Coronavirus

Ik extreem? Totaal niet, alleen ik laat me niet de mond snoeren door trendy groepjes die wel alles mogen roepen en mee weg komen, als iemand anders het doet ben je meteen foei en extremist. Zij willen het hard en grof spelen, krijgen ze de zelfde koekje net zo hard terug. Mijn oneliner van deporteren ' Naar een strafkolonie brengen 2) Ontvolken 3) Straffen 4) Uitzetten 5) Verbannen 6) Wegvoeren ' ? Blijven mensen echt hangen op 1 woordje? Als we het zo gaan ontleden allemaal, dan zou ik zeggen tegen iedereen die in een Volkswagen rijdt foei foei foei doe je research :FP:

Mijn opmerking was simpel, met het woordje deporteren er in, dat je nutteloze en kansloze mensen best mag straffen/uitzetten/verbannen en ergens dumpen op een onbewoond eiland. My 2 cents, noem het extreem of noem het grappig.

Als je het serieus meent dan valt die wel onder de noemer extreem ja. Dan gaat het niet om vallen over 1 woord, maar over wat je met mensen wil doen die jou niet bevallen.
Als het als grap was, dan ligt dat natuurlijk anders.

Overigens, koekjes van eigen deeg krijgen heeft nooit iemand op de gedachte gebracht van 'goh, misschien moet ik wat genuanceerder worden'.
Juist enkel gesterkt in het beeld wat ze van de ander hebben: racist/extremist aan de ene kant, en jankerd/landverrader/geefheteennaam aan de ander kant. Oplossing = ver te zoeken dan. Kost je dus enkel energie en frustraties die ook nog eens averechts werken.
 
Fair enough, snap je punt hoe het kan overkomen. Maar goed zij spelen het hard en extreem, moet moet dan niet opkijken als tegenreacties net zo hard en extreem zijn. Oplossing is er niet en zal er ook in aankomende tijden/generaties niet komen, hoe graag men dat geforceerd wilt doen.

Maar laten we het over corona hebben, voor dit onderwerp is al een 'extreem' topic :D
 
Zwitserland gaat vanaf maandag het dragen van mondkapjes verplicht invoeren in het openbaar vervoer.

Bars & clubs worden wellicht eerdaags weer gesloten/verder beperkt (nog erg onduidelijk).
 
Zwitserland gaat vanaf maandag het dragen van mondkapjes verplicht invoeren in het openbaar vervoer.

Bars & clubs worden wellicht eerdaags weer gesloten/verder beperkt (nog erg onduidelijk).
Ik begrijp hieruit dat het aantal gevallen weer omhoog schiet?
 
Schieten is wat ambitieus, maar ja, het aantal gevallen is omhoog gegaan. Zie grafiek: https://www.bzbasel.ch/schweiz/bag-...zte-fordern-generelle-maskenpflicht-137362395
Och, d'r wordt tijdig ingegrepen daar. Dit itt Amerika, daar lijkt het in behoorlijk wat staten niet goed te gaan, Florida pakt in 7 dagen 55.000 besmettingen. Een staat die qua inwonertal vergelijkbaar is met NL (18m of 17m) telt in 1 week meer dan wij tot nu toe totaal hebben*. Mag hopen dat t veelal jonge mensen* zijn die weinig contact hebben met ouderen anders kan t nog wel eens heel vervelend worden. En dat geldt voor meer staten die weer een stijgende lijn in besmettingen laten zien.

* ik ben mij bewust dat wij in het begin niet alles hebben getest, gaat er hierbij vooral om hoe hard het daar nu gaat terwijl men ook daar al een maand of 3.5 bezig is met het bestrijden van het virus
* het zijn veelal jonge patiënten, maar lijken wel vaker in t ziekenhuis te komen : (
 
Laatst bewerkt:
Och, d'r wordt tijdig ingegrepen daar. Dit itt Amerika, daar lijkt het in behoorlijk wat staten niet goed te gaan, Florida pakt in 7 dagen 55.000 besmettingen. Een staat die qua inwonertal vergelijkbaar is met NL (18m of 17m) telt in 1 week meer dan wij tot nu toe totaal hebben*. Mag hopen dat t veelal jonge mensen zijn die weinig contact hebben met ouderen anders kan t nog wel eens heel vervelend worden. En dat geldt voor meer staten die weer een stijgende lijn in besmettingen laten zien.

* ik ben mij bewust dat wij in het begin niet alles hebben getest, gaat er hierbij vooral om hoe hard het daar nu gaat terwijl men ook daar al een maand of 3.5 bezig is met het bestrijden van het virus

Ik heb laatst een filmpje gezien over de inspraak die burgers hebben tijdens een gemeentevergadering, waar men wilde stemmen over het dragen van mondkapjes in bepaalde gelegenheden.
De reacties zijn epic. Echt waar. Gekker wordt het niet.

Een paar leuke:

"Ik wil geen mondkapje vanwege dezelfde reden als waarom ik geen ondergoed draag: we hebben lucht nodig"
"God gaf ons de mogelijkheid tot ademen, en jullie willen die wijze veranderen? Jullie gaan BRANDEN IN DE HEL!!!!!
"Ik ben geen hond die een muilkorf omdoet!!
"Wij zijn vrij. Dit is Cuba niet! Ik laat me niet vertellen wat ik moet doen"
"In 2020 wint Trump en dan stuurt ie jullie naar de gevangenis"

Ik vind het niet gek dat het virus daar zo heftig is. Ze denken dat dit een verzinsel is van de elite/de Democraten/China/Links/Media om hun te pesten.
Van mij mogen ze allemaal lekker ziek worden, dit soort mentaal beperkten als eerste.
 
Ik heb laatst een filmpje gezien over de inspraak die burgers hebben tijdens een gemeentevergadering, waar men wilde stemmen over het dragen van mondkapjes in bepaalde gelegenheden.
De reacties zijn epic. Echt waar. Gekker wordt het niet.

Een paar leuke:

"Ik wil geen mondkapje vanwege dezelfde reden als waarom ik geen ondergoed draag: we hebben lucht nodig"
"God gaf ons de mogelijkheid tot ademen, en jullie willen die wijze veranderen? Jullie gaan BRANDEN IN DE HEL!!!!!
"Ik ben geen hond die een muilkorf omdoet!!
"Wij zijn vrij. Dit is Cuba niet! Ik laat me niet vertellen wat ik moet doen"
"In 2020 wint Trump en dan stuurt ie jullie naar de gevangenis"

Ik vind het niet gek dat het virus daar zo heftig is. Ze denken dat dit een verzinsel is van de elite/de Democraten/China/Links/Media om hun te pesten.
Van mij mogen ze allemaal lekker ziek worden, dit soort mentaal beperkten als eerste.
Heb die filmpjes gezien ja, kennelijk is het beschermen van leven alleen van belang als t nog niet geboren is.
Het nare is dat die gekken uiteindelijk ook normale mensen kunnen aansteken danwel het ziekenhuissysteem zo overbelasten dat gewone mensen de zorg niet kunnen krijgen.
 
Heb die filmpjes gezien ja, kennelijk is het beschermen van leven alleen van belang als t nog niet geboren is.
Het nare is dat die gekken uiteindelijk ook normale mensen kunnen aansteken danwel het ziekenhuissysteem zo overbelasten dat gewone mensen de zorg niet kunnen krijgen.
Ja, daar heb je gelijk in.
Maar een heleboel van de huidige problematiek speelt al jaren. Men kiest ervoor om dit te handhaven, en nu komt opeens iemand met een rekening. Snap dat het voor die mensen persoonlijk een drama is, maar voor "het land": eigen schuld, dikke bult.
 
Ja, daar heb je gelijk in.
Maar een heleboel van de huidige problematiek speelt al jaren. Men kiest ervoor om dit te handhaven, en nu komt opeens iemand met een rekening. Snap dat het voor die mensen persoonlijk een drama is, maar voor "het land": eigen schuld, dikke bult.
Ik snap jouw redenatie, maar op lange termijn raakt dit ons ook, Amerika langer plat zal volgens mij meer schade voor de wereldeconomie betekenen.
 
Ik snap jouw redenatie, maar op lange termijn raakt dit ons ook, Amerika langer plat zal volgens mij meer schade voor de wereldeconomie betekenen.

Eens, daarin heb je zeker een punt. En ook qua balans in de politiek kan het instabiliteit opleveren.
Als het volk niet helemaal goed is, hoop je dat een regering de juiste beslissingen kan nemen. EN in de VS is dat....ja laat maar zitten.
 
There are known knowns.
There are things we know that we know.
There are known unknowns. That is to say, there are things that we now know we don't know.
But there are also unknown unknowns. There are things we do not know we don't know.

En dan is er Trump
 
Ik heb laatst een filmpje gezien over de inspraak die burgers hebben tijdens een gemeentevergadering, waar men wilde stemmen over het dragen van mondkapjes in bepaalde gelegenheden.
De reacties zijn epic. Echt waar. Gekker wordt het niet.

Een paar leuke:

"Ik wil geen mondkapje vanwege dezelfde reden als waarom ik geen ondergoed draag: we hebben lucht nodig"
"God gaf ons de mogelijkheid tot ademen, en jullie willen die wijze veranderen? Jullie gaan BRANDEN IN DE HEL!!!!!
"Ik ben geen hond die een muilkorf omdoet!!
"Wij zijn vrij. Dit is Cuba niet! Ik laat me niet vertellen wat ik moet doen"
"In 2020 wint Trump en dan stuurt ie jullie naar de gevangenis"

Ik vind het niet gek dat het virus daar zo heftig is. Ze denken dat dit een verzinsel is van de elite/de Democraten/China/Links/Media om hun te pesten.
Van mij mogen ze allemaal lekker ziek worden, dit soort mentaal beperkten als eerste.

Ik vind de oorlog die daar wordt gevoerd op mondkapjes, alsof het een bewijs is van onderdrukking door de overheid, zo vreemd.

Zag ook dat veel mensen claimen dat ze vanwege gezondheidsredenen geen mondkapje mogen draaien en ze daar een pasje voor hebben. Het concept geloven ze heilig in. Maar het pasje hebben ze zelf gemaakt, is niet door een officiële instantie gemaakt. Daar bovenop roepen ze dat niemand aan je mag vragen vanwege welke gezondheidsredenen dat dan is, maar de "wet" waar ze zich achter verschuilen gaat daar niet over. And as a cherry on top, lijken ze niet te snappen dat de door hun zo gekoesterde vrijheid van keuzes ook inhoudt dat een bedrijf in principe mag weigeren jou diensten te verlenen als ze dat nodig achten. En het is een fucking mondkapje, het doet verder niks met je.

Ik zou zeggen "This is America", maar het sijpelt jammer genoeg langzaam aan door naar andere landen.
 
Ik vind de oorlog die daar wordt gevoerd op mondkapjes, alsof het een bewijs is van onderdrukking door de overheid, zo vreemd.

Zag ook dat veel mensen claimen dat ze vanwege gezondheidsredenen geen mondkapje mogen draaien en ze daar een pasje voor hebben. Het concept geloven ze heilig in. Maar het pasje hebben ze zelf gemaakt, is niet door een officiële instantie gemaakt. Daar bovenop roepen ze dat niemand aan je mag vragen vanwege welke gezondheidsredenen dat dan is, maar de "wet" waar ze zich achter verschuilen gaat daar niet over. And as a cherry on top, lijken ze niet te snappen dat de door hun zo gekoesterde vrijheid van keuzes ook inhoudt dat een bedrijf in principe mag weigeren jou diensten te verlenen als ze dat nodig achten. En het is een fucking mondkapje, het doet verder niks met je.

Ik zou zeggen "This is America", maar het sijpelt jammer genoeg langzaam aan door naar andere landen.
Ja, in andere landen is er een groep die alles wegwuift (ook in NL), maar dat is toch een minderheid, ook in de regering. In de VS is het een substantiële groep...
 
Ja, in andere landen is er een groep die alles wegwuift (ook in NL), maar dat is toch een minderheid, ook in de regering. In de VS is het een substantiële groep...

Dat is waar en dat komt natuurlijk in de eerste plaats door de lege retoriek van hun grote held Trump.

Als een mondkapje toch betekent dat we sneller terug naar een enigszins normale situatie kunnen, is dat toch een verwaarloosbaar offer? Als ik die hier moet gaan dragen om zonder gezeik de straat op te kunnen, ga ik er niet moeilijk over doen. Koop ik gewoon een heel kek mondkapje. Fashion statement!
 
Dat is waar en dat komt natuurlijk in de eerste plaats door de lege retoriek van hun grote held Trump.

Als een mondkapje toch betekent dat we sneller terug naar een enigszins normale situatie kunnen, is dat toch een verwaarloosbaar offer? Als ik die hier moet gaan dragen om zonder gezeik de straat op te kunnen, ga ik er niet moeilijk over doen. Koop ik gewoon een heel kek mondkapje. Fashion statement!

De hele lockdown in Nederland vond ik persoonlijk geen groot offer offer. Zwaar klote dat de vakantie niet doorging, vervelend dat je niet ergens kon gaan eten, mijn ouders niet of weinig gezien gedurende een periode. Maar gewoon gegeten en gedronken, alles in huis werkt, niemand ziek, enz enz. Poeh poeh.
Nu zijn er nog wat restricties om te zorgen dat het onder controle blijft. Zoals je zegt, als een mondkapje in het openbaar helpt, so what?
 
De hele lockdown in Nederland vond ik persoonlijk geen groot offer offer. Zwaar klote dat de vakantie niet doorging, vervelend dat je niet ergens kon gaan eten, mijn ouders niet of weinig gezien gedurende een periode. Maar gewoon gegeten en gedronken, alles in huis werkt, niemand ziek, enz enz. Poeh poeh.
Nu zijn er nog wat restricties om te zorgen dat het onder controle blijft. Zoals je zegt, als een mondkapje in het openbaar helpt, so what?
Voor de gemiddelde loonslaaf is het geen probleem, maar bepaalde sectoren daar vallen wel flinke klappen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan