Spaans voetbal

Opschudding in Spanje: bondspreses gearresteerd wegens corruptie

https://www.vi.nl/nieuws/opschudding...ens-corruptie-

Bij een inval bij de Spaanse voetbalbond is dinsdag voorzitter Ángel María Villar gearresteerd, zo berichten verschillende Spaanse media.
Er zijn meerdere personen aangehouden op verzoek van een hoge rechter, waaronder de zoon van de preses. Volgens Spaanse media is er sprake van corruptieverdenkingen. El País meldt dat Villar het geld van de bond zou hebben aangewend om zijn herverkiezing te regelen in een campagne die werd geleid door zijn zoon Gorka.

De 67-jarige Villar staat al sinds 1988 aan het hoofd van de Spaanse voetbalbond. De bestuurder bekleedde ook verschillende belangrijke functies bij de FIFA en UEFA.


:unsure:Goh .... :re: :fl:
 
Idioterie ten top.

Het valt nog allemaal best mee hoor. Ronaldo zit niet eens in de top 100 best betaalde sporters van de wereld. Als je ziet wat er om gaat in baseball en american football dan zie je dat het nog best meevalt met voetbal, terwijl het toch wereldwijd sport nummer 1 is.
 
Het valt nog allemaal best mee hoor. Ronaldo zit niet eens in de top 100 best betaalde sporters van de wereld. Als je ziet wat er om gaat in baseball en american football dan zie je dat het nog best meevalt met voetbal, terwijl het toch wereldwijd sport nummer 1 is.

Ik ben niet zo thuis in die "amerikaanse sporten", maar zijn de transfergelden (want daar heb ik het over) daar ook zo hoog ??
 
Ik ben niet zo thuis in die "amerikaanse sporten", maar zijn de transfergelden (want daar heb ik het over) daar ook zo hoog ??

Het systeem werkt daar niet met transfergelden. Je contracteert in principe alleen spelers die geen contract hebben / uit hun contract lopen. En je moet er vroeg bij zijn om jonge talenten aan je club te binden. Denk dat het te maken heeft met dat clubs zat geld hebben en de markt relatief klein is.
 
Het valt nog allemaal best mee hoor. Ronaldo zit niet eens in de top 100 best betaalde sporters van de wereld. Als je ziet wat er om gaat in baseball en american football dan zie je dat het nog best meevalt met voetbal, terwijl het toch wereldwijd sport nummer 1 is.

Of het feit dat in andere sporten ook idiote bedragen gebruikt worden aantoont dat het normaal is vraag ik me af... ;)
 
Of het feit dat in andere sporten ook idiote bedragen gebruikt worden aantoont dat het normaal is vraag ik me af... ;)

Het plaatst het wel in perspectief. Vaak wordt het opgehangen aan het voetbal dat mede door de FIFA door en door corrupt is en commercieel. Blijkt toch een universeel thema te zijn waarop het voetbal heleaas geen uitzondering is.
 
'Neymar tekent contract voor 300 miljoen in Qatar en koopt zichzelf uit bij Barça'

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuw...-neymar-300-miljoen-ster-koopt-zich-uit-.html

Paris Saint-Germain denkt aan een opmerkelijke constructie om Neymar los te weken bij FC Barcelona. Volgens Braziliaanse en Spaanse media, waaronder Mundo Deportivo, reist de superster na zijn bezoek aan China, die toch doorgaat, naar Qatar om een contract ter waarde van 300 miljoen euro te tekenen.

:unsure:Zo doen ze dat gewoon. :re:
 
Spaanse voetbalbond blokkeert transfer Neymar naar PSG: "Wij doen niets"

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuw...transfer-neymar-naar-psg-wij-doen-niets-.html

De Spaanse voetbalbond (LFP) gaat de 222 miljoen euro van Paris Saint-Germain voor Neymar niet accepteren. Dat zegt voorzitter Javier Tebas.
Het heeft alles te maken met de regels omtrent Financial Fair Play. "We zullen het geld voor de clausule niet accepteren", aldus Tebas. "We betwijfelen sterk of het wel in lijn is met de regels rond Financial Fair Play. Zolang we dat niet weten, doen we niets."

:unsure:Alsof ze het nog tegen kunnen houden. :re:
 
Spaanse voetbalbond blokkeert transfer Neymar naar PSG: "Wij doen niets"

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuw...transfer-neymar-naar-psg-wij-doen-niets-.html

De Spaanse voetbalbond (LFP) gaat de 222 miljoen euro van Paris Saint-Germain voor Neymar niet accepteren. Dat zegt voorzitter Javier Tebas.
Het heeft alles te maken met de regels omtrent Financial Fair Play. "We zullen het geld voor de clausule niet accepteren", aldus Tebas. "We betwijfelen sterk of het wel in lijn is met de regels rond Financial Fair Play. Zolang we dat niet weten, doen we niets."

:unsure:Alsof ze het nog tegen kunnen houden. :re:

Ja, en de Spaanse clubs hebben nu het hoogste woord over FFP. Eigenlijk schandalig, aangezien Real en Barcelona allerlei trucs uithalen, met belastingschulden zitten enz. en nu lopen janken, omdat een ander hetzelfde spelletje speelt.
 
Ja, en de Spaanse clubs hebben nu het hoogste woord over FFP. Eigenlijk schandalig, aangezien Real en Barcelona allerlei trucs uithalen, met belastingschulden zitten enz. en nu lopen janken, omdat een ander hetzelfde spelletje speelt.

Dat vind ik bijvoorbeeld ook van de actie van Barcelona om met Bayern en Juve een pact te sluiten tegen PSG. En die trainers van grote Engelse clubs die groot zijn gemaakt met kapitaalinjecties die schande roepen van zulke transferbedragen zijn ook zo hypocriet dat het maar zijn kan. Elke grote Europese club maakt zich schuldig aan ten koste van alles de grootste club proberen te zijn.
 
Ach dat hele fair-play bullshit is gewoon kansloos, heb je een suikeroom die alles sponsort mag je god bedanken, heb je die niet moet je creatief doen met alles. Ik vind het ook niet fair dat mijn buurman een 2 weken oude Tesla gekregen heeft van werk, maar that's life :-/

 
Terug
Bovenaan Onderaan