Memphis Depay

Ik betwijfel het sterk of hij de basis haalt, maar ik vind het wel heel cool dat een speler uit eigen jeugd door Barca wordt gehaald.

Is multifunctioneel inzetbaar, dus hij heeft het voordeel dat hij al snel ingepast kan worden, zeker als er iemand in de voorhoede uitvalt. Barcelona speelt ook genoeg wedstrijden, dus hij komt wel aan zijn minuten. Barcelona heeft voor de voorhoede Messi, Fati, Dembele, Griezmann, Trincao en Suarez. Messi en ook Fati (giga talent) speelt ie er niet zomaar uit natuurlijk, maar Dembele is zeer blessuregevoelig, terwijl Griezmann nog niet heeft kunnen imponeren (lijkt gewoon niet bij de club/speelstijl te passen) en Suarez elk jaar een stukje minder productief wordt en waarschijnlijk gaat vertrekken. Trincao is ook een groot talent, maar speelt voornamelijk aan de rechterkant en moet het natuurlijk ook nog maar laten zien in de top (komt van Braga, een Portugese subtopper). Kansen op speeltijd liggen er dus wel, ook natuurlijk omdat Koeman hem door en door kent en gecharmeerd is van zijn kwaliteiten.

Hoe dan ook, zonder Koeman was hij nooit gehaald. Dit is zijn kans om het nog eens in de top te proberen. Hij moet er gewoon voor gaan, want ik zie andere topclubs niet meer voor hem komen. Bayern is te hoog gegrepen en Dortmund heeft hem niet nodig, bij Italiaanse topclubs past hij niet en de PL top is niet happig op een speler die daar al eens geflopt is. PSG is de enige topclub die hem misschien wel zou halen, omdat hij in de Franse competitie natuurlijk een bewezen sterspeler is. Als het nu bij Barca niet lukt weet hij dat het er gewoon nooit in heeft gezitten, maar dankzij Koeman krijgt hij alsnog zijn kans. Wie weet verrast hij wel, net als dat hij onder Koeman een grote jongen bij Oranje werd.

Ik zou het wel leuk vinden. Ondanks zijn fratsen en excentrieke persoonlijkheid heeft hij bij mij altijd wel een gunfactor gehad. Eigenaardige voetballer die enorm kan frustreren als hij weer te moeilijk denkt of zijn trukendoos open gooit, maar ook plotseling geniaal uit de hoek kan komen met iets waar ook de beste verdedigers ter wereld door verrast worden. Zijn uiteindelijke piek heb ik altijd moeilijk te voorspellen gevonden. Bij voorbaat schrijft iedereen hem al af, want die Franse competitie zou wel zo ongeveer zijn top zijn en is immers niet te vergelijken met de ''grote 4'' competities, aldus een veel-geziene mening. Ik ben benieuwd en wil hem eigenlijk alleen al zien slagen om al die mensen hun ongelijk te zien moeten toegeven. En ook niet onbelangrijk, het straalt ook wel mooi af op onze jeugdopleiding. Laat het maar zien, Memphis!
 
Laatst bewerkt:
Als Memphis Depay voor € 30.000.000,= verkocht wordt levert dit PSV € 1.125.000,= op.
PSV krijgt 3,75% van elke transfersom voor Memphis Depay.
 
Met dit soort spelers komt het weer helemaal goed met Barcelona.. nee, Koeman is een goede trainer maar geef hem geen inspraak in het aankoopbeleid.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Is dit de gewone opleidingsvergoeding of een extra iets wat wij ooit hebben bedongen?

Uit het ED:
PSV krijgt 3,75 procent van elke transfersom die ooit voor Memphis wordt betaald. Het is de zogeheten solidariteitsvergoeding, waarmee clubs die spelers opleidden worden beloond voor inspanningen in het verleden. In dit geval komt het neer op zo'n 1,1 miljoen euro. Ook Sparta krijgt nog 0,25 procent voor het opleiden van Depay en kan ongeveer 70.000 euro tegemoet zien.
 
Ik weet dat het niet 1 op 1 te vergelijken is, maar toch: transferbedrag voor Depay naar Barcelona is lager dan wat PSV destijds voor hem ontving.
 
Ik weet dat het niet 1 op 1 te vergelijken is, maar toch: transferbedrag voor Depay naar Barcelona is lager dan wat PSV destijds voor hem ontving.
Die gedachte schoot ook meteen bij mij door het hoofd. Je zou eerder verwachten dat hij voor méér geld zou worden verkocht.
Aan de andere kant kan ik niet zeggen dat het me boeit waar hij speelt en voor hoeveel miljoen hij verkocht is. Ik ben PSV'er, iemand die niet (langer) ons shirt draagt interesseert me doorgaans vrij weinig tot niets.
 
Ik weet dat het niet 1 op 1 te vergelijken is, maar toch: transferbedrag voor Depay naar Barcelona is lager dan wat PSV destijds voor hem ontving.
Pfoe, zal een flinke rel zijn op t Lyon-forum, vergelijkingen met PSG die zijn spelers wel goed verkoopt, TD's die voor van alles uitgemaakt worden, mensen die het een prutclub noemen. Mensen die wijzen op het gegeven dat Lyon altijd al minder vangt. Mensen die roepen dat er vast weer clausules in contracten staan enzo.
 
Ik weet dat het niet 1 op 1 te vergelijken is, maar toch: transferbedrag voor Depay naar Barcelona is lager dan wat PSV destijds voor hem ontving.
Ach, nog 1 jaar in zijn contract, en gekocht voor iets van 16 miljoen. Daarnaast is de coronakorting ook aanwezig.
 
Wel lachwekkend dat het doorverkooppercentage van Memphis bijna net zoveel is als de totale verkoop van Zoet.
Ook mooi dat PSV met 34 miljoen nog altijd de hoogste prijs voor Memphis heeft gevangen.
Dat die 34 miljoen al lang en breed verdampt is, vergeten we gemakshalve maar even. ;)
 
Ik snap niet waarom Koeman allemaal Nederlanders naar Barcelona gaat halen. Als die gasten niet de pannen van het dak spelen is Koeman straks die stomme Hollander die al zijn vriendjes naar Barcelona haalde en niet verder kijkt dan zijn Nederlandse neus lang is. Alsof je een spreekwoordelijke schietschijf op je voorhoofd tekent.
 
Wel lachwekkend dat het doorverkooppercentage van Memphis bijna net zoveel is als de totale verkoop van Zoet.
Ook mooi dat PSV met 34 miljoen nog altijd de hoogste prijs voor Memphis heeft gevangen.
Dat die 34 miljoen al lang en breed verdampt is, vergeten we gemakshalve maar even. ;)
Daar hebben we Bruma en Romero en Luckassen van gekocht. Money well spent.
 
Ik snap niet waarom Koeman allemaal Nederlanders naar Barcelona gaat halen. Als die gasten niet de pannen van het dak spelen is Koeman straks die stomme Hollander die al zijn vriendjes naar Barcelona haalde en niet verder kijkt dan zijn Nederlandse neus lang is. Alsof je een spreekwoordelijke schietschijf op je voorhoofd tekent.

Hij maakt zoals eerder al aangegeven de klassieke fout die menig trainer maakt die in het buitenland als nieuwe trainer binnenkomt. Landgenoten om zich heen verzamelen. Het is doorgaans geen succes. :cautious:
Schmidt doet het ook bij PSV. :rolleyes: Hopelijk is dat dan de uitzondering die de regel bevestigt. ;)
 
Hij maakt zoals eerder al aangegeven de klassieke fout die menig trainer maakt die in het buitenland als nieuwe trainer binnenkomt. Landgenoten om zich heen verzamelen. Het is doorgaans geen succes. :cautious:
Ik dacht inderdaad hetzelfde. 'Typisch weer'. Maar goed, Schmidt doet het ook en tot op heden durf ik nog niet te zeggen of dat (een) fout is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan