Alfred Schreuder is vrij lijkt mij een betere optie als assistent voor naast Roger Schmidt dan Andre Ooijer die nog geen echte ervaring heb om iets toe te voegen.
 
Roger neemt zijn eigen assistent al mee, Jorn Wolf. Ik denk dat ze Ooijer erbij willen zetten omdat het iemand vanuit de club is die hier al wat langer werkt, niet perse voor de ervaring.
 
Roger neemt zijn eigen assistent al mee, Jorn Wolf. Ik denk dat ze Ooijer erbij willen zetten omdat het iemand vanuit de club is die hier al wat langer werkt, niet perse voor de ervaring.
Kan die gelijk de tassen dragen.
 
  • Leuk
Reactions: Bas
Alfred Schreuder is vrij lijkt mij een betere optie als assistent voor naast Roger Schmidt dan Andre Ooijer die nog geen echte ervaring heb om iets toe te voegen.
Dat doet Schreuder niet en bovendien is het een slecht idee; 2 kapiteins op 1 schip moet je niet willen of denk jij echt dat Schreuder zichzelf laat degraderen van hoofdtrainer tot assistent.
 
Vindt t wel interessant worden. Ooijer als oud PSV erin. Is wel een type die z’n mond open trekt naar mijn idee.
vd Gouw mooie carrière gehad, in de absolute top gewerkt.
wordt een mooie combi van verfrissend buitenlands met club mensen en andere NLers die in de top gewerkt hebben.
 
Vindt t wel interessant worden. Ooijer als oud PSV erin. Is wel een type die z’n mond open trekt naar mijn idee.
vd Gouw mooie carrière gehad, in de absolute top gewerkt.
wordt een mooie combi van verfrissend buitenlands met club mensen en andere NLers die in de top gewerkt hebben.
Nu nog een paar ervaren scouts met uitgebreid netwerk in Europa en Zuid Amerika erbij voor het nieuwe seizoen...
 
Nu nog een paar ervaren scouts met uitgebreid netwerk in Europa en Zuid Amerika erbij voor het nieuwe seizoen...
Met de Focus in Mexico en de VS. Daar is nog veel talent redelijk goedkoop op te pikken. Daarnaast heeft PSV een goede naam daar.
In Europa de focus op Belgie en Oost Europa(Kroatie, Hongarije en Polen). Daar is veel talent wat ook op jonge leeftijd deze kant opgepikt kan worden. Dit lijkt me in 2 a 3 zinnen de focus, wat de scouting zich op moet richten. Maar dit is mijn nederig mening
 
Met de Focus in Mexico en de VS. Daar is nog veel talent redelijk goedkoop op te pikken. Daarnaast heeft PSV een goede naam daar.
In Europa de focus op Belgie en Oost Europa(Kroatie, Hongarije en Polen). Daar is veel talent wat ook op jonge leeftijd deze kant opgepikt kan worden. Dit lijkt me in 2 a 3 zinnen de focus, wat de scouting zich op moet richten. Maar dit is mijn nederig mening
Heb juist het idee dat Belgie altijd weinig oplevert voor PSV. Op een enkeling na. Natuurlijk wel blijven scouten.

Mexico en de VS twijfel ik over. Soms nog wel goedkoop op te pikken maar vaak zijn de echt goede talenten ook al fors duur.

Denk eigenlijk dat je voornamelijk voor talent bij de jeugdopleiding moet zijn en een goed netwerk beschikken. Maar ik zou vooral goede scouts willen zien die buitenkansjes opspeuren zoals een Guardado en een Rodriquez (ondanks maar 1 seizoen). Dat zijn net de spelers die je niet echt kunt opleiden (ervaring) maar wel een groot verschil kunnen maken. Soms kun je ze goedkoop kopen of huren.
 
Heb juist het idee dat Belgie altijd weinig oplevert voor PSV. Op een enkeling na. Natuurlijk wel blijven scouten.

Mexