Heracles Almelo - PSV | Zondag 27 september | Eindstand 1-1

Status
Je kunt niet meer reageren.
Het spreekt boekdelen dat Heracles vandaag bij tijd en wijlen soepeler voetbalde dan de 11 van PSV. Belooft nog een helse rit te worden om dit team in vorm te krijgen. Alleen dan is er überhaupt de kans om Ajax nog bij te kunnen benen gezien het kwaliteitsverschil.
 
Geen druk zetten. Weer achteruitlopend verdedigen. Achterlijke opstelling. Rosario die weer zijn echte niveau laat zien. Malen die eerst maar is naar de kapper moet net als Rosario. Meest teleurgesteld in Schmidt. Hoe haal je het in je hoofd Bruma op te stellen. En hoe haal je het in je hoofd een verdediger te wisselen voor een aanvaller tegen Heracles.
 
Niet slecht is niet per se goed. Goed was die wedstrijd ook niet ( Groningen wel heel slecht), maar misschien ligt mijn standaard van wat ik verwacht en wil zien van PSV wat hoger dan die van de meesten, dat kan. Ik heb nog geen spel gezien dat bij een topclub hoort. Dit was meer Heracles niveau, dus dat verklaart de 1-1 wel prima.
Het vertoonde spel tegen Groningen bood houvast voor het idee dat we langzaamaan richting goed voetbal zouden gaan. Nou, die houvast is nu wel ff weg.
 
Wie de opstelling zag wist het al. Nee Schmidt, we hebben niet genoeg kwaliteit om te rouleren. Gelukkig komt er een beest bij op het middenveld, terwijl we wachten op een CV en tot Zahavi een keer speelgerechtigd is :rolleyes:

Ondertussen heeft Ajax twee keer een rode kaart gehad, maar wel alles gewonnen.

En nu op naar Rosenborg. Beter dan met de beste 11, want anders gaat het een rampweek worden.
 
Wij hebben de best betaalde/ duurste spelers, maar helaas niet de beste. Je hoopt telkens dat die dure spelers het terugbetalen, maar daar is niets van terug te zien. Bruma is een ramp, hij kan er gewoon niks van. Dit typeert ook wel, hoe slecht de scouting moet zijn geweest en dat valt mij enorm tegen van PSV. Wie heeft er nu verstand van voetbal. Als het niet veranderd, ga ik ook aan Schmidt twijfelen. Rare opstelling, met Sadilek, Rosario en Bruma. Zet hier aub eens andere voor in de plaats.
 
En dan is het leuk dat Mvogo een paar goeie reddingen heeft, maar die had Unnerstal ook wel gemaakt; dat is namelijk ook een uitstekende lijnkeeper, en voetballend even 'goed'. Die is van PSV en vertegenwoordigt dus waarde voor de club. Mvogo zijn we nu 2 jaar aan het warmdraaien voor zijn club, die ons daar vriendelijk voor bedankt en hem daarna weer terughaalt.
 
Nou ik ben ook al behoorlijk mismoedig. Ze begaan dezelfde fouten als de afgelopen seizoenen en leren er geen reet van. Trainer die met een verkeerde opstelling begint en spelers die niet bereid zijn om alles te geven en de schouders eronder te zetten.
Ik ben ook teleurgesteld na zo’n wedstrijd en uitslag, maar dat wil niet zeggen dat we de handdoek in de ring moeten gooien. Dus kop op en door
 
En dan is het leuk dat Mvogo een paar goeie reddingen heeft, maar die had Unnerstal ook wel gemaakt; dat is namelijk ook een uitstekende lijnkeeper, en voetballend even 'goed'. Die is van PSV en vertegenwoordigt dus waarde voor de club. Mvogo zijn we nu 2 jaar aan het warmdraaien voor zijn club, die ons daar vriendelijk voor bedankt en hem daarna weer terughaalt.

Op zich is een huurspeler niet verkeerd, zoals eerder met van Ginkel. Zolang er echter geen kampioen(selectie) staat, betaalt de huurdeal zich nooit uit.

Ik verbaas mij erover dat PSV continue neigt naar het halen van B-spelers uit de sub-Europese competities.. buiten Max' aankoop dan even gezien.
Volgens mij lopen er genoeg jonge, talentvolle spelers rond in de Balkan en die waarschijnlijk niet eens zoveel kosten.
 
Het spreekt boekdelen dat Heracles vandaag bij tijd en wijlen soepeler voetbalde dan de 11 van PSV. Belooft nog een helse rit te worden om dit team in vorm te krijgen. Alleen dan is er überhaupt de kans om Ajax nog bij te kunnen benen gezien het kwaliteitsverschil.

PSV speelde met 10 hoor. Bruma mag je niet meetellen. Die stond er alleen in het kader van de diversiteit (a)
 
Mentos Brainz , alvast gefeliciteerd met het kampioenschap.
Dat dit soort comments nu verschijnen is begrijpelijk, ook al hoef ik je verder natuurlijk niet uit te leggen dat het bijzonder voorbarig is. Verder snap ik ook dat uit emotie het Amsterdamse resultaat van gister nu geromantiseerd wordt, maar de conclusie is volgens mij dat we beide trainers hebben die daadwerkelijk denken dat ze meer dan 5-10% invloed kunnen hebben op het spel door allerlei onnodige fratsen te introduceren die voor de buitenwacht onnavolgbaar zijn.

Verder zou ik hier niet te veel van in paniek raken; het doet me denken aan ons seizoen onder Bosz. Toen hij net begon en een compleet nieuwe speelstijl moest introduceren, was hij de eerste 8-10 (!) wedstrijden aan het zoeken. Bij hem duurde het zelfs ergerlijk lang voordat hij de pure middelmaat durfde te passeren en we echt iets van het pressievoetbal zagen. Van Schmidt kun je ook niet verwachten dat het er nu al in zit. (Ik zie in elk geval nog weinig van zijn visie terug.)

Bruma is wel echt jullie Alvaresje - doet pijn aan de ogen. Zijn basisplaats is net zo onbegrijpelijk. Ihattaren heb ik een paar dagen geleden nog in een vurig pleidooi zitten verdedigen en dat doe ik nog steeds om exact dezelfde redenen, maar hij moet wel de juiste begeleiding gaan krijgen. Loopt er onverschillig bij en de kilo's zijn nog steeds te zien. Toch vind ik het onvoorstelbaar dat er al berichten te lezen zijn van fans die het "wel prima" zouden vinden als hij voor 30m vertrekt. Waanzin om zo te praten over het allergrootste talent (ooit?) uit de jeugd. Echt waanzin.

Als ik naar de intrinsieke kwaliteit van de overige ploegen en zogenaamde outsiders kijk kan ik met enige zekerheid tot de conclusie komen dat het dit seizoen gelukkig gewoon weer zal gaan tussen de enige twee topclubs van NL.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan