Coronavirus

Ik lees in het AD dat er een uitbraak is onder Rotterdamse studenten. Die hebben per persoon tientallen nauwe contacten, dwz mensen met wie je lange tijd binnen 1,5m verblijft.

Daar is toch niet tegenop te boksen. DankIj zulk volk moeten straks bijvoorbeeld de kappers weer dicht. Bah. Deze mensen mogen van mij een vette boete krijgen en straks nachtdiensten op een Corona afdeling in het ziekenhuis.

De mondkapjesplicht gaat hier ook niets aan helpen.
 
Ik lees in het AD dat er een uitbraak is onder Rotterdamse studenten. Die hebben per persoon tientallen nauwe contacten, dwz mensen met wie je lange tijd binnen 1,5m verblijft.

Daar is toch niet tegenop te boksen. DankIj zulk volk moeten straks bijvoorbeeld de kappers weer dicht. Bah. Deze mensen mogen van mij een vette boete krijgen en straks nachtdiensten op een Corona afdeling in het ziekenhuis.

De mondkapjesplicht gaat hier ook niets aan helpen.

Rotterdam is momenteel de regio waar men op moet gaan letten. Zag het vanmorgen op de dashboard. Ik begreep van een maat van me vanmorgen, die daar woont, dat ze met een plan bezig zijn en er waarschijnlijk regionale beperkingen komen. Ben benieuwd.
 
Zelf quarantaine, dus ze moet 14 dagen bij mij thuis in quarantaine. Heeft mijn inziens weinig zin als ik dus niet in quarantaine hoef. Vandaar dat we toch maar meteen testen bij aankomst. Ben zelf niet echt bang het te krijgen maar wil er niemand mee besmetten.
Volgensmij heeft de test alleen geen zin als je geen klachten vertoond. Dan is het is een schijnveiligheid. Kan dus goed zijn dat je negatief test voor COVID maar een aantal dagen later klachten krijgt en dus wel COVID had. Wat dus nog verborgen zat tijdens de eerste test.

Tenminste dit dacht ik gelezen te hebben.
 
Dat mensen hun mail niet lezen? Ik kreeg netjes een mail waarin staat watcde uitslag was negatief. En na 34 uur na de test, dus, ruim binnen de marges. Bellen duurde wat langer dan de 48 uur, maar je weet je uitslag al dus, prima.
Was dat in Nederland? Ik werd alleen gebeld, geen mail.
 
Toch mondkapjes in Rotterdam en Amsterdam. Voor mij voelt dat toch alsof men ongelukken in de binnenstad probeert te verminderen met een snelheidsverlaging op de snelweg. Niet per se slecht, maar geen oplossing voor het probleem.

In het artikel hieronder wordt dit probleem aangekaart, maar toch mondkapjes... hopelijk breidt dat zich niet uit.

Burgemeesters willen invloed achter de voordeur: ‘Bij drukke feestjes zijn we machteloos’

 
Toch mondkapjes in Rotterdam en Amsterdam. Voor mij voelt dat toch alsof men ongelukken in de binnenstad probeert te verminderen met een snelheidsverlaging op de snelweg. Niet per se slecht, maar geen oplossing voor het probleem.

In het artikel hieronder wordt dit probleem aangekaart, maar toch mondkapjes... hopelijk breidt dat zich niet uit.

Burgemeesters willen invloed achter de voordeur: ‘Bij drukke feestjes zijn we machteloos’

Tja, ergens vind ik het wel een fijn idee dat de wet geen macht heeft achter de voordeur. Lastige is dan dat het op de verantwoordelijkheid van mensen zelf aankomt, niet iedereen lijkt met die vrijheid om te kunnen gaan.
 
Tja, ergens vind ik het wel een fijn idee dat de wet geen macht heeft achter de voordeur. Lastige is dan dat het op de verantwoordelijkheid van mensen zelf aankomt, niet iedereen lijkt met die vrijheid om te kunnen gaan.
Helemaal eens. In je eigen huis moet je - overigens ook weer tot bepaalde grenzen - kunnen doen wat je wil, vrij van een meekijkende overheid. Gezond verstand gebruiken zou dan wel weer fijn zijn

Ik ga trouwens in september met een groep vrienden weg. Zij spelen in een team, maar ik speel daar niet meer. Toen ik uitgenodigd werd, leek dat een prima idee. Nu twijfel ik wat meer.
 
Helemaal eens. In je eigen huis moet je - overigens ook weer tot bepaalde grenzen - kunnen doen wat je wil, vrij van een meekijkende overheid. Gezond verstand gebruiken zou dan wel weer fijn zijn

Ik ga trouwens in september met een groep vrienden weg. Zij spelen in een team, maar ik speel daar niet meer. Toen ik uitgenodigd werd, leek dat een prima idee. Nu twijfel ik wat meer.
Te vroeg om wat over te zeggen, maar neem aan dat t gehele team bij jouw uit de regio komt? Gewoon kijken hoe het daar in de plaatsen is qua besmettingen. (en mogelijk dat er dan weer restricties zijn waardoor het uitje in het water valt)
 
Toch mondkapjes in Rotterdam en Amsterdam. Voor mij voelt dat toch alsof men ongelukken in de binnenstad probeert te verminderen met een snelheidsverlaging op de snelweg. Niet per se slecht, maar geen oplossing voor het probleem.

In het artikel hieronder wordt dit probleem aangekaart, maar toch mondkapjes... hopelijk breidt dat zich niet uit.

Burgemeesters willen invloed achter de voordeur: ‘Bij drukke feestjes zijn we machteloos’


Ik ben het niet helemaal eens met de vergelijking, maar ach.. we krijgen in ieder geval een test case. Ben benieuwd of het bijdraagt. De Aziatische landen zweren naar mijn weten erbij en die doen het best goed in de cijfers.
 
Ik ben het niet helemaal eens met de vergelijking, maar ach.. we krijgen in ieder geval een test case. Ben benieuwd of het bijdraagt. De Aziatische landen zweren naar mijn weten erbij en die doen het best goed in de cijfers.
Aziaten zijn gemiddeld genomen volgens mij ook wat gezagsgetrouwer en pandemieproof. Een deel loopt standaard met mondkapjes op en bij de aanwezigheid van een virus neemt dit (zonder wetgeving) al sterk toe.
 
Aziaten zijn gemiddeld genomen volgens mij ook wat gezagsgetrouwer en pandemieproof. Een deel loopt standaard met mondkapjes op en bij de aanwezigheid van een virus neemt dit (zonder wetgeving) al sterk toe.

Wat dan m.i. toont dat mondkapjes wel werken?

Gezagstrouwer zijn ze zeker.. hier moet overal de tijd voor worden genomen om de bevolking te laten 'wennen'. We zijn een speciaal zooitje bij mekaar.
 
Ik ben het niet helemaal eens met de vergelijking, maar ach.. we krijgen in ieder geval een test case. Ben benieuwd of het bijdraagt. De Aziatische landen zweren naar mijn weten erbij en die doen het best goed in de cijfers.
Is dankzij of ondanks de mondkapjes? Misschien moeten we hier meer rijst eten. Dat doen ze daar ook.
 
Is dankzij of ondanks de mondkapjes? Misschien moeten we hier meer rijst eten. Dat doen ze daar ook.

De overheden aldaar lijken er toch wel vanuit te gaan dat het de mondkapjes zijn. ;) Verder kunnen er vast redenen te bedenken zijn waarom het dan daar wel werkt en hier niet, maar zoals gezegd: ik ben benieuwd.

Ik vind rijst niet altijd lekker, maar in de sushi prima. Ik heb ook tot dusver iedere maand sushi gegeten en nog steeds geen coronavirus. Foolproof lijkt me.
 
Aziaten zijn gemiddeld genomen volgens mij ook wat gezagsgetrouwer en pandemieproof. Een deel loopt standaard met mondkapjes op en bij de aanwezigheid van een virus neemt dit (zonder wetgeving) al sterk toe.

Wat zou jij doen als ze je in een strafkamp gooien als je die regels overtreedt? :rolleyes:
 
Terug
Bovenaan Onderaan