PEC Zwolle - PSV | Zondag 18 oktober | Eindstand 0-3

Status
Je kunt niet meer reageren.
Gotze bevestigt wat ik al vermoedde: nog steeds veel en veels te goed voor de ED. Sympathieke kerel ook. Aan de eerste paar balcontacten zie je het al. Jaloersmakend. Daarentegen kan ik de hele positieve reacties op het spel van Sangare nog niet helemaal plaatsen, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik ook slechts stukjes van de wedstrijd heb gezien. Wellicht was zijn passing toevallig in die fases slordig.

Ergens ook wel pijnlijk om Malen nu te zien schitteren in een PSV shirt, terwijl wij ontzettend lopen te kutten met die spitspositie. Hadden er destijds alles aan moeten doen om hem te behouden voordat Arsenal hem kaapte. Een blundertje.

Ik zeg het nog maar eens: dit PSV heeft uitzonderlijk veel klasse. En dan is Ihattaren nog niet eens fit en zit Madueke op de bank. En Teze en Zahavi thuis aan de COVID.
Gotze werd verder eigenlijk nauwelijks aangespeeld, stond ook een beetje weggestopt op rechts voorin. Had en beetje medelijden met hem. Had vaak goede loopacties of stond goed vrij maar dan had er weer een PSV'er oogkleppen op. Moet m.i. centraal voorin op het middenveld spelen. Niet alleen Sangare was slordig in de passing; eigenlijk heel PSV. Is natuurlijk wel de eerste keer dat ze in wedstrijdverband in die samenstelling speelden, dus de afstelling is nog niet zuiver; hopelijk komt dat nog. Wel een krachtpatser en kan zijn gebrek aan snelheid vaak nog goedmaken met die lange stelten van hem. Ik heb er wel vertrouwen in dat het goed zal komen bij deze speler, ondanks een slordig debuut.

En het blundertje met Malen, ach zo maakt elke club wel wat vervelende dingen mee. Wij zien Lammers ineens vertrekken voor 10 miljoen.

Achterin centraal is het nog steeds broos; Baumi is een sympathieke gast maar heeft het simpelweg niet, en Boscagli kan bij vlagen wel voetballen, maar heeft totaal niet het inzicht of het lichaam van een centrale verdediger; je kunt er tegen de zwakkere ploegen mee weg komen, omdat ie dan bijna alleen maar aan het voetballende gedeelte hoeft te denken, maar als ie moet gaan verdedigen hou je je hart vast. Gelukkig staat er dan nog een fatsoenlijke doelman tussen de palen; met Zoet op goal was deze pot misschien wel verloren gegaan. De selectie bevat klasse hier en daar, maar is nog steeds niet in balans. Hopelijk grijpt Schmidt na nog een paar slechte potten van Rosario in en vervangt hij hem.
 
Allebei ook parels met Kudus, Anthony, Gotze, Ihattaren enzovoorts. Ik snap alleen niet waarom Ten Hag spelers van dat niveau vanaf de bank laat beginnen
Kudus, wat een geweldenaar gaat dat worden...Ajax heeft echt goud in handen met hem...ik verwacht dat hij echt wel 50+ gaat opleveren binnen 2 seizoenen.
 
Iets anders.
In het topic van Rosenborg geeft forumlid Buitenspelgoal aan dat Whoscored.com een goede statistiekensite is. Daarvoor wil ik hem/haar (beetje laat) gaarne voor bedanken. Ik denk dat het topic Rosenborg gesloten is, want ik kon het daar niet posten.
Buitenspelgoal: 👍👍
 
Dat krijg je met Baumi als CV...

Het was, ondanks een aardig begin, niet veel soeps met hem vandaag.
Maaaarrr, hij heeft 0 wedstrijdritme. Veel spelers hebben het nodig een serie wedstrijden achter elkaar te spelen. De fouten die hij maakt, zeker bij die pingel, zijn typisch van die ritmegebrek fouten.

Maar het blijft topsport. Hij heeft de kans gekregen vandaag, maar heeft hem niet gepakt.
 
Gotze bevestigt wat ik al vermoedde: nog steeds veel en veels te goed voor de ED. Sympathieke kerel ook. Aan de eerste paar balcontacten zie je het al. Jaloersmakend. Daarentegen kan ik de hele positieve reacties op het spel van Sangare nog niet helemaal plaatsen, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik ook slechts stukjes van de wedstrijd heb gezien. Wellicht was zijn passing toevallig in die fases slordig.

Ergens ook wel pijnlijk om Malen nu te zien schitteren in een PSV shirt, terwijl wij ontzettend lopen te kutten met die spitspositie. Hadden er destijds alles aan moeten doen om hem te behouden voordat Arsenal hem kaapte. Een blundertje.

Ik zeg het nog maar eens: dit PSV heeft uitzonderlijk veel klasse. En dan is Ihattaren nog niet eens fit en zit Madueke op de bank. En Teze en Zahavi thuis aan de COVID.
Ik zie wel wat jij doet. Iedere topper van ons de hemel inprijzen zodat ze daarna niks meer laten zien. Ihattaren, Götze, jij bent onze jinx. Mentos is vanaf heden mijn niet favoriete PSV'er 😝
 
Het was, ondanks een aardig begin, niet veel soeps met hem vandaag.
Maaaarrr, hij heeft 0 wedstrijdritme. Veel spelers hebben het nodig een serie wedstrijden achter elkaar te spelen. De fouten die hij maakt, zeker bij die pingel, zijn typisch van die ritmegebrek fouten.

