Duits voetbal

Bayer Leverkusen - Hoffenheim 4-1

Peter Bosz staat met Bayer Leverkusen op kop in de Bundesliga.
1 punt boven Bayern München.
 
Bayer Leverkusen - Hoffenheim 4-1

Peter Bosz staat met Bayer Leverkusen op kop in de Bundesliga.
1 punt boven Bayern München.

Perfecte club ook voor hem. Kan lekker zijn ding doen zonder druk. Top 4? Lekker meegenomen. Europa League? Ook niks mis mee.

Kijk naar Dortmund. Daar flikkeren ze de trainer er direct uit na een 1-5 nederlaag thuis tegen Stuttgart, terwijl ze eerste zijn geworden in de groep van de Champions League en 6 punten achterstaan op de koploper en Haaland geblesseerd is, want dat is toch de man bij Dortmund.
 
Wowowow ik kijk nu Stuttgard - Berlin. Een scheidrechter keurt een goal af vanwege hands, maar wordt verbeterd door de VAR en neemt zijn beslissing terug ZONDER te kijken. Een scheids zonder ego, my mind's blown.
 
Wowowow ik kijk nu Stuttgard - Berlin. Een scheidrechter keurt een goal af vanwege hands, maar wordt verbeterd door de VAR en neemt zijn beslissing terug ZONDER te kijken. Een scheids zonder ego, my mind's blown.
Maar was dat omdat er gewoon geen sprake was van hands? Dan hoef je ook niet te kijken als scheidsrechter en zegt de VAR gewoon hoe het zit. Als het gaat om de interpretatie van de handsregel, dan zal de scheidsrechter wel gaan kijken.

De scheids gaat toch ook niet kijken bij buitenspel? Die hoort gewoon het oordeel van de VAR aan en handelt daarnaar.
 
Maar was dat omdat er gewoon geen sprake was van hands? Dan hoef je ook niet te kijken als scheidsrechter en zegt de VAR gewoon hoe het zit. Als het gaat om de interpretatie van de handsregel, dan zal de scheidsrechter wel gaan kijken.

De scheids gaat toch ook niet kijken bij buitenspel? Die hoort gewoon het oordeel van de VAR aan en handelt daarnaar.
Zeg dat eerste maar tegen scheidsrechters in Nederland. Zelfs als het geen hands/overtreding is moeten sommige scheidsrechters het beeld hier checken om te kijken of ze hun gelijk kunnen bevestigen.
 
Zeg dat eerste maar tegen scheidsrechters in Nederland. Zelfs als het geen hands/overtreding is moeten sommige scheidsrechters het beeld hier checken om te kijken of ze hun gelijk kunnen bevestigen.
Volgens mij gaat de scheidsrechter alleen kijken als de VAR daar om vraagt.
 
Schalke '04 - Bielefeld 0-1
Huub Stevens heeft ze niet kunnen behoeden voor een nederlaag.
Het ziet er nu wel heel somber uit voor Schalke met slechts 4 punten uit 13 wedstrijden helemaal onderaan in de Bundesliga.
 
Heel mooie goal van Schick. Hij scoorde nog een goede, maar afgekeurd vanwege nipt buitenspel. Goal van Lewandowski was een cadeautje.
 
Bayern München wint alsnog met 1-2.
90'+3' :BALL: Lewandowski

Jammer voor Leverkusen en Peter Bosz.
 
Wat iig opvalt de laatste jaren is dat kleine voetballanden steeds vaker zich melden met grote toptalenten. De VS hebben met Reina, Pulisic en Dest al 3 spelers die bij de Europese top spelen ( oké Chelsea en Dortmund zijn geen Madrid of Bayern maar toch top), en ik vergeet er waarschijnlijk nog een paar. Noorwegen meldt zich met grote internationale talenten. Marokko heeft spelers bij Chelsea, Valencia enz. Turkije heeft spelers bij Leicester City, Milan en Juve. Vind ik een trend.
 
Wat iig opvalt de laatste jaren is dat kleine voetballanden steeds vaker zich melden met grote toptalenten. De VS hebben met Reina, Pulisic en Dest al 3 spelers die bij de Europese top spelen ( oké Chelsea en Dortmund zijn geen Madrid of Bayern maar toch top), en ik vergeet er waarschijnlijk nog een paar. Noorwegen meldt zich met grote internationale talenten. Marokko heeft spelers bij Chelsea, Valencia enz. Turkije heeft spelers bij Leicester City, Milan en Juve. Vind ik een trend.

Dest is natuurlijk gewoon een Nederlander die voor de VS speelt vanwege roots, idem met een Ziyech. Die zijn gewoon hier opgeleid.
 
Dest is natuurlijk gewoon een Nederlander die voor de VS speelt vanwege roots, idem met een Ziyech. Die zijn gewoon hier opgeleid.
Dest is maar een voorbeeld. Pulisic en Reina niet dus en dat geldt ook voor de Noren of een Algerije die spelers bij City, Leicester enz heeft.
Marokko is een apart verhaal met Ziyech en Hakimi enz.
 
Wat iig opvalt de laatste jaren is dat kleine voetballanden steeds vaker zich melden met grote toptalenten. De VS hebben met Reina, Pulisic en Dest al 3 spelers die bij de Europese top spelen ( oké Chelsea en Dortmund zijn geen Madrid of Bayern maar toch top), en ik vergeet er waarschijnlijk nog een paar. Noorwegen meldt zich met grote internationale talenten. Marokko heeft spelers bij Chelsea, Valencia enz. Turkije heeft spelers bij Leicester City, Milan en Juve. Vind ik een trend.
Is nooit anders geweest 🙈
 
Is nooit anders geweest 🙈
Bijvoorbeeld Noorwegen met Flo, Carew, en Solskjaer. Marokko met Hadji, Turkije met aardig wat toppers.
Maar wel leuk te zien. Scheelt ook dat nu iedereen maar gekocht mag worden. Voor het Bosman arrest bleven veel van dat soort talenten in eigen land omdat de topclubs maar 3 buitenlanders mochten opstellen plus altijd een transfersom moesten betalen.
Zie nu dat ik mezelf quote in plaats van aanpas IPF
 
Terug
Bovenaan Onderaan