PSV - AZ | Woensdag 13 januari | Eindstand 1-3

Status
Je kunt niet meer reageren.
Hoe lang willen we dat nog blijven roepen: “ dit soort wedstrijden heb je er tussen zitten”? Dat zeiden we namelijk ook tegen Vitesse, Heracles en Twente en nu dus ook tegen AZ. Dit, nadat je heel knullig een wedstrijd waar je met 2-0 voor stond door je bekende verval en tweede gezicht, uit handen hebt gegeven.
Ik ben heel lang alleen maar observerend geweest richting Schmidt zijn werkwijze, tactiek en wisselbeleid. Maar ik zie zoveel zaken die problematisch blijven waardoor ik echt mijn twijfels heb gekregen. Hij speelt een systeem dat niet past bij dit elftal. Zahavi, Dumfries, Mo en zelfs Max en Götze passen niet bij dit spel.
En waarom zit van Ginkel eigenlijk op de bank als hij geen 20 minuten kan meedoen? Moet hij in 4 minuten wonderen oprichten of wordt hij gebracht om ritme op te doen in zo’n moeizame wedstrijd?
Hij is al maanden bezig met zijn praatjes en schema’s en zou in januari helemaal klaar zijn....
En Fein? Tja die is kennelijk gehaald om een niet fitte van Ginkel fit te laten worden of zo.
Helemaal eens, met name dat we helemaal de spelers niet hebben voor gegenpressung of hoe je het ook wil noemen. De enige periode waarin we goed presteerden was uiteindelijk onder Faber: simpel, vanuit de verdediging op resultaat spelen. Voor iets anders hebben we gewoon de spelers niet. Schmidt valt mij heel erg tegen
 
Inderdaad zeg. Alsof dat een tactisch plan was. AZ hoefde niets te doen. PSV neutraliseerde zichzelf.
Nou, het werkt anders iedere keer, tegen dit PSV. Je kan het geen tactiek noemen, groeperen in de eigen zestien, PSV laten aankloten en dan uitbreken met gevaarlijke counters, maar Schmidt heeft er iig geen antwoord op.
 
Helemaal eens, met name dat we helemaal de spelers niet hebben voor gegenpressung of hoe je het ook wil noemen. De enige periode waarin we goed presteerden was uiteindelijk onder Faber: simpel, vanuit de verdediging op resultaat spelen. Voor iets anders hebben we gewoon de spelers niet. Schmidt valt mij heel erg tegen
En weet je, een AZ die al maanden zichzelf niet meer is, waar een crisis de kop is ingedrukt, waar spelers als Boadu en Stengs snakken naar hun vorm, waar ze uit nood een speler als BMI moesten binnen halen, waar ze ook met veel Corona gevallen te maken hebben gehad, dat AZ, staat slechts 3 punten achter op PSV die met zoveel bombarie deze trainer, zijn staf en deze dure spelers heeft binnen gehaald!
 
Daar moet je dan ook spelers op selecteren. Voetballers die een goed schot in de benen hebben. Bij PSV is het toeval als er goed op goal wordt geschoten.

Als een profvoetballer niet eens op goal kan schieten moet hij terug naar de amateurs.
Ik weet niet of je wel eens de warming-up in het stadion gezien hebt voor een wedstrijd.
Er wordt minutenlang op goal geschoten en in de wedstrijd niet af nauwelijks.
Als ze die warming-up eens tijdens de wedstrijd gaan houden i.p.v. ervoor.
 
En weet je, een AZ die al maanden zichzelf niet meer is, waar een crisis de kop is ingedrukt, waar spelers als Boadu en Stengs snakken naar hun vorm, waar ze uit nood een speler als BMI moesten binnen halen, waar ze ook met veel Corona gevallen te maken hebben gehad, dat AZ, staat slechts 3 punten achter op PSV die met zoveel bombarie deze trainer, zijn staf en deze dure spelers heeft binnen gehaald!

Tja, inmiddels staat PSV op 4 gelijke spelen en 2 nederlagen. Dat gaat er in hakken wat punten betreft.
 
Nou, het werkt anders iedere keer, tegen dit PSV. Je kan het geen tactiek noemen, groeperen in de eigen zestien, PSV laten aankloten en dan uitbreken met gevaarlijke counters, maar Schmidt heeft er iig geen antwoord op.
Na de macht kan hij het toch allemaal heel goed verbloemen .............:(:( waarom weer net niet
 
'Het was niet goed genoeg'

'We waren uiteindelijk niet honderd procent'

Aldus meneer Schmidt. Wat is het toch ook heerlijk makkelijk om zulke teksten te roepen. Ga je er ook aan wat doen of het zit het nou? Ik kijk al namelijk 6 maanden naar hetzelfde liedje. Seizoen kan wel eens heel snel in een nachtkaars vallen. We lijken totaal niet fit.
 
'Het was niet goed genoeg'

'We waren uiteindelijk niet honderd procent'

Aldus meneer Schmidt. Wat is het toch ook heerlijk makkelijk om zulke teksten te roepen. Ga je er ook aan wat doen of het zit het nou? Ik kijk al namelijk 6 maanden naar hetzelfde liedje. Seizoen kan wel eens heel snel in een nachtkaars vallen. We lijken totaal niet fit.

Dat is het grote probleem: Fitheid en de matige (aanvallende) vervangers.
 
Dat is het grote probleem: Fitheid en de matige (aanvallende) vervangers.

Vooral fitheid wat dat betreft hoor. Ja, als je Gotze, Gakpo EN Madueke mist houdt het aanvallend wel een keer op, dan houdt je op basis van cijfers alleen Malen over als productieve aanvaller. Als je bij Ajax Haller, Tadic en Antony weghaalt zijn de aanvallende opties voor 3 of 4 posities voorin ook niet zo denderend meer.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan