Sam Lammers (A)


Ik blijf dit gewoon ongelofelijk vinden. Is goed, jullie mogen onze Sammie huren, maar dan krijgen jullie wel 10%. We vinden jullie zo lief, met die hartjes op jullie shirtjes.
 
Als Lammers een speler was geweest bij een ander club hadden we hier allemaal staan lachen, 10 of meer miljoen voor een 23jarige die niks heeft laten zien en alleen de stempel talent draagt op zijn voorhoofd.. :bye:

Italianen denken al dat ze hem hebben, ik wens ze alvast succes met de miskoop. Over 5 jaar is het een bijna 30jarig talent :sneeze:
04c2b6fdb85e56229ffb75ff966b6823.png
Er komen nuances bij kijken als je je afvraagt waarom hij niet voor zijn 23e basis speler bij PSV is geworden.

1.Luuk de Jong en Locadia waren de spitsen toen PSV nog met 1 spits speelde, die speel je op jonge leeftijd niet zomaar uit de basis en ook niet ieder talent piekt op die leeftijd
En het grote talent Malen kon je ook nog een beetje als kanshebber zien.

2.Een verhuur naar Heerenveen maakte hem ook weer een jaar ouder.

3.Lammers liep een hele zware blessure op

Hij heeft bij PSV nog niet de kans gehad om een langere tijd achter elkaar te spelen. Door de kwaliteiten die Lammers heeft en zijn prestaties bij Jong PSV en Heerenveen had ik hem dit seizoen best zien slagen bij PSV.
Hij is niet zo'n groot talent als Depay, maar ik snap best dat PSV niet zomaar een bod van onder de tien miljoen accepteert.

Ik snap Lammers gewoon echt niet, dit is zijn kans bij PSV, ga er dan voor en teken het contract. Bij de nummer 3 van Italië in de afgelopen 2 seizoenen wordt het toch een stuk moeilijker om een basisplaats te bemachtigen.
 

Ik blijf dit gewoon ongelofelijk vinden. Is goed, jullie mogen onze Sammie huren, maar dan krijgen jullie wel 10%. We vinden jullie zo lief, met die hartjes op jullie shirtjes.
Tja aan de andere kant hoorden we eind vorig jaar dit al


Wat er waar is zullen we pas zien als de jaarrekening openbaar gemaakt wordt.
 
Ik begrijp sowieso niet wat daar raar aan is. Je kunt stellen dat Heerenveen Lammers mocht huren, maar net zo goed: Lammers mocht zich een jaar ontwikkelen en misschien zelfs in de kijker spelen bij Heerenveen. En dat heeft hij ook gedaan. Zonder zijn huurperiode bij Heerenveen was hij nu echt geen 10 miljoen waard geweest. Mag best wat tegenover staan.

Bedenk ook dat Lammers destijds ook gemakkelijk een vertrek voor een appel en een ei had kunnen forceren en dat was in eerste instantie ook de insteek van Heerenveen. Dan had PSV helemaal met lege handen gestaan.
 
Lammers wie? Lammers?? niets gepresteerd amper wedstrijden gespeeld waar hebben we het over. In 3 seizoenen PSV, 19 wedstrijden, 4 doelpunten en 1 assist. Nogmaals wie???
 
Ik begrijp sowieso niet wat daar raar aan is. Je kunt stellen dat Heerenveen Lammers mocht huren, maar net zo goed: Lammers mocht zich een jaar ontwikkelen en misschien zelfs in de kijker spelen bij Heerenveen. En dat heeft hij ook gedaan. Zonder zijn huurperiode bij Heerenveen was hij nu echt geen 10 miljoen waard geweest. Mag best wat tegenover staan.

Bedenk ook dat Lammers destijds ook gemakkelijk een vertrek voor een appel en een ei had kunnen forceren en dat was in eerste instantie ook de insteek van Heerenveen. Dan had PSV helemaal met lege handen gestaan.
Zover ik weet is het echt niet gebruikelijk dat de club die een speler tijdelijk afstaat bij moet betalen. Jouw argumenten zijn valide, maar daar staat ook weer tegenover dat Heerenveen een speler heeft gekregen die hun enorm hielp.
 

Ik blijf dit gewoon ongelofelijk vinden. Is goed, jullie mogen onze Sammie huren, maar dan krijgen jullie wel 10%. We vinden jullie zo lief, met die hartjes op jullie shirtjes.

Ongehoord en te bizar voor woorden inderdaad; dan ben je wel echt een l*l de behanger als je daarmee akkoord gaat als verhurende club. En dan ook nog eens 10%. Ik kan echt geen enkel argument verzinnen waarom je daar als verhurende club mee akkoord zou gaan. Als die TD van Heerenveen dat bij het gesprek zou zeggen, dan zou ik hem in zijn gezicht hebben uitgelachen en direct vertrokken zijn. Wat een mafklapper zeg.
 
Ongehoord en te bizar voor woorden inderdaad; dan ben je wel echt een l*l de behanger als je daarmee akkoord gaat als verhurende club. En dan ook nog eens 10%. Ik kan echt geen enkel argument verzinnen waarom je daar als verhurende club mee akkoord zou gaan. Als die TD van Heerenveen dat bij het gesprek zou zeggen, dan zou ik hem in zijn gezicht hebben uitgelachen en direct vertrokken zijn. Wat een mafklapper zeg.
Ik las ook ergens dat ze daardoor Dumfries sneller konden aantrekken, lijkt mij een onzin verhaal?
 
Zover ik weet is het echt niet gebruikelijk dat de club die een speler tijdelijk afstaat bij moet betalen. Jouw argumenten zijn valide, maar daar staat ook weer tegenover dat Heerenveen een speler heeft gekregen die hun enorm hielp.

Rondom verhuur bestaan talloze constructies. Met of zonder huurvergoeding, met of zonder overname van (een deel van) het salaris, met of zonder een optie tot koop, met nog weer aanvullende voorwaarden. En dus ook: met of zonder aanspraken op een bonus bij snelle doorverkoop van de speler.

Heel gebruikelijk is het niet, maar het is ook bij de verhuur van Botman gedaan. Ook Heerenveen. Kennelijk een aantrekkelijke partij om spelers te stallen, en ergens snap ik dat wel.

Wat wel heel gebruikelijk is, is een verkoop met een terugkoopoptie. Komt in feite op hetzelfde neer, alleen ben je dan duurder uit als de speler inderdaad succesvol is.
 
Sam Lammers voor 10 miljoen euro van PSV naar Atalanta Bergamo

link

Sam Lammers wordt door PSV definitief verkocht aan Atalanta Bergamo. De spits reist vrijdag naar Italië om zijn droomtransfer naar de Serie A-club rond te maken. Hij wordt dan ook medisch gekeurd. PSV ontvangt ongeveer 10 miljoen euro (inclusief bonussen) voor de aanvaller.

Dan maar hopen dat de bonussen ongeveer € 10,= zijn. :rolleyes:

Niet dus.
Atalanta maakt ongeveer negen miljoen euro over en dat bedrag kan door emolumenten oplopen tot tien miljoen euro. Daarvan krijgt overigens ook sc Heerenveen een bescheiden deel. De Friezen incasseren een percentage over een deel van de transfersom.

Dus PSV ontvangt € 9 miljoen. De bonussen krijgen ze nooit.
En wat is het bescheiden percentage dat naar Heerenveen gaat? Dat was toch niet meer aan de orde? :confused:
PSV en onderhandelen is niet zo'n beste combinatie. :rolleyes:
Maar wellicht hebben ze er het maximale uitgesleept. We zullen de details waarschijnlijk nooit horen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan