Ajax - PSV | Woensdag 10 februari | Eindstand 2-1

Status
Je kunt niet meer reageren.
Ben iets anders aan het doen, maar heb de wedstrijd op de achtergrond aan staan. Het is tegenwoordig echter zover dat ik bij een kans van PSV niet eens meer naar het scherm toe ga om te kijken of het iets wordt; zo vaak worden de kansen kennelijk verprutst. Helaas blijkt dan achteraf dat ik het bij het rechte eind had en dat de kans dan inderdaad verprutst werd.
 
PSV komt niet een stap te laat en het is niet zo dat de spelers er geen zin in hebben, nee deze tactiek werkt niet bij ons elftal en Ten Hag heeft ons door: laat Rosario en Sangare aan de bal komen en het gebeurt of niets of ze maken een fout, waarvan akte.
De tactiek, maar ook bijna elke pass die wij geven is net te hard, net te zacht of net niet op de goede plek. Tel daarbij op dat PSV in balbezit stilstaat en een tactiek waarbij de backs niet meeverdedigen. Dat is het eigenlijk een wonder dat het nog maar 2-0 staat en we nog 2e staan.

Schmidt oprotten #SchmidtRaus
 
Is iets wat ik wel heel erg vaak zie gebeuren. Zou haast gaan denken dat dit juist de tactiek is waarmee we tegenwoordig blijkbaar spelen... Ik had Schmidt bij zijn komst wel hoger ingeschat
Ik was oprecht bang voor het voetbal van PSV toen bekend werd dat Schmidt werd aangesteld. Ik dacht echt dat PSV à la Salzburg in 2014 zou gaan spelen.

Ik ben zelfs een beetje teleurgesteld dat dit het resultaat is.
 
De tactiek, maar ook bijna elke pass die wij geven is net te hard, net te zacht of net niet op de goede plek. Tel daarbij op dat PSV in balbezit stilstaat en een tactiek waarbij de backs niet meeverdedigen. Dat is het eigenlijk een wonder dat het nog maar 2-0 staat en we nog 2e staan.

Schmidt oprotten #SchmidtRaus
En daarnaast zijn er vaak maar één of twee afspeelopties wanneer we de bal hebben. Die zijn natuurlijk erg makkelijk dicht te lopen voor de tegenstander en dan is het óf tikkie terug, óf we zijn de bal kwijt.

De enige way out zijn individuele hoogstandjes, maar daar op hopen is gewoon dom.
 
Overigens: die mensen die vinden dat Unnerstall zo veel beter is dan Mvogo worden wellicht ook terechtgewezen. Ik heb niks tegen Unnerstall, en we staan niet puur door Unnerstall achter. Maar hij is niet de nieuwe Gomes die het verschil maakt, die een klasse beter is dan Mvogo.
Ik denk ook niet dat daar ons probleem ligt en derhalve vind ik het prima dat Mvogo blijft staan in de competitie.
Maken elkaar niet veel. Denk dat Unnerstall uiteindelijk wel echt punten kan pakken en Mvogo is een 6-7. Aardig maar zal zelden het verschil maken.
 
We
De tactiek, maar ook bijna elke pass die wij geven is net te hard, net te zacht of net niet op de goede plek. Tel daarbij op dat PSV in balbezit stilstaat en een tactiek waarbij de backs niet meeverdedigen. Dat is het eigenlijk een wonder dat het nog maar 2-0 staat en we nog 2e staan.

Schmidt oprotten #SchmidtRaus

Ik denk echt dat Schmidt wegsturen niets gaat helpen. MvB wist hier niks van te maken, Faber wist hier niks van te maken, Schmidt nu ook niet. Nee stuur eerst maar eens JdJ en die amateuristische scouting van ons weg. Die hebben geen idee van het samenstellen van een selectie.
 
Tja, dan begin ik maar weer mijn stokpaardje van stal te halen: onze TM, JDJ, heeft het gepresteerd om in 2 seizoenen voor zeker driekwart van de aankopen alleen middelmaat in te kopen/ huren...voor ruim 50 miljoen euro simpelweg over de balk gesmeten door als een kip zonder kop spelers te kopen/ huren. Er zijn geen dragende spelers in de selectie....ook nu weer valt Malen enorm tegen...Stekelenburg heeft nig helemaal niets te doen gehad in 45 minuten....dit is gewoon inspiratieloos voetbal wat PSV laat zien. Ik geef Schmidt nog het voordeel van de twijfel, omdat hij moet roeien met de riemen die voorhanden zijn, door het belabberde inkoopbeleid van JDJ, waarbij er ook slecht doorgeselecteerd is...PSV had in de zomer al afscheid moeten nemen van spelers als Mauro, Guti, Baumgartl, Viergever, Rosario, Thomas en Romero. En van de spelers die in de zomer gehaald zijn, voldoen in mijn ogen alleen Max, Mvogo en Sangare. De hoofdverantwoordelijk voor dit wanbeleid is en blijft JDJ....maar ja, hij lijkt onaantastbaar te zijn als TM...
Zit een foutje in je tekst en dat is dat je Schmidt nog een kans geeft
 
Wat denk ik een oplossing zou kunnen zijn is tactisch gezien terug naar de basis. Niet allemaal van die moderne speelwijzen als Gegenpressing of hoge backs en zwervende spelers. Duidelijke rollen en automatismen creëeren. Terug. Naar. De. Basis.
 
Voor mij is dit nul representatief.. zonder een Gakpo, Gotze, Madueke.. tweede helftmaar wat nieuwe spelers erin zetten.. geef maar wat spelers rust. Beter zijn ze fit in de el dan in een nietszeggend bekerpotje.
 
De tactiek, maar ook bijna elke pass die wij geven is net te hard, net te zacht of net niet op de goede plek. Tel daarbij op dat PSV in balbezit stilstaat en een tactiek waarbij de backs niet meeverdedigen. Dat is het eigenlijk een wonder dat het nog maar 2-0 staat en we nog 2e staan.

Schmidt oprotten #SchmidtRaus
Hij werd gepresenteerd als een tactisch meesterbrein; de nieuwe generatie laptopcoaches die met allerlei data dingen berekenen etc. Nou, nog nooit zo'n grote tactische onbenul gezien als Schmidt. :FP:
 
Het gerucht gaat dat Alberto Stegeman zondag bij Schmidt langs gaat om verhaal te gaan halen voor de PSV supporters die op gegen pressing hadden gehoopt
 
Schmidt heeft in een half seizoen voor mij bewezen dat hij taktisch een onbenul is communicatief zwak en een van de slechtste trainers ooit is bij PSV. Ik zeg oprotten met je hele Duitse enclave.
Maar hoe komt zo'n trainer eigenlijk als 'briljante coach' bij PSV binnen? Ik zie werkelijk niets briljants aan die man.
 
Wat denk ik een oplossing zou kunnen zijn is tactisch gezien terug naar de basis. Niet allemaal van die moderne speelwijzen als Gegenpressing of hoge backs en zwervende spelers. Duidelijke rollen en automatismen creëeren. Terug. Naar. De. Basis.
1000 x like!
 
Hij werd gepresenteerd als een tactisch meesterbrein; de nieuwe generatie laptopcoaches die met allerlei data dingen berekenen etc. Nou, nog nooit zo'n grote tactische onbenul gezien als Schmidt. :FP:
Wacht maar, zijn fameuze wissels moeten nog komen :grin:
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan