Racisme & Discriminatie

Ik vind ook dat Verstappen goed heeft gecommuniceerd mbt tot het knielen. Ik vind het dan ook zijn keuze. Tuurlijk ziet het er gek uit als de rest het wel doet en hij niet. Maar liever dat, dan een persoon iemand geforceerd moet knielen tegen zijn eigen wil. Ik vind het goed om een statement te maken. Echter vind ik nou ook weer niet zo dat iedere tak een symbolisch statement moet doen (puur om het te laten zien). Vind dat eerlijk gezegd de andere symbolische statements juist minder krachtig maken.
Klopt en eens. Je moet een serieuze zaak ook weer niet gaan rediculiseren. Wanneer je dat steeds en bij elke gelegenheid maar gaat doen, dan verliest het idd aan kracht ipv dat het echt iets oplevert. Overigens is het wel vaker zo dat wanneer een beweging ontstaat, je van alles, positief of negatief voorbij ziet komen. Ik denk dat na een tijdje het extreme aan beide kanten er van af gaat en hopelijk gaan alle verstandige mensen dan pas in dialoog met elkaar en zorgen ze voor oplossingen, ander beleid, andere inzichten en boven alles een reel draagvlak voor deze toch al hardnekkige problematiek die niet zo maar te bestrijden is met symbolische acties zoals het weg halen van beelden of “foute” kunst etc.
 
Ik vind ook dat Verstappen goed heeft gecommuniceerd mbt tot het knielen. Ik vind het dan ook zijn keuze. Tuurlijk ziet het er gek uit als de rest het wel doet en hij niet. Maar liever dat, dan een persoon iemand geforceerd moet knielen tegen zijn eigen wil. Ik vind het goed om een statement te maken. Echter vind ik nou ook weer niet zo dat iedere tak een symbolisch statement moet doen (puur om het te laten zien). Vind dat eerlijk gezegd de andere symbolische statements juist minder krachtig maken.
Die hele politiek geladen kul heeft niets te zoeken in sport.
 
Die hele politiek geladen kul heeft niets te zoeken in sport.
Politiek niet. Maar is gelijkheid voor alle mensen politiek? Ik postte laatst van wel, maar het is natuurlijk op het randje. Dat zou het niet moeten zijn.

Ik hou overigens zelf niet zo van massa hysterie. Als iedereen het doet, moet ik het ook doen. Zulke dingen. Daar valt dat knielen inmiddels ook wel een beetje onder. Denk ik.....

Het zou mooi zijn, als ze in de formule 1 (om bij dat voorbeeld te blijven) een echt voorbeeld van discriminatie in de formule 1 lieten zien en dat dan ook meteen oplossen. Dat zet tenminste zoden aan de dijk.
 
Het zou mooi zijn als ze in de formule 1 Hamilton wat minder op een voetstuk zouden plaatsen. Vervelende en bovenal hypocriete aandachtsmeneer.
 
Ik vraag me af of mensen die nu boos worden op Koeman wel het hele stukje hebben gezien. Ik zie het meer als een nuance die hij aanbrengt. Jan Lammers had het over dat Max zelf wil bepalen wat hij doet, en dat hij het niet zoekt in het symbool maar in het gedrag. Koeman vond dat raar omdat hij vind dat je daar meer als eenheid zo'n symbool moet maken, als een team. Lammers en Koeman hadden een normale discussie daarover.

En of je nou in het kamp Verstappen of Hamilton zit, ze zijn allebei tegen racisme. Dus om nu Koeman belachelijk te maken gaat veel te ver, en dat komt een discussie niet tegen goede, en zorgt ook niet voor verbinding.

Waarom citeer je mijn post? Ik ben of was namelijk helemaal niet boos op Koeman. :unsure:
 
Waarom citeer je mijn post? Ik ben of was namelijk helemaal niet boos op Koeman. :unsure:
Nou ik weet niet hoe het in jouw dorp klinkt als iemand zegt dat ie met jouw shirtje zijn reet wil gaan afvegen, maar hier bij mijn in het dorp kijken mensen op zijn minst erg benauwd naar zo’n iemand. Maar goed ik zit dan ook in een dorp met voornamelijk expats. Dat zal hem dan zijn denk ik :sneaky:
 
Nou ik weet niet hoe het in jouw dorp klinkt als iemand zegt dat ie met jouw shirtje zijn reet wil gaan afvegen, maar hier bij mijn in het dorp kijken mensen op zijn minst erg benauwd naar zo’n iemand. Maar goed ik zit dan ook in een dorp met voornamelijk expats. Dat zal hem dan zijn denk ik :sneaky:

Weet ik niet of dat het hem zal zijn; het zou wel kunnen omdat ze de Nederlandse taal misschien niet (goed) machtig zijn. Overigens woon ik in een stad. Maar zo zie je maar dat iedereen woorden zo op zijn eigen manier interpreteert. De zin had een dubbele betekenis: schijt hebben aan Koeman (wat dus geen boosheid is), en een referentie aan zijn eigen actie richting Duitsland destijds, wat al dusdanig lang geleden is dat een groot aantal forummers toen nog in de luiers lag of nog niet geboren was.
 
Weet ik niet of dat het hem zal zijn; het zou wel kunnen omdat ze de Nederlandse taal misschien niet (goed) machtig zijn. Overigens woon ik in een stad. Maar zo zie je maar dat iedereen woorden zo op zijn eigen manier interpreteert. De zin had een dubbele betekenis: schijt hebben aan Koeman (wat dus geen boosheid is), en een referentie aan zijn eigen actie richting Duitsland destijds, wat al dusdanig lang geleden is dat een groot aantal forummers toen nog in de luiers lag of nog niet geboren was.

Oke, excuses aan mijn zijde dan.

En ja, toen was ik nog niet geboren. ;)
 
Verstappen heeft gewoon persoonlijkheid, Koeman is een pannenkoek wat elke kans grijpt om in de BLM kont te kruipen. Het was ooit een stoere voetballer maar nu gewoon zielig mannetje wat te hard zijn best doet om aardig gevonden te worden en meeloper uithangt.

Je kont afvegen met Duitsland, Qatar avontuurtjes bij de grootste ratten daar enz. Max is 23 en toont ballen en gezond verstand, Koeman was 25 toen die zijn kont ging afvegen.. meneer moet beter zijn mond houden en stil zijn in deze discussie. Verstappen heeft meer ballen dan dat hele elftal van hem en al die crybabies daar :ROFL:
 
Even voor de duidelijkheid:

BLM'ers zijn losers, pussies, kontenbonkers, hielenlikkers, anaalkorporalen.
Anti-BLM'ers zijn helden, krijgers, persoonlijkheden, giganten, realisten.

EiNdE dIsCuSsIe!!!!11!!!1!!1!!!!!!1!1!!!
 
Even voor de duidelijkheid:

BLM'ers zijn losers, pussies, kontenbonkers, hielenlikkers, anaalkorporalen.
Anti-BLM'ers zijn helden, krijgers, persoonlijkheden, giganten, realisten.

Je vergeet een paar woorden, maar is wel goed verwoord :sneaky:
Potverdoorriieee nu al de post/samenvatting van het jaar en we zijn pas in juli :oops:
 
Laatst bewerkt:
Weet ik niet of dat het hem zal zijn; het zou wel kunnen omdat ze de Nederlandse taal misschien niet (goed) machtig zijn. Overigens woon ik in een stad. Maar zo zie je maar dat iedereen woorden zo op zijn eigen manier interpreteert. De zin had een dubbele betekenis: schijt hebben aan Koeman (wat dus geen boosheid is), en een referentie aan zijn eigen actie richting Duitsland destijds, wat al dusdanig lang geleden is dat een groot aantal forummers toen nog in de luiers lag of nog niet geboren was.
Beide betekenissen die je omschrijft waren mij wel bekend. Toch kwalificeer ik dat als een soort boze opmerking ;)
 
Verstappen heeft gewoon persoonlijkheid, Koeman is een pannenkoek wat elke kans grijpt om in de BLM kont te kruipen. Het was ooit een stoere voetballer maar nu gewoon zielig mannetje wat te hard zijn best doet om aardig gevonden te worden en meeloper uithangt.

Je kont afvegen met Duitsland, Qatar avontuurtjes bij de grootste ratten daar enz. Max is 23 en toont ballen en gezond verstand, Koeman was 25 toen die zijn kont ging afvegen.. meneer moet beter zijn mond houden en stil zijn in deze discussie. Verstappen heeft meer ballen dan dat hele elftal van hem en al die crybabies daar :ROFL:
Misschien moet jij wel eens stil zijn ipv te polariseren de hele tijd?? Koeman heeft niets verkeerds gezegd richting Max, je nieuwe held.... Bovendien heeft hij itt Maxie of jij een grote verantwoordelijkheid als bondscoach van een voetbal natie die bestaat uit verschillende rassen en culturen. Zijn team staat achter de strijd tegen racisme en hij als de bondscoach ook. Een iedere die problemen heeft met de zachte woorden van Koeman in dat verband is een huilie huilie, een pussy en een kleine pannenkoek die zielig loopt te doen.
 
Een heel zacht natrapje dan, waarom knielt max niet? Alsof het iets heel geks is wat Max gedaan heeft :)
Hij en velen hebben nooit hun mond opengetrokken, maar hebben allemaal het licht gezien ineens, prachtig is dat.

Let maar op, eerstvolgende oefeninterland van oranje word ook een en al BLM, allemaal knielen, speeches, Depay die op een rode loper gebracht gaat worden enz.. of je het wilt of niet je moet met de hype mee gaan want het word je door je keel heen gedouwd anyway. Doe je het niet dan ben je een Derksen, Max of Q gewoon

d33ff2d049_FE06C75E-13C5-4969-BA78-DFEE04F1EAC2.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Een zwart-witte ode aan Q.

Er was eens een Q.

Q was recalcitrant.
Q vond dat fijn.
Q vond anders denkenden minder fijn.
Q klaagde hier dikwijls over op zijn favoriete forum.
Q onderscheidde zichzelf zo.
Q was klaar met iedereen die altijd maar lievvv probeerde te doen.
Q vond dat hij hoorde bij de harde randstad.
Q werd op werk wel eens uitgemaakt voor Balkan-gay.
Q vond dat prima.
Q vond het ook normaal wanneer zijn donkere collega wel eens uit werd gemaakt voor bananenplukker.
Q waande zich in een parallel dystopisch macho-universum waar iedereen over elkaar heen kakte wanneer dat nodig werd geacht.
Q was anti-BLM.
Q vond dat maar 5% te maken had met discriminatie.
Q vond de rest aandachtszoekers en crybabies.
Q adoreerde Derksen.
Q vond Max cool.
Q vond Fidan de beste presentatrice.
Q schaarde zichzelf in het rijtje Derksen, Fidan en Max.
Q was zijn tijd vooruit.
Q was Q.

Wordt wakker; wees een beetje meer zoals Q.
 
Een zwart-witte ode aan Q.

Er was eens een Q.

Q was recalcitrant.
Q vond dat fijn.
Q vond anders denkenden minder fijn.
Q klaagde hier dikwijls over op zijn favoriete forum.
Q onderscheidde zichzelf zo.
Q was klaar met iedereen die altijd maar lievvv probeerde te doen.
Q vond dat hij hoorde bij de harde randstad.
Q werd op werk wel eens uitgemaakt voor Balkan-gay.
Q vond dat prima.
Q vond het ook normaal wanneer zijn donkere collega wel eens uit werd gemaakt voor bananenplukker.
Q waande zich in een parallel dystopisch macho-universum waar iedereen over elkaar heen kakte wanneer dat nodig werd geacht.
Q was anti-BLM.
Q vond dat maar 5% te maken had met discriminatie.
Q vond de rest aandachtszoekers en crybabies.
Q adoreerde Derksen.
Q vond Max cool.
Q vond Fidan de beste presentatrice.
Q schaarde zichzelf in het rijtje Derksen, Fidan en Max.
Q was zijn tijd vooruit.
Q was Q.

Wordt wakker; wees een beetje meer zoals Q.
Mensen die teksten als "wordt wakker" gebruiken wantrouw ik sinds kort...
 
Terug
Bovenaan Onderaan