PSV - AZ | Woensdag 13 januari | Eindstand 1-3

Status
Je kunt niet meer reageren.
Dat zal dan rouleerwerk worden innderdaad. In een 4-3-3 kun je Roger zijn systeem ook wel spelen, doet Liverpool ook.

Maar die spelen ook met drie middenvelder die heel het veld bestrijken. Van Ginkel en Gotze kunnen dat niet, dus dan had AZ gewoon hetzelfde kunnen doen als ze vandaag deden.
 
Ach ja wel/geen pingel. Vind die 2e goal uit een onterechte hoekschop veel vervelender. Niet dat t iets uit had gemaakt vandaag, was echt n gevalletje collectief falen.
Ik erger me dan meer aan dat waardeloze balverlies van Zahavi die een medespeler op 6 meter even cool met buitenkantje voet dacht aan te spelen, dat aan de hele 0-2 situatie vooraf ging.
 
Ik vind ook dat dat vele rouleren zijn negatieve vruchten afgeworpen heeft. Er zitten, nog steeds weinig automatismen in het spel van PSV. Blessures dragen hierin ook een groot deel aan bij, het is niet enkel het rouleren door Roger.
 
Ik erger me dan meer aan dat waardeloze balverlies van Zahavi die een medespeler op 6 meter even cool met buitenkantje voet dacht aan te spelen, dat aan de hele 0-2 situatie vooraf ging.
Balverlies van Zahavi? Hoe bedoel je?

Of speelde hij vanavond niet eenmalig voor AZ?
 
Ik vind ook dat dat vele rouleren zijn negatieve vruchten afgeworpen heeft. Er zitten, nog steeds weinig automatismen in het spel van PSV. Blessures dragen hierin ook een groot deel aan bij, het is niet enkel het rouleren door Roger.
Plus toch de corona golf, maar aan de andere kant, die heeft az ook gehad..
 
Ben benieuwd wie er zaterdag allemaal geblesseerd zijn. Ik gok op Max, Sangare en Ihattaren.
 
Concluderend: zo’n wedstrijd heb je er af en toe bij zitten. Onmachtig en pijn aan de ogen om ernaar te moeten kijken. Ik blijf erbij dat ons middenveld geen balans heeft en we met Rosario geen oorlogen gaan winnen. Sangaré is voor die positie de betere. Hij en Götze (mits fit) voegen eigenlijk altijd wat toe als ze spelen. De rest is veel te wisselvallig. We hebben ook nul scorend vermogen op het middenveld. Dat zien tegenstanders ook. Die weten ook dat wanneer ze Malen de weg afsnijden de kans op gevaar met 80% afneemt. Gakpo en Madueke kunnen uit het niets voor gevaar zorgen, maar het middenveld is echt te slap om kampioen te kunnen worden. Fein en Ginkel zijn mijn hoop in bange dagen. Waarvan je bij de 2e niet weet hoe hij na 80 jaar niet voetballen voor de dag komt. Maar pas als dat middenveld balans krijgt, gaan we wedstrijden overtuigend winnen.
Hoe lang willen we dat nog blijven roepen: “ dit soort wedstrijden heb je er tussen zitten”? Dat zeiden we namelijk ook tegen Vitesse, Heracles en Twente en nu dus ook tegen AZ. Dit, nadat je heel knullig een wedstrijd waar je met 2-0 voor stond door je bekende verval en tweede gezicht, uit handen hebt gegeven.
Ik ben heel lang alleen maar observerend geweest richting Schmidt zijn werkwijze, tactiek en wisselbeleid. Maar ik zie zoveel zaken die problematisch blijven waardoor ik echt mijn twijfels heb gekregen. Hij speelt een systeem dat niet past bij dit elftal. Zahavi, Dumfries, Mo en zelfs Max en Götze passen niet bij dit spel.
En waarom zit van Ginkel eigenlijk op de bank als hij geen 20 minuten kan meedoen? Moet hij in 4 minuten wonderen oprichten of wordt hij gebracht om ritme op te doen in zo’n moeizame wedstrijd?
Hij is al maanden bezig met zijn praatjes en schema’s en zou in januari helemaal klaar zijn....
En Fein? Tja die is kennelijk gehaald om een niet fitte van Ginkel fit te laten worden of zo.
 
die Pascal Janssen is natuurlijk een beroerde coach, maar niettemin kon zelfs hij vandaag een tactisch plan bedenken om PSV te neutraliseren en te bevechten. Zoiets heb ik Schmidt nog geen enkele keer zien doen. Waar is het tactische vernuft? Ook al heb je voortdurend problemen met de selectie (waarom heeft PSV altijd zo tyfusveel blessuregevallen?), dan mag je nog van een duurbetaalde coach die van PSV volledige vrijheid heeft gekregen, minstens verwachten dat hij een tegenstander analyseert en de zwakheden ervan uitbuit? PSV speelt altijd hetzelfde, enorm voorspelbaar.
 
die Pascal Janssen is natuurlijk een beroerde coach, maar niettemin kon zelfs hij vandaag een tactisch plan bedenken om PSV te neutraliseren en te bevechten. Zoiets heb ik Schmidt nog geen enkele keer zien doen. Waar is het tactische vernuft? Ook al heb je voortdurend problemen met de selectie (waarom heeft PSV altijd zo tyfusveel blessuregevallen?), dan mag je nog van een duurbetaalde coach die van PSV volledige vrijheid heeft gekregen, minstens verwachten dat hij een tegenstander analyseert en de zwakheden ervan uitbuit? PSV speelt altijd hetzelfde, enorm voorspelbaar.
Ik had AZ ook wel kunnen coachen vanavond. Ga maar gewoon voetballen jongens, die jongens van PSV verslaan zichzelf wel.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Ik had AZ ook wel kunnen coachen vanavond. Ga maar gewoon voetballen jongens, die jongens van PSV verslaan zichzelf wel.
Inderdaad zeg. Alsof dat een tactisch plan was. AZ hoefde niets te doen. PSV neutraliseerde zichzelf.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan