PSV - Granada CF | Donderdag 22 oktober | Eindstand 1-2

Status
Je kunt niet meer reageren.
Ik heb het over het spel, niet over de spelers die gekomen zijn. Die zijn inderdaad gekomen vanwege Schmidt, en dat is leuk, maar op het veld zie ik er nog niks van terug. Max vind ik ook niet zo super denderend eerlijk gezegd, Sangaré heb ik nog wat twijfels over; Mvogo is een prima lijnkeeper, maar dat is Unnerstall ook. Götze is een ongelooflijke zet, en ook die kwam vanwege Schmidt, maar die zal vast wel wat ontsnappingsclausules in zijn contract hebben opgenomen. Hij zal wel geschrokken zijn van de kwaliteit van zijn medespelers. Zoveel inzicht en intelligentie en niemand die hem begrijpt.

'We staan bovenaan' is natuurlijk opportunisme ten top. Het zegt echt helemaal niks dat PSV nu bovenaan staat, zeker niet als je ziet hoe het tot stand is gekomen, met een hoop gefrommel en gemazzel. Ik zit nu nog steeds niet met een gerust gevoel te kijken hoor, wanneer PSV voor staat. Het is zo fragiel allemaal, zelfs een 3-0 voorsprong kan zomaar ineens vervliegen. Nee, ik deel je optimisme nog niet zo.

Ok, dan kijken we inderdaad anders. Ik vond de uitwedstrijden tegen Groningen en PEC eigenlijk hele duidelijke overwinningen, geen moment in de piepzak gezeten. Heracles was k.u.t.
 
Mee eens, maar de laatste 15 minuten van de wedstrijd, was PSV toch wel vaak op de helft van de tegenstander. Mede door de inbreng van Madueke.
Zelfs met het gemis van 4 spelers, had je toch minimaal gelijk moeten kunnen spelen tegen die gasten. Maar ja Malen nog altijd zijn oude vorm niet te pakken.
Scoort hij die 2-0 na die schitterende dieptepass van Götze dan sta je " gewoon " 2-0 voor. Dan had Schmidt er geen extra verdediger bijgezet, lijkt me.
En onze aanvallers gaan veels te vaak voor eigen succes, en zien regelmatig spelers die vrij staan voor de goal om de bal in te tikken. gewoon niet staan.
Ja we hadden niet van dit Granada hoeven verliezen. Zeker niet als Malen die ongelofelijke kans had benut. Het was complete chaos voor een groot gedeelte van de tweede helft.

Dus, things can only get better 😉
We zijn pas net begonnen met dit team.

Ik ben benieuwd naar de aankomende coronaloterij.
 
Lekkere goal van Mario. Die zal zich ook achter de oren krabben want de bal gaat echt te vaak de verkeerde kant op wanneer hij een loopactie maakt. Elke keer een schijfje te veel...
Die wil gewoon even goed fit worden onder deze Duitse staf en dan weer een mooie stap maken. Die is hier niet omdat het PSV is. Gelukkig wil hij zichzelf weer op de kaart zetten waardoor we er ook van profiteren.
 
Malen begint gaat ook steeds meer de kant op van een eeuwig talent, 3-4 op de 10 dingen lukken, terwijl de wereld dacht dat hij een turbo ontwikkeling zou maken. Dumfries zelfde, nieuw systeem en niemand is er op vooruit gegaan, op enkele nieuwelingen na die zo binnen kwamen.
 
Jouw herinneringen differentiëren nogal van de mijne.

En toch kan ik de champions league wedstrijden onder Cocu goed herineren dit was overgens het team met Moreno en Guardado etc maar het team raakte niet in de war tijdens een tegengoal.. Er staan nu ook gewoon weer grote namen in dit PSV..
 
Malen begint gaat ook steeds meer de kant op van een eeuwig talent, 3-4 op de 10 dingen lukken, terwijl de wereld dacht dat hij een turbo ontwikkeling zou maken. Dumfries zelfde, nieuw systeem en niemand is er op vooruit gegaan, op enkele nieuwelingen na die zo binnen kwamen.
Maar opzich zo slecht doet hij het toch ook weer niet? Ik zie en Tadic en Ziyech ook vaak zat een k.. wedstrijd spelen in de eredivisie. Een off-day hoort er ook weleens bij. Malen komt terug van een enorme blessure maar heeft toch al aardig zijn niveau/ritme weer te pakken.

Ja het kan nog beter. Maar dat is bij ieder talent. Malen heeft ook nog een paar jaar om die stappen te zetten. Volgensmij heeft hij nu 5 wedstrijden gespeeld en 3 goals (+1 assist gemaakt). Kan beter maar ik vind het nou ook weer niet slecht om hem meteen te denken dat hij een eeuwig talent blijft.
 
Maar opzich zo slecht doet hij het toch ook weer niet? Ik zie en Tadic en Ziyech ook vaak zat een k.. wedstrijd spelen in de eredivisie. Een off-day hoort er ook weleens bij. Malen komt terug van een enorme blessure maar heeft toch al aardig zijn niveau/ritme weer te pakken.

Die hebben bewezen dat ze het een langere periode kunnen volhouden, Malen niet.
Het is vaak slap, ongelukkig of lomp. Hij heeft de body en de kop maar mist gewoon bepaalde uitstraling. Of de lat is voor hem te hoog gelegd in het verleden, waar die nu slachtoffer van aan het raken is.
 
Die hebben bewezen dat ze het een langere periode kunnen volhouden, Malen niet.
Het is vaak slap, ongelukkig of lomp. Hij heeft de body en de kop maar mist gewoon bepaalde uitstraling. Of de lat is voor hem te hoog gelegd in het verleden, waar die nu slachtoffer van aan het raken is.
Malen heeft toch ook als talent gepresteerd? Dit seizoen loopt hij 5 wedstrijden 3 goals. Vorig seizoen stond hij volgensmij na 14 wedstrijden al op 11 goals en het seizoen ervoor had hij er ook gewoon 10 ingelegd. Hopelijk gaan we hem toch al niet afschrijven op één rot wedstrijd in Granada?
 
Zelfs een internationale topspits als Luuk de Jong heeft hele periodes gehad waarin gebrek aan scherpte hem parten speelde en hij nauwelijks scoorde. Malen is nog jong, komt net terug van een blessure en heeft nog niet de scherpte terug. Desondanks inderdaad in meer dan de helft van de wedstrijden betrokken bij goals. Ik denk niet dat men zich daar zorgen om moet maken.

Ik maak me in ieder geval geen zorgen. Sterker nog, ik denk dat Malen topscorer gaat worden.
 
Jij blijft afgeven op Rosario, en dat is je goed recht. Sowieso ben je niet de enige en mag je altijd zelf bepalen of je een speler geweldig of juist tien keer niks vindt. Maar ik vraag me oprecht af: zag je gisteren echt niet hoe Rosario gemist werd? Dat de balans in het elftal volledig zoek was?
Serieus, ik heb hem geen moment gemist. Soms heeft ie wel zijn goede momenten (welke speler niet) maar ik erger me echt kapot aan dat slappe halfwassen ingrijpen van hem (kleun er eens écht in zou ik adviseren), het constant dekken van lucht (let maar eens op hoe vaak hij meters van zijn tegenstander af staat) en dan dat eeuwige gesjok over het veld alsof hij doodmoe is. Ik zie hem echt zelden of nooit een keer een sprint trekken om een gat dicht te lopen o.i.d. Komt bij dat hij door zijn onzorgvuldige passen en slappe ingrijpen vaak voor gevaar zorgt in de eigen defensie.
Van mij hoeft ie dus echt nooit meer opgesteld te worden. Ik heb hélemaal niks met Rosario en geloof ook niet dat het ooit wat gaat worden. Daarnaast scoort hij ook nooit, is niet bepalend en beslissend dus waarom zou je hem dan steeds op blijven stellen?!
 
Wellicht blessures. Als er twee verdedigers gebleseerd uitvallen wil je liever een jeugdspeler vervangen dan Malen centraal achterin te zetten.
Ik bedoelde meer: waarom vervang je Götze niet door Madueke? Waarom kom je met Viergever en gooi je de opstelling om terwijl je een prima vervanger op de bank hebt zitten. Blijkbaar heeft hij te weinig vertrouwen in Madueke dan. Dus waarom neem je die dan mee. Slaat nergens op. En nu probeert Schmidt recht te lullen wat krom is. Zeg dan gewoon dat je een verkeerde keus gemaakt hebt.
 
Ik bedoelde meer: waarom vervang je Götze niet door Madueke? Waarom kom je met Viergever en gooi je de opstelling om terwijl je een prima vervanger op de bank hebt zitten. Blijkbaar heeft hij te weinig vertrouwen in Madueke dan. Dus waarom neem je die dan mee. Slaat nergens op. En nu probeert Schmidt recht te lullen wat krom is. Zeg dan gewoon dat je een verkeerde keus gemaakt hebt.

Madueke is een groot talent, voor zijn leeftijd ook beresterk. Maar wel nog jong en dan is het de vraag of hij in staat is om meer dan 20 minuten te spelen op het niveau waar deze wedstrijd om vroeg. Het is wel even wat anders dan een potje in de voorbereiding of tegen een laagvlieger uit de eredivisie. Daarbij heeft hij nul komma nul ervaring in Europese wedstrijden, dan is het toch niet zo gek dat je terugvalt op iemand die met zijn ploeg de finale van de EL bereikte.

En met Madueke had de opstelling toch ook omgegooid moeten worden? Of wou je dan met Mauro Jr in de spits en Madueke op rechts spelen? Kan maar lijkt me dan toch ook minder dan andersom.

Zo krom vind ik het allemaal niet. Elke aanpassing zou zijn haken en ogen hebben gehad en ik zie niet in waarom een andere aanpassing gegarandeerd beter had gewerkt. En dat die situatie zich voordeed vind ik ook niet zog gek, gezien er 4 basisspelers en 2 wissels ontbraken.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan