Timo Baumgartl (V)

Juist, dat is wat ik bedoel met mijn kritiek op JDJ....Teze is onervaren, Viergever voldoet nauwelijks in het concept van Schmidt, Baumgartl is matig en Boscagli speelt te wisselvallig. Kortom, of Baumi nu wel of niet vertrekt, we hebben minimaal 1 versterking dringend nodig. JDJ had deze versterking al vorig weekend vast moeten leggen. Nu gaat er niks gebeuren aan versterkingen voor de achterhoede of JDJ komt met een paniekaankoop op maandagavond. Onze TD heeft absoluut geen kijk op de zaken....!!

Vorig weekend? Vorig seizoen eigenlijk al, maar sowieso al 3 maanden geleden. Dat gelul over "de competities zijn nog bezig" terwijl overal om je heen de clubs hun selectie al op orde hadden en al inkopen hadden gedaan.
 

Timo Baumgartl is op weg van PSV naar Fulham​

link

Verdediger Timo Baumgartl staat op het punt om PSV te verlaten. Hij zit zondagmiddag niet op de bank tijdens PSV-Fortuna Sittard omdat hij een huurtransfer naar Fulham kan maken. De 24-jarige Duitse stopper kan voor een seizoen naar de Premier League, waarbij ook een koopoptie voor Fulham is afgesproken.

Baumgartl is teleurgesteld omdat hij niet in staat is geweest een basisplek af te dwingen bij PSV. Hij verloor de strijd van Jordan Teze en nam de afgelopen weken zijn verlies als een man, maar wil in deze fase van zijn carrière toch graag spelen. Dat kan in Londen, waar hij vandaag kijkt of een overgang te realiseren is. Deze is nog niet helemaal rond, maar Baumgartl krijgt wel - zoals dat heet - de ruimte om te kijken of een transfer mogelijk is.

Tja ... het transferwindow is bijna gesloten en we gaan weer iedereen verhuren die niet in de basisopstelling staan. :rolleyes: Straks hebben we geen vervangers meer bij blessures en schorsingen. :cautious: :fear:
 
Ik meen dat hij een op een dag een slechte pot speelde en dat Van Bommel hem meteen een aantal wedstrijden aan de kant zette. En dat ie daarna ook niet echt een constante kans kreeg om zich te herpakken. Ik weet dat er heren op het forum zijn die dat helemaal terecht vinden. Ik weet het allemaal niet zo goed. Eigenlijk alleen omdat ik vind dat je wel een kans moet krijgen.

Zoals gezegd, wellicht is Fulham nu voor hem en voor ons de beste optie. Dat ie zich maar mag bewijzen of in de vergetelheid verdwijnen.

Je vergeet dat een trainer die jongens veel vaker ziet dan bij een wedstrijd. Hij ziet ze bijna dagelijks trainen. Dan valt het snel op dat bepaalde basisvaardigheden missen. Bommel zag het, Schmidt ook. Geen kleine jongens.

Het grote schandaal is hier dat scouts dit ook al konden en moesten zien.
 
Is het zo? Hmm, komt toch altijd een tikkie kleiner over. Wellicht zou hij dan wel een prima verdediger kunnen zijn. In een 3-5-2 systeem, waarin hij de linker centrale is, met een pure verdediger centraal misschien. Denk overigens nog steeds dat hij het beste is in een De Roon rol.

Los daarvan, terug naar Baumi! Nu Fullham iemand anders heeft gehaald, zal hij wel blijven.
PSV moet gewoon nog een goede centrale verdediger halen. Als ze dat niet doen dan zou ik inderdaad Hendrix als cv overwegen omdat hij verdedigend iets beter is dan Boscagli, maar veel liever zie ik een nieuwe verdediger. Ik hoop dat Jorrit beter is dan toen hij net bij PSV begon en erg jong was. Misschien heeft hij nu ook wat meer massa dan toentertijd maar dat weet ik niet zeker.
 
Je vergeet dat een trainer die jongens veel vaker ziet dan bij een wedstrijd. Hij ziet ze bijna dagelijks trainen. Dan valt het snel op dat bepaalde basisvaardigheden missen. Bommel zag het, Schmidt ook. Geen kleine jongens.

Het grote schandaal is hier dat scouts dit ook al konden en moesten zien.

Idem met Bruma.
 
Hoop dat het toch echt om een verkoop gaat hier, want Baumgartl verhuren aan een club die premier league speelt daar schiet die jongen toch niks mee op, wordt lachend op de bank gezet.
 
Hoop dat het toch echt om een verkoop gaat hier, want Baumgartl verhuren aan een club die premier league speelt daar schiet die jongen toch niks mee op, wordt lachend op de bank gezet.
Staat huur met een optie tot koop. Wordt wat volgend jaar, krijgen we al die klunzen terug.
 
Je vergeet dat een trainer die jongens veel vaker ziet dan bij een wedstrijd. Hij ziet ze bijna dagelijks trainen. Dan valt het snel op dat bepaalde basisvaardigheden missen. Bommel zag het, Schmidt ook. Geen kleine jongens.

Het grote schandaal is hier dat scouts dit ook al konden en moesten zien.
Dat vind ik nou ook altijd, wij hebben onze mening natuurlijk klaarstaan maar wij zien zelden een training.

Basisvaardigheden missen lijkt me sterk als je meer dan 80 wedstrijden in de Bundesliga, in het Duits jeugdelftal zat en gezien werd als talent. Maar ik heb hem eigenlijk nooit goed kunnen beoordelen omdat hij maar zeer zelden speelde.

Van Bommel zag vorig seizoen wel meerdere dingen niet goed. Aan de andere kant speelde die Baumgartl in Duitsland denk ik ook onder meerdere trainers. Schmidt wil ook een bepaald type voetbal spelen en misschien is Timo hier niet geschikt voor.

Hem aantrekken voor deze prijs is inderdaad een foutieve keuze van de scouting en onze td. Maar misschien dat Mark hem ook graag wilde hebben.

Wat ik me net trouwens bedenk is dat ik net in oude berichten in dit topic over Baumgartl las dat hij ooit een hersenschudding heeft opgelopen en volgens mij zei iemand dat Baumgartl daarna niet meer even goed speelde. Als dat zo is dan zou ik het niet zo slim vinden om bij hem uit te komen.

PSV zou er in ieder geval goed aan doen om hem te verkopen of te verhuren. Dit seizoen lijkt hem helaas niet meer te gaan worden hier
 
Hoop dat het toch echt om een verkoop gaat hier, want Baumgartl verhuren aan een club die premier league speelt daar schiet die jongen toch niks mee op, wordt lachend op de bank gezet.
Daar zou ik niet te stellig in zijn. Er zijn in het verleden zat spelers geweest die hier niet aan de bak kwamen en in de PL of een andere competitie wel hun potjes mee pikten.
 
Daar zou ik niet te stellig in zijn. Er zijn in het verleden zat spelers geweest die hier niet aan de bak kwamen en in de PL of een andere competitie wel hun potjes mee pikten.
Ik hoop het voor hem, vond het nooit echt een hele slechte speler, denk dat die jongen het wel in zich heeft maar het er gewoon nog niet is uitgekomen.
 
PSV moet gewoon nog een goede centrale verdediger halen. Als ze dat niet doen dan zou ik inderdaad Hendrix als cv overwegen omdat hij verdedigend iets beter is dan Boscagli, maar veel liever zie ik een nieuwe verdediger. Ik hoop dat Jorrit beter is dan toen hij net bij PSV begon en erg jong was. Misschien heeft hij nu ook wat meer massa dan toentertijd maar dat weet ik niet zeker.
Ik heb het idee dat Hendrix, overigens net zo als Boscagli, gewoon niet zo sterk is in de man tegen man duels. Dat heeft Teze veel meer.
Van Bommel zag vorig seizoen wel meerdere dingen niet goed.
Tja, ik vraag me af wat dan. Welke speler komt nu wel uit de verf, die bij Van Bommel niet speelde? Teze, maar die is gewoon een jaar verder. En Boscagli, waarvan iedereen ziet dat hij eigenlijk niet kan verdedigen.
 
Dat vind ik nou ook altijd, wij hebben onze mening natuurlijk klaarstaan maar wij zien zelden een training.

Basisvaardigheden missen lijkt me sterk als je meer dan 80 wedstrijden in de Bundesliga, in het Duits jeugdelftal zat en gezien werd als talent. Maar ik heb hem eigenlijk nooit goed kunnen beoordelen omdat hij maar zeer zelden speelde.

Van Bommel zag vorig seizoen wel meerdere dingen niet goed. Aan de andere kant speelde die Baumgartl in Duitsland denk ik ook onder meerdere trainers. Schmidt wil ook een bepaald type voetbal spelen en misschien is Timo hier niet geschikt voor.

Hem aantrekken voor deze prijs is inderdaad een foutieve keuze van de scouting en onze td. Maar misschien dat Mark hem ook graag wilde hebben.

Wat ik me net trouwens bedenk is dat ik net in oude berichten in dit topic over Baumgartl las dat hij ooit een hersenschudding heeft opgelopen en volgens mij zei iemand dat Baumgartl daarna niet meer even goed speelde. Als dat zo is dan zou ik het niet zo slim vinden om bij hem uit te komen.

PSV zou er in ieder geval goed aan doen om hem te verkopen of te verhuren. Dit seizoen lijkt hem helaas niet meer te gaan worden hier

:unsure: "Dat vind ik nou ook" maar eigenlijk ben je het helemaal niet met hem eens in de rest van je verhaal
:ROFL:
 
Hoop dat het toch echt om een verkoop gaat hier, want Baumgartl verhuren aan een club die premier league speelt daar schiet die jongen toch niks mee op, wordt lachend op de bank gezet.
Maakt niet uit...doet Baumi wat ervaring op in de PL, zodat hij een stuk beter als CV terugkomt naar Eindhoven in de zomer...
 
Idem met Bruma.

Ben ik met je eens. Maar om de één of andere reden kan ik me ergens nog voorstellen dst je je als scout in Bruma vergist. Die kan soms bizarre acties in huis hebben. Ja, als scout moet je daar doorheen kijken. Maar bij Baumi is er niet eens iets om doorheen te kijken.
 
:unsure: "Dat vind ik nou ook" maar eigenlijk ben je het helemaal niet met hem eens in de rest van je verhaal
:ROFL:
Nee hoor, ik vind het net als de Bondscoach, trainingen iets om mee te laten wegen. Ik ben het niet geheel oneens, ik geef alleen wat info aan. Ik heb mijn twijfels bij Baumgartl, maar ik denk niet dat hij basisvaardigheden mist.
 
Nee hoor, ik vind het net als de Bondscoach, trainingen iets om mee te laten wegen. Ik ben het niet geheel oneens, ik geef alleen wat info aan. Ik heb mijn twijfels bij Baumgartl, maar ik denk niet dat hij basisvaardigheden mist.

Ja, maar Bondscoach stelt nou net dat beide coaches hebben gezien dat hij basisvaardigheden tekort komt op die trainingen. Wel eens dat Baumi niet het type verdediger is dat past in het spel dat PSV wil -en hopelijk ooit gaat- spelen.
 
Zo, ik ben de enige die het in deze jongen ziet. Geeft niet, ik was ook een van de weinigen die vorig jaar iets in Rosario zag.
Baumgartl moet spelen. Tig centrale verdedigers die pas met midden 20 goed beginnen te spelen. Kan me nog prima herinneren toen Van Dijk bij Groningen speelde, en er mensen waren die hem als bruikbare CV voor PSV zagen, er net zoveel mensen waren die Van Dijk als een simpele houthakker betitelden die nooit, maar dan ook nooit het niveau van PSV zou halen.
Baumgartl is een Jeffrey Bruma toen hij net bij PSV speelde. Die moest ook spelen, en stond er na 1,5-2 jaar.
In een ideale situatie speelt zo iemand naast een ervaren CV, die hem kan aansturen (destijds een Moreno bv). Of in ieder geval een speler die er wel al staat (Rekik). Ja, Teze doet het nu heel goed, maar die zal ongetwijfeld een terugval krijgen dit seizoen. Als hij tegen een goede ploeg een paar keer wordt voorbijgelopen, kan het frele opgebouwde vertrouwen zo maar in de prullenbak verdwijnen, en een Bosgagli zie ik de kar niet trekken.
Dus eigenlijk zou ik Baumgartl graag zien bij een ploeg waarbij hij speeltijd krijgt. Of dat hij bij PSV kan blijven om zijn kans te pakken. Want afhankelijk van Obispo's blessure is de spoeling achterin dun.

Zo, de strontkar met de opmerkingen kan komen.
 
Zo, ik ben de enige die het in deze jongen ziet. Geeft niet, ik was ook een van de weinigen die vorig jaar iets in Rosario zag.
Baumgartl moet spelen. Tig centrale verdedigers die pas met midden 20 goed beginnen te spelen. Kan me nog prima herinneren toen Van Dijk bij Groningen speelde, en er mensen waren die hem als bruikbare CV voor PSV zagen, er net zoveel mensen waren die Van Dijk als een simpele houthakker betitelden die nooit, maar dan ook nooit het niveau van PSV zou halen.
Baumgartl is een Jeffrey Bruma toen hij net bij PSV speelde. Die moest ook spelen, en stond er na 1,5-2 jaar.
In een ideale situatie speelt zo iemand naast een ervaren CV, die hem kan aansturen (destijds een Moreno bv). Of in ieder geval een speler die er wel al staat (Rekik). Ja, Teze doet het nu heel goed, maar die zal ongetwijfeld een terugval krijgen dit seizoen. Als hij tegen een goede ploeg een paar keer wordt voorbijgelopen, kan het frele opgebouwde vertrouwen zo maar in de prullenbak verdwijnen, en een Bosgagli zie ik de kar niet trekken.
Dus eigenlijk zou ik Baumgartl graag zien bij een ploeg waarbij hij speeltijd krijgt. Of dat hij bij PSV kan blijven om zijn kans te pakken. Want afhankelijk van Obispo's blessure is de spoeling achterin dun.

Zo, de strontkar met de opmerkingen kan komen.
Je bent niet de enige. Vorig jaar speelde hij in het begin prima en werd geslachtofferd na wat mindere prestaties (op een onwennige positie). Ben het ook met je eens dat een verdediger wat tijd nodig heeft, ervaring is absoluut noodzakelijk
 
Terug
Bovenaan Onderaan