Mohamed Ihattaren (M)


Geen betrouwbare bron, maar het klinkt zo goed!!!

En oud nieuws. Ben het wat dat betreft ook wel met Mikasa eens; het is wat mij betreft helemaal niet zo positief dat hij denkt over 1 een jaar al klaar te zijn hier. Denk dat hij nog wel iets langer hier kan blijven om verder te rijpen. Hij moet niet te snel naar een topcompetitie gaan, hij heeft nog tijd zat. Filmpje hierboven laat wel zien dat hij en Malen elkaar goed aanvoelen, dus dat is goed om te zien. Filmpje laat ook zien dat hij nog te vaak op een solo-tocht gaat.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
(Y)Kun je me ook alvast de getallen geven van het winnende lot van de aanstaande oudejaarstrekking van de Staatsloterij?

Nee helaas, kan je wel zeggen dat je met geld veel verder komt in het leven en sport dan zonder. Bal is rond onzin werkt best een keer, maar na 34 wedstrijden zijn de kansen dat de rijkste juicht altijd velen malen groter. Maar ik bewonder iedereen die deze logica kan negeren en met volle vertrouwen kan leven vanaf september :D
 
Nee helaas, kan je wel zeggen dat je met geld veel verder komt in het leven en sport dan zonder. Bal is rond onzin werkt best een keer, maar na 34 wedstrijden zijn de kansen dat de rijkste juicht altijd velen malen groter. Maar ik bewonder iedereen die deze logica kan negeren en met volle vertrouwen kan leven vanaf september :D
Volgens mij is Ajax altijd al de rijkste geweest, zeker de laatste 20 jaar. Dus het is nogal pessimistisch, die conclusie
 
Highlight filmpjes geven natuurlijk niet altijd het juiste beeld. Ook Ihattaren heeft matige wedstrijden gespeeld waarin weinig lukte of hij vooral tegen zichzelf aan het spelen was. Dat is echter normaal voor een jong talent die ervaring en ritme opdoet in het eerste elftal van een club. Genoeg tijd om nog constanter te worden. Toch, als ik dit weer zie, word ik er toch aan herinnerd dat deze jongen echt wel wat speciaals heeft wat ik bij PSV lang niet meer gezien heb. Zijn combinatie van fysiek, snelheid + behendigheid, dribbel, techniek en overzicht is zeldzaam. Het is echt aan Mo hoe ver hij gaat komen, want wat betreft talent is hij absurd compleet. Hopelijk blijft hij hard werken. Ik ben erg benieuwd naar zijn prestaties komend seizoen.


Die combinatie inderdaad - vooral het overzicht en passing, én de dribbel in de kleine ruimte. Soort 6, 9 en 10 in één speler. Uniek.
 
Volgens mij is Ajax altijd al de rijkste geweest, zeker de laatste 20 jaar. Dus het is nogal pessimistisch, die conclusie

Klopt, en gierig, dat laatste zijn ze nu niet meer en daarom mogen we ons extra zorgen gaan maken dus. Alleen men ziet dat niet of negeert het heel netjes
 
Klopt, en gierig, dat laatste zijn ze nu niet meer en daarom mogen we ons extra zorgen gaan maken dus. Alleen men ziet dat niet of negeert het heel netjes

Ik ben nog steeds van mening dat het niveau aan spelers dat Ajax aan kan trekken niet evenredig blijft stijgen met hoe rijk ze zijn. De Eredivisie heeft simpelweg maar beperkte aantrekkingskracht. Ajax kan met die centen wel meer kwaliteit op meer plaatsen in het elftal garanderen dan PSV, waar we toch vaak zwakke plekken in het elftal hebben en minder geld om die te fixen. En als er wel geld is, zoals vorig jaar, is er nog de kans op een miskoop. Ajax kan een miskoop makkelijker opvangen dan PSV. Echter, als PSV nou eens goed scout en er komen talenten als Ihattaren door uit de jeugdopleiding, kan PSV wat selectie betreft Ajax zeker wel benaderen en hoeft dominantie van Ajax in de Eredivisie geen garantie te zijn.
 
Ik ben nog steeds van mening dat het niveau aan spelers dat Ajax aan kan trekken niet evenredig blijft stijgen met hoe rijk ze zijn. De Eredivisie heeft simpelweg maar beperkte aantrekkingskracht. Ajax kan met die centen wel meer kwaliteit op meer plaatsen in het elftal garanderen dan PSV, waar we toch vaak zwakke plekken in het elftal hebben en minder geld om die te fixen. En als er wel geld is, zoals vorig jaar, is er nog de kans op een miskoop. Ajax kan een miskoop makkelijker opvangen dan PSV. Echter, als PSV nou eens goed scout en er komen talenten als Ihattaren door uit de jeugdopleiding, kan PSV wat selectie betreft Ajax zeker wel benaderen en hoeft dominantie van Ajax in de Eredivisie geen garantie te zijn.

En je ziet dat een AZ, dat met nog veel minder financiële middelen, via het moneyball principe toch nog een competitief elftal op de been kan brengen dat kan wedijveren met het grote geld van Ajax en PSV. Het elftal bestaat voornamelijk uit middelmaat maar sluit zo goed op elkaar aan dat het een sterk team vormt.
 
En je ziet dat een AZ, dat met nog veel minder financiële middelen, via het moneyball principe toch nog een competitief elftal op de been kan brengen dat kan wedijveren met het grote geld van Ajax en PSV. Het elftal bestaat voornamelijk uit middelmaat maar sluit zo goed op elkaar aan dat het een sterk team vormt.

Voornamelijk middelmaat vind ik wat overdreven. Idrissi, Boadu, Stengs, Koomeiners en Wijndal zijn zeker in de Eredivisie topspelers die ik stuk voor stuk wel bij PSV zou willen hebben (hoewel Boadu met Malen in de selectie niet nodig is). Bizot heeft laten zien daarnaast een prima keeper te zijn. De enige echte zwakke plekken van AZ zijn de centrale verdedigers en de diepte van de selectie (elke vervanger voor een van de genoemde spelers is een flinke stap achteruit).
 
Voornamelijk middelmaat vind ik wat overdreven. Idrissi, Boadu, Stengs, Koomeiners en Wijndal zijn zeker in de Eredivisie topspelers die ik stuk voor stuk wel bij PSV zou willen hebben (hoewel Boadu met Malen in de selectie niet nodig is). Bizot heeft laten zien daarnaast een prima keeper te zijn. De enige echte zwakke plekken van AZ zijn de centrale verdedigers en de diepte van de selectie (elke vervanger voor een van de genoemde spelers is een flinke stap achteruit).
Boadu, strengs en wijndal kan ik inkomen. Koopmeiners en Idrissi zou ik echt niet bij PSV willen. Die lopen echt op hun toppen te spelen en zullen geen grote versterking zijn.
 
Voornamelijk middelmaat vind ik wat overdreven. Idrissi, Boadu, Stengs, Koomeiners en Wijndal zijn zeker in de Eredivisie topspelers die ik stuk voor stuk wel bij PSV zou willen hebben (hoewel Boadu met Malen in de selectie niet nodig is). Bizot heeft laten zien daarnaast een prima keeper te zijn. De enige echte zwakke plekken van AZ zijn de centrale verdedigers en de diepte van de selectie (elke vervanger voor een van de genoemde spelers is een flinke stap achteruit).

Wat Blokkie97 al zegt. Wijndal heeft potentie, Boadu is interessant, Stengs ook, al zie ik bij hem ook zomaar een Maher scenario ontstaan bij een stap naar de top. Die anderen, tja, ik denk dat wij dan een andere opvatting hebben van het begrip topspeler; zelfs voor Eredivisie begrippen. Daarnaast moet je als topclub zijnde nooit een speler willen die hooguit top is voor de Eredivisie, zoals Koopmeiners e.d.; je moet altijd voor spelers gaan die dat niveau ruim kunnen ontgroeien, zoals Malen. Bizot doet het leuk maar is ook geen topper oid. Hooguit een Zoet in topvorm. Middelmaat vind ik dus spelers die niet meer zijn dan Eredivisieniveau.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Boadu, strengs en wijndal kan ik inkomen. Koopmeiners en Idrissi zou ik echt niet bij PSV willen. Die lopen echt op hun toppen te spelen en zullen geen grote versterking zijn.

Een vleugelaanvaller die er 13 in schopt in 1 seizoen (en 3 assists) en zodoende een groot aandeel had in een mogelijk kampioenschap is beter dan bijna alles wat er bij ons op de vleugels speelt, wellicht op Gakpo na en Madueke wat betreft potentie. Mooie goals vaak ook nog. Koopmeiners vind ik zwaar ondergewaardeerd. Fantastische traptechniek (kijk zijn assist tegen Ajax even terug), verdedigende stats zijn goed. Ik had hem vorig jaar graag zien komen.

Wat Blokkie97 al zegt. Wijndal heeft potentie, Boadu is interessant, Stengs ook, al zie ik bij hem ook zomaar een Maher scenario ontstaan bij een stap naar de top. Die anderen, tja, ik denk dat wij dan een andere opvatting hebben van het begrip topspeler; zelfs voor Eredivisie begrippen. Daarnaast moet je als topclub zijnde nooit een speler willen die hooguit top is voor de Eredivisie, zoals Koopmeiners e.d.; je moet altijd voor spelers gaan die dat niveau ruim kunnen ontgroeien, zoals Malen. Bizot doet het leuk maar is ook geen topper oid. Hooguit een Zoet in topvorm. Middelmaat vind ik dus spelers die niet meer zijn dan Eredivisieniveau.

Maar als je het over de nationale competitie hebt, dan maakt het toch niet uit of ze het niveau van de Eredivisie kunnen ontstijgen? Als ze voor Eredivisie-begrippen topspelers zijn, zijn ze in die competitie dus geen middelmaat. Dan heb ik het puur over het niveau van AZ. Verder absoluut met je eens dat je voor spelers moet gaan die nog kunnen groeien (zeker als je in Europa tegen sterkere tegenstanders speelt), maar er zijn maar weinig spelers waarbij je accuraat kunt voorspellen of ze de Eredivisie ook echt ruim gaan ontgroeien en slagen op een (veel) hoger niveau. Een Van Dijk werd ooit ook te licht bevonden door de NL top. Hateboer, Gosens en De Roon zijn vaste waardes in een Atalanta dat de kwartfinale van de CL heeft gehaald en in de Serie A tweede staat, waarbij ze ook gewoon van de andere topteams winnen of er niet voor onderdoen. En die kwamen van Groningen, Heracles en Heerenveen. We vinden Dumfries een held, maar die speelde 5 jaar geleden nog bij de amateurs, kwam van Heerenveen (dergelijke transfers floppen toch altijd?) is al 24 en maar de vraag of die het op een veel hoger niveau dan de Eredivisie gaat redden. Het is niet altijd zo rechtlijnig wat dat betreft.
 
Laatst bewerkt:
Dumfries is een held maar die kwam dan ook niet van AZ. Het is bij AZ altijd hetzelfde verhaal. Allemaal geweldige spelers zolang ze voor AZ spelen. Maken ze stap omhoog, vallen ze allemaal door de mand. Maar telkens blijven clubs erin trappen en voor vele miljoenen miskopen doen. Is verder prima, maar ik ga ervan uit dat PSV de les inmiddels wel geleerd heeft.

Spelers bij Heerenveen halen, Groningen, Utrecht, allemaal prima. Maar niet bij AZ.
 
Dumfries is een held maar die kwam dan ook niet van AZ. Het is bij AZ altijd hetzelfde verhaal. Allemaal geweldige spelers zolang ze voor AZ spelen. Maken ze stap omhoog, vallen ze allemaal door de mand. Maar telkens blijven clubs erin trappen en voor vele miljoenen miskopen doen. Is verder prima, maar ik ga ervan uit dat PSV de les inmiddels wel geleerd heeft.

Spelers bij Heerenveen halen, Groningen, Utrecht, allemaal prima. Maar niet bij AZ.

Tja, ik kan moeilijk tegenspreken dat veel (ex)AZ spelers geflopt zijn, toch zie ik in deze spelers meer dan de gemiddelde Heerenveen/Groningen ''talentvolle'' speler. Ach ja.
 
Dumfries is een held maar die kwam dan ook niet van AZ. Het is bij AZ altijd hetzelfde verhaal. Allemaal geweldige spelers zolang ze voor AZ spelen. Maken ze stap omhoog, vallen ze allemaal door de mand. Maar telkens blijven clubs erin trappen en voor vele miljoenen miskopen doen. Is verder prima, maar ik ga ervan uit dat PSV de les inmiddels wel geleerd heeft.

Spelers bij Heerenveen halen, Groningen, Utrecht, allemaal prima. Maar niet bij AZ.

Wat is eigenlijk de laatste AZ speler die echt geslaagd is in het buitenland? Wernbloom in Rusland misschien?
 
Ik denk dat je van AZ ook veel zal hebben aan die Midstjo. Vind dat een beetje een type Schone. Vrij onzichtbare speler, maar wel eentje die heel nuttig kan zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan