Eredivisie Algemeen

Zaterdagavond vind ik ook helemaal niet praktisch, dat is juist een moment dat dingen gaat plannen. Zondag 12:15 of 16:45 zijn voor mij ideaal.
 
Gay fox wilt niet teveel wedstrijden tegelijk en beetje verspreid.
Doe je 12:30 / paar om 14:30 / 17:00 / 19:00 uur, heb je alles verspreid en niemand die kan klagen dat die een match mist op tv
 
Zolang je die niet harder tegendeel gekleurde koppen schopt dan tegen de witte vlakken is het goed.

Er staan trouwens ook een paar dames op. Vind ik niet gepast om tegen aan te schoppen, zo lelijk zijn ze niet.
 
We gaan weer beginnen! Starten met oefenduels:

Note: onder voorbehoud van wijzigingen/aanvullingen en goedkeuring lokale overheid)

Zaterdag 1 augustus

17.30 uur: FC Utrecht - AZ
20.00 uur: FC Groningen - Heracles Almelo

Zondag 2 augustus
14.30 uur: Go Ahead Eagles - Telstar

Maandag 3 augustus
20.00 uur: Roda JC - FC Eindhoven

Vrijdag 7 augustus
18.45 uur: FC Emmen - SC Cambuur

Zaterdag 8 augustus
18.45 uur: Ajax - RKC Waalwijk

Zondag 9 augustus
12.15 uur: FC Dordrecht - NAC Breda
14.30 uur: De Graafschap - FC Volendam
16.45 uur: Heracles Almelo - PEC Zwolle
20.00 uur: Feyenoord - Sparta Rotterdam

Maandag 10 augustus
18.45 uur: FC Twente - Fortuna Sittard

Dinsdag 11 augustus
18.45 uur: FC Emmen - FC Groningen

Woensdag 12 augustus
18.45 uur: Jong Ajax - Jong FC Utrecht

Donderdag 13 augustus
18.45 uur: Ajax - (ntb)

Vrijdag 14 augustus
18.45 uur: Willem II - VVV-Venlo

Zaterdag 15 augustus
18.45 uur: PSV - Vitesse

Zondag 16 augustus
16.45 uur: Feyenoord - FC Twente

Dinsdag 18 augustus
18.45 uur: N.E.C. - TOP Oss

Woensdag 19 augustus
18.45 uur: Excelsior - Helmond Sport

Donderdag 20 augustus
18.45 uur: Almere City - FC Den Bosch
21.00 uur: FC Utrecht - SC Heerenveen

Vrijdag 21 augustus
18.45 uur: Willem II - PSV

Zaterdag 22 augustus
20.00 uur: ADO Den Haag - Vitesse

Maandag 24 augustus
18.45 uur: FC Emmen - PEC Zwolle

Woensdag 26 augustus
20.00 uur: Fortuna Sittard - VVV-Venlo

Donderdag 27 augustus
20.00 uur: RKC Waalwijk - Sparta Rotterdam

Vrijdag 28 augustus:
Start Keuken Kampioen Divisie

Zaterdag 12 september
Start Eredivisie
 
Waarom ga je nou weer oefenen tegen RKC? :FP:
Is het niet van alles wat? Grote tegen kleine clubs. Leuk voor de klandizie, maar dan moet die kleine club natuurlijk wel thuis spelen. En tegen gelijkwaardige clubs voor het competitie-element.
 

Ik vind dit eigenlijk maar onzin. Ja, het is eerlijker voor de topclubs onderin, maar niet voor de andere clubs. Die hebben nu een grotere kans op een thuiswedstrijd tegen een topclub zonder publiek.
Ja plus ook een beetje raar. Laten we het in 2021 doen omdat dan de kans op publiek groter is. januari is de eerste maand van 2021. Oke laten we die volproppen. Mij lijkt als er een tweede golf komt in september dat deze juist in januari nog steeds relevant is. Denk niet dat het virus rekening houd met een jaarwisseling.

Dan kun je veel eerder april/mei volproppen met duels. Of het idd eerlijker verdelen.
 
Het hele conceptprogramma:


Ik zie alleen maar thuiswedstrijden op zondag en twee op zaterdag, waarvan een om half 5? Heeft FOX er toch weer iets doorheen kunnen drukken.

Beetje jammer dat we dus compleet die zaterdagavond wedstrijden kwijt zijn, die zijn nu naar Ajax die bijna alles op zaterdagavond speelt. Die zondag is wel zo klote vanwege die koopzondag. Je zou soms bijna zeggen dat ze het op die zondag overal gratis weggeven, zo druk.
 
Het hele conceptprogramma:


Ik zie alleen maar thuiswedstrijden op zondag en twee op zaterdag, waarvan een om half 5? Heeft FOX er toch weer iets doorheen kunnen drukken.

Beetje jammer dat we dus compleet die zaterdagavond wedstrijden kwijt zijn, die zijn nu naar Ajax die bijna alles op zaterdagavond speelt. Die zondag is wel zo klote vanwege die koopzondag. Je zou soms bijna zeggen dat ze het op die zondag overal gratis weggeven, zo druk.
Ah nee, ik haat de zaterdagavond. Ajax speelde altijd op zondag, dat vind ik echt heerlijk.
 