Maar het blijft topsport. Hij heeft de kans gekregen vandaag, maar heeft hem niet gepakt.

Tja, ik hou het voorlopig toch op gebrek aan basisvaardigheden voor een CV. Maar ik schreef al eerder: soms kan een speler toch opeens een grote stap maken, dus wie weet. Feit is dat noch MvB, noch Schmidt het in hem zien zitten - en die hebben er toch wel een beetje kijk op.

En ik zie het ook niet in hem zitten, dus dan wordt het een moeilijk verhaal..
 
Gotze bevestigt wat ik al vermoedde: nog steeds veel en veels te goed voor de ED. Sympathieke kerel ook. Aan de eerste paar balcontacten zie je het al. Jaloersmakend. Daarentegen kan ik de hele positieve reacties op het spel van Sangare nog niet helemaal plaatsen, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik ook slechts stukjes van de wedstrijd heb gezien. Wellicht was zijn passing toevallig in die fases slordig.

Ergens ook wel pijnlijk om Malen nu te zien schitteren in een PSV shirt, terwijl wij ontzettend lopen te kutten met die spitspositie. Hadden er destijds alles aan moeten doen om hem te behouden voordat Arsenal hem kaapte. Een blundertje.

Ik zeg het nog maar eens: dit PSV heeft uitzonderlijk veel klasse. En dan is Ihattaren nog niet eens fit en zit Madueke op de bank. En Teze en Zahavi thuis aan de COVID.
Volgens mij heb je nog niks om je druk over te maken. De verdediging van PSV is voorlopig een stuk zwakker dan die van Ajsx en het middenveld lijkt te staan ondertussen bij jullie terwijl PSV nog steeds bezig is.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Het was een totaal verkeerd getimede tackle..
Vandaar ook dat ik het een verdedigende fout vond, wat inderdaad ook een verkeerd getimede tackle in houdt.
Hoe hij zijn been in zet bij een tackle ziet er ook altijd zo traag uit. Zijn ingrepen missen soms een bepaalde slagvaardigheid die je bijvoorbeeld bij Viergever zelfs wel al ziet. Het is ook bijzonder dat iemand van 87 kg, dus een kilo of tien zwaarder dan Sangare, nog aardig wat momenten heeft dat een fysiek duel maar halfslachtig gewonnen wordt. Een goede verdediger gooit er in een keer zijn lichaam in waardoor het duel al eerder beslist is.
Baumi had verder ook best een paar goede onderscheppingen maar al met al vond ik het nog niet voldoende.
 
Tja, ik hou het voorlopig toch op gebrek aan basisvaardigheden voor een CV. Maar ik schreef al eerder: soms kan een speler toch opeens een grote stap maken, dus wie weet. Feit is dat noch MvB, noch Schmidt het in hem zien zitten - en die hebben er toch wel een beetje kijk op.

En ik zie het ook niet in hem zitten, dus dan wordt het een moeilijk verhaal..
Het valt wel op ja, aan de andere kant kun je het ook omdraaien en zijn er in het verleden trainers geweest die hem wel opstelden. En die trainer van Fulham zag het ook wel in hem zitten
 
3-0 in de tas, en PSV heeft zich gespaard in de tweede helft voor de Europese wedstrijd. (Y) ;)

Zonder gekkigheid:
PSV heeft veel potentie, maar heeft vandaag zeker in de tweede helft laten zien dat er nog veel beter moet. En ik heb er veel vertrouwen in dat dat kan gebeuren. PSV is wel een hecht team, ondanks of vanwege de nieuwe spelers
 
  • Leuk
Reactions: IPF
3-0 in de tas, en PSV heeft zich gespaard in de tweede helft voor de Europese wedstrijd. (Y) ;)

Zonder gekkigheid:
PSV heeft veel potentie, maar heeft vandaag zeker in de tweede helft laten zien dat er nog veel beter moet. En ik heb er veel vertrouwen in dat dat kan gebeuren. PSV is wel een hecht team, ondanks of vanwege de nieuwe spelers
En dat is het verschil met de laatste seizoen, toen moest t ook beter maar was dat deels tegen beter weten in. Deze ploeg zit zeker rek in, daarbij, Teze en Zahavi waren er niet, waarvan er toch wel 1 normaal in de basis staat. Daarnaast is niet iedere wissel is direct een achteruitgang in kwaliteit, als we donderdag en zaterdag winnend afsluiten dan kunnen we gewoon spreken over een sterke seizoensstart.

Aanvulling, natuurlijk zat er ook wel rek in spelers vorig seizoen, maar de balans van de selectie was m.i. onvoldoende om dat er uit te laten komen. Nu is er ervaring bij wat die jongens ook gaat helpen om de volgende stap te zetten.
 
Ok, jullie je zin: in de fragmenten dat ik Sangare zag bakte hij er niks van.

Slik die maar even, Rallef.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan