Ajax - PSV | Woensdag 10 februari | Eindstand 2-1

Status
Je kunt niet meer reageren.
Overigens: die mensen die vinden dat Unnerstall zo veel beter is dan Mvogo worden wellicht ook terechtgewezen. Ik heb niks tegen Unnerstall, en we staan niet puur door Unnerstall achter. Maar hij is niet de nieuwe Gomes die het verschil maakt, die een klasse beter is dan Mvogo.
Ik denk ook niet dat daar ons probleem ligt en derhalve vind ik het prima dat Mvogo blijft staan in de competitie.
Goed uiteengezet. Hebben beide hun gebreken maar bij Mvogo toch een zekerder gevoel.
 
Hij mag niet deelnemen aan professioneel georganiseerde voetbalactiviteiten, kijken mag wel altijd natuurlijk
Niet dus. Hij mag niks met Ajax te maken hebben. Met een oogje dicht zou hij in het publiek mogen zitten, maar dat mag nu sowieso niet ivm Corona.
Boscagli goed terwijl hij twee keer Haller compleet kwijt is?
Ja. Gejinxt in zijn topic. Vandaag slecht helaas. Net als de rest.
Sakker Malen, jank die bal gewoon dwars door dat net heen man.
Ja. Waarom niet gewoon rammen.
Los zand vandaag zeg. Geen idee erachter, geen tactiek, geen inzet echt helemaal niks. Sangare slecht maar Rosario, alsjeblieft zegt.. Drol met voetbalschoenen.
Dat snap ik dus niet. Sangaré speelt pas echt slecht. Verliest continu Klaassen uit het oog. Rosario draalde bij de 2-0, maar er was voorin ook niemand aanspeelbaar.

In tegenstelling tot de commentator vond ik tot de 1-0 PSV heerlijk lekker leunen. Gebeurde niet veel. PSV loerde prima. Maar daarna werd het pas echt dramatisch. De enige met een voldoende is Mo. Dumfries en Sangaré wat mij betreft de allerslechtsten.
 
Wat denk ik een oplossing zou kunnen zijn is tactisch gezien terug naar de basis. Niet allemaal van die moderne speelwijzen als Gegenpressing of hoge backs en zwervende spelers. Duidelijke rollen en automatismen creëeren. Terug. Naar. De. Basis.
Ga dat die Duitser maar is wijsmaken, die zal denk ik voor altijd vasthouden aan z'n style
 
Het is echt terecht dat Ajax 7 punten los staat van ons. Ze hebben een betere trainer en ze kopen in op creativiteit en fitheid en snelheid. Wij kopen in op nuttig, “ervaring” en het verleden van een speler.

Ik moet je eerlijk zeggen dat ik Ten Hag helemaal niet zo'n goede trainer vindt, of niet bijzonder althans. Ten Hag begon ook matig bij Ajax. Hij had het geluk dat hij op een gegeven moment generatie talenten Frenkie en De Ligt in de schoot geworpen kreeg, Ziyech bij Ajax bleef en er even flink met geld werd gesmeten om Blind in zijn prime en Tadic aan te schaffen. Een jaar later was Ajax schatrijk en kon het jaarlijks oogsten van de CL pot beginnen, omdat geen andere NL club daar nog in de buurt komt. Ik vind zelfs dat Ajax gezien de financiële middelen nog maar zuinig presteert. Twee jaar op rij een toch vrij realistische doortocht naar de CL knockout verneukt. Kampioen worden ze wel, maar dat is ook niet zo moeilijk met zo veel kwaliteit in je selectie, en dan met name ook in de breedte. Ten Hag maakt regelmatig rare selectiekeuzes en leunt wel heel erg op zijn sleutelspelers. Op het beruchte CL jaar na geeft Ajax eigenlijk zelden nog echt thuis tegen topteams in de CL. Of Ten Hag beter is dan Schmidt? Ik kan dat na 1 seizoen Schmidt niet beoordelen, hoe belabberd Schmidt het nu dan ook bij ons doet (al kun je op basis van resultaten nog zeggen dat hij het met 2e staan en overwinteren in Europa nog niet heel slecht doet). Hoe dan ook, nooit kapot geweest van Ten Hag als trainer. Als hij 2 jaar eerder was ingestapt bij Ajax was hij binnen die twee jaar ontslagen.
 
Voor mij is dit nul representatief.. zonder een Gakpo, Gotze, Madueke.. tweede helftmaar wat nieuwe spelers erin zetten.. geef maar wat spelers rust. Beter zijn ze fit in de el dan in een nietszeggend bekerpotje.
Maar als we nog een aantal wedstrijden met dit elftal verder moeten, raak je op alle vlakken achterop.
 
Ik doe alvast het interview praatje van Dumfries achteraf.

''Dit mag niet gebeuren.''

Graag gedaan.
Doet mij denken aan de legendarische interviews met Stijntje Schaars en zijn: "We zijn vergeten onszelf te belonen."
Alsof de interviews aan het begin van het seizoen - achter green screen - voor het gemak zijn opgenomen.
 
Zoals gezegd interesseert het resultaat van deze wedstrijd me geen reet. Ik vind het wel heel positief voetbal van Ajax om naar te kijken vanavond. Die Alvarez - ik weet gewoon weer niet wat ik zie...
 
Zoals gezegd interesseert het resultaat van deze wedstrijd me geen reet. Ik vind het wel heel positief voetbal van Ajax om naar te kijken vanavond. Die Alvarez - ik weet gewoon weer niet wat ik zie...
Ajax speelt goed inderdaad. Het wordt ze wel enorm in de schoot geworpen omdat wij zo dramatisch zijn, maar dan moet je er ook nog gebruik van maken.
 
Vandaag heeft niet zo veel te maken met Schmidt zijn speelwijze. Ik zie er namelijk niets van terug. Zijn allemaal angsthazen vandaag. Komt ook mede door Ajax dat wel de beuk er in gooit en op slimme momenten druk zet.
Ook daar moet je je als trainer op voorbereiden, het is zijn taak om spelers goed te laten functioneren en dat gebeurt niet, dat heeft alles met Schmidt te maken.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan