Vragen en opmerkingen met betrekking tot SeasonClubCards/Club Cards

Comische is dat mensen op de wachtlijst staan voor seizoenskaarten, terwijl iedere wedstrijden rode strepen te zien zijn van mensen die never nooit komen kijken. In dat opzicht heeft PSV alles perfect in elkaar zitten :cautious:.
Daar zijn ze mee bezig. Er zijn inderdaad seizoenkaarthouders die de kaart voor twee wedstrijden hebben. Feyenoord en ajaks. PSV is bezig met onderzoeken of ze iets kunnen met die lege stoelen.
 
Daar zijn ze mee bezig. Er zijn inderdaad seizoenkaarthouders die de kaart voor twee wedstrijden hebben. Feyenoord en ajaks. PSV is bezig met onderzoeken of ze iets kunnen met die lege stoelen.

Goed om te horen! Zou ook fijn zijn als er ook stappen worden ondernomen om de sfeer te bevorderen, maar dat zie ik helaas niet gebeuren.
 
Goed om te horen! Zou ook fijn zijn als er ook stappen worden ondernomen om de sfeer te bevorderen, maar dat zie ik helaas niet gebeuren.
Dat ligt ook voor een groot deel aan de bezoekers. Vroeger zat men al lang van te voren in het stadion en las men de PSV Flits. Tegenwoordig komen mensen zo laat mogelijk, liefst pas enkele minuten voor de wedstrijd, naar het stadion en klagen dan vooral dat het druk is bij de poortjes. Ze komen zo laat mogelijk binnen en gaan zo snel mogelijk weer richting de uitgang. PSV onderzoekt echt wel of ze mensen niet eerder binnen kunnen krijgen en langer binnen kunnen houden. Daarmee verdienen ze immers meer centen en het werkt ook bevorderlijk voor de sfeer in het stadion.
De problemen zijn bekend, maar de oplossing is vaak niet zo eenvoudig.
 
Dat ligt ook voor een groot deel aan de bezoekers. Vroeger zat men al lang van te voren in het stadion en las men de PSV Flits. Tegenwoordig komen mensen zo laat mogelijk, liefst pas enkele minuten voor de wedstrijd, naar het stadion en klagen dan vooral dat het druk is bij de poortjes. Ze komen zo laat mogelijk binnen en gaan zo snel mogelijk weer richting de uitgang. PSV onderzoekt echt wel of ze mensen niet eerder binnen kunnen krijgen en langer binnen kunnen houden. Daarmee verdienen ze immers meer centen en het werkt ook bevorderlijk voor de sfeer in het stadion.
De problemen zijn bekend, maar de oplossing is vaak niet zo eenvoudig.

Ik weet dat de sfeer grotendeels de verantwoordelijkheid is van de bezoekers zelf. Daarom is er ook maar weinig aan te doen. Wel zou het fijn zijn als mensen die graag willen staan (zingen) ook de mogelijkheid krijgen om aan te sluiten bij Oost. Ik zou zelf het liefst een tweede sfeervak willen zien, want de meeste mensen die nu op Oost staan willen of kunnen niet ruilen. Sfeervak op de tweede ring of op een van de lange zijdes zou wellicht een oplossing bieden hiervoor.
 
De sfeer op Noord is daarnaast ook aardig vergald door het lik op stuk beleid wat betreft staan. Daarnaast alleen maar harde muziek in het stadion en behalve tijdens de wedstrijd is er hierdoor ook eigenlijk geen ruimte voor sfeer. Soms voel je de sfeer en spanning in het stadion voor de wedstrijd maar is er niets mogelijk qua sfeer omdat de laatste houseplaten nog opstaan of toeter op de waterscooter. Mensen blijven dan nog liever een half uur bij de Aftrap/stad een biertje drinken in het zonnetje voor een schappelijke prijs, en geef ze eens ongelijk.
 
De sfeer op Noord is daarnaast ook aardig vergald door het lik op stuk beleid wat betreft staan. Daarnaast alleen maar harde muziek in het stadion en behalve tijdens de wedstrijd is er hierdoor ook eigenlijk geen ruimte voor sfeer. Soms voel je de sfeer en spanning in het stadion voor de wedstrijd maar is er niets mogelijk qua sfeer omdat de laatste houseplaten nog opstaan of toeter op de waterscooter. Mensen blijven dan nog liever een half uur bij de Aftrap/stad een biertje drinken in het zonnetje voor een schappelijke prijs, en geef ze eens ongelijk.

Inderdaad, die DJ mag ook eens effe goed verteld worden hoe je goed moet draaien. Zat tegen De Graafschap te experimenteren met de goaltunes. Ik keek mijn vriend aan en we barsten in tranen (van lachen) uit. Kon gewoon echt niet, dat gemaakte zooitje. Ook voor de wedstrijd kan ik op West de mensen van Oost nooit horen door die veel te harde muziek. Ik vind het enorm jammer. Ik heb dezelfde discussie vaker voorbij zien komen op PSV Network. Conclusie die ik eruit opmaakte is dat niemand echt zit te wachten op die muziek...

Tijdens de wedstrijd mag je ook niet staan. Begrijpelijk, uiteraard, maar zittend zingen/schreeuwen. Ik heb het geprobeerd, maar bij een 0-1 achterstand tegen De Graafschap wordt je dan compleet uitgelachen. Bovendien wordt degene voor mij doof, terwijl de andere supporters je niet of nauwelijks verstaan, omdat iedereen tijdens de wedstrijd zit te praten (of zijken). Bij Vitesse uit stond er iemand met zijn rug naar het veld de supporters op te jutten. Zo iemand heb je eigenlijk nodig en je valt ook veel meer op, waardoor ik verwacht dat men ook eerder meehelpt met supporten. Ik maak maar zelden mee dat men PSV steunt zonder dat Oost het opzetje moet geven en dat is eeuwig zonde :sad:.
 
Dat ligt ook voor een groot deel aan de bezoekers. Vroeger zat men al lang van te voren in het stadion en las men de PSV Flits. Tegenwoordig komen mensen zo laat mogelijk, liefst pas enkele minuten voor de wedstrijd, naar het stadion en klagen dan vooral dat het druk is bij de poortjes. Ze komen zo laat mogelijk binnen en gaan zo snel mogelijk weer richting de uitgang. PSV onderzoekt echt wel of ze mensen niet eerder binnen kunnen krijgen en langer binnen kunnen houden. Daarmee verdienen ze immers meer centen en het werkt ook bevorderlijk voor de sfeer in het stadion.
De problemen zijn bekend, maar de oplossing is vaak niet zo eenvoudig.

Ik ben voor een wedstrijd vrijwel altijd vroeg in het stadion en na de wedstrijd ook pas laat weg als het stadion vrijwel leeg is. Er zijn toeschouwers die erg vroeg weg gaan, minuten voor het laatste fluitsignaal. Ik noem ze toeschouwers want supporters zijn het niet. Ze lopen dan buiten het Philips Stadion en horen dan vaak nog gejuich. :maniac: :p
De laatste weken worden er tijdens de warming up voor de wedstrijden vier mensen uitgekozen uit de tribunevakken die dan tijdens de rust op het veld opdrachten moeten uitvoeren waarmee de winnaar een prijs kan winnen. Mogelijk een poging om mensen eerder naar het stadion te lokken, maar het is zo kneuterig en kinderachtig dat het gewoon sneu is. Kappen daarmee want het voegt niets toe.
Direct na het rustsignaal (afgelopen zondag) komt de mededeling van de stadionomroeper dat het rust is en dat de ruststand 0-1 is en dat de scheidsrechter over 15 minuten de ploegen weer aan de 2e helft laat beginnen.
Dat weet je zelf ook wel als je in het stadion zit. :rolleyes: Er zitten maar weinig blinden in het stadion. :zien: :cool:
Als de wedstrijd afgelopen is en het stadion vrijwel leeg is schalt de stem van de omroeper weer uit de geluidboxen met de aankondiging van de volgende thuiswedstrijd. Doe dat dan als er nog mensen op de tribunes aanwezig zijn. :rolleyes:
 
Ik ben voor een wedstrijd vrijwel altijd vroeg in het stadion en na de wedstrijd ook pas laat weg als het stadion vrijwel leeg is. Er zijn toeschouwers die erg vroeg weg gaan, minuten voor het laatste fluitsignaal. Ik noem ze toeschouwers want supporters zijn het niet. Ze lopen dan buiten het Philips Stadion en horen dan vaak nog gejuich. :maniac::p
De laatste weken worden er tijdens de warming up voor de wedstrijden vier mensen uitgekozen uit de tribunevakken die dan tijdens de rust op het veld opdrachten moeten uitvoeren waarmee de winnaar een prijs kan winnen. Mogelijk een poging om mensen eerder naar het stadion te lokken, maar het is zo kneuterig en kinderachtig dat het gewoon sneu is. Kappen daarmee want het voegt niets toe.
Direct na het rustsignaal (afgelopen zondag) komt de mededeling van de stadionomroeper dat het rust is en dat de ruststand 0-1 is en dat de scheidsrechter over 15 minuten de ploegen weer aan de 2e helft laat beginnen.
Dat weet je zelf ook wel als je in het stadion zit. :rolleyes: Er zitten maar weinig blinden in het stadion. :zien::cool:
Als de wedstrijd afgelopen is en het stadion vrijwel leeg is schalt de stem van de omroeper weer uit de geluidboxen met de aankondiging van de volgende thuiswedstrijd. Doe dat dan als er nog mensen op de tribunes aanwezig zijn. :rolleyes:
De mensen die in het stadion zitten weten dan ook vast wel wanneer de volgende thuiswedstrijd is.
 
Bij Vitesse uit stond er iemand met zijn rug naar het veld de supporters op te jutten. Zo iemand heb je eigenlijk nodig en je valt ook veel meer op, waardoor ik verwacht dat men ook eerder meehelpt met supporten.

Je hebt gelijk dat dit nodig is en zo iemand zou helpen, maar dat vind ik van die trieste lui. Hetzelfde heb ik met van die kerels die met een enorme trommel zitten. Ik weet dat het veel sfeer toevoegt maar het zijn niet mijn type personen (ken er geen een persoonlijk en het zullen best aardige kerels zijn)
 
Hallow, hier een vraagje van een supporter uit provincie utreg, ik ga aantal keertjes per jaar naar thuis wedstrijd , vaak in vak UU. Nu zit ik even rond te neuzen op de psv ticket site voor over aantal maandjes en zie ( in tegenstelling tot de anderenvakken) behoorlijk wat vrije plekken in vak ZZ ( vrij zicht) is hier een bepaalden reden voor dat iemand weet ? ZZ zou een jongeren vak zijn.. schrikt dat volwassenen af ofzo?
 
Hallow, hier een vraagje van een supporter uit provincie utreg, ik ga aantal keertjes per jaar naar thuis wedstrijd , vaak in vak UU. Nu zit ik even rond te neuzen op de psv ticket site voor over aantal maandjes en zie ( in tegenstelling tot de anderenvakken) behoorlijk wat vrije plekken in vak ZZ ( vrij zicht) is hier een bepaalden reden voor dat iemand weet ? ZZ zou een jongeren vak zijn.. schrikt dat volwassenen af ofzo?

Nou, niemand durfde blijkbaar te reageren...misschien is het puur omdat we ook weer niet zo veel koters hebben die naar wedstrijden gaan?
Ik heb zelf nooit op ZZ gezeten.
 
Hallow, hier een vraagje van een supporter uit provincie utreg, ik ga aantal keertjes per jaar naar thuis wedstrijd , vaak in vak UU. Nu zit ik even rond te neuzen op de psv ticket site voor over aantal maandjes en zie ( in tegenstelling tot de anderenvakken) behoorlijk wat vrije plekken in vak ZZ ( vrij zicht) is hier een bepaalden reden voor dat iemand weet ? ZZ zou een jongeren vak zijn.. schrikt dat volwassenen af ofzo?
Toepasselijk.
 
ZZ zijn ook gewoon niet de beste plaatsen hoog in de hoek. Wat mij betreft worst of both worlds (achter het doel en langs de zijlijn).

Ik zit zelf lekker ontspannen achter het doel. Hoef alleen maar naar voren te kijken en zie dan het hele veld. Wanneer ik op noord zit ben ik continu bezig met draaien om het spel te volgen. Dit is leuk in interessante wedstrijden, maar 90% van de potjes is het fijn om gewoon relaxt te kijken. (hoor mij nou)

Eisen voor het jongerenvak ken ik niet, maar het zou niet mijn eerste keus zijn om te gaan zitten in ieder geval.
 
Je kunt gewoon in ZZ zitten hoor ook als volwassenen.
Liefst laag in het vak, dan heb je nog het idee dat je wat in het stadion zit. Bovenin zie je alleen het veld, that's it.
 
Zojuist van plaats gewijzigd. Van de tweede ring aan de Zuid kant naar de eerste ring aan Zuid kant, links van de tunnel.
Hopelijk een mooie plek voor de komende jaren. Helaas na 15 jaar met mijn vader naar PSV te zijn gegaan vanaf aankomend jaar alleen naar de wedstrijden toe. Dat maakte de plaatswijziging wel weer makkelijker :grin:
 
Zojuist van plaats gewijzigd. Van de tweede ring aan de Zuid kant naar de eerste ring aan Zuid kant, links van de tunnel.
Hopelijk een mooie plek voor de komende jaren. Helaas na 15 jaar met mijn vader naar PSV te zijn gegaan vanaf aankomend jaar alleen naar de wedstrijden toe. Dat maakte de plaatswijziging wel weer makkelijker :grin:

Hopelijk voor jou kun je dan ook wat wedstrijden bezoeken, want anders wordt het een heel duur seizoen. :cautious:
 
Ze zouden bij PSV een systeem op moeten zetten waarbij je de seizoenskaart aan kunt bieden tegen bepaalde vaste prijzen. Ik ga het stadion niet in als ik buiten moet gaan wachten tot iemand mij een plekje komt toewijzen, waar ik 1.5 meter van mijn vrienden moeten houden, mijn mond moet houden en waarschijnlijk het ook wel kan vergeten om een kleine alcoholische versnapering te nuttigen omdat de catering door al die maatregelen niet open kan. Dan mag er van mij een kind die plaats overnemen gedurende die wedstrijden die wel samen met zijn vader/moeder mag zitten.
 
Ze zouden bij PSV een systeem op moeten zetten waarbij je de seizoenskaart aan kunt bieden tegen bepaalde vaste prijzen. Ik ga het stadion niet in als ik buiten moet gaan wachten tot iemand mij een plekje komt toewijzen, waar ik 1.5 meter van mijn vrienden moeten houden, mijn mond moet houden en waarschijnlijk het ook wel kan vergeten om een kleine alcoholische versnapering te nuttigen omdat de catering door al die maatregelen niet open kan. Dan mag er van mij een kind die plaats overnemen gedurende die wedstrijden die wel samen met zijn vader/moeder mag zitten.

In t stadion is het toch 1 grote familie? ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan