PSV - Granada CF | Donderdag 22 oktober | Eindstand 1-2

Status
Je kunt niet meer reageren.
Het was geen 5-3-2, ook geen extra verdediger erbij.
Max werd een linie naar voren geschoven en kreeg een beetje de gakpo rol, maar daar kon hij logischerwijs weinig mee.

Niet dat ik t logisch vind, maar het was iig geen 5-3-2.
Oh, dan vind ik 't nog meer onlogisch. Viergever op LB :(
 
Nee, dat klopt. Tweede helft was waardeloos.
Maar laten we ook niet te snel oordelen. Het is ook weer overdreven om te zeggen dat PSV nog steeds helemaal niks laat zien. In de competitie zie je heus wel dat er groei in zit, en er staat in principe een selectie met veel potentie. Vandaag mis je vier spelers die normaliter in de basis staan, en in de rust gaat er nog eens een vijfde uit, en ook nog eens op posities waar de tweede keuze meteen ver onder niveau is (Hendrix, Baumgartl), of niet fit/uit vorm (Mo).

Het enige wat in mijn ogen écht belangrijk is, zo niet zorgwekkend, is die komst van Viergever, en omgooien systeem. Ik wil daar wel een verhaal bij. Dit is een team dat vastigheden nodig heeft; het is idioot om te denken dat je in de rust even een systeem kunt omgooien in een team dat a) nog steeds één systeem alleen bij momenten onder de knie heeft b) met veel nieuwe spelers voetbalt c) cruciale basisspelers mist.
Het inbrengen van Viergever mag sowieso slechts gebeuren na een gehouden referendum onder de supporters.
 
Ik zei het al eerder, jynxer viergever moest verkocht worden en een nieuwe CV daarvoor in de plaats. Maar hij mag ons weer van binnen kapot maken. Net een virus. Corona is er niks bij..

Vind dit met afstand echt de kutste speler van allemaal. Vier keer op rij tweede geworden bij Ajax, kan er totaal niks van, maar Marcel Brands wou hem ten koste van alles halen en nu zitten wij ermee.

Neem godverdomme ook eens een voorbeeld aan AZ. Missen 8 spelers ofzo door corona maar winnen doodleuk uit bij Napoli met allemaal grote namen zoals Mertens, Koulibaly, Osimhen en noem ze maar op. En wij verliezen thuis natuurlijk weer van een kansloze Spaanse team die voor het eerst actief zijn in Europa. Echt serieus, ben er zo klaar mee dat PSV het maar iedere keer weggeeft.
 
Krijg bij een aantal hier de indruk dat het vooral gaat om individuen te benoemen die slecht zijn/niet van het niveau zijn/verkocht moeten worden/etc.

Heb zelf de indruk dat alle spelers op het veld vandaag wel eens beter hebben gespeeld en dus echt wel wat kunnen en dat het dus óf aan gebrek aan ritme/ingespeeld zijn is, óf een slechte tactiek. Dat 2e geloof ik niet, 1e helft aantal prima dingen gezien. Dus voor nu denk ik dat t vooral t eerste is. Elke wedstrijd is de samenstelling anders geweest, de laatste paar wedstrijden helemaal. Belang van automatismen en goed ingespeeld zijn op elkaar én in de eigen rol is volgens mij belangrijker dan wordt gedacht.
 
De 2e helft was er echt geen touw aan vast te knopen. Max liep overal behalve op de positie waar die juist sterk is..
Verder is de verdediging is toch wel echt zorgenkind. De basis is al niet top, laat staan als er 1 of 2 uitvallen. Baumgartl en Viergever kunnen echt niet (was nooit wat en zal nooit wat worden ook)
Boscagli kan niet rennen en lag er helemaal af, Dumfries heeft ook nog lang zijn niveau niet. pfff kan nog wel even doorgaan

Baal gewoon dat we niet zo ver zijn als ik had gehoopt (en gedacht), ondanks de corona gevallen.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Nee, dat klopt. Tweede helft was waardeloos.

Maar laten we ook niet te snel oordelen. Het is ook weer overdreven om te zeggen dat PSV nog steeds helemaal niks laat zien. In de competitie zie je heus wel dat er groei in zit, en er staat in principe een selectie met veel potentie. Vandaag mis je vier spelers die normaliter in de basis staan, en in de rust gaat er nog eens een vijfde uit, en ook nog eens op posities waar de tweede keuze meteen ver onder niveau is (Hendrix, Baumgartl), of niet fit/uit vorm (Mo).

Het enige wat in mijn ogen écht belangrijk is, zo niet zorgwekkend, is die komst van Viergever, en omgooien systeem. Ik wil daar wel een verhaal bij. Dit is een team dat vastigheden nodig heeft; het is idioot om te denken dat je in de rust even een systeem kunt omgooien in een team dat a) nog steeds één systeem alleen bij momenten onder de knie heeft b) met veel nieuwe spelers voetbalt c) cruciale basisspelers mist.
Helemaal mee eens. Echter is het missen van basisspelers iets wat dit seizoen vaker gaat voorkomen ben ik bang. Psv zakt nog te vaak ver onder de ondergrens, en te weinig stijgen ze boven zichzelf uit. Al denk ik wel dat wanneer spelers als Mo en Malen hun draai weer vinden en Götze en v Ginkel fit zijn dat het dan heel mooi kan gaan worden. Speelt natuurlijk ook allemaal mee dat Mo die prachtige passes nét niet succesvol weet te versturen en dat Malen dat dingetje even kwijt is waar hij van een kleine kans een goal weet te maken.
 
Aha, zag ik daarom Max opeens overal op het veld?

Ik zag Viergever overigens centraal spelen. Was er in jouw ogen dan simpelweg geen linksback?
Viergever stond wel linksback, aantal keer opgestoomd ook. Vruchteloos, dat wel.
Als Dumfries heel hoog stond stonden baumi, Boscagli en viergever wel als een soort 3 mans verdediging opgesteld.

Maar idd, Max liep op t middenveld. Hij schrok er zelf van dat ie ineens rechts opdook geloof ik.
 
Viergever stond wel linksback, aantal keer opgestoomd ook. Vruchteloos, dat wel.
Als Dumfries heel hoog stond stonden baumi, Boscagli en viergever wel als een soort 3 mans verdediging opgesteld.

Maar idd, Max liep op t middenveld. Hij schrok er zelf van dat ie ineens rechts opdook geloof ik.
Tja, alsof het de speler is die ff 3 man voorbij speelt op techniek :confused:
 
Als iedereen fit is kunnen we een goed team opstellen. Met nog altijd een achterhoede die te snel door de hoeven gaat bij wat druk. Maar verder een prima elftal. Echter heb je gewoon te maken met blessures, schorsingen én Corona. Onze bank bestaat uit voornamelijk B-garnituur. Dan wordt t wel erg taai.
 
  • Leuk
Reactions: DrJ
Tja, alsof het de speler is die ff 3 man voorbij speelt op techniek :confused:
Niet echt he?
Maar.. hij is een stuk sneller dan je zou denken! Maarja.. Bruma is ook snel.
Vond eigenlijk dat ie niet veel fout heeft gedaan vandaag. Ook niet veel goeds gebracht overigens.
Had liever een andere wissel gezien iig.
 
Niet echt he?
Maar.. hij is een stuk sneller dan je zou denken! Maarja.. Bruma is ook snel.
Vond eigenlijk dat ie niet veel fout heeft gedaan vandaag. Ook niet veel goeds gebracht overigens.
Had liever een andere wissel gezien iig.
En dan moet je m lekker langs de lijn laten opkomen, gebruik maken van zijn kracht.
 
Nu wordt gewoon duidelijk dat de selectie totaal niet in balans is. We komen om van de middenvelders maar de verdediging is gewoon een ramp.
 
Nu wordt gewoon duidelijk dat de selectie totaal niet in balans is. We komen om van de middenvelders maar de verdediging is gewoon een ramp.
Dat was al lang duidelijk.
Daarom moet je niet een middenvelder vervangen door een verdediger.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan