PSV - FC Emmen | Zaterdag 19 september | Eindstand: 2-1

Status
Je kunt niet meer reageren.
Onana kreeg de kans om 2 jaar lang de foutjes er uit te halen.
Ik vind Onana nog steeds jaarlijks 1 of 2 meevoetbal blunders maken. Echter is hij de beste keeper van de eredivisie. Zijn reddingen en spel maken die blunders wel goed. Hopelijk kunnen we dat over Mvogo ook zeggen over een seizoenbreedte gemeten.
 
Bekijk bijlage 2320
22 schoten waarvan 13 op de goal waarvan 2 in het netje. Kort gezegd, de efficiëntie is, zoals zo vaak, nog steeds ruk.
Toch veel meer schoten dan ik nog in mijn gedachten had.
Onana kreeg de kans om 2 jaar lang de foutjes er uit te halen. Hij was pas 20. En het verschil was dat voor hem wel veel goede spelers en sommige ook ervaren ( Blind en Taglliafico en voor hen Schöne) rondliepen die zelf voor stabiliteit en agressie naar voren zorgden. We hebben Mvogo gehuurd en kunnen hem met zijn 26 jaar en aangezien hij eigendom van een andere club is, niet zoveel tijd geven. Als je op zo’n positie een speler haalt voor de basis en je de andere twee keepers voor overbodig verklaart, dan MOET de nieuwe keeper er meteen staan, iig moet hij niet de show willen stelen achterin door geforceerd te willen meevoetballen. Je hebt twee jongens van 20 jaar voor hem en Rosario of Mo of Mauro zijn ook niet zo ervaren dat ze veel kunnen oplossen. Ik vind het dus een foute gedachte om een positie als keeper te benaderen alsof het een rechtsback oid is. Maar we hebben geen andere keuze dan hem de tijd te geven.
Eens!
 
Mvogo geeft mij een Onana gevoel, maar dan zonder tijdrekken. Die blunderde in het begin ook, maar is nu toch een behoorlijk goede keeper geworden. Die snelle spelvoortzettingen kunnen me in ieder geval wel bekoren.
Onana stond er direct, wat heel bijzonder was omdat hij in Jong Ajax fout op fout stapelde. Maar in Ajax 1 deed hij het direct fantastisch. Uiteraard hier en daar een foutje, maar niet meer dan wat normaal is.
 
Onana stond er direct, wat heel bijzonder was omdat hij in Jong Ajax fout op fout stapelde. Maar in Ajax 1 deed hij het direct fantastisch. Uiteraard hier en daar een foutje, maar niet meer dan wat normaal is.
In mijn beleving wisselde hij in het begin fantastische reddingen met rare blunders af. Maar jij zal dat uiteraard beter gevolgd hebben. Ik heb ondanks de twee foutjes wel vertrouwen in mvogo.
 
Ik vind Onana nog steeds jaarlijks 1 of 2 meevoetbal blunders maken. Echter is hij de beste keeper van de eredivisie. Zijn reddingen en spel maken die blunders wel goed. Hopelijk kunnen we dat over Mvogo ook zeggen over een seizoenbreedte gemeten.
Frank de Boer had ook een tijd lang zo een moment iedere wedstrijd. Alleen is Mvogo gehuurd dus het moet wel snel verbeteren, waar ik dus zeker vertrouwen in heb.
 
Je moet je niet blindstaren op die blunders. Dat kan zelfs een absolute topkeeper overkomen bij een nieuwe club. Evengoed heeft het nu nog niet heel veel zin om te kijken naar spectaculaire reddingen, want ook bij IJsselmeervogels zie je heus wel eens een keeper die een bal uit de kruising ranselt.
Kijk nu eerder naar zaken als positiespel, dominantie in de 16... Dan zie ik vooralsnog toch een zoekende keeper. Kan allemaal nog goed komen, maar toch...
 
Je moet je niet blindstaren op die blunders. Dat kan zelfs een absolute topkeeper overkomen bij een nieuwe club. Evengoed heeft het nu nog niet heel veel zin om te kijken naar spectaculaire reddingen, want ook bij IJsselmeervogels zie je heus wel eens een keeper die een bal uit de kruising ranselt.
Kijk nu eerder naar zaken als positiespel, dominantie in de 16... Dan zie ik vooralsnog toch een zoekende keeper. Kan allemaal nog goed komen, maar toch...
Het is natuurlijk geen wereldtop. Die kiezen niet voor een club die voorronde EL speelt in een koud kikkerlandje. Daarom ben ik zeer verrast dat Max hier ook is. Je gaat toch niet alleen maar naar een club voor de trainer? Zahavi idem dito. Blijkbaar is die Schmid toch heel erg goed en geliefd.
 
Onana ken ik vooral van de riskante inspeelballen naar verdedigers die vol in de dekking staan...
 
Ik was gisteren in het stadion, vooraf en tijdens de wedstrijd is alles prima geregeld. Tot maxi een goaltje maakte. Op oost was anderhalve meter ineens knuffelen geworden(ik begrijp de ontlading, ik was volop aan het juichen). Bij afloop van de wedstrijd probeerden de stewards hun taak uit te voeren maar veel mensen hadden daar kak aan en de regel was ineens ver zoek. Ik heb wel netjes gewacht tot ik het stadion mocht verlaten! Meer volk, meer “overtredingen”. Ik zeg hou het zo ben niet naïef, tis al moeilijk zat zo.
Nogmaals, als de supporters zich aan de regels houden dan kan het met 13000.
Blijf thuis als je klachten hebt.
Elk stadion in NL zit relatief gezien voller dan het Philips stadion.
Wij zijn gewoon het braafste jongetje van de klas.
Dat hoeft helemaal niet, het kan ook anders.
 
Nogmaals, als de supporters zich aan de regels houden dan kan het met 13000.
Blijf thuis als je klachten hebt.
Elk stadion in NL zit relatief gezien voller dan het Philips stadion.
Wij zijn gewoon het braafste jongetje van de klas.
Dat hoeft helemaal niet, het kan ook anders.

:unsure: Hoe vaak ben jij in het Philipsstadion geweest of in een ander voetbalstadion? :rolleyes:
 
:unsure: Hoe vaak ben jij in het Philipsstadion geweest of in een ander voetbalstadion? :rolleyes:
Al 40 jaar lang alle thuiswedstrijden van PSV, zowel competitie, Europees en bekerwedstrijden. Het aantal gemiste thuiswedstrijden in 40 jaar is op 1 hand te tellen.
Ik heb gisteren echt wel kunnen zien op tv dat er heel veel open plekken en zelfs bijna lege vakken waren.
Het kan dus echt anders, maar het lijkt er steeds meer op dat je je gelijk probeert te halen, want ik heb in mijn reactie jou niet gequote deze keer.
 
Al 40 jaar lang alle thuiswedstrijden van PSV, zowel competitie, Europees en bekerwedstrijden. Het aantal gemiste thuiswedstrijden in 40 jaar is op 1 hand te tellen.
Ik heb gisteren echt wel kunnen zien op tv dat er heel veel open plekken en zelfs bijna lege vakken waren.
Het kan dus echt anders, maar het lijkt er steeds meer op dat je je gelijk probeert te halen, want ik heb in mijn reactie jou niet gequote deze keer.

Bel Toon dan op. Als er een hier is die zijn gelijk probeert te halen ben jij het wel.
Je zult de komende tijd wel meer wedstrijden missen. Hoeveel vingers heb jij trouwens aan 1 hand? :lmao:
 
Al 40 jaar lang alle thuiswedstrijden van PSV, zowel competitie, Europees en bekerwedstrijden. Het aantal gemiste thuiswedstrijden in 40 jaar is op 1 hand te tellen.
Ik heb gisteren echt wel kunnen zien op tv dat er heel veel open plekken en zelfs bijna lege vakken waren.
Het kan dus echt anders, maar het lijkt er steeds meer op dat je je gelijk probeert te halen, want ik heb in mijn reactie jou niet gequote deze keer.
Ik zag die lege plekken ook en daar had je van mij best mogen zitten.
Na de winnende goal ging Oost(?) wel in de fout dus mischien dat vak leeg of leger houden en de rest van het stadion iets beter vullen?
 
Ik zag die lege plekken ook en daar had je van mij best mogen zitten.
Na de winnende goal ging Oost(?) wel in de fout dus mischien dat vak leeg of leger houden en de rest van het stadion iets beter vullen?
Bent u over 60, balt u een vuist als er gescoord is en drinkt u na afloop thuis een borreltje op de goede afloop? Dan bent u van harte welken.
Ben u onder de 25, drinkt u zich van te voren even stevig in, met een aantal pilletjes erbij en uit u uw vreugde graag? Blijf dan vooral thuis.
 
Over minder publiek dat aanwezig is, voor wie is dat het meest nadelig? Ik bedoel Emmen die pakte vorig seizoen alle punten vanwege het publiek, maar dat is omdat ze zelf niet kunnen voetballen (bot gezegd). PSV kan wel voetballen, beter i.i.g. dan de meeste andere ploegen in de eredivisie. Dan moet PSV dus juist in het voordeel zijn, denk ik.
 
Nogmaals, als de supporters zich aan de regels houden dan kan het met 13000.
Blijf thuis als je klachten hebt.
Elk stadion in NL zit relatief gezien voller dan het Philips stadion.
Wij zijn gewoon het braafste jongetje van de klas.
Dat hoeft helemaal niet, het kan ook anders.
Dat bedoel ik met naïef zijn.... schier onmogelijk. Dit is gewoon de Max voor nu om het allemaal veilig te houden
 
Waar baseer je dit op?

Ik had eergisteren een soortgelijke discussie en heb het aantal toeschouwers vergeleken met drie andere clubs. Relatief zit het Philips stadion het meest vol. Dus deze bewering lijkt mij sterk.

SAS berekent coronaproof maximumcapaciteit van voetbalstadions

link

De analyse laat zien dat in dat geval in elk stadion een maximale bezetting van 36,9 procent mogelijk is. Maar in werkelijkheid is dit vaak niet haalbaar, omdat er bijvoorbeeld stoelen vrij moeten blijven om te zorgen voor een veilige in- en uitloop van bezoekers. Met een meer realistisch scenario kom je uit op een bezettingsgraad van 18,5 procent.
Capaciteit Nederlandse stadions
Vertaald naar de Nederlandse stadions is het resultaat 20.291 bezoekers (optimaal) en 10.173 (realistisch) bij Ajax-wedstrijden in de Amsterdam Arena. Voor De Kuip gelden respectievelijk 18.862 bezoekers en 9.457 bezoekers om naar Feyenoord te kijken en maximaal 12.195 of realistisch 6.475 PSV-fans kunnen het Philips-stadion bezoeken bij de thuiswedstrijden van hun club.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan