Coronavirus

Hier doen de kinderen ook weer gewoon kinderdingen. Bij de bbq waar ik afgelopen weekend was, werd er trouwens wel zo goed mogelijk afstand gehouden door iedereen, zelfs buiten. Mensen met verkoudheidsklachten werd ook nadrukkelijk verzocht niet te komen. in mijn omgeving wordt er vooralsnog wel zo goed mogelijk rekening gehouden met het feit dat we er nog lang niet zijn en het virus gewoon nog steeds realiteit is.

Daarvoor hoef ik niet naar het buitenland.

Dat is zo. (Y)
Maar we gaan ook nog even naar de familie en moeten nog wat contracten ondertekenen. En dat kon dan weer niet hier. :grin:
 
Jullie hebben niks meer van me gehoord wat betreft COVID sinds die eerste paar weken, maar we zijn nu ruim 3 maanden verder sinds de dag dat ik daadwerkelijk even dacht dat ik in levensgevaar was. Het heeft ruim een maand geduurd voordat ik weer dingen kon oppakken. Wandelingen, stukken fietsen en dergelijke. Eind mei heb ik zelfs een langgekoesterde wens in vervulling laten gaan: mijn duikbrevet halen! Toen met de open water cursus begonnen en het brevet een maand laterr (elk weekend 1 of 2 lessen) gehaald met mijn moeder (jarenlang hebben we samen snorkelavonturen gedeeld, als het weer mogelijk is hopelijk ook duikavonturen, maar tot die tijd valt er in NL ook genoeg te duiken). Ik prijs mijzelf gelukkig met het feit dat ik zoiets fysiek weer aankon. Echter, nog steeds zijn mijn borstspieren niet helemaal de oude. Ze worden wat sneller moe dan ik gewend ben en zeuren soms. Heel langzaam gaat het vooruit. Zodoende ebt wat met recht de meest angstaanjagende periode in mijn leven is geweest nog even na, maar ik kan eigenlijk alles weer als ik goed op mijzelf let. Bij het lezen van dit verhaal herken ik echter sommige punten wel. Mijn vriendin kan beamen dat ik haar precies hetzelfde appte ''dit gaat niet goed''. Ik ben ook zo moe geweest dat ik letterlijk niet kon praten, omdat ik dan in ademnood kwam. Waar bij deze man de auto helaas de afgrond in reed, draaide mijn auto op tijd om, waarna het algemene herstel is ingezet. Ik ben 26, en ja ik heb al jaren onderliggende vermoeidheidsklachten, maar toch. Je kans als jong persoon is vele malen groter om er vanaf te komen met dat verkoudheidje of iets in die richting, maar ik blijf het zeggen: doe maar geen poging er achter te komen. Als je het wel krijgt en je hebt de pech dat je een ernstig geval hebt, dan kun je niet meer terug.
Wat fijn dat het voor jou de goede kant op is gegaan. Is er nog kans op blijvend letsel of wordt dat jou bespaard?

Succes nog met de laatste loodjes van het herstel. Dat zou best nog wel eens even kunnen gaan duren.
 
Wat fijn dat het voor jou de goede kant op is gegaan. Is er nog kans op blijvend letsel of wordt dat jou bespaard?

Succes nog met de laatste loodjes van het herstel. Dat zou best nog wel eens even kunnen gaan duren.

Niemand die het weet. Er zijn inmiddels steungroepen met mensen zoals ik die in bepaalde mate nog kampen met klachten. Bij hen duurt het herstel lang en ze hebben nog maandenlang symptomen, varierend van wat ik heb tot neurologisch gedoe, last van maag-darmkanaal of gewoon longschade. Sommige mensen (ook mensen in mijn leeftijdscategorie of tussen de 30-40) hebben dermate nare nasleep-klachten dat het hun kwaliteit van leven behoorlijk beïnvloedt. Bij mij valt het vooralsnog mee, alleen de borstspieren zijn bij mij nog altijd niet helemaal de oude. Of dat nog helemaal op oud niveau komt en zo ja, hoe lang dat duurt: geen idee. Het virus is er nog niet zo lang, dus als het een langer proces is komen we daar de komende tijd achter.
 
Viruswaanzin had een wrakingsverzoek ingediend aangezien de rechter bevooroordeeld zou zijn. Dit wrakingsverzoek is afgeweze.

Ben wel benieuwd welke redeneerlijn viruswaanzin volgt dat ze van mening zijn dat Covid-19 niet als pandemie gezien moet worden.

Overigens vindt Viruswaanzin dat dit het probleem van de rechtstaat blootlegt. Niet dat ze zelf een heel dom wrakingsverzoek hadden gedaan...

EcUhjv_WAAA76bs
 
Ach ja.

Ben er even ingedoken. De betreffende advocaat, Jeroen Pols, wappert wel vaker met wrakingsverzoeken. Hij heeft de familie Engel ook bijgestaan een zaak van de paupercamping Fort Oranje, voorheen in het bezit van de vader van Cees. En ook daar waren de rechters vooringenomen en was het allemaal niet eerlijk en blablabla.

Niet serieus te nemen.

Maar goed, als je gaat demonstreren bij de salarisadministratie van de politie omdat je vindt dat de media je niet goed voorlicht is dat natuurlijk al snel het geval.
 
Laatst bewerkt:
Z'n wens komt pas uit als ie ook echt gaat mankeren. Als hij hier zonder al teveel problemen doorheen komt, zal ie het gebruiken als bewijs dat het allemaal onzin is.

Je kunt zijn uitspraken dan al wel raden: ''Sterke mensen (zoals ik) hebben geen last van dit virus. Er vallen veel doden? Ja, die mensen hebben kwalen en zouden ook aan een flinke griep overlijden!''
 
Mij klinken veel zaken toch logisch in de oren. En dan ben ik benieuwd naar al die (grote) kantoren in het najaar. Waar ik tegenwoordig dus ook werk.....
Ben benieuwd naar de peiling van het RIVM voor de verkiezingen in april...

De Hond zat fout bij de hype rond de millenium-bug, bij de moordzaak, met de ipadschool. Het is d'r gewoon een aandachtsvrager met een messiascomplex.
RIVM ontkent niks over aerosols, heeft ook onderzoek hier naar gedaan, net zoals dat in andere landen gebeurt. Uitkomsten zijn niet zo schokkend als De Hond wil doen voorkomen.
Overigens beweerde de Hond ook dat het in India niet zou uitbreken op grote schaal ivm goede ventilatie in treinen en veelal buiten leven. Ondertussen gaat t ook daar aardig rond.
 
Ben benieuwd naar de peiling van het RIVM voor de verkiezingen in april...

De Hond zat fout bij de hype rond de millenium-bug, bij de moordzaak, met de ipadschool. Het is d'r gewoon een aandachtsvrager met een messiascomplex.
RIVM ontkent niks over aerosols, heeft ook onderzoek hier naar gedaan, net zoals dat in andere landen gebeurt. Uitkomsten zijn niet zo schokkend als De Hond wil doen voorkomen.
Overigens beweerde de Hond ook dat het in India niet zou uitbreken op grote schaal ivm goede ventilatie in treinen en veelal buiten leven. Ondertussen gaat t ook daar aardig rond.
Aangezien ik onvoldoende in de materie zit, weet ik ook niet waar de waarheid ligt.

Maar je hoort weinig over uitbraken in de supermarkt bijv. Wel over verpleeghuizen, voetbalstadions, carnaval, etc.
 
De Hond, Peter R de Vries, Baudet, allemaal 1 pot nat. Mannetjes die ergens voor geleerd hebben, en dan net doen of ze van allerlei andere dingen ook verstand hebben.

Niet serieus nemen.
 
Aangezien ik onvoldoende in de materie zit, weet ik ook niet waar de waarheid ligt.

Maar je hoort weinig over uitbraken in de supermarkt bijv. Wel over verpleeghuizen, voetbalstadions, carnaval, etc.
En zie jij jouw kantoor meer als een supermarkt of als carnaval qua drukte? Ik neig meer naar het 1e, hoewel over de dag genomen meer mensen aerosols zullen loslaten in de supermarkt.

Probleem is dat de Hond van alles roept, zich beroept op zaken die allang ontkracht zijn en een lading aannames heeft gedaan (zoals India) die allang niet juist zijn gebleken. Laat m maar lekker met Willem Engel naar een eiland vertrekken.
 
Ben benieuwd naar de peiling van het RIVM voor de verkiezingen in april...

De Hond zat fout bij de hype rond de millenium-bug, bij de moordzaak, met de ipadschool. Het is d'r gewoon een aandachtsvrager met een messiascomplex.
RIVM ontkent niks over aerosols, heeft ook onderzoek hier naar gedaan, net zoals dat in andere landen gebeurt. Uitkomsten zijn niet zo schokkend als De Hond wil doen voorkomen.
Overigens beweerde de Hond ook dat het in India niet zou uitbreken op grote schaal ivm goede ventilatie in treinen en veelal buiten leven. Ondertussen gaat t ook daar aardig rond.
Ik lees trouwens dat hij bij de moordzaak in eerste instantie wel gelijk heeft gekregen. Het eerste vonnis is wel vernietigd. Maar goed, dat onderzoek gaat niet over statistiek en heeft in ieder geval niks met Corona te makne.
En zie jij jouw kantoor meer als een supermarkt of als carnaval qua drukte? Ik neig meer naar het 1e, hoewel over de dag genomen meer mensen aerosols zullen loslaten in de supermarkt.

Probleem is dat de Hond van alles roept, zich beroept op zaken die allang ontkracht zijn en een lading aannames heeft gedaan (zoals India) die allang niet juist zijn gebleken. Laat m maar lekker met Willem Engel naar een eiland vertrekken.
Even uitgaande van de aerosolen, lijkt een kantoor en zeker een vergaderruimte meer op een voetbalstadion. In een vergaderruimte zit je langere tijd, in een kleine (slecht geventileerde) ruimte fanatiek te praten. Op mijn kantoor zit je in grote ruimtes met veel mensen. Wel is de airco aangepast, maar of dat die aerosolen tegenhoudt, weet ik niet. Als de tijdsduur ook een factor is (om voldoende deeltjes in te ademen), speelt dat ontegenzeggelijk een rol op kantoor (zit je 9 uur) en niet in de supermarkt (30min).
 
Ik lees trouwens dat hij bij de moordzaak in eerste instantie wel gelijk heeft gekregen. Het eerste vonnis is wel vernietigd. Maar goed, dat onderzoek gaat niet over statistiek en heeft in ieder geval niks met Corona te makne.

Even uitgaande van de aerosolen, lijkt een kantoor en zeker een vergaderruimte meer op een voetbalstadion. In een vergaderruimte zit je langere tijd, in een kleine (slecht geventileerde) ruimte fanatiek te praten. Op mijn kantoor zit je in grote ruimtes met veel mensen. Wel is de airco aangepast, maar of dat die aerosolen tegenhoudt, weet ik niet. Als de tijdsduur ook een factor is (om voldoende deeltjes in te ademen), speelt dat ontegenzeggelijk een rol op kantoor (zit je 9 uur) en niet in de supermarkt (30min).
Andersom is de kans dat een besmet iemand in de supermarkt komt vele malen hoger, gewoonweg doordat daar meer volk komt.

 
Terug
Bovenaan Onderaan