Ajax - PSV | Woensdag 10 februari | Eindstand 2-1

Status
Je kunt niet meer reageren.
Exact. De andere partij gaan overtuigen van de sympathie voor je eigen spelers heeft weinig zin. Ajacieden hadden vaak een hekel aan vBommel, die publiekslieveling was in Eindhoven. Vervang vBommel door Tagliafico en Eindhoven door Amsterdam. Same story, different day...

Laat de supporters vooral lekker haten op elkaars spelers. Dat schijnt een goede markt te creëren met achterlijke salarissen, TV-gelden en transfersommen tot gevolg. Supporters blij, clubs blij, TV-zenders blij, UEFA/FIFA blij, iedereen blij.
Is niet waar Ajax van de jaren 70,80 en 90 hadden het niet nodig. Wij worden niet voor niets boeren genoemd een geuze naam met spel opvatting die daar bij hoort.
 
Misschien. Maar we moeten het daar helemaal niet op aan laten komen. Het eerste half uur zijn we volledig afgedroogd en we hadden geen antwoord, konden niets omzetten. De tweede helft was heel anders, maar niet echt door sprankelend positiespel van ons, of dat volgasgedoe. En zelfs toen konden we amper wat creëren.
In principe hadden we met Malen en Dumfries twee grote kansen. Maar we lopen inderdaad achter de feiten aan, alweer. Het gebeurd niet alleen in 2021 dat we pas laat in de wedstrijd wat meer naar voren gaat voetballen
 
De enige reden dat 020 kan winnen van PSV komt wederom door falende arbitrage die 2 rode kaarten niet durft te geven aan Rensch en Tagliafico.
1e helft was voor 020 en 2e helft was PSV beter.
Gelijkspel en verlengen zou terecht geweest zijn.
Dan had ik het nog willen zien als 020 met 9 spelers verder had gemoeten.
Hetgeen terecht zou zijn geweest.
 
Exact. De andere partij gaan overtuigen van de sympathie voor je eigen spelers heeft weinig zin. Ajacieden hadden vaak een hekel aan vBommel, die publiekslieveling was in Eindhoven. Vervang vBommel door Tagliafico en Eindhoven door Amsterdam. Same story, different day...

Laat de supporters vooral lekker haten op elkaars spelers. Dat schijnt een goede markt te creëren met achterlijke salarissen, TV-gelden en transfersommen tot gevolg. Supporters blij, clubs blij, TV-zenders blij, UEFA/FIFA blij, iedereen blij.
Zelf erger ik me vooral aan de arbitrage die in mijn ogen veel te mild is. Ik kijk behoorlijk veel wedstrijden in de eredivisie en ik zie af en toe overtredingen voorbijkomen die donkerrood zijn, maar waar niet eens voor wordt gefloten. Spelers gaan zo ver als de arbitrage het toelaat, dat kun je ze eigenlijk moeilijk kwalijk nemen. Overigens mis ik van Bommel wel als coach van PSV.
 
Tja, Ajax verdiende het te winnen. Tagliafico had m.i. rood moeten krijgen, maar Ajax had ook 100% penalty moeten krijgen bal wordt nb weggetikt). Overigens heb ik dit seizoen Dumfries ook wel een paar keer een schwalbe zien maken waarmee PSV wat extra puntjes heeft gepakt. Afijn, ik weet hoe het werkt met voetbalfans: zoiets heet dan plotseling bij PSV 'professioneel' en 'tot het uiterste gaan om te winnen'. Nogmaals voor alle duidelijkheid: dat werkt van beide kanten zo.
Heel ging om onsympathieke spelers. Daar scoort ajax wat hoger mee met de huidige lichting.
Exact. De andere partij gaan overtuigen van de sympathie voor je eigen spelers heeft weinig zin. Ajacieden hadden vaak een hekel aan vBommel, die publiekslieveling was in Eindhoven. Vervang vBommel door Tagliafico en Eindhoven door Amsterdam. Same story, different day...

Laat de supporters vooral lekker haten op elkaars spelers. Dat schijnt een goede markt te creëren met achterlijke salarissen, TV-gelden en transfersommen tot gevolg. Supporters blij, clubs blij, TV-zenders blij, UEFA/FIFA blij, iedereen blij.
Van Bommel speelt al enige tijd niet meer bij PSV (is in 2013 gestopt). Ajax heeft teams gehad waar ik verder geen hekel aan had (aan de spelers specifiek), maar nu is die graad een stuk hoger.
Leuk dat jullie dat als ajacieden willen nuanceren met voorbeelden van jaren terug, maar voor mij heeft dat weinig meerwaarde.
 
De enige reden dat 020 kan winnen van PSV komt wederom door falende arbitrage die 2 rode kaarten niet durft te geven aan Rensch en Tagliafico.
1e helft was voor 020 en 2e helft was PSV beter.
Gelijkspel en verlengen zou terecht geweest zijn.
Dan had ik het nog willen zien als 020 met 9 spelers verder had gemoeten.
Hetgeen terecht zou zijn geweest.

Hier faalt de VAR ook.
 
Heel ging om onsympathieke spelers. Daar scoort ajax wat hoger mee met de huidige lichting.

Van Bommel speelt al enige tijd niet meer bij PSV (is in 2013 gestopt). Ajax heeft teams gehad waar ik verder geen hekel aan had (aan de spelers specifiek), maar nu is die graad een stuk hoger.
Leuk dat jullie dat als ajacieden willen nuanceren met voorbeelden van jaren terug, maar voor mij heeft dat weinig meerwaarde.
Dat is prima. Het interesseert mij echt geen reet wat PSV-supporters van Ajacieden vinden. Niet in de laatste plaats omdat het ontzettend voorspelbaar is. Ik begon daarom ook met dat het helemaal geen zin heeft om zulke discussies te voeren. Dus ik laat iedereen hier gewoon lekker galbakken over Ajacieden, zoals ik bijna altijd doe. Was een kleine opmerking tussendoor, sorry.
 
Dat is prima. Het interesseert mij echt geen reet wat PSV-supporters van Ajacieden vinden. Niet in de laatste plaats omdat het ontzettend voorspelbaar is. Ik begon daarom ook met dat het helemaal geen zin heeft om zulke discussies te voeren. Dus ik laat iedereen hier gewoon lekker galbakken over Ajacieden, zoals ik bijna altijd doe. Was een kleine opmerking tussendoor, sorry.
Ja, inherent aan een PSV-forum enzo.
 
Dat is prima. Het interesseert mij echt geen reet wat PSV-supporters van Ajacieden vinden. Niet in de laatste plaats omdat het ontzettend voorspelbaar is. Ik begon daarom ook met dat het helemaal geen zin heeft om zulke discussies te voeren. Dus ik laat iedereen hier gewoon lekker galbakken over Ajacieden, zoals ik bijna altijd doe. Was een kleine opmerking tussendoor, sorry.
Je hebt gelijk, ik moet wat vaker hier de boel de boel laten.
 
Dat is prima. Het interesseert mij echt geen reet wat PSV-supporters van Ajacieden vinden. Niet in de laatste plaats omdat het ontzettend voorspelbaar is. Ik begon daarom ook met dat het helemaal geen zin heeft om zulke discussies te voeren. Dus ik laat iedereen hier gewoon lekker galbakken over Ajacieden, zoals ik bijna altijd doe. Was een kleine opmerking tussendoor, sorry.
Dat probeer ik zo veel mogelijk. Het heeft geen zin om zinloze discussies aan te gaan, het staat iedereen vrij om een hekel te hebben aan Ajax.
 
Dat is prima. Het interesseert mij echt geen reet wat PSV-supporters van Ajacieden vinden. Niet in de laatste plaats omdat het ontzettend voorspelbaar is. Ik begon daarom ook met dat het helemaal geen zin heeft om zulke discussies te voeren. Dus ik laat iedereen hier gewoon lekker galbakken over Ajacieden, zoals ik bijna altijd doe. Was een kleine opmerking tussendoor, sorry.

Je hebt gelijk, ik moet wat vaker hier de boel de boel laten.
Gewoon allebei de boel de boel laten en opzouten naar je eigen 020 forum.
Dat is het beste voor iedereen.
 
Gewoon allebei de boel de boel laten en opzouten naar je eigen 020 forum.
Dat is het beste voor iedereen.
Amen, broeder. Als opperjood kan ik alleen maar respect hebben voor de eerlijkheid van een oppercalimero.

Na diepe introspectie kom ik tot de conclusie dat het voor iedereen inderdaad beter zou zijn wanneer jij mijn post-frequentie overneemt hier. Respect en een fijne avond. Lobi <3
 
Schmidt zelf was lovend over Ajax en viel zijn eigen spelers af:
Het lag aan de attitude van de spelers.
En Mo was helemaal niet de beste speler aan de PSV kant.
Ihattaren, Dumfries en Malen hebben denk ik echt geen zin om nog anderhalf jaar deze onnozele wissels te zien en dit soort onzin na de wedstrijd te horen. Ook wanneer de spelers niet de juiste mentaliteit tonen, dan heb je als trainer in je eigen aandeel hierin gefaald. Winnen en verliezen doe je samen herr Schmidt!
 
Schmidt zelf was lovend over Ajax en viel zijn eigen spelers af:
Het lag aan de attitude van de spelers.
En Mo was helemaal niet de beste speler aan de PSV kant.
Ihattaren, Dumfries en Malen hebben denk ik echt geen zin om nog anderhalf jaar deze onnozele wissels te zien en dit soort onzin na de wedstrijd te horen. Ook wanneer de spelers niet de juiste mentaliteit tonen, dan heb je als trainer in je eigen aandeel hierin gefaald. Winnen en verliezen doe je samen herr Schmidt!
Tja, dat was wel wat t was. Slecht. De spelers brachten niet wat ze wel kunnen. Als ie boos wordt in de rust kan er ineens een stuk meer.
Beter dat ie zegt dat t gewoon slecht was, dan naar een kulverhaal luisteren over dat t allemaal zo slecht nog niet was etc. Ook geen woord over spelers die gemist werden, niks over de scheids. Geen excuses. Dat is toch ook wat velen hier niet meer wilde horen?
Vond dan ook niet per se dat ie zn spelers afviel. Je hoeft ze ook niet altijd 100% de hand boven t hoofd te houden. Keertje publiekelijk zeggen dat dat niveau echt niet kan, kan best n keer.
Maar ok, uiteindelijk is hij daar wel verantwoordelijk voor. Dan mogen we dus verbetering gaan verwachten. Helaas wachten we daar al een hele tijd op.
Toch bekruipt me een beetje t gevoel dat t zomaar ineens op de juiste plek kan gaan vallen allemaal. Nergens op gebaseerd overigens. Niet op iets rationeels iig.

De wissel van Mo en zn uitleg erbij snapte ik niet veel van. Mede door kromme vraagstelling interviewer. Maar vermoed dat ie vindt dat Mo niet genoeg fysiek brengt in de duels? Kon er weinig anders van maken. Maar kan me aan de andere kant niet voorstellen dat ie denkt dat Vertessen dat wel kan. Dus nee, deze wissel is op zn zachtst gezegd dubieus.
 
Amen, broeder. Als opperjood kan ik alleen maar respect hebben voor de eerlijkheid van een oppercalimero.

Na diepe introspectie kom ik tot de conclusie dat het voor iedereen inderdaad beter zou zijn wanneer jij mijn post-frequentie overneemt hier. Respect en een fijne avond. Lobi <3
Ik wil mijn extraverte persoonlijkheid geen geweld aandoen door mijn post frequentie op het forum te verhogen.
Het is wel goed om te lezen dat post frequentie blijkbaar een reden zou zijn om iemand te respecteren.
Bij sommige personen, en voel je gerust aangesproken, gaat die reden beslist niet op.
Of je hierna nu vanuit introspectie of retrospectie, of wellicht gewoon niet, reageert op mijn post interesseert me verder geen rest.
 
Amen, broeder. Als opperjood kan ik alleen maar respect hebben voor de eerlijkheid van een oppercalimero.

Na diepe introspectie kom ik tot de conclusie dat het voor iedereen inderdaad beter zou zijn wanneer jij mijn post-frequentie overneemt hier. Respect en een fijne avond. Lobi <3

Als ie maar niet ook de gemiddelde lengte van je posts overneemt dan :fear:




PS: wanneer komt de volgende longread?? Erg lang geleden! :grin:
 
Ik wil mijn extraverte persoonlijkheid geen geweld aandoen door mijn post frequentie op het forum te verhogen.
Het is wel goed om te lezen dat post frequentie blijkbaar een reden zou zijn om iemand te respecteren.
Bij sommige personen, en voel je gerust aangesproken, gaat die reden beslist niet op.
Of je hierna nu vanuit introspectie of retrospectie, of wellicht gewoon niet, reageert op mijn post interesseert me verder geen rest.
Ik heb het nergens gehad over het verband tussen de frequentie van posts en respect. Dat is de zoveelste achterlijke conclusie die je trekt, maar blijkbaar ben je niet alleen goed in nonsens posten wanneer het om de KNJB gaat. Verder sta je op negeerlijstjes van medesupporters, dus dat zegt voldoende. Succes ermee.
 
En daarom was allebei geel gewoon terecht. :xp:
hqdefault.jpg
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan