Racisme & Discriminatie

Europa loopt wat dat betreft achter op de landen als Canada of Australië

Vooral Canada is het toonbeeld hoe immigratie niet moet naar mijn mening. Veel te veel regels en cherrypicking door de regering. Een heel vuil systeem en als een Canadees je plek kan overnemen lig je er alsnog uit. Australie net zo, alleen maar protectionisme van de mensen die er wonen, allemaal eisen van local content en mensen die je niet kan ontslaan omdat het australiers zijn. Nee dat zijn nou net twee landen die alles met betrekking tot immigratie in eigen handen houden en je altijd als 2de rangs burger zullen behandelen omdat je een aantekening hebt als persoon.

Ze weten heel veel slimme mensen te trekken, maar het gewone volk komt er nooit binnen. Voor mij twee landen die het toonbeeld vormen van protectionisme en eigen belang.
 
Vooral Canada is het toonbeeld hoe immigratie niet moet naar mijn mening. Veel te veel regels en cherrypicking door de regering. Een heel vuil systeem en als een Canadees je plek kan overnemen lig je er alsnog uit. Australie net zo, alleen maar protectionisme van de mensen die er wonen, allemaal eisen van local content en mensen die je niet kan ontslaan omdat het australiers zijn. Nee dat zijn nou net twee landen die alles met betrekking tot immigratie in eigen handen houden en je altijd als 2de rangs burger zullen behandelen omdat je een aantekening hebt als persoon.

Ze weten heel veel slimme mensen te trekken, maar het gewone volk komt er nooit binnen. Voor mij twee landen die het toonbeeld vormen van protectionisme en eigen belang.
De interne regelgeving ken ik idd niet echt. Ben in beide landen al geweest en de immigranten die ik daar heb gezien vond ik toch wel een verademing tov immigranten in Europa... Maar goed. Waar ik het over heb, is het puntensysteem van immigratie. Ik je het Australische model eigenlijk beter. Ze nemen niet alleen de hoogopgeleiden maar wat het land nodig heeft, technici, ITers, bouwvakkers en ook PHD studenten enz. Maak je je PHD af, dan kom je in aanmerking om Australisch staatsburger te worden. Zo een regel heeft Europa bijv niet: hier in NL of in Duitsland moet diegene ( van buiten de EU landen) na zijn PHD werk zoeken hier. Krijgt daar wel een jaar de tijd voor. Anders moet ie terug. Vaak is het moeilijk om iets te vinden omdat je je PHD in het Engels hebt gedaan en bovendien maar sporadisch een vacature op PHD niveau te vinden is. Voor het overige ben je dan weer overgekwalificeerd. Ik ken dus een aantal mensen die met dit probleem te maken hadden en uiteindelijk zijn gaan emigreren naar Canada of Australië/New Zeeland enz. Dat is natuurlijk erg zonde.
De familie en vrienden die ik in beide landen heb, zijn van alle rangen en standen. Sommige zijn met heel veel geld naar Canada gegaan, volgens mij iets van 150.000 dollar per persoon en hebben daarmee een verblijfsvergunning kunnen krijgen. Anderen hebben weer een technische opleiding (MBO-HBO- universitair) op zak en konden via een puntensysteem daar binnen komen. En nog een ander aspect wat die landen hebben en Europa niet is dat je later ook een verblijfsvergunning voor je ouders kunt aanvragen. In NL kun je dat alleen doen als je enigkind bent of kunt laten zien dat je alleen je moeder of je vader nog hebt en verder niemand.
Ik wil niet zeggen dat die andere systemen perfect zijn maar het Europese systeem is een gemankeerd systeem. Er is nog ontzettend veel winst te behalen wat dat betreft.
 
Ik weet echt niet hoe lang mijn lachspieren dit nog gaan trekken :cry:
De racist van vandaag is Ruud de Wild, waar haalt hij het lef vandaan om het nummer niggers in Paris ( zo heet het origineel al 10 jaar bijna ) als niggers in paris aan te kondigen, foeiiii niet lievvv. Terecht dat die duizenden doodsbedreigingen krijgt momenteel :geek:


2db3cf2f72348670a53787f91b3652a1.png
 
Ik weet echt niet hoe lang mijn lachspieren dit nog gaan trekken :cry:
De racist van vandaag is Ruud de Wild, waar haalt hij het lef vandaan om het nummer niggers in Paris ( zo heet het origineel al 10 jaar bijna ) als niggers in paris aan te kondigen, foeiiii niet lievvv. Terecht dat die duizenden doodsbedreigingen krijgt momenteel :geek:


2db3cf2f72348670a53787f91b3652a1.png
Pfff, dan slaan we wel een beetje door ja
 
Ik je het Australische model eigenlijk beter. Ze nemen niet alleen de hoogopgeleiden maar wat het land nodig heeft, technici, ITers, bouwvakkers en ook PHD studenten enz. Maak je je PHD af, dan kom je in aanmerking om Australisch staatsburger te worden.

Totale onzin, wij hebben meerdere keren werk uitgevoerd in Australie, en iedere keer moesten we allerlei hele dure titels verzinnen voor onze matrozen aan boord, met nog meer bijzondere kwalificaties omdat er anders gewoon een aussi neergezet wordt. Dat puntensysteem is puur en alleen bedoelt om het 'simpele' volk buiten te houden en de slimme mensen te lokken met allerlei voordelen zoals een staatsburgersschap. Maar voor de gemiddelde mens is dat natuurlijk niet mogelijk.

En nog een ander aspect wat die landen hebben en Europa niet is dat je later ook een verblijfsvergunning voor je ouders kunt aanvragen.

In Frankrijk kan dat wel degelijk als je ze kan onderhouden en je niet je hand gaat ophouden bij de overheid. Je moet ze kunnen huisvesten, en 600 euro PP per maand kunnen geven en zelf een bepaald minimum behouden. Gewoon een sponsorovereenkomst.
Daarnaast snap ik heel goed dat je geen verblijfsvergunning voor je ouders kan aanvragen, anders schept dat weer allerlei verplichtingen voor het land. Ook moeten deze mensen dan gaan voldoen aan de inburgeringseisen van het land?

Er zitten heel veel haken en ogen aan het inburgeringssysteem van Europese landen, maar probleem nummer 1 is gewoon dat we tegenover Afrika liggen en dus ook alle kansloze immigranten krijgen. Dit is deels kansloos in de zin van geen echte immigrant volgens de geldende regels, die al ruim zwaar genoeg zijn en deels gewoon tuig van de riggel die al snel verdwijnen onder radar en het criminele circuit in. Dit zijn immigrantenstromen die landen als Australie en Canada nooit krijgen. Mogen we dan ook deze landen 1/3de van de kansloze immigranten opsturen?

Ik wil niet zeggen dat die andere systemen perfect zijn maar het Europese systeem is een gemankeerd systeem. Er is nog ontzettend veel winst te behalen wat dat betreft.

Elk systeem heeft zijn voor en nadelen, maar ik denk serieus dat het systeem in Nederland in vergelijking met andere landen een van de beste systemen is wat er bestaat op het gebied van immigratie. Dit neemt niet weg dat de uitvoering van het beleid uitgevoerd wordt door een stel imbecilen die niet begrijpen dat een dossier bekijken en direct beslissen met een ja of nee en de doorlooptijd kort houden van levensbelang is voor iedereen (zowel voor de immigrant en voor onszelf omdat we weer waardevolle mensen erbij krijgen in de maatschappij). Pas als iemand die hier komt als immigrant en ook binnen 1 tot 2 maanden weet waar hij aan toe is, kan het systeem gaan floreren omdat mensen weten dat ze of een toekomst hebben of geen toekomst hebben. En dan kun je ook schrijnende gevallen gaan voorkomen doordat de uitvoering efficient en snel gaat.
 
Dat had ik effe gmist.
Ik vond het trouwens helemaal géén nieuws, misschien dat ik het daarom daar niet had verwacht.;)
Daar heb je dan weer gelijk in en ik wist het al lang. Voor ons beiden dus geen nieuws. Ik heb het maar daar geplaatst. Ik vind het ook niet thuishoren in racisme-discriminatie. Ik weet n.l. niet of de microfoons en de laptops wit of zwart waren.
:unsure: Laat ons maar niet elkaar de zwartepiet toespelen. ;)
 
Daar heb je dan weer gelijk in en ik wist het al lang. Voor ons beiden dus geen nieuws. Ik heb het maar daar geplaatst. Ik vind het ook niet thuishoren in racisme-discriminatie. Ik weet n.l. niet of de microfoons en de laptops wit of zwart waren.
:unsure: Laat ons maar niet elkaar de zwartepiet toespelen. ;)
Het feit dat we toch de behoefte voelen om er racisme-gerelateerde grapjes over te maken, is natuurlijk op zich wel een vorm van racisme te noemen. We kunnen dat stukje natuurlijk ook gewoon weglaten.
Laten we Akwasi gewoon beoordelen op zijn gedrag. Ik ken hem niet persoonlijk, maar het lijkt een opgewonden standje te zijn. En misschien is hij dat van nature. Misschien is hij dat geworden omdat hij veel met racisme te maken heeft gehad. Misschien heeft hij gelijk. Misschien zijn zijn antennes wat overgevoelig geworden. Ik weet het niet. Maar iedere keer hem van repliek dienen door zijn huidskleur erbij te halen of grapjes te maken over racisme, vind ik net zo oneerlijk als iedere keer Johan Derksen een racist te noemen als hij iets over Akwasi zegt. Laten we het houden bij het feit dat sommige mensen gewoon graag hun mening verkondigen in de media en niet bang zijn voor een relletje. Dat alleen al kun je kleurrijk noemen. Maar dan wel om hun gedrag.
 
Het feit dat we toch de behoefte voelen om er racisme-gerelateerde grapjes over te maken, is natuurlijk op zich wel een vorm van racisme te noemen. We kunnen dat stukje natuurlijk ook gewoon weglaten.
Laten we Akwasi gewoon beoordelen op zijn gedrag. Ik ken hem niet persoonlijk, maar het lijkt een opgewonden standje te zijn. En misschien is hij dat van nature. Misschien is hij dat geworden omdat hij veel met racisme te maken heeft gehad. Misschien heeft hij gelijk. Misschien zijn zijn antennes wat overgevoelig geworden. Ik weet het niet. Maar iedere keer hem van repliek dienen door zijn huidskleur erbij te halen of grapjes te maken over racisme, vind ik net zo oneerlijk als iedere keer Johan Derksen een racist te noemen als hij iets over Akwasi zegt. Laten we het houden bij het feit dat sommige mensen gewoon graag hun mening verkondigen in de media en niet bang zijn voor een relletje. Dat alleen al kun je kleurrijk noemen. Maar dan wel om hun gedrag.
Ik heb het over zijn gedag. En hij doet maar hoor. Zal mij worst zijn.
 
Akwasi zat sowieso fout als ik het zo lees, hij heeft zich belachelijk gedragen met die laptop, kun je niet maken.
"Maar niet veel later krijgt Hans de PR-man van Akwasi aan de lijn. Hij vindt het verschrikkelijk. Hij wil het ontstane probleem oplossen. Hans geeft aan dat hij dat ook wil en het op het deze manier niet wil uitzenden. Hem is er alles aan gelegen om het interview af te maken: "Laat hem terugkomen, we stoppen over de Dam en we maken het gesprek af." Maar deed Hans er goed aan om het toch uit te zenden?
 
Klein miezerig landje zijn wij. Zoeken altijd een persoon op die kwa invloed niets voorstelt, leggen zijn woorden en daden onder het vergrootglas en het publiek mag oordelen over hem. We dagen hem nog uit om te kijken of zo’n gek ons nog meer vermaak kan bezorgen zodat we weer los kunnen gaan. En de EO, die zijn hiermee opgevoed door hun oude baas Andries. Weet u nog, Andries die zo achter elkaar bleef vragen of die orthodoxe moslim Geert Wilders liever dood zag gaan, totdat hij elimineerde en “ja” zei. Die jongen is later gevlucht naar Engeland...
Mensen, dat is niet alleen psychisch gezien niet oké maar ook Middeleeuws. Ook toen werden de gekken verleid tot rare dingen en dan werden ze in een kring geplaatst waar tegen hen werd geroepen en gedaan. De gek begon nog gekker te doen en dat was weer een bevestiging voor de menigte. Die kring en de menigte is nu de sociale media, het verschil met toen, de enige vooruitgang die we kennelijk hebben geboekt als mens.
 
Klein miezerig landje zijn wij. Zoeken altijd een persoon op die kwa invloed niets voorstelt, leggen zijn woorden en daden onder het vergrootglas en het publiek mag oordelen over hem. We dagen hem nog uit om te kijken of zo’n gek ons nog meer vermaak kan bezorgen zodat we weer los kunnen gaan. En de EO, die zijn hiermee opgevoed door hun oude baas Andries. Weet u nog, Andries die zo achter elkaar bleef vragen of die orthodoxe moslim Geert Wilders liever dood zag gaan, totdat hij elimineerde en “ja” zei. Die jongen is later gevlucht naar Engeland...
Mensen, dat is niet alleen psychisch gezien niet oké maar ook Middeleeuws. Ook toen werden de gekken verleid tot rare dingen en dan werden ze in een kring geplaatst waar tegen hen werd geroepen en gedaan. De gek begon nog gekker te doen en dat was weer een bevestiging voor de menigte. Die kring en de menigte is nu de sociale media, het verschil met toen, de enige vooruitgang die we kennelijk hebben geboekt als mens.
Iemand die in het bestuur van een omroep zit. Iemand die het gezicht is van een beweging. Wat dat betreft is je 2e zin niet sterk. En ja, praatprogramma's zouden veel scherper moeten zijn bij politici die langskomen, over het algemeen is het veel te tam en lief.
 
Iemand die in het bestuur van een omroep zit. Iemand die het gezicht is van een beweging. Wat dat betreft is je 2e zin niet sterk. En ja, praatprogramma's zouden veel scherper moeten zijn bij politici die langskomen, over het algemeen is het veel te tam en lief.
Omroep? Zijn ze al in de lucht gegaan dan? Hebben ze al programma’s enz?
Politici? Is hij van een politieke partij?
Nee laten we idd hiermee doorgaan. Je ziet het, het wordt er alleen maar beter op...
 
Klein miezerig landje zijn wij. Zoeken altijd een persoon op die kwa invloed niets voorstelt, leggen zijn woorden en daden onder het vergrootglas en het publiek mag oordelen over hem. We dagen hem nog uit om te kijken of zo’n gek ons nog meer vermaak kan bezorgen zodat we weer los kunnen gaan

We dagen Akwasi uit? Luister het interview eens, hij brengt het gesprek direct zelf op de gebeurtenis op de Dam en gaat daarna de slachtofferrol opzoeken. Ik zie echt geen seconde hoe de interviewer hem uitdaagt, maar Akwasi begint erover. De interviewer heeft het over zijn naam als zondagskind en dat relateerd hij direct aan de gebeurtenissen op de Dam. Hij stuurt het gesprek heel duidelijk naar het onderwerp en niet andersom, dat hij nu problemen heeft en dit over zich uitgestort krijgt door dit openbaar te maken vind ik helemaal eerlijk en terecht.

En als je op de Dam mag spreken voor zoveel mensen en op de Nederlandse TV bent en je als gezicht gezien wordt voor een beweging dan ben je een publiek persoon.


Omroep? Zijn ze al in de lucht gegaan dan? Hebben ze al programma’s enz?

Ze hebben het aantal leden binnen, dus nu moeten ze gaan presteren.
 
Klein miezerig landje zijn wij. Zoeken altijd een persoon op die kwa invloed niets voorstelt, leggen zijn woorden en daden onder het vergrootglas en het publiek mag oordelen over hem. We dagen hem nog uit om te kijken of zo’n gek ons nog meer vermaak kan bezorgen zodat we weer los kunnen gaan. En de EO, die zijn hiermee opgevoed door hun oude baas Andries. Weet u nog, Andries die zo achter elkaar bleef vragen of die orthodoxe moslim Geert Wilders liever dood zag gaan, totdat hij elimineerde en “ja” zei. Die jongen is later gevlucht naar Engeland...
Mensen, dat is niet alleen psychisch gezien niet oké maar ook Middeleeuws. Ook toen werden de gekken verleid tot rare dingen en dan werden ze in een kring geplaatst waar tegen hen werd geroepen en gedaan. De gek begon nog gekker te doen en dat was weer een bevestiging voor de menigte. Die kring en de menigte is nu de sociale media, het verschil met toen, de enige vooruitgang die we kennelijk hebben geboekt als mens.
Dacht in eerste instantie dat je het over forummer Jamie had. 😅
 
  • Hahaha!
Reactions: IPF
Teamspirit Nee hoor het was met hem besproken wanneer en hoe de gebeurtenissen besproken zouden worden. Ik geloof Akwasie noch EO in deze als het gaat om de afspraken. Ik zeg alleen dit: de behoefte om een gek steeds maar uit te nodigen terwijl je weet hoe hij zou kunnen reageren, neigt naar sensatie zoeken, willen scoren enz terwijl we als land met veel grotere problemen te maken hebben dan wat Akwasie ergens van zou vinden.
 
Ik zeg alleen dit: de behoefte om een gek steeds maar uit te nodigen terwijl je weet hoe hij zou kunnen reageren, neigt naar sensatie zoeken, willen scoren enz terwijl we als land met veel grotere problemen te maken hebben dan wat Akwasie ergens van zou vinden.

Nog maals, luister het interview eens en oordeel dan nog eens. In geen enkel moment hoor ik de interviewer die op zoek is naar sensatie, maar juist hoe hij probeert de kant te horen en begrijpen van Akwasi.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Terug
Bovenaan Onderaan