Coronavirus

Voor de gemiddelde loonslaaf is het geen probleem, maar bepaalde sectoren daar vallen wel flinke klappen.

Daarom zei ik: voor mij persoonlijk.
Zat bedrijven die idd problemen hebben gekregen, over de kop gaan, ga ik niet ontkennen. Die klappen zijn hard. Maar ik word een beetje naarig als je mensen in een park drama ziet maken omdat ze wat afstand moeten houden, of omdat ze niet mogen protesteren. Alsof ze in oorlogsgebied wonen.
 
Daarom zei ik: voor mij persoonlijk.
Zat bedrijven die idd problemen hebben gekregen, over de kop gaan, ga ik niet ontkennen. Die klappen zijn hard. Maar ik word een beetje naarig als je mensen in een park drama ziet maken omdat ze wat afstand moeten houden, of omdat ze niet mogen protesteren. Alsof ze in oorlogsgebied wonen.
Helemaal eens, bedoelde het als aanvulling niet als weerwoord. Hier is t ook goed te doen, en ergens is t ook bizar, in NL is de lockdown relatief zacht geweest, maar roepen we t hardst dat alles open moet.
Ik ben overigens blij dat we niet in oorlogsgebied wonen, met deze mentaliteit waren we meteen weggevaagd.
 
Helemaal eens, bedoelde het als aanvulling niet als weerwoord. Hier is t ook goed te doen, en ergens is t ook bizar, in NL is de lockdown relatief zacht geweest, maar roepen we t hardst dat alles open moet.
Ik ben overigens blij dat we niet in oorlogsgebied wonen, met deze mentaliteit waren we meteen weggevaagd.

Och, de discussie was wat korter geworden. De mensen die denken dat het een hoax is van de media lopen vanzelf tegen een kogel aan van de invasiemacht, net zoals de mensen die zeggen dat "deze invasiemacht niet erger is dan een horde toeristen die we elk jaar krijgen". Een klein groepje geeft de schuld aan de introductie van 5G en gaat zendmasten in de fik zetten om zodoende het Chinese/Russische leger te ontwrichten. De FvD pleit op dag 1 voor een totale oorlog, maar na 3 dagen spreken ze van een bevrijding. In de supermarkt is geen rol wc-papier meer te krijgen. Rutte en het leger roepen op dat iedereen zich mobiliseert en een geweer in huis haalt om zich te verdedigen, maar er is een groep die beweert dat je autisme krijgt van geweren en dat als iedereen een geweer heeft, zij toch geen geweer nodig hebben. Ook weigeren ze Big Weapon te steunen. Gerard Joling brengt een meezinger uit van "we'll meet again", samen met Gordon. Ze zijn daarna boos dat hun plaat niet wordt gedraaid door 3FM. "Daar wordt alleen nog maar geouwehoerd over het nieuws".
Nee, dat was niks geworden.
 
Klotevirus.

Positief bekeken blijven de meldingen van nieuwe gevallen in NL dalen, 7 daags gemiddelde is nu al een paar dagen onder de 70 per dag.

1594048574737.png

En volgens de cijfers zijn in de afgelopen 7 dagen 'slechts' 10 mensen opgenomen in t ziekenhuis.
 
Ik vind mensen die nu weer driftig boeken naar allerlei landen, ontzettend egoïstisch en laks. Maanden lang hebben we met z’n allen zoveel moeten leveren, zijn er behalve zoveel leed en verdriet ook zoveel financiële schade ontstaan die op zijn beurt voor nieuwe ontwrichtingen en problemen in de samenleving gaat zorgen, en je hebt mensen die doodleuk per vliegtuig overal naar toe gaan, met gezin en al, naar Spanje en Italië of Turkeye. Landen die nu weer met nieuwe lock downs te maken krijgen. Is het nou zo moeilijk om een jaartje niet ver weg te gaan of helemaal niet te gaan?
Dat wilde ik dan toch gezegd hebben!
 
Ik vind mensen die nu weer driftig boeken naar allerlei landen, ontzettend egoïstisch en laks. Maanden lang hebben we met z’n allen zoveel moeten leveren, zijn er behalve zoveel leed en verdriet ook zoveel financiële schade ontstaan die op zijn beurt voor nieuwe ontwrichtingen en problemen in de samenleving gaat zorgen, en je hebt mensen die doodleuk per vliegtuig overal naar toe gaan, met gezin en al, naar Spanje en Italië of Turkeye. Landen die nu weer met nieuwe lock downs te maken krijgen. Is het nou zo moeilijk om een jaartje niet ver weg te gaan of helemaal niet te gaan?
Dat wilde ik dan toch gezegd hebben!
Wilde dit net ook plaatsen, maar deed het niet om niet te prekerig over te komen. Maar wat mij betreft heb je gewoon een punt, we zijn nu zo ver met t virus indammen, en dan zetten we de deur weer wagenwijd open.
 
Ik vind mensen die nu weer driftig boeken naar allerlei landen, ontzettend egoïstisch en laks. Maanden lang hebben we met z’n allen zoveel moeten leveren, zijn er behalve zoveel leed en verdriet ook zoveel financiële schade ontstaan die op zijn beurt voor nieuwe ontwrichtingen en problemen in de samenleving gaat zorgen, en je hebt mensen die doodleuk per vliegtuig overal naar toe gaan, met gezin en al, naar Spanje en Italië of Turkeye. Landen die nu weer met nieuwe lock downs te maken krijgen. Is het nou zo moeilijk om een jaartje niet ver weg te gaan of helemaal niet te gaan?
Dat wilde ik dan toch gezegd hebben!
Ik verbaas me daar ook over. Eigenlijk zouden die mensen in een quarantaine moeten na terugkomst. Zeker die naar dat festival in Servië gaan.

Wij hebben onze vakantie ook geannuleerd en er zelfs niet voor gekozen om in Nederland weg te gaan. Overigens dat laatste niet uit corona-angst, maar we willen wel waar voor ons geld. We verwachten te weinig plezier met de coronaregels (alles vooraf reserveren, 1,5-m afstand overal) en daarbij veel te veel Nederlanders hier. Die hoef ik op vakantie niet te zien.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Wilde dit net ook plaatsen, maar deed het niet om niet te prekerig over te komen. Maar wat mij betreft heb je gewoon een punt, we zijn nu zo ver met t virus indammen, en dan zetten we de deur weer wagenwijd open.
Ach joh, je staat hier toch al bekend als gelovige. Daar past dat prekerige prima bij. ;P
 
Wilde dit net ook plaatsen, maar deed het niet om niet te prekerig over te komen. Maar wat mij betreft heb je gewoon een punt, we zijn nu zo ver met t virus indammen, en dan zetten we de deur weer wagenwijd open.

Het ligt er natuurlijk wel aan in hoeverre de vakantiegangers op afstand van andere blijven. Zolang dat gebeurd is er niet zoveel aan de hand.
 
Het ligt er natuurlijk wel aan in hoeverre de vakantiegangers op afstand van andere blijven. Zolang dat gebeurd is er niet zoveel aan de hand.
Ja en dan zullen ze ook lekker doen. Daarbij ondanks het gewauwek dat vliegen veilig zou zijn is al aangetoond dat dat best tegenvalt.

1 zomer gewoon in NL blijven wat een offer moet men brengen zeg...
 
Als ik afgelopen week op Schiphol bekijk, ik gok dat 90% van alle 16/17 jarige die vakantie hebben al het land ontvlucht is. Vluchten naar Italie/spanje/griekenland vertrekken met staanplaatsen er bij denk ik :FP:

Tussen 05/07:00 uur is er geen corona te bekennen, wel 200% we gaan op vakantie en lang leven de lol houding en volle vliegtuigen.
 
Ik vind mensen die nu weer driftig boeken naar allerlei landen, ontzettend egoïstisch en laks. Maanden lang hebben we met z’n allen zoveel moeten leveren, zijn er behalve zoveel leed en verdriet ook zoveel financiële schade ontstaan die op zijn beurt voor nieuwe ontwrichtingen en problemen in de samenleving gaat zorgen, en je hebt mensen die doodleuk per vliegtuig overal naar toe gaan, met gezin en al, naar Spanje en Italië of Turkeye. Landen die nu weer met nieuwe lock downs te maken krijgen. Is het nou zo moeilijk om een jaartje niet ver weg te gaan of helemaal niet te gaan?
Dat wilde ik dan toch gezegd hebben!
Na de zomervakantie komt de tweede golf. Let maar op.
 
Ik verbaas me daar ook over. Eigenlijk zouden die mensen in een quarantaine moeten na terugkomst. Zeker die naar dat festival in Servië gaan.

Wij hebben onze vakantie ook geannuleerd en er zelfs niet voor gekozen om in Nederland weg te gaan. Overigens dat laatste niet uit corona-angst, maar we willen wel waar voor ons geld. We verwachten te weinig plezier met de coronaregels (alles vooraf reserveren, 1,5-m afstand overal) en daarbij veel te veel Nederlanders hier. Die hoef ik op vakantie niet te zien.
Wij gaan wel naar Tsjechië, maar dan gewoon met de auto. En het aantal besmettingen per dag is daar nu vergelijkbaar met Nederland of Zwitserland. En daar wordt het een beetje lopen, bbq-en, biertje drinken e.d. Dus dat zal prima gaan. Binnen in een restaurant zitten sla ik wel even over.
 
Wij gaan wel naar Tsjechië, maar dan gewoon met de auto. En het aantal besmettingen per dag is daar nu vergelijkbaar met Nederland of Zwitserland. En daar wordt het een beetje lopen, bbq-en, biertje drinken e.d. Dus dat zal prima gaan. Binnen in een restaurant zitten sla ik wel even over.
Wij hadden ook een week Tsjechië geboekt maar de eigenaar wilde ons toch liever niet hebben, nog een aantal huizen geprobeerd en helaas viste we achter het net! Nu 2 weken Oostenrijk geboekt dat is ook geen straf
 
D'r wordt hier nu weer bij vriendjes en vriendinnetjes binnen gespeeld door de kinderen. Na de vakantie doen we dat 2 weken niet. Better save then sorry.
Hier doen de kinderen ook weer gewoon kinderdingen. Bij de bbq waar ik afgelopen weekend was, werd er trouwens wel zo goed mogelijk afstand gehouden door iedereen, zelfs buiten. Mensen met verkoudheidsklachten werd ook nadrukkelijk verzocht niet te komen. in mijn omgeving wordt er vooralsnog wel zo goed mogelijk rekening gehouden met het feit dat we er nog lang niet zijn en het virus gewoon nog steeds realiteit is.

En daar wordt het een beetje lopen, bbq-en, biertje drinken e.d.
Daarvoor hoef ik niet naar het buitenland.
 
Zo zie je maar dat het slechts kille cijfers zijn:


Jullie hebben niks meer van me gehoord wat betreft COVID sinds die eerste paar weken, maar we zijn nu ruim 3 maanden verder sinds de dag dat ik daadwerkelijk even dacht dat ik in levensgevaar was. Het heeft ruim een maand geduurd voordat ik weer dingen kon oppakken. Wandelingen, stukken fietsen en dergelijke. Eind mei heb ik zelfs een langgekoesterde wens in vervulling laten gaan: mijn duikbrevet halen! Toen met de open water cursus begonnen en het brevet een maand laterr (elk weekend 1 of 2 lessen) gehaald met mijn moeder (jarenlang hebben we samen snorkelavonturen gedeeld, als het weer mogelijk is hopelijk ook duikavonturen, maar tot die tijd valt er in NL ook genoeg te duiken). Ik prijs mijzelf gelukkig met het feit dat ik zoiets fysiek weer aankon. Echter, nog steeds zijn mijn borstspieren niet helemaal de oude. Ze worden wat sneller moe dan ik gewend ben en zeuren soms. Heel langzaam gaat het vooruit. Zodoende ebt wat met recht de meest angstaanjagende periode in mijn leven is geweest nog even na, maar ik kan eigenlijk alles weer als ik goed op mijzelf let. Bij het lezen van dit verhaal herken ik echter sommige punten wel. Mijn vriendin kan beamen dat ik haar precies hetzelfde appte ''dit gaat niet goed''. Ik ben ook zo moe geweest dat ik letterlijk niet kon praten, omdat ik dan in ademnood kwam. Waar bij deze man de auto helaas de afgrond in reed, draaide mijn auto op tijd om, waarna het algemene herstel is ingezet. Ik ben 26, en ja ik heb al jaren onderliggende vermoeidheidsklachten, maar toch. Je kans als jong persoon is vele malen groter om er vanaf te komen met dat verkoudheidje of iets in die richting, maar ik blijf het zeggen: doe maar geen poging er achter te komen. Als je het wel krijgt en je hebt de pech dat je een ernstig geval hebt, dan kun je niet meer terug.
 
Terug
Bovenaan Onderaan