Staan er beter voor als ons.....helaas, nog steeds geen links back en dynamische middenvelder (die centrale verdediger vergeet ik dan maar) en als ik dan ook nog eens de geruchten moet geloven zijn we bezig om een keeper te huren! Ik begrijp er niks van. Hebben ze de afgelopen twee seizoenen niet gezien dat je op tijd klaar met je selectie moet zijn?
 
Eerste helft genoten, tweede helft leek nergens meer op. Was Jong Ajax + Donny en Martinez...

Voor degenen die de concurrent wat meer in het vizier willen hebben:

Positief:
- Antony is er idd echt weer eentje. Echt genieten geblazen, wellicht nog beter dan Neres maar dat moet nog blijken
- Noa Lang maakt ook een hele goede indruk, maar wanneer Tadic en Neres fit zijn verwacht ik dat hij de basis net niet redt
- Labyad blonk gek genoeg ook (weer) uit. Leuk voor hem
- Gravenberch gaat waarschijnlijk echt doorbreken dit seizoen. Groot talent, die het nu echt waar lijkt te gaan maken
- Schuurs ook prima en fel, lijkt ook zijn kans te pakken dit seizoen
- Unuvar liet tijdens z'n invalbeurt van 10 min een aantal dingen zien die zijn klasse verraden en hem speciaal maken. Dingen die je bij niemand anders ziet. Zal wel minstens nog een seizoen in Jong spelen
- Taylor laat zien dicht tegen het eerste aan te zitten, maar gaat ook nog een seizoen in Jong moeten spelen
- Stekelenburg lijkt ondanks zijn leeftijd onze beste tweede doelman in jaren, na de Varelaatjes en Lamprous

Negatief:
- Wederom Alvarez. Absolute dissonant, giga miskoop. Niet ver van categorie Magallan. Taylor, een jongen van 18 uit de jeugd, was in de tweede helft al drie klassen beter. Heeft alles wat Alvarez niet heeft en wat ons spel wel nodig heeft. Lichtvoetig, goed in de combinatie, technisch, wegdraaien bij tegenstanders. Alvarez is niks en wordt niks. Zsm lozen
- Marin mag ook weg. Niet zo slecht als Alvarez, maar ook hij is niet beter dan de jeugd
- Traore erg ongelukkig. Ik verwacht niet dat hij het uiteindelijk echt gaat redden, maar hij verdient nog wel wat kansen
- Donny gaat 100% weg. Die heb ik er zelden zo ongeïnspireerd en nonchalant bij zien lopen. Het leek wel alsof hij speelde om vooral heel te blijven en geen blessure op te lopen. Daar speelt een transfer op de achtergrond, overduidelijk. En Donny is niet het type dat op 98% kan spelen, want daar is hij niet getalenteerd genoeg voor. Prima als hij voor een goed bedrag weg gaat, want op deze manier heb je niets aan hem
- Dest. Loos die jongen zodra je er een goed bedrag voor kunt krijgen. Dat divagedrag komt me de strot uit. Loopt erbij als een vedette, verdedigt as usual amper mee en denkt dat hij bij elk balcontact een overbodige schaar moet maken

De conclusie blijft hetzelfde: Alvarez en Marin lozen, goede opbouwende middenvelder halen voor naast Gravenberch en bidden dat Onana blijft.
 
Positief:
- Antony is er idd echt weer eentje. Echt genieten geblazen, wellicht nog beter dan Neres maar dat moet nog blijken
- Noa Lang maakt ook een hele goede indruk, maar wanneer Tadic en Neres fit zijn verwacht ik dat hij de basis net niet redt
- Labyad blonk gek genoeg ook (weer) uit. Leuk voor hem

Snap dat er vanwege de walging van zijn persoon denigrerend over hem wordt gedaan, Labyad is immers niet bekend met het begrip loyaliteit, en het lijkt een naar mannetje te zijn, maar hij kan echt wel voetballen.
 
De conclusie blijft hetzelfde: Alvarez en Marin lozen, goede opbouwende middenvelder halen voor naast Gravenberch en bidden dat Onana blijft.

Gravenberch vond ik vorig seizoen nog wel erg jeugdig spelen. Niet balvast, handelingssnelheid niet bijzonder en leek nergens echt in uit te blinken. Gezien hij ook in het buitenland zelfs voor Ajax talent begrippen erg wordt gehyped (de Nederlandse Pogba, blijkbaar), mag je toch wel wat van hem verwachten. Zie jij hem echt basisspeler worden dit seizoen? Want zoals hij vorig seizoen was vond ik hem daarvoor wel echt te licht.
 
Mooi om te zien dat er ook Ajacieden zijn die Dest een overschatte speler vinden. De enige echt koning op rechtsback zit bij ons, Dest is niet eens goed genoeg als slaaf :bye:

Trouwens Brainz , jullie hebben nu al een nieuw koningskoppel ;P

 
Eerste helft genoten, tweede helft leek nergens meer op. Was Jong Ajax + Donny en Martinez...

Voor degenen die de concurrent wat meer in het vizier willen hebben:

Positief:
- Antony is er idd echt weer eentje. Echt genieten geblazen, wellicht nog beter dan Neres maar dat moet nog blijken
- Noa Lang maakt ook een hele goede indruk, maar wanneer Tadic en Neres fit zijn verwacht ik dat hij de basis net niet redt
- Labyad blonk gek genoeg ook (weer) uit. Leuk voor hem
- Gravenberch gaat waarschijnlijk echt doorbreken dit seizoen. Groot talent, die het nu echt waar lijkt te gaan maken
- Schuurs ook prima en fel, lijkt ook zijn kans te pakken dit seizoen
- Unuvar liet tijdens z'n invalbeurt van 10 min een aantal dingen zien die zijn klasse verraden en hem speciaal maken. Dingen die je bij niemand anders ziet. Zal wel minstens nog een seizoen in Jong spelen
- Taylor laat zien dicht tegen het eerste aan te zitten, maar gaat ook nog een seizoen in Jong moeten spelen
- Stekelenburg lijkt ondanks zijn leeftijd onze beste tweede doelman in jaren, na de Varelaatjes en Lamprous

Negatief:
- Wederom Alvarez. Absolute dissonant, giga miskoop. Niet ver van categorie Magallan. Taylor, een jongen van 18 uit de jeugd, was in de tweede helft al drie klassen beter. Heeft alles wat Alvarez niet heeft en wat ons spel wel nodig heeft. Lichtvoetig, goed in de combinatie, technisch, wegdraaien bij tegenstanders. Alvarez is niks en wordt niks. Zsm lozen
- Marin mag ook weg. Niet zo slecht als Alvarez, maar ook hij is niet beter dan de jeugd
- Traore erg ongelukkig. Ik verwacht niet dat hij het uiteindelijk echt gaat redden, maar hij verdient nog wel wat kansen
- Donny gaat 100% weg. Die heb ik er zelden zo ongeïnspireerd en nonchalant bij zien lopen. Het leek wel alsof hij speelde om vooral heel te blijven en geen blessure op te lopen. Daar speelt een transfer op de achtergrond, overduidelijk. En Donny is niet het type dat op 98% kan spelen, want daar is hij niet getalenteerd genoeg voor. Prima als hij voor een goed bedrag weg gaat, want op deze manier heb je niets aan hem
- Dest. Loos die jongen zodra je er een goed bedrag voor kunt krijgen. Dat divagedrag komt me de strot uit. Loopt erbij als een vedette, verdedigt as usual amper mee en denkt dat hij bij elk balcontact een overbodige schaar moet maken

De conclusie blijft hetzelfde: Alvarez en Marin lozen, goede opbouwende middenvelder halen voor naast Gravenberch en bidden dat Onana blijft.

Toch triest dat Ajax even 27 miljoen + salaris weggooid aan troep. Gebeurd uiteraard bij elke club wel eens, maar dan nog... Hopelijk vang je er nog een paar miljoen voor. Zo'n Wober en Kristensen waren ook geen succes, uiteindelijk toch nog winst op geboekt dacht ik.

Alvarez is totaal geen middenvelder. Als CV zie ik nog wel een kleine kans van slagen.

Hopelijk blijft onze linksback, dan kan Martinez eventueel naast Gravenberch tot dat Taylor er helemaal klaar voor is. Of wellicht is die Kudus wat.

Labyad ziet er in ieder geval een stuk 'vrolijker' en fitter uit dan voorheen. Prima 12e man. Net als Lang. Voetballen kunnen ze wel.

Traore vind ik gewoon niet wedstrijdfit ogen. We moeten niet vergeten dat hij pas 19 jaar is.
 
Wie zou er dan plaats moeten maken voor hem, Promes?
Ik zou het eerlijk gezegd niet weten. Ik zou het wel zonde vinden als Promes nu alweer weggaat, want ik denk dat we nog niet alles van hem hebben gezien. En zeker op Eredivisieniveau is hij gewoon top.
 
Suarez terug bij Ajax is voor elke Ajacied - hoe onbegrijpelijk voor alle supporters van andere NLse voetbalclubs dan ook - een gigantische natte droom.

Geloof er helemaal niets van. Als hij al weg mag en wil bij Barca, staat er gauw genoeg een hele rits aan clubs in de categorie Inter/Spurs voor hem in de rij.
 
Suarez terug bij Ajax is voor elke Ajacied - hoe onbegrijpelijk voor alle supporters van andere NLse voetbalclubs dan ook - een gigantische natte droom.

Geloof er helemaal niets van. Als hij al weg mag en wil bij Barca, staat er gauw genoeg een hele rits aan clubs in de categorie Inter/Spurs voor hem in de rij.

Het is een complete ergernis die vent, maar ik kan heel goed begrijpen dat je zo'n speler terug wil. Die knalt er zonder moeite 30 in.
 
Maandag 17 augustus
'Suárez sprak inderdaad met Ajax'
De geruchten over Ajax en Luis Suárez zijn waar, zo meldt journalist Oriol Domenech maandag op Twitter. De Spaanse verslaggever schrijft dat de informatie die in Uruguay werd verspreid over de interesse van Ajax in de aanvaller waar is. Domenech meldt dat Ajax enkele weken geleden met Suárez een gesprek voerde. Daarin besprak de Amsterdamse club het plan dat het met de huidig aanvaller van FC Barcelona heeft.

Grappig is het wel, Barca gaat hem echt niet cheap laten gaan + hij moet extreem veel van zijn salaris opofferen, 1+1 = onmogelijk in dit geval. Maar mocht het wonderen gebeuren en hij komt dan kan PSV zich beter jaartje uitschrijven, Suares VS ons Lammetje, eh Lammersje.. :FP:
 
Laatst bewerkt:
Suarez terug bij Ajax is voor elke Ajacied - hoe onbegrijpelijk voor alle supporters van andere NLse voetbalclubs dan ook - een gigantische natte droom.

Geloof er helemaal niets van. Als hij al weg mag en wil bij Barca, staat er gauw genoeg een hele rits aan clubs in de categorie Inter/Spurs voor hem in de rij.
Tja, Vertonghen gaat ook nog ff snel geld ophalen.
Maar als hij zou komen, knap hoor. Ajaks is als de meest gehate club, dan denk je: dat kan niet erger. En hop, halen ze Suarez! Toch een tandje erger....(no pun intended).
Absolute topspits hoor, maar een galbak eerste klas. Als je daarvoor durft te klappen, mag je nooit, maar dan ook nooit meer enige kritiek hebben op het gedrag van bv Van Bommel of El Ahmadi.
 
Suarez krijgt blijkbaar 6 miljoen netto per jaar...

Wellicht heeft hij een clausule in zijn contract staan dat hij transfervrij weg mag naar een club buiten de topcompetities. Dan acht ik het met een leuke tekenbonus en een hoop goodwill van Suarez een heel klein beetje kansrijk.

Zal wel niet dus.
 
Terug
Bovenaan Onderaan