Ik vind dit eigenlijk maar onzin. Ja, het is eerlijker voor de topclubs onderin, maar niet voor de andere clubs. Die hebben nu een grotere kans op een thuiswedstrijd tegen een topclub zonder publiek.

Het was een ideetje van Van der Sar, dat door een aantal anderen enthousiast werd omarmd. Ik denk sterk dat meespeelt dat de betreffende clubs hierdoor in de maanden september-december meer kunnen focussen op Europees voetbal.

Een beetje zoals in België, waar ze de competitie al jaren zo plannen dat ze tot aan december kunnen proberen leuk mee te doen in Europa.

Ah nee, ik haat de zaterdagavond. Ajax speelde altijd op zondag, dat vind ik echt heerlijk.

Zorgen dat je je kwalificeert voor de Europa League, dat is de beste garantie voor wedstrijden op zondag.
 
Het was een ideetje van Van der Sar, dat door een aantal anderen enthousiast werd omarmd. Ik denk sterk dat meespeelt dat de betreffende clubs hierdoor in de maanden september-december meer kunnen focussen op Europees voetbal.

Een beetje zoals in België, waar ze de competitie al jaren zo plannen dat ze tot aan december kunnen proberen leuk mee te doen in Europa.
Ja, ik weet dat het idee van hem komt. Toen vond ik het ook al gewoon competitievervalsing. Maar goed, als het leidt tot betere resultaten in Europa heb ik er al minder moeite mee. Zou wel eens leuk zijn om weer met vier clubs ofzo te overwinteren.
Zorgen dat je je kwalificeert voor de Europa League, dat is de beste garantie voor wedstrijden op zondag.
Goeie. Oke AZ, jullie mogen de eerste plaats hebben!
 
Ik vind het vooral opvallend dat als van der Sar iets zegt, de KNVB er gelijk naar luistert. Als AZ of Utrecht iets tegen de KNVB zeggen, worden ze genegeerd.
 
Eigenlijk is het wel weer een typische KNVB actie om de topclubs voor te trekken en de kleinere clubs een dikke vinger te geven. De clubs die het nu het moeilijkste hebben spelen al in 2020 twee keer tegen de grote clubs thuis, waardoor ze eigenlijk gewoon een berg inkomsten mislopen. Ik bedoel het is heel fijn dat voor mij al PSV-supporter dat er een grotere kans is dat ik Feyenoord en Ajax thuis kan pakken (zou AZ een aanklacht indienen als ik zeg dat die thuiswedstrijd tegen hen voor veel PSV-supporters echt 0,0 waarde heeft?), maar er zijn meer supporters die net zo belangrijk zijn.

Daarnaast is het inderdaad dan ook weer typisch dat je heel 2020 niks gaat doen, om vervolgens alles in de 1ste maand van 2021 te planten. Ja, nee, dan is het zeker weg hoor :clap2:
 
Het is lastig want je doet het nooit helemaal goed. Fox wil net als in alle andere landen zoveel mogelijk verdienen door zoveel mogelijk te voetballen op tijdstippen dat er nog geen wedstrijd is. Die zondagavond 20.00 is een draak van een tijd, maandag 20.00 is nog erger. Zaterdag 16.30 is 1x in het seizoen nog niet zo erg zou ik zeggen.

Vrijdag 19.00 21.00
Zaterdag 18.00 2x 20.00 2x
Zondag 12.30 14.30 16.30

Opgelost, 7 timeslots. zondag 19.00 alles bij Studio Sport en vrijdag 19.00 als meest ongunstig tijdstip, maar als er op di wo of do op dat tijdstip gespeeld moeten worden kan het ook.
 
Het is lastig want je doet het nooit helemaal goed. Fox wil net als in alle andere landen zoveel mogelijk verdienen door zoveel mogelijk te voetballen op tijdstippen dat er nog geen wedstrijd is. Die zondagavond 20.00 is een draak van een tijd, maandag 20.00 is nog erger. Zaterdag 16.30 is 1x in het seizoen nog niet zo erg zou ik zeggen.

Vrijdag 19.00 21.00
Zaterdag 18.00 2x 20.00 2x
Zondag 12.30 14.30 16.30

Opgelost, 7 timeslots. zondag 19.00 alles bij Studio Sport en vrijdag 19.00 als meest ongunstig tijdstip, maar als er op di wo of do op dat tijdstip gespeeld moeten worden kan het ook.

Dan heb ik toch liever 16.30 op zaterdag dan 19.00 op vrijdag. Doordeweeks om 7 uur is echt de grootste nachtmerrie qua tijden die ik ooit heb meegemaakt, dan staat het werkelijk waar overal vast haha. Ik kan dan best 2 uur uit gaan trekken om naar Eindhoven te rijden.

Ik heb dan ook vaak wel te doen met de fans uit de Jupiler League, iedere keer op vrijdagavond om 8 uur. Laat die competitie ook gewoon lekker op zaterdag en zondag lopen, zul je zien dat er ook veel meer volk op af komt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan