Mohamed Ihattaren (M)

Wedstrijdritme is wellicht niet het allerbeste woord, misschien zou je betre kunnne zeggen hij heeft vertrouwen nodig. Hij moet hier als het ware doorheen gaan spelen, iedere wedstrijd gaat het een beetje beter (zoals ook bv De Ligt dat had). Dat gaat nooit lukken op de bank. Ik vermeod dat als hij nog 5 wedstrijden gewoon het vertrouwen krijgt, hij er weer bovenop is. Of we het ons kunnen permiteren hem die 5 wedstrijden te geven, weet ik niet.
Ja vertrouwen is natuurlijk een belangrijk gegeven, zeker voor zo'n jongen speler.
Schmidt had voor het begin van de wedstrijd tegen Granada, gezegd aan degene die het interview afnam, dat hij ook fan is van Ihattaren.
Daar moet genoeg vertrouwen in uitspreken voor Mo.
Hij ging pas goed spelen nadat Madueke erin kwam. Wel opvallend.
Alle credits zijn hierbij voor Madueke natuurlijk.
 
Dat hoop ik ook en dat zal ook wel bij een professionele topclub die al jaren lang met atleten werkt.
Misschien gaat hij zelf ook niet goed met het advies om. Je kan inderdaad op een gezonde manier 2 kg per week af vallen. Gewoon minder eten, meer bewegen, ik snap niet dat dit zo lastig is voor een topsporter.
Ik kan me ook herinneren dat ze Jetro ook nooit op het juiste gewicht konden krijgen. Bergwijn was ook te zwaar naar mijn idee en ik vind Malen ook niet echt afgetraind ogen. Jetro ging naar Duitsland en binnen 3 maanden was hij 10 kilo lichter.... Dus heeft ook met PSV zelf te maken die klaarblijkelijk te laconiek is met dit soort zaken. Want hoezo was Jetro hier te dik en hield zich kennelijk niet aan de adviezen maar deed ie het in Duitsland wel?
 
Ik kan me ook herinneren dat ze Jetro ook nooit op het juiste gewicht konden krijgen. Bergwijn was ook te zwaar naar mijn idee en ik vind Malen ook niet echt afgetraind ogen. Jetro ging naar Duitsland en binnen 3 maanden was hij 10 kilo lichter.... Dus heeft ook met PSV zelf te maken die klaarblijkelijk te laconiek is met dit soort zaken. Want hoezo was Jetro hier te dik en hield zich kennelijk niet aan de adviezen maar deed ie het in Duitsland wel?
Zeefuik?
Aan de andere kant zijn er natuurlijk ook een hoop fitte jongens bij geweest zoals Brenet of Lozano
 
Ik kan me ook herinneren dat ze Jetro ook nooit op het juiste gewicht konden krijgen. Bergwijn was ook te zwaar naar mijn idee en ik vind Malen ook niet echt afgetraind ogen. Jetro ging naar Duitsland en binnen 3 maanden was hij 10 kilo lichter.... Dus heeft ook met PSV zelf te maken die klaarblijkelijk te laconiek is met dit soort zaken. Want hoezo was Jetro hier te dik en hield zich kennelijk niet aan de adviezen maar deed ie het in Duitsland wel?

Ik heb sowieso wel het idee dat er hier qua fysieke training maar wat aangemodderd wordt (in heel de Eredivisie), spelers die hiervandaan naar Duitsland of Engeland vertrekken zijn of broodmager of hebben overgewicht en worden binnen een jaar in topsporters veranderd.
 
Ik heb sowieso wel het idee dat er hier qua fysieke training maar wat aangemodderd wordt (in heel de Eredivisie), spelers die hiervandaan naar Duitsland of Engeland vertrekken zijn of broodmager of hebben overgewicht en worden binnen een jaar in topsporters veranderd.

Ik had en ergens heb nog wel het gevoel dat Schmidt hier verandering in brengt. Ik denk echter wel dat als een Ihattaren zich niet wil inzetten of niet hard genoeg traint, Schmidt ook in een spagaat zit. Hij kan hem wegsturen en tegen PSV zeggen ''dit gaat hem niet worden voor mij, verkoop hem maar'', maar daar zit PSV weer niet op te wachten. Je merkt duidelijk dat Schmidt Ihattaren momenteel niet ziet zitten als basisspeler. Hij heeft hem echter wel nodig, want zoveel spelers kunnen niet rechts spelen. En daarnaast dus zal hij toch vast wel in zijn achterhoofd houden dat PSV de waarde van Ihattaren zoveel mogelijk op peil probeert te houden.
 
. En daarnaast dus zal hij toch vast wel in zijn achterhoofd houden dat PSV de waarde van Ihattaren zoveel mogelijk op peil probeert te houden.

Ja kan psv wel willen, maar meneer is niet bepaald op de weg bezig van ik word beter en meer waard, of betere prof.
Na gister gaat 70% afhaken met roepen van Mo moet spelen
 
Ja kan psv wel willen, maar meneer is niet bepaald op de weg bezig van ik word beter en meer waard, of betere prof.
Na gister gaat 70% afhaken met roepen van Mo moet spelen

Vandaar dus de spagaat. Aan de ene kante zijn de tekenen niet positief dat Ihattaren weer gaat verbeteren, maar kun je daar altijd nog (met ijdele hoop) op wachten. Aan de andere kant is hem nu in de uitverkoop zetten een lage transfersom vangen en kun je nog altijd (met ijdele hoop) hopen op een ommekeer, met nieuw contract en een vertrek door de voordeur. Wilde Ihattaren vorig jaar niet nog de duurste uitgaande transfer van PSV ooit worden? Misschien moet iemand hem vertellen dat als er geen schot in komt hij straks transfervrij of voor een miljoen of 5-10 vertrekt als PSV hem a la Lammers moet verkopen omdat ie nog maar een aantal maanden contract heeft.
 
Vandaar dus de spagaat. Aan de ene kante zijn de tekenen niet positief dat Ihattaren weer gaat verbeteren, maar kun je daar altijd nog (met ijdele hoop) op wachten. Aan de andere kant is hem nu in de uitverkoop zetten een lage transfersom vangen en kun je nog altijd (met ijdele hoop) hopen op een ommekeer, met nieuw contract en een vertrek door de voordeur. Wilde Ihattaren vorig jaar niet nog de duurste uitgaande transfer van PSV ooit worden? Misschien moet iemand hem vertellen dat als er geen schot in komt hij straks transfervrij of voor een miljoen of 5-10 vertrekt als PSV hem a la Lammers moet verkopen omdat ie nog maar een aantal maanden contract heeft.
Tja, ik moet er niet aandenken dat het een soort van Pereiro verhaal wordt.
Die ging voor het beschamende bedrag van € 2 mlj weg.
Zo'n goede voetballer, die onder een taktisch sterke coach opzeker voor € 25 mlj + ons zou hebben verlaten.
Natuurlijk in een eerder stadium, dat wel.
 
Tja, ik moet er niet aandenken dat het een soort van Pereiro verhaal wordt.
Die ging voor het beschamende bedrag van € 2 mlj weg.
Zo'n goede voetballer.
Zo'n goede voetballer.. Die tot nu toe 344 minuten heeft gemaakt bij Cagliari in de Serie A.

Pereiro was inderdaad goed met zijn voeten, maar er is meer nodig dan dat om een goede voetballer te zijn.
 
Zo'n goede voetballer.. Die tot nu toe 344 minuten heeft gemaakt bij Cagliari in de Serie A.

Pereiro was inderdaad goed met zijn voeten, maar er is meer nodig dan dat om een goede voetballer te zijn.

Precies. Pereiro is een luie voetballer die veel te veel op zijn techniek leunde. Dat leverde hem in NL al problemen op, want in wedstrijden waar hij zelf wat moeite moest doen om in balbezit te komen was hij vaak afwezig of zag je hem 1 of 2 momenten en voor de rest niet. Niet voor niets dat ie een ''big game'' speler was, maar wel om alle verkeerde redenen. Tegen de grote jongens ligt er ruimte en hoefde hij maar te wachten op de counter en bal in zijn voeten. De Serie A zit vol met verdedigende bikkelploegen die je weinig ruimte geven, precies waar Pereiro niet tegen excelleert.
 
Precies. Pereiro is een luie voetballer die veel te veel op zijn techniek leunde. Dat leverde hem in NL al problemen op, want in wedstrijden waar hij zelf wat moeite moest doen om in balbezit te komen was hij vaak afwezig of zag je hem 1 of 2 momenten en voor de rest niet. Niet voor niets dat ie een ''big game'' speler was, maar wel om alle verkeerde redenen. Tegen de grote jongens ligt er ruimte en hoefde hij maar te wachten op de counter en bal in zijn voeten. De Serie A zit vol met verdedigende bikkelploegen die je weinig ruimte geven, precies waar Pereiro niet tegen excelleert.
Aan de andere kant zit ie zelf nu niet bij een dominerende ploeg maar bij de verdedigende partij die juist die counters kan maken. Voor Cagliari speelt ie 75% van de potjes tegen een betere tegenstander, kan je redenatie dus ook andersom uitleggen. ;)
 
Aan de andere kant zit ie zelf nu niet bij een dominerende ploeg maar bij de verdedigende partij die juist die counters kan maken. Voor Cagliari speelt ie 75% van de potjes tegen een betere tegenstander, kan je redenatie dus ook andersom uitleggen. ;)

Alleen zijn je medespelers dan ook zo slecht dat je alsnog zelf je kansen moet gaan maken. Niet elke kleine ploeg kan goed counteren he :sneaky:
 
Ik kan me ook herinneren dat ze Jetro ook nooit op het juiste gewicht konden krijgen. Bergwijn was ook te zwaar naar mijn idee en ik vind Malen ook niet echt afgetraind ogen. Jetro ging naar Duitsland en binnen 3 maanden was hij 10 kilo lichter.... Dus heeft ook met PSV zelf te maken die klaarblijkelijk te laconiek is met dit soort zaken. Want hoezo was Jetro hier te dik en hield zich kennelijk niet aan de adviezen maar deed ie het in Duitsland wel?
Je kan je inderdaad afvragen in hoeverre PSV spelers begeleidt en beïnvloedt om de juiste lichaamsbouw te ontwikkelen. Diëtisten, fysieke trainers, maar ook Van Nistelrooij kan Mootje vast wel uitleggen wat hij, maar ook Ronaldo, altijd aan extra werk deed om zo fit mogelijk te zijn/blijven.
En bij Mauro vind ik dat bijvoorbeeld ook vreemd. Als je in april weet dat de competitie stil komt te liggen, leg je hem toch een voedings- en trainingsschema op zodat ie wat steviger op z'n voeten staat en een beetje body krijgt. In 4, 5 maanden tijd kan je een hoop bereiken waar je je hele carrière profijt van hebt.
 
Je kan je inderdaad afvragen in hoeverre PSV spelers begeleidt en beïnvloedt om de juiste lichaamsbouw te ontwikkelen. Diëtisten, fysieke trainers, maar ook Van Nistelrooij kan Mootje vast wel uitleggen wat hij, maar ook Ronaldo, altijd aan extra werk deed om zo fit mogelijk te zijn/blijven.
En bij Mauro vind ik dat bijvoorbeeld ook vreemd. Als je in april weet dat de competitie stil komt te liggen, leg je hem toch een voedings- en trainingsschema op zodat ie wat steviger op z'n voeten staat en een beetje body krijgt. In 4, 5 maanden tijd kan je een hoop bereiken waar je je hele carrière profijt van hebt.
Mauro is heel snel en heeft veel loopvermogen door zijn dunne bouw, dat is ook fysiek. Maar een beetje body zou wel handig zijn ja.

Zelfs zonder diëtist kun je makkelijk zelf afvallen maar dat gebeurd maar niet bij Mo. Misschien heeft hij ook een diëtist, maar eet hij alsnog te veel. Ik vind dat hij er wel één moet hebben.
 
Zo'n goede voetballer.. Die tot nu toe 344 minuten heeft gemaakt bij Cagliari in de Serie A.

Pereiro was inderdaad goed met zijn voeten, maar er is meer nodig dan dat om een goede voetballer te zijn.
Dat weet ik ook wel. Ik blijf het echter doodzonde vinden, dat hij nooit echt is doorgebroken. Het blijft gewoon een speler met een sublieme techniek, maar helaas ook met een wat slappe mentaliteit, die steevast rond de 70e minuut gewisseld werd door de TS...:rolleyes:
Hopelijk gaat dit niet op voor Mo.
Triest dat Pereiro slechts dat aantal minuten heeft gemaakt.
Ik wist dat niet, ik volg Cagliari dan ook niet, tenzij wanneer Inter of Juventus tegen hen speelt.
 
Laatst bewerkt:
Dat weet ik ook wel. Ik blijf het echter doodzonde vinden, dat hij nooit echt is doorgebroken. Het blijft gewoon een speler met een sublieme techniek, maar helaas ook met een wat slappe mentaliteit, die steevast rond de 70e minuut gewisseld werd door de TS...:rolleyes:
Hopelijk gaat dit niet op voor Mo.
Triest dat Pereiro slechts dat aantal minuten heeft gemaakt.
Ik wist dat niet, ik volg Cagliari dan ook niet, tenzij wanneer Inter of Juventus tegen hen speelt.
Het positieve aan Pereiro was nog dat hij wel een enorm goed rendement wist te behalen in de minuten die hij speelde bij PSV. Verdedigen deed hij niet, maar aanvallend was het wel zeer goed, zowel met assists als doelpunten.

Mo heeft nog een lange weg te gaan om dat te bereiken. Want de keren dat hij enig verschil heeft kunnen maken zijn helaas op 1 of 2 vingers te tellen.
 
Je kan je inderdaad afvragen in hoeverre PSV spelers begeleidt en beïnvloedt om de juiste lichaamsbouw te ontwikkelen. Diëtisten, fysieke trainers, maar ook Van Nistelrooij kan Mootje vast wel uitleggen wat hij, maar ook Ronaldo, altijd aan extra werk deed om zo fit mogelijk te zijn/blijven.
En bij Mauro vind ik dat bijvoorbeeld ook vreemd. Als je in april weet dat de competitie stil komt te liggen, leg je hem toch een voedings- en trainingsschema op zodat ie wat steviger op z'n voeten staat en een beetje body krijgt. In 4, 5 maanden tijd kan je een hoop bereiken waar je je hele carrière profijt van hebt.

Je kunt ook een hoop vernielen waar je de rest van carriëre last van blijft houden. Krachttraining heeft alleen zin als die nieuwe spiermassa en -kracht ook direct functioneel wordt ingezet, dus voor voetbal: bij het aangaan van duels en het versturen van passes en schoten. Doe je dat niet, dan houd je een hoop kracht maar dan zonder de juiste coördinatie, en dan bereik je er uiteindelijk niks mee. En voor je dat weer terug hebt ben je zomaar weer weken tot maanden verder. In de tusentijd moet je dan hopen dat de trainer je nog op wil stellen anders dreigt zomaar een aftocht door de achterdeur.
 
Je kunt ook een hoop vernielen waar je de rest van carriëre last van blijft houden. Krachttraining heeft alleen zin als die nieuwe spiermassa en -kracht ook direct functioneel wordt ingezet, dus voor voetbal: bij het aangaan van duels en het versturen van passes en schoten. Doe je dat niet, dan houd je een hoop kracht maar dan zonder de juiste coördinatie, en dan bereik je er uiteindelijk niks mee. En voor je dat weer terug hebt ben je zomaar weer weken tot maanden verder. In de tusentijd moet je dan hopen dat de trainer je nog op wil stellen anders dreigt zomaar een aftocht door de achterdeur.
Naar aanleiding van deze post ging ik even de massa van Mauro opzoeken. Nee ik ging niet langs huize Junior met een Brabantia weegschaal onder de armen.
Volgens het internet is zijn massa 62 kg dat is 6 kg minder dan Teze en Boscagli, 8 minder dan Hendrix en ongeveer gelijk met Thomas en Marco Veratti. Hij is erg klein en licht, maar geen freakshow.
Goed voetballen, daar ligt de grootste winst bij hem op dit moment en velen twijfelen aan zijn kwaliteiten. Ik ben er zelf nog niet over uit omdat ik hem nog niet als pure tien heb gezien en omdat het vaak collectief zwak is, maar het moet absoluut beter.
 
Laatst bewerkt:
Hoe wordt bij PSV gelet op je dieet en BMI enz? Het kan toch niet zo zijn dat Mo al sinds 2 maanden te dik is, mocht dat het geval zijn?? Wie begeleidt een jongen van 18 jaar hierin? Want kennelijk kan hij het niet alleen. Ik mag toch hopen dat een topclub top diëtisten in dienst heeft die zo een jongen binnen 6 weken op het juiste gewicht krijgen?

Ik kan me ook herinneren dat ze Jetro ook nooit op het juiste gewicht konden krijgen. Bergwijn was ook te zwaar naar mijn idee en ik vind Malen ook niet echt afgetraind ogen. Jetro ging naar Duitsland en binnen 3 maanden was hij 10 kilo lichter.... Dus heeft ook met PSV zelf te maken die klaarblijkelijk te laconiek is met dit soort zaken. Want hoezo was Jetro hier te dik en hield zich kennelijk niet aan de adviezen maar deed ie het in Duitsland wel?
De vraag stellen is hem beantwoorden, en dat doe je dus ook. Kennelijk wordt er dus niet op gelet bij PSV getuige de feiten die je vervolgens naar voren brengt. Mo oogt nog steeds te dik en oogde al vermoeid na de eerste vijf minuten van de wedstrijd. Ik had eigenlijk met de komst van Schmidt een extreem fitte selectie verwacht, Duitse Bundesliga fit zeg maar, na jaren aanmodderen vanuit PSV (ook spelers die naar topcompetities vertrokken hadden het direct over niveauverschil mbt de zwaarte van de trainingen; er is geen reden waarom je diezelfde zwaarte niet zou kunnen toepassen bij PSV, dat is puur fysiek) maar je zag dat de rest het fysiek en conditioneel ook af moest leggen tegen het nietige FC Granada. Nog zo'n tegenvaller.:(
 
  • Leuk
Reactions: IPF
De vraag stellen is hem beantwoorden, en dat doe je dus ook. Kennelijk wordt er dus niet op gelet bij PSV getuige de feiten die je vervolgens naar voren brengt. Mo oogt nog steeds te dik en oogde al vermoeid na de eerste vijf minuten van de wedstrijd. Ik had eigenlijk met de komst van Schmidt een extreem fitte selectie verwacht, Duitse Bundesliga fit zeg maar, na jaren aanmodderen vanuit PSV (ook spelers die naar topcompetities vertrokken hadden het direct over niveauverschil mbt de zwaarte van de trainingen; er is geen reden waarom je diezelfde zwaarte niet zou kunnen toepassen bij PSV, dat is puur fysiek) maar je zag dat de rest het fysiek en conditioneel ook af moest leggen tegen het nietige FC Granada. Nog zo'n tegenvaller.:(
"Kennelijk wordt er dus niet op gelet bij PSV"
Zou best kunnen maar heb je daar enig bewijs voor?
Wat als PSV hem allerlei schema's aan heeft geboden maar hij zelf teveel blijft eten? En dat Willems en Ihattaren te dik verschenen is geen bewijs dat PSV niet op let. Dit zijn twee gevallen van overgewicht, dan kun je net zo goed de gevallen benoemen die wél topfit waren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan