Amerika

Haal dat misschien maar weg hoor. Je gaat de komende maanden allerlei dingen van Trump zien die hij puur en alleen doet om herkozen te worden.

Trump vs Biden, armoede vs armoede. Een ADHD'er vs iemand die 24/7 chronisch moe is en waar niks van uit komt.. hoe dan ook droevige toekomst
 
Vind je? Zonder enig onderzoek beslist hij dat de nekklem niet meer noodzakelijk is. Gewoon pure willekeur. Daarnaast is Floyd niet gestorven door een nekklem, maar doordat een agent met zijn knie op zijn nek zat. Heel wat anders. Tenslotte mag het in levensgevaar van de agent nog steeds. We weten allemaal hoe Amerikaanse agenten (en eigenlijk Amerikanen in het algemeen) vinden over levensgevaar. Het is niks anders dan anders: Trump roept zelf gewoon weer iets uit de onderbuik.
Toch vraag ik me af of deze reactie ook zo is bij bijvoorbeeld een Obama. Trump is niet de enige bestuursleider die beslissingen neemt op basis van van onderbuikgevoelens van de meerderheid.

Volgensmij bedoeld Trump alle vormen van verstikkende methodes om een verdachten aan te houden. Ik gok dat AD het letterlijk naar nekklem heeft vertaald. Maar volgensmij valt de methode van een knie in de nek ook onder de 'order' van Trump.

Dat klopt dat het er nog steeds een grijs gebied is. Aan de andere kant moet je een agent die in levensgevaar is voldoende middelen kunnen bieden om zichzelf te verdedigen. Dan ligt het risico ook anders. Bij George Floyd, voor zover ik weet, lag het enige risico dat deze man dood zou gaan. Als deze methode op tijd gestopt was dan liepen de agenten geen levensbedreigend gevaar op.

Denk zelf dat dit een eerste stap is. En eigenlijk best bijzonder voor een republikeinse president waarvan de kiezers voornamelijk toch omgeschreven zijn als rednecks.
Maakt hem geen goede president.
 
Trump vs Biden, armoede vs armoede. Een ADHD'er vs iemand die 24/7 chronisch moe is en waar niks van uit komt.. hoe dan ook droevige toekomst
Ik zou ADHDer vervangen door narcist en chronisch moe gewoon door oud, enige die iets zegt over Biden zijn moeheid is Trump, die zelf niet eens gewoon een beker kan vasthouden.
Positieve van Biden is dat ie zijn politiek niet laat drijven op de kurk die verdeeldheid heet. Maar ergens is het om te janken dat ze niet met een jongere kandidaat naar voren zijn te komen.
 
Obama...
Wat voelt dat als lichtjaren geleden. Nog steeds onvoorstelbaar dat zo'n klasse vent is vervangen door een figuur zoals Trump. Klinkt nog steeds als een grap.
 
Obama...
Wat voelt dat als lichtjaren geleden. Nog steeds onvoorstelbaar dat zo'n klasse vent is vervangen door een figuur zoals Trump. Klinkt nog steeds als een grap.
Ik ben echt verre van op de hoogte van de Amerikaanse politiek. Maar ik heb eigenlijk begrepen dat Obama helemaal niet zo'n goede president was, qua resultaten dan. Verder natuurlijk wel een gedistingeerde kerel met goede speeches.
 
Toch vraag ik me af of deze reactie ook zo is bij bijvoorbeeld een Obama. Trump is niet de enige bestuursleider die beslissingen neemt op basis van van onderbuikgevoelens van de meerderheid.

Volgensmij bedoeld Trump alle vormen van verstikkende methodes om een verdachten aan te houden. Ik gok dat AD het letterlijk naar nekklem heeft vertaald. Maar volgensmij valt de methode van een knie in de nek ook onder de 'order' van Trump.

Dat klopt dat het er nog steeds een grijs gebied is. Aan de andere kant moet je een agent die in levensgevaar is voldoende middelen kunnen bieden om zichzelf te verdedigen. Dan ligt het risico ook anders. Bij George Floyd, voor zover ik weet, lag het enige risico dat deze man dood zou gaan. Als deze methode op tijd gestopt was dan liepen de agenten geen levensbedreigend gevaar op.

Denk zelf dat dit een eerste stap is. En eigenlijk best bijzonder voor een republikeinse president waarvan de kiezers voornamelijk toch omgeschreven zijn als rednecks.
Maakt hem geen goede president.
Dat is waar. Ik heb me overigens enkel op het AD artikel gebaseerd. Maar enig onderzoek zou wel fijn zijn.

Hier in Nederland zou Rutten nooit van de ene op de andere dag zo'n maatregel kunnen nemen.

Misschien is de maatregel ook wel goed, maar enige onderbouwing zou wel prettig zijn. Ondanks het af en toe agressieve optreden van de Amerikaanse politie moeten ze toch voldoende middelen hebben om in te grijpen. Hetzelfde geldt voor Nederland, waar eigenlijk dezelfde discussie gevoerd wordt.
 
Dat is waar. Ik heb me overigens enkel op het AD artikel gebaseerd. Maar enig onderzoek zou wel fijn zijn.

Hier in Nederland zou Rutten nooit van de ene op de andere dag zo'n maatregel kunnen nemen.

Misschien is de maatregel ook wel goed, maar enige onderbouwing zou wel prettig zijn. Ondanks het af en toe agressieve optreden van de Amerikaanse politie moeten ze toch voldoende middelen hebben om in te grijpen. Hetzelfde geldt voor Nederland, waar eigenlijk dezelfde discussie gevoerd wordt.
Rutten zou waarschijnlijk gezegd hebben dat de politieagent "een beetje hoog in de concentratie zat" ;)
 
Ik ben echt verre van op de hoogte van de Amerikaanse politiek. Maar ik heb eigenlijk begrepen dat Obama helemaal niet zo'n goede president was, qua resultaten dan. Verder natuurlijk wel een gedistingeerde kerel met goede speeches.

Ligt er volgens mij aan, aan wie je het vraagt. Ik heb het gevoel dat de meeste kritiek van rechts komt en dan kun je je weer afvragen in hoeverre het terecht is. Het is een erg verdeeld land met hele andere visies. Werkt natuurlijk twee kanten op. Dat ie door links ook flink wordt opgehemeld en als God-koning wordt neergezet inmiddels, waarbij je je kunt afvragen of dat nou terecht is.

Maar los van politieke prestaties, in ieder geval een fijne vent om naar te luisteren. Ik mis op z'n minst z'n charme en kalmte.
 
Hier weer een sterk staaltje Trump beleid:

Eaq1Bc7WsAADRAb


Bron: https://ourworldindata.org/grapher/...?time=2020-02-24..&country=European Union~USA
 
Wisten jullie dat “ de briljante wetenschappers van VS het aids-vaccin hebben ontwikkeld”? :ROFL::ROFL::ROFL:
 
Is dat niet deels op staten zelf af te wentelen? In hoeverre kan Trump een lockdown instellen, in hoeverre is hij verantwoordelijk voor de controle.

Het helpt in ieder geval niet als Trump begint met Corona als hoax te benoemen en het openhouden van winkels etc. aan te moedigen en vervolgens staten te beschuldigen van het kapotmaken van de economie.
 
Het helpt in ieder geval niet als Trump begint met Corona als hoax te benoemen en het openhouden van winkels etc. aan te moedigen en vervolgens staten te beschuldigen van het kapotmaken van de economie.

Hij heeft bovendien de macht om er een "matter of national security" van te maken. Op dat moment hebben de Staten simpelweg te volgen.
 
Het helpt in ieder geval niet als Trump begint met Corona als hoax te benoemen en het openhouden van winkels etc. aan te moedigen en vervolgens staten te beschuldigen van het kapotmaken van de economie.
Eens, en ook het continue zonder mondkapje verschijnen van hem en medewerkers helpt niet.
 
Nog niks gepost over het boek van Bolton?

Gaat natuurlijk weer niks veranderen, maar zoals altijd weer prachtige informatie.
 
Nog niks gepost over het boek van Bolton?

Gaat natuurlijk weer niks veranderen, maar zoals altijd weer prachtige informatie.
Ja, of een rancuneuze ex medewerker die er een slaatje uit probeert te slaan.

Vind het gegeven dat een nicht van Trump een boek wil publiceren maar dat dat niet zou mogen omdat ze ooit een contract heeft getekend (non disclosure agreement) met haar oom nog een stuk vreemder. (of is hier iemand die wel zulke afspraken heeft met zn nichtje?)
 
Terug
Bovenaan Onderaan