Racisme & Discriminatie

Nee ik bedoelde toch echt de man van het vrije woord, je weet wel de man die Van Gaal voor Hitler verklaarde en pleitte voor een Marokkanen stop bij de amateurs.
Maar laat ik duidelijk zijn: Akwasie en Derksen mogen van mij een team vormen samen.
We zijn het gewoon eens.:fb:
 
  • Geweldig
Reactions: IPF
Dat is zeg maar de Kroatische variant van “Wir haben es nicht gewusst”: “Ja, maar het was volkomen logisch”

Net zo als diverse Europese landen die aan slavenhandel deden, rondvaren roven en alle welvaart hier heen brengen.. wij gingen alleen 5km zee op om te vissen en verder niet. Foei foei foei , maar dat hebben ze vast ook niet gewusst :oops: :ROFL:

Deze figuur word ook met de dag dramatischer
Koeman verbaasd over statement Verstappen: ‘Dat begrijp ik niet’
:FP:
 
Net zo als diverse Europese landen die aan slavenhandel deden, rondvaren roven en alle welvaart hier heen brengen.. wij gingen alleen 5km zee op om te vissen en verder niet. Foei foei foei , maar dat hebben ze vast ook niet gewusst :oops: :ROFL:

Deze figuur word ook met de dag dramatischer
Koeman verbaasd over statement Verstappen: ‘Dat begrijp ik niet’
:FP:
Koeman praat als bondscoach van een team, van een elftal, van een groep. Daarin neem je gezamenlijk de verantwoordelijkheid voor winst of verlies of voor alles wat er gebeurt. Vanuit dat perspectief zei hij dat hij het raar vindt dat ze niet als team hebben opgetreden en kennelijk geen afspraken met elkaar hadden gemaakt. Want zei hij, het is toch raar dat twee mensen knielen en 3 anderen staan bij zoiets. En hij heeft gelijk, vanuit zijn positie en achtergrond als voetballer, team sporter. Het is net als de voetballers een erehaag vormen voor de kampioen maar 3 van dat team lopen ergens anders rond omdat ze daar lak aan hebben. De formule 1 is echter een individuele sport en je hebt individuele de vrijheid om iets anders te doen al staat dat een beetje raar, alsof Verstappen het niet zou willen erkennen enz. Het roept iig vragen op. Maar Max Verstappen is al vaker als een arrogant onhandig ventje uitgemaakt in het circuit..
 
Koeman praat als bondscoach van een team, van een elftal, van een groep. Daarin neem je gezamenlijk de verantwoordelijkheid voor winst of verlies of voor alles wat er gebeurt. Vanuit dat perspectief zei hij dat hij het raar vindt dat ze niet als team hebben opgetreden en kennelijk geen afspraken met elkaar hadden gemaakt. Want zei hij, het is toch raar dat twee mensen knielen en 3 anderen staan bij zoiets. En hij heeft gelijk, vanuit zijn positie en achtergrond als voetballer, team sporter. Het is net als de voetballers een erehaag vormen voor de kampioen maar 3 van dat team lopen ergens anders rond omdat ze daar lak aan hebben. De formule 1 is echter een individuele sport en je hebt individuele de vrijheid om iets anders te doen al staat dat een beetje raar, alsof Verstappen het niet zou willen erkennen enz. Het roept iig vragen op. Maar Max Verstappen is al vaker als een arrogant onhandig ventje uitgemaakt in het circuit..
Hamilton daarentegen staat bekend als... :lol:
 
Net zo als diverse Europese landen die aan slavenhandel deden, rondvaren roven en alle welvaart hier heen brengen.. wij gingen alleen 5km zee op om te vissen en verder niet. Foei foei foei , maar dat hebben ze vast ook niet gewusst :oops: :ROFL:

Deze figuur word ook met de dag dramatischer
Koeman verbaasd over statement Verstappen: ‘Dat begrijp ik niet’
:FP:

Misschien heb ik nog ergens een Koeman shirtje om m'n reet mee af te vegen.
 
Hamilton daarentegen staat bekend als... :lol:
Ik had het nu niet over Hamilton ... ;)
Bovendien mag Koeman gewoon verbaasd zijn. Ik merk nu dat mensen steeds in kampen zitten: Koeman zei alleen dat ie verbaasd was dat men niet als een team optreedt naar de buitenwereld. En nu is er een groep racisme ontkenners die hem belachelijk maakt. Alsof je geen vraagtekens mag zetten bij de acties van de een of andere groep. Bah, wat een k.. wereld is het geworden ook.
 
Ik had het nu niet over Hamilton ... ;)
Bovendien mag Koeman gewoon verbaasd zijn. Ik merk nu dat mensen steeds in kampen zitten: Koeman zei alleen dat ie verbaasd was dat men niet als een team optreedt naar de buitenwereld. En nu is er een groep racisme ontkenners die hem belachelijk maakt. Alsof je geen vraagtekens mag zetten bij de acties van de een of andere groep. Bah, wat een k.. wereld is het geworden ook.
tja de VvMU, Verstappen mag zeggen niet te knielen, Koeman mag zeggen dat ie dat niet begrijpt. Rare is alleen dat Koeman door bepaalde groeperingen meteen voor alles uitgemaakt wordt op t moment dat hij gebruik maakt van zijn vrijheid van meningsuiting.
Overigens eens met jouw stelling aangaande teamsport zoals voetbal versus zaken als autosport.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Vandaag op Twitter een filmpje van de Thierry Jugend op de winterschool, waar de blanke Adolfjes in de dop leren dat discriminatie een mythe is...Kan die partij zo onderhand niet verboden worden? Het is toch godverdomme ongelofelijk dat dit soort gespuis ermee wegkomt?

Volg deze man, die langzaam maar zeker de wandel van FvD in kaart aan het brengen is.

 
Laatst bewerkt:
Net zo als diverse Europese landen die aan slavenhandel deden, rondvaren roven en alle welvaart hier heen brengen.. wij gingen alleen 5km zee op om te vissen en verder niet. Foei foei foei , maar dat hebben ze vast ook niet gewusst :oops: :ROFL:

Deze figuur word ook met de dag dramatischer
Koeman verbaasd over statement Verstappen: ‘Dat begrijp ik niet’
:FP:
Misschien heb ik nog ergens een Koeman shirtje om m'n reet mee af te vegen.

Ik vraag me af of mensen die nu boos worden op Koeman wel het hele stukje hebben gezien. Ik zie het meer als een nuance die hij aanbrengt. Jan Lammers had het over dat Max zelf wil bepalen wat hij doet, en dat hij het niet zoekt in het symbool maar in het gedrag. Koeman vond dat raar omdat hij vind dat je daar meer als eenheid zo'n symbool moet maken, als een team. Lammers en Koeman hadden een normale discussie daarover.

En of je nou in het kamp Verstappen of Hamilton zit, ze zijn allebei tegen racisme. Dus om nu Koeman belachelijk te maken gaat veel te ver, en dat komt een discussie niet tegen goede, en zorgt ook niet voor verbinding.
 
Ik vond dat Verstappen heel netjes is geweest in zijn communicatie mbt zijn beweegredenen niet te knielen.
Heeft niks met racisme te maken, dat hele gekniel.

Dat vond ik ook. Maar soms heeft een symbolisch statement als knielen wel een sterke werking. Anyway, het is zijn goed recht om niet te knielen.
 
Ik vind ook dat Verstappen goed heeft gecommuniceerd mbt tot het knielen. Ik vind het dan ook zijn keuze. Tuurlijk ziet het er gek uit als de rest het wel doet en hij niet. Maar liever dat, dan een persoon iemand geforceerd moet knielen tegen zijn eigen wil. Ik vind het goed om een statement te maken. Echter vind ik nou ook weer niet zo dat iedere tak een symbolisch statement moet doen (puur om het te laten zien). Vind dat eerlijk gezegd de andere symbolische statements juist minder krachtig maken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan