativiteit op het veld, EN hij brengt ook nog Vertessen daar voor in plaats, dan is hij echt niet de juiste trainer voor een topclub en dan druk ik mij heel zachtjes uit.
Als PSV spelers met de verkeerde attitude in het veld staan is dat 99% de schuld van de trainer. Zwalkend beleid leidt vaak tot een "staat niet in mijn taakomschrijving" houding bij werknemers. Dat werkt bij een voetbalclub niet anders als bij iedere andere organisatie.
 
Ik heb het nergens gehad over het verband tussen de frequentie van posts en respect. Dat is de zoveelste achterlijke conclusie die je trekt, maar blijkbaar ben je niet alleen goed in nonsens posten wanneer het om de KNJB gaat. Verder sta je op negeerlijstjes van medesupporters, dus dat zegt voldoende. Succes ermee.
Als het om de pot van gisteren gaat heeft hij wel een punt..
 
Als het om de pot van gisteren gaat heeft hij wel een punt..
Klopt, Nico had rood kunnen krijgen en Rensch ook. Toch hoor ik bv niemand over het feit dat er ook een 100% penalty gegeven had kunnen worden tegen Teze. Met de huidige regels en VAR die normaal gesproken overal naar kijkt was dat ook bijzonder gister.

Maar goed, Mentos typt net al precies waar ik mee wilde afsluiten; de stilstaande klok.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Een fout of balverlies is niet ernstig en kan iedereen overkomen, zelfs de beste spelers. Wat ernstig is, is de houding na deze fout. Sangaré rent weg om zijn fout te herstellen terwijl Rosario zich omdraait en loopt. Het is professioneel wangedrag en een gebrek aan respect voor de club, het Psv-shirt en de supporters. (Ik hoop dat er niet te veel fouten in mijn tekst staan).
 
Een stilstaande klok heeft ook twee keer per dag gelijk.
Dat zal. Maar mbt gisteren had ie gewoon een punt.
Brainz Het gaat mij niet om de winst of verlies (die beker interesseert me echt geen zak) of dat er misschien een pingel gegeven had kunnen worden. We hebben gvd al 3 spelers (ginkel tel ik dan maar even niet mee) die we niet kunnen gebruiken. Denzel loopt met pijnstillers rond. Als er dan zo`n idioot als die Argentijnse debiel van jullie besluit die ziekenboeg nog maar even voller te gooien dan ben ik daar wel pissig over. Zeker als een scheidsrechter gewoon de spelers moet beschermen. Kom dan niet aan met een niet gegeven pingel gast.. Dat heeft daar geen reet mee te maken..
 
Dat zal. Maar mbt gisteren had ie gewoon een punt.
Brainz Het gaat mij niet om de winst of verlies (die beker interesseert me echt geen zak) of dat er misschien een pingel gegeven had kunnen worden. We hebben gvd al 3 spelers (ginkel tel ik dan maar even niet mee) die we niet kunnen gebruiken. Denzel loopt met pijnstillers rond. Als er dan zo`n idioot als die Argentijnse debiel van jullie besluit die ziekenboeg nog maar even voller te gooien dan ben ik daar wel pissig over. Zeker als een scheidsrechter gewoon de spelers moet beschermen. Kom dan niet aan met een niet gegeven pingel gast.. Dat heeft daar geen reet mee te maken..
Wist niet dat je boos zou worden ;)

Voor mij had dat er wel mee te maken, omdat ik dacht dat jij doelde op het feit dat onze calimerinho van PSV een punt heeft wanneer hij klaagt over de arbitrage. Daarop is mijn reactie dat hij idd een punt heeft, maar dat het zoals altijd extreem eenzijdig is, aangezien er dan geen woord wordt gesproken over de arbitrale dwalingen die toevallig in jullie voordeel vallen. Dus ja, ik kom daar wel mee aan.

Verder snap ik dat je pissig bent geworden over de overtreding van Nico.
 
Wist niet dat je boos zou worden ;)

Voor mij had dat er wel mee te maken, omdat ik dacht dat jij doelde op het feit dat onze calimerinho van PSV een punt heeft wanneer hij klaagt over de arbitrage. Daarop is mijn reactie dat hij idd een punt heeft, maar dat het zoals altijd extreem eenzijdig is, aangezien er dan geen woord wordt gesproken over de arbitrale dwalingen die toevallig in jullie voordeel vallen. Dus ja, ik kom daar wel mee aan.

Verder snap ik dat je pissig bent geworden over de overtreding van Nico.
Dat er een verschil in regels is mbt wel shirt je draagt, dat snap ik. Dat valt me namelijk ook op.. Maar dat is niets nieuws dus daar ga ik niet over zeuren.. Wel over debiele spelers die structureel besluiten spelers te willen blesseren..
 
Laatst bewerkt:
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan