Amerika

Helemaal eens. Maar dit is wel heel gevaarlijk. Als ik een onwaarheid post, dan zullen misschien 10 mensen dat lezen en hun mening erover hebben. Dat is anders als iemand zo in het nieuws staat en zijn eigen nieuwskanaal begint.
Dat is waar. Maar dat is dan aan anderen om daar op te reageren. De overheid, justitie, noem maar op. Wie zegt dat Twitter c.s. precies weet wat de waarheid is?
Kans dat ze het bewust hebben opgezocht. Kans dat ze zijn meegesleurd in het gedruis en kind van de rekening werden. Geen idee.
Hmmm ja, er zijn mensen die daar niet zo handig in zijn. Maar je eigen benen hebben je toch naar het Capitool gebracht. Of zouden er mensen gedwongen zijn? Je bent volwassen en dus verantwoordelijk voor je eigen daden.

Very good people on both sides :braak: meneer heeft dit soort paupers altijd verdedigd en zal dat blijven doen.
Voor wat ik nu begrijp zijn slechts 52 mensen gearresteerd. En waren er vannacht nog zat Republikeinen die in t Trumpsprookje geloven, 122 man vond het nodig om bezwaar in te dienen, ware patriotten, van een coup wel te verstaan.

En ook op de vloer van de senaat roepen politici dat het deels Antifa's waren

Ik blijf het verbazend vinden hoe makkelijk het Capitool te bestormen was. Het is niet dat ze zich schietend een weg naar binnen gebaand hebben.
 
Met afschuw gekeken naar de gebeurtenissen van gisteravond. De US is politiek helemaal failliet. Ben bijzonder blij dat er een hele sloot water tussen hen en ons ligt. Maar ik vrees met grote vrezen dat dergelijke acties overwaaien naar Nederland en Europa, omdat wij ook politici hebben met op zijn minst opmerkelijke opvattingen.

Zoals Michiel Veenstra (DJ van Kink.nl) vanochtend op de radio zei: " Het interesseert me niet of je links, rechts, diagnonaal of onder of wat dan ook bent. We moeten af van de cultuur als het je niet zint, dat je het betiteld als onheus, als leugens.".

1984: “The party told you to reject the evidence of your eyes and ears. It was their final, most essential command.”

Het is echt schrikbarend hoe actueel dat boek is.
 
Dat is waar. Maar dat is dan aan anderen om daar op te reageren. De overheid, justitie, noem maar op. Wie zegt dat Twitter c.s. precies weet wat de waarheid is?

Hmmm ja, er zijn mensen die daar niet zo handig in zijn. Maar je eigen benen hebben je toch naar het Capitool gebracht. Of zouden er mensen gedwongen zijn? Je bent volwassen en dus verantwoordelijk voor je eigen daden.

Ik blijf het verbazend vinden hoe makkelijk het Capitool te bestormen was. Het is niet dat ze zich schietend een weg naar binnen gebaand hebben.
Er zit wel een grens aan wat Twitter wel en niet moet / kan publiceren. Openlijke geweldpleging, oproep tot geweld etc, van wie of wat dan ook is verboden door de terms of service. Omdat Twitter niet wil dat haar medium daarvoor misbruikt wordt. Dat betekent dat je moet censureren, en als een president zo duidelijk oproept tot geweld dan heb je geen keuze. Is niet per se censuur, maar gewoon het volgen van je eigen regels die je van te voren hebt opgesteld.

Overigens zal de politie door hun beperkte middelen niet vol hebben ingegrepen, ook als de-escalatie. Soms kun je beter schoorvoetend iets toelaten dan er keihard op ingrijpen, juist om massale shootings te voorkomen.
 
Hmmm ja, er zijn mensen die daar niet zo handig in zijn. Maar je eigen benen hebben je toch naar het Capitool gebracht. Of zouden er mensen gedwongen zijn? Je bent volwassen en dus verantwoordelijk voor je eigen daden.

Zeker, maar kun je nog wel op de verkeerde plek belanden vanwege een legio redenen. Gebeurt dagelijks. Wil niet zeggen dat alle slachtoffers daar stonden om de regering omver te werpen. We weten het fijne er niet van. "Je stond er, dus je hebt het verdiend te sterven" gaat er bij mij niet in.
 
Met afschuw gekeken naar de gebeurtenissen van gisteravond. De US is politiek helemaal failliet. Ben bijzonder blij dat er een hele sloot water tussen hen en ons ligt. Maar ik vrees met grote vrezen dat dergelijke acties overwaaien naar Nederland en Europa, omdat wij ook politici hebben met op zijn minst opmerkelijke opvattingen.

Zoals Michiel Veenstra (DJ van Kink.nl) vanochtend op de radio zei: " Het interesseert me niet of je links, rechts, diagnonaal of onder of wat dan ook bent. We moeten af van de cultuur als het je niet zint, dat je het betiteld als onheus, als leugens.".

Het is echt schrikbarend hoe actueel dat boek is.
Dat ja (Y)(Y)
 
The Senate floor has been cleared of rioters, and an officer told CNN that they have successfully squeezed them away from the Senate wing of the building and towards the Rotunda, and they are removing them out the East and West doors of the Capitol.

Things appear to be calm on the Senate side.

It's uncertain what the situation is in the House.

Rioters? Terrorists!
 
Ik blijf het verbazend vinden hoe makkelijk het Capitool te bestormen was. Het is niet dat ze zich schietend een weg naar binnen gebaand hebben.
Ja, dat ja, als je zwart bent en een mes vasthoud krijg je 7 kogels in je rug geschoten...

ErGkHgkXIAIlqVE
 
Wil niet zeggen dat alle slachtoffers daar stonden om de regering omver te werpen


Zegt genoeg. Was heel bekend dat dit zou kunnen gebeuren. Het gaat er bij mij niet in dat iemand daar per ongeluk slachtoffer is geworden.
 
  • Leuk
Reactions: IPF

Zegt genoeg. Was heel bekend dat dit zou kunnen gebeuren. Het gaat er bij mij niet in dat iemand daar per ongeluk slachtoffer is geworden.
Men wist wat men ging doen ja, ook deze pepperspray-Karen

 
Er zit wel een grens aan wat Twitter wel en niet moet / kan publiceren. Openlijke geweldpleging, oproep tot geweld etc, van wie of wat dan ook is verboden door de terms of service. Omdat Twitter niet wil dat haar medium daarvoor misbruikt wordt. Dat betekent dat je moet censureren, en als een president zo duidelijk oproept tot geweld dan heb je geen keuze. Is niet per se censuur, maar gewoon het volgen van je eigen regels die je van te voren hebt opgesteld.

Overigens zal de politie door hun beperkte middelen niet vol hebben ingegrepen, ook als de-escalatie. Soms kun je beter schoorvoetend iets toelaten dan er keihard op ingrijpen, juist om massale shootings te voorkomen.
1) Oproepen tot geweld is iets controleerbaars, dus kan Twitter dat reguleren. Fake news wordt al een stuk lastiger. Maar hoe zie je dat dan in Hong Kong? Als daar betogers het regeringsgebouw bestormen om hun democratie te beschermen, die op dit moment wordt uitgehold door China? Moet Twitter dat dan verbieden of toejuichen?

2) Dat is zo. Maar de politie zag er met BLM wel wat standvastiger uit. En in Amerika zijn ze nogal van het schieten. Ik zag inmiddels gedeelde tweets van Megan Rapinoe, waarbij agenten het hek openen en zelfs selfies nemen met de bestormers. Dus er is zeker wel iets aan de hand daar.
Zeker, maar kun je nog wel op de verkeerde plek belanden vanwege een legio redenen. Gebeurt dagelijks. Wil niet zeggen dat alle slachtoffers daar stonden om de regering omver te werpen. We weten het fijne er niet van. "Je stond er, dus je hebt het verdiend te sterven" gaat er bij mij niet in.
Verdienen om te sterven gaat me ook wat ver. Maar je neemt wel een risico door met zo'n meute mee te lopen. Ervan uitgaande dat het geen mensen betrof die een legitieme reden hadden om al in het Capitool te zijn, neem je dat risico dus. Zie je jezelf op zo'n moment "per ongeluk" in het capitool belanden?
Ja, dat ja, als je zwart bent en een mes vasthoud krijg je 7 kogels in je rug geschoten...

ErGkHgkXIAIlqVE
Als je door het rood rijdt, kun je al pech hebben als zwarte....
 
Volgens een protestant die werd geïnterviewd was het ook iemand die het Capitol binnendrong en werd neergeschoten door de politie. Verder geen enkel bewijs dat dit waar is, dus voor nu maar met een flinke korrel zout nemen
Er zijn beelden.

Men wist wat men ging doen ja, ook deze pepperspray-Karen

We're storming the capitol, it's a revolution!

Is natuurlijk niet, maar stél nou dat het wel zo was. Ik denk dat er in de geschiedenis heel wat revolutionairen gráág wat traangas in hun gezicht zouden hebben gekregen, in plaats van een bijl in de nek of een zwaard door hun hart.
Het is een revolutie en ik heb prikoogjes. Whèèèèè!:cry:
 
Er zijn beelden.
De verbazing ook bij die vent die links van haar stond. En in het artikel hoe ze vertellen dat het een ongewapende vrouw was die in een niet gewelddadige protest neergeschoten was. Even ervoor in het stuk... Er waren agenten die ze er niet doorlieten dus hebben ze met vlaggenstokken de deur geforceerd en het glas gebroken.
 
Er zijn beelden.


We're storming the capitol, it's a revolution!

Is natuurlijk niet, maar stél nou dat het wel zo was. Ik denk dat er in de geschiedenis heel wat revolutionairen gráág wat traangas in hun gezicht zouden hebben gekregen, in plaats van een bijl in de nek of een zwaard door hun hart.
Het is een revolutie en ik heb prikoogjes. Whèèèèè!:cry:
Heb je wellicht jezelf door diverse oorlogen geworsteld, word je neergeschoten terwijl je door het raam van een deur in het Capitool probeert te klimmen. Hoever kun je afzakken?
 
De verbazing ook bij die vent die links van haar stond. En in het artikel hoe ze vertellen dat het een ongewapende vrouw was die in een niet gewelddadige protest neergeschoten was. Even ervoor in het stuk... Er waren agenten die ze er niet doorlieten dus hebben ze met vlaggenstokken de deur geforceerd en het glas gebroken.
Hadden ze de deuren maar niet dicht moeten doen, pure uitlokking om die fijne mensen te provoceren, vrouw treft absoluut geen blaam :cautious:
 
Ik kijk er wat nuchterder naar. Als je ervoor kiest om het capitool te bestormen dan verdien je die kogel in je hart. Net zoals ik het helemaal terecht vind dat iemand die ramen ingooit bij een demonstratie of vuurwerk op de politie gooit helemaal kapot geslagen wordt. Als je te dom bent om je fatsoenlijk te gedragen dan verdien je het om keihard aangepakt te worden.

Je hebt het recht om te protesteren, maar je hebt ook de plicht om de democratie en de waardes die daarbij horen te respecteren en als je dat niet doet als Trump zijnde, of als demonstrant zijnde verdien je het gewoon om volgens het darwin principe te verdwijnen van deze aardbodem.

'Een kogel in je hart verdienen' en 'terecht helemaal kapot geslagen wordt' zijn nou geen toonbeelden van 'er nuchterder naar kijken' hoor.

Dat die lui het risico neemt dat ze een kogel of klappen krijgen, ja dat wel. Daar moeten ze ook niet raar van opkijken.
Persoonlijk had ik liever gehad dat er van meet af aan voldoende handhavers zouden zijn geweest, zodat het a) zover niet was gekomen en b) al het volk dat toch illegale dingen doet gelijk gearresteerd had kunnen worden. En dan jaren de bak in, afhankelijk van wat ze precies gedaan hebben.
Vind ik zelf toch wat beter dan lijfstraffen.
Ik weet dat t een bananenrepubliek is, maar hoeft t nog niet middeleeuws te worden.
 
'Een kogel in je hart verdienen' en 'terecht helemaal kapot geslagen wordt' zijn nou geen toonbeelden van 'er nuchterder naar kijken' hoor.

Dat die lui het risico neemt dat ze een kogel of klappen krijgen, ja dat wel. Daar moeten ze ook niet raar van opkijken.
Persoonlijk had ik liever gehad dat er van meet af aan voldoende handhavers zouden zijn geweest, zodat het a) zover niet was gekomen en b) al het volk dat toch illegale dingen doet gelijk gearresteerd had kunnen worden. En dan jaren de bak in, afhankelijk van wat ze precies gedaan hebben.
Vind ik zelf toch wat beter dan lijfstraffen.
Ik weet dat t een bananenrepubliek is, maar hoeft t nog niet middeleeuws te worden.
Inderdaad, niet afzakken naar het niveau van de tegenstander.
 
Had vanochtend al gelezen dat er welgeteld 52 mensen zijn gearresteerd, lees nu dat hier 47 mensen gearresteerd zijn vanwege het overtreden van de avondklok. Een eenvoudige wiskundige bewerking leert ons dan dat het aantal mensen dat binnen gearresteerd is maximaal 5 bedraagt. Daar zakt je broek toch gewoon vanaf zeg.
 
Er zijn beelden.


We're storming the capitol, it's a revolution!

Is natuurlijk niet, maar stél nou dat het wel zo was. Ik denk dat er in de geschiedenis heel wat revolutionairen gráág wat traangas in hun gezicht zouden hebben gekregen, in plaats van een bijl in de nek of een zwaard door hun hart.
Het is een revolutie en ik heb prikoogjes. Whèèèèè!:cry:
Voor een vals briefje van 20 krijg je vier agenten in je nek, maar voor het illegaal betreden van het Capitool krijg je alleen wat betraande oogjes. Ik zag ook dat zo’n Trump-vrouw heel netjes van een agent in riot-gear een hand kreeg toen ze na afloop de trappen van het capitool naar onder liep. Ik denk dat de gemiddelde zwarte/moslim/artifa eerder een knuppel in de nek had gekregen...als hij gelukkig had.

En wat een revolutionairen; liepen ze daar een beetje rond als op een festival. Eerst bij een podium wat luisteren, dan even het capitool bezichtigen, en dan langzaam naar huis.
Dit evenement werd mede mogelijk gemaakt door “the police”
 
Terug
Bovenaan Onderaan