Mark van Bommel

Eigenlijk is MvB gewoon in de verkeerde tijd geboren. Hij zou ergens in de 1e eeuw geboren moeten zijn, aanvoerder van een Limburgs-Germaanse stam die in opstand komt tegen de Romeinen en in een duister woud drie legioenen over de kling jaagt. Geen slappe spelers, bange medische staf of laffe technisch directeur. Gewoon doden of gedood worden. Gewonden worden achtergelaten. Mannen zijn krijgers - volkomen loyaal of verraders. Als hij toen had geleefd, waren er nu nog steeds standbeelden om hem te eren.
 
Eigenlijk is MvB gewoon in de verkeerde tijd geboren. Hij zou ergens in de 1e eeuw geboren moeten zijn, aanvoerder van een Limburgs-Germaanse stam die in opstand komt tegen de Romeinen en in een duister woud drie legioenen over de kling jaagt. Geen slappe spelers, bange medische staf of laffe technisch directeur. Gewoon doden of gedood worden. Gewonden worden achtergelaten. Mannen zijn krijgers - volkomen loyaal of verraders. Als hij toen had geleefd, waren er nu nog steeds standbeelden om hem te eren.

Whahah, ik zie het al helemaal voor me.
 
Eigenlijk is MvB gewoon in de verkeerde tijd geboren. Hij zou ergens in de 1e eeuw geboren moeten zijn, aanvoerder van een Limburgs-Germaanse stam die in opstand komt tegen de Romeinen en in een duister woud drie legioenen over de kling jaagt. Geen slappe spelers, bange medische staf of laffe technisch directeur. Gewoon doden of gedood worden. Gewonden worden achtergelaten. Mannen zijn krijgers - volkomen loyaal of verraders. Als hij toen had geleefd, waren er nu nog steeds standbeelden om hem te eren.

Ja, dan wel. Dan wel.
 
Valt er dan helemaal niks voor te zeggen dat als - bijvoorbeeld - een linksback slecht invalt, je hem na afloop eens even flink afranselt met een zweep?
Zou wel niet conform de arbo zijn, hè? :unsure:

De zweep zal dan een goedgekeurd ergonomisch handvat moeten hebben, en er moet een duidelijke instructie zijn hoe je een zweeparm -niet te verwarren met een whiplash- kunt vermijden.
 
Ik vind het nog altijd onbegrijpelijk dat hij is ontslagen

Ik vind het nog altijd onbegrijpelijk hoe debiel de PSV top is, door 1 amateur te vervangen door een andere amateur :FP:
Ik was 100% pro ontslag, maar als ik had geweten dat Faber er voor zou komen zou het me niks uitmaken wie van de 2 amateurs het verloren seizoen afmaakt ook.
 
Ik vind het nog altijd onbegrijpelijk hoe debiel de PSV top is, door 1 amateur te vervangen door een andere amateur :FP:
Ik was 100% pro ontslag, maar als ik had geweten dat Faber er voor zou komen zou het me niks uitmaken wie van de 2 amateurs het verloren seizoen afmaakt ook.

En toch ging het onder Faber ineens wel weer draaien. Toeval? Ik denk het niet. Vitesse en Groningen uit winnen had ik onder Van Bommel niet meer zien gebeuren. Goede coaches zijn niet altijd direct voor handen op het willekeurige moment waarop jij, halverwege het seizoen, je huidige coach ontslaat. Faber heeft de boel prima opgelost, zonder wereldwonderen te verrichten. Ondertussen heeft PSV tijd en moeite gestoken in het zoeken en presenteren van een (voor de Eredivisie) grote naam waar wat van verwacht mag worden. Dat is met Roger Schmidt wel gelukt. Hij moet het nog waarmaken natuurlijk, maar op voorhand is het een aansprekende naam met een mooie bagage aan buitenlandse ervaring. Je mag ook wel een keer positief zijn.
 
En toch ging het onder Faber ineens wel weer draaien. Toeval? Ik denk het niet. Vitesse en Groningen uit winnen had ik onder Van Bommel niet meer zien gebeuren. Goede coaches zijn niet altijd direct voor handen op het willekeurige moment waarop jij, halverwege het seizoen, je huidige coach ontslaat. Faber heeft de boel prima opgelost, zonder wereldwonderen te verrichten. Ondertussen heeft PSV tijd en moeite gestoken in het zoeken en presenteren van een (voor de Eredivisie) grote naam waar wat van verwacht mag worden. Dat is met Roger Schmidt wel gelukt. Hij moet het nog waarmaken natuurlijk, maar op voorhand is het een aansprekende naam met een mooie bagage aan buitenlandse ervaring. Je mag ook wel een keer positief zijn.
Ik zie niet wat Faber voor elkaar heeft gekregen wat Van Bommel niet gekund had.

Maar goed. Ik snapte zijn ontslag wel. Het liep al een tijd niet.

Faber als oplossing was echter niks. Ik ben wel benieuwd naar Schmidt.

En o ja, Van Bommel blijft altijd een PSV icoon natuurlijk.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Bij mij is dat precies omgekeerd. Ik zie niet hoe van Bommel een lijn die al sinds de winterstop van '18/'19 naar beneden liep binnen een paar wedstrijden had kunnen ombuigen, en ik constateer dat het onder Faber in ieder geval weer de goede kant op boog.
 
Bij mij is dat precies omgekeerd. Ik zie niet hoe van Bommel een lijn die al sinds de winterstop van '18/'19 naar beneden liep binnen een paar wedstrijden had kunnen ombuigen, en ik constateer dat het onder Faber in ieder geval weer de goede kant op boog.
Er is niks veranderd:
- spel niet veel beter
- nog steeds 4e
- nog steeds 10 (verlies)punten achter op de koppositie
 
Er is natuurlijk wel wat veranderd:

Dat de achterstand nog steeds 10 verliespunten is, is een indicatie dat de neergaande lijn gestopt is. Want onder Van Bommel haalde PSV al bijna een jaar lang structureel minder punten dan Ajax en AZ.

Maar wat belangrijker is: als het niet loopt moet je in ieder geval een resultaat halen. Winnen, of in ieder geval niet verliezen. En als zelfs dat niet meer lukt, in ieder geval niet dik verliezen. Maar onder Van Bommel stond er een elftal dat het bij de eerste de beste tegenslag liet lopen, getuige de oorwasseningen tegen Sporting, AZ en fucking LASK Linz. Dát is er in ieder geval uit, en dat is de basis om op voort te bouwen.

Van Bommel noemde het ontbreken van Malen en Bergwijn als belangrijke oorzaken voor de slechte serie met maar 2 winstpartijen in 12 wedstrijden. Die twee waren er na de winterstop ook niet meer bij, dus als ik Van Bommel mag geloeven had hij er zelf ook geen vertrouwen in dat hij het zo goed had gedaan als Faber.
 
Bij mij is dat precies omgekeerd. Ik zie niet hoe van Bommel een lijn die al sinds de winterstop van '18/'19 naar beneden liep binnen een paar wedstrijden had kunnen ombuigen, en ik constateer dat het onder Faber in ieder geval weer de goede kant op boog.
Hey! He is back! Welkom terug :)
 
Bommel is terecht ontslagen en daar is veel te lang mee gewacht.
Dat hij nu wat napruttelt in de media boeit niet. Veel succes bij je volgende club en leer luisteren naar de mensen om je heen, zou ik willen zeggen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan