Formule 1

Tja, het heeft hem de bijnaam Crashtappen opgeleverd al zwakt dat gelukkig al af en begint zelfs bij de grootste criticasters een beetje waardering te komen. Wel 5 (?) DNF's dit seizoen. Zijn schuld of niet, dat is veel teveel. Mag niet gebeuren. Iemand moet zich achter de oren krabben bij Red Bull. Of meerderen.
Dat is ook n beetje de vloek van goed rijden in n auto die niet of nauwelijks beter is dan degenen om hem heen. Starten in de drukte tussen nep mercedessen die sneller weg zijn en t is snel druk. De meeste DNFs zijn in de eerste rondes dit seizoen en vaak niet zijn schuld (is mijn indruk, volg het minder nauw als eerdere jaren)?
 
Komt vanzelf. Russell heeft de toekomst. Viel me bij Drive to Survive al op. Gedreven, scherp, intelligent. Zit bij team briefings van Williams met de bravoure van een F1 kampioen. En houdt van een lolletje. Ik gun het hem. Erg jammer als hij geen kans zou krijgen bij een topteam en hij heeft de connectie al met Mercedes. Zou wel leuk zijn als de F1 dusdanig verandert dat ook als Russell bij Mercedes eindigt het een gelijke strijd wordt met de overige top teams en dat Verstappen ook nog een kampioenschap pakt, want ook zijn instelling zie ik graag beloond. Hate it or love it, maar Verstappen is een racer die er bij een opening altijd voor gaat.
Idd, en in Drive to Survive leek het alsof Russell al jarenlang flirt met Toto, dus dat permanente Mercedes-plekje gaat er hoe dan ook komen.
 
Dat is ook n beetje de vloek van goed rijden in n auto die niet of nauwelijks beter is dan degenen om hem heen. Starten in de drukte tussen nep mercedessen die sneller weg zijn en t is snel druk. De meeste DNFs zijn in de eerste rondes dit seizoen en vaak niet zijn schuld (is mijn indruk, volg het minder nauw als eerdere jaren)?

Pech en motorisch falen. Dat is het wel. Waarbij de vraag is, komt dat motorisch falen door de auto of omdat hij te hard pusht. Ook dat is coureur zijn. Weten wat je auto aankan. Maar ik weet het ook niet, he. Vandaar dat ik zeg dat iemand bij Red Bull zich achter de oren moet krabben. Max of een engineer, of een strategist.
 

Motorproblemen voor Mercedes: 'We hebben het vermogen omlaag geschroefd'

link

Mercedes heeft zijn zorgen uitgesproken over een probleem met hun motoren. Ze spreken over een ‘gremlin’ die ervoor heeft gezorgd dat alle teams die met een Mercedes-motor rijden hun vermogen hebben moeten verlagen voor de grand prix van Abu Dhabi.

We zullen het zien in de race of dit een bericht is om serieus te nemen.
Ik verwacht weer een overwinning van Hamilton. :rolleyes: :cautious:
 
Max Verstappen heeft een goede start en blijft aan de leiding.
Bottas en Hamilton op plaats 2 en 3.
 
Ik dacht dat Max P2 in t algemene klassement kon vergeten, maar dat heb ik fout?
Hij staat nu 16 punten achter. Als Max Verstappen bijvoorbeeld zou winnen en de snelste raceronde rijdt dan moet Bottas buiten de top 4 eindigen. In dat geval eindigt Verstappen alsnog op de 2e plaats in het WK.
 
En nu is het een Safety-car situatie en het hele veld schuift weer in elkaar.
De eerste 11 ronden hebben ze dus helemaal voor niets gereden. :rolleyes:
 
Leuk dat Ricci het ook aardig doet, maar hopelijk geeft Max (z'n auto) dit niet meer weg.
 
McLaren is op de 3e plaats geëindigd in de teamrangschikking.

Ferrari eindigt deze race op de 13e en 14e plaats en bij WK stand teams op de 6e plaats.
Een beschamend resultaat voor Ferrari. :oops:
 
McLaren is op de 3e plaats geëindigd in de teamrangschikking.

Ferrari eindigt deze race op de 13e en 14e plaats en bij WK stand teams op de 6e plaats.
Een beschamend resultaat voor Ferrari. :oops:

Ferrari moet zich kapot schamen.

10e overwinning van Verstappen in zijn carriere. Eentje meer dan Bottas in die dominante Mercedes. Ook eigenlijk genant dat Bottas in die 3 jaar zo weinig heeft gewonnen in die Mercedes. Mooie overwinning van Max. Mogen er meer volgen op deze manier volgend jaar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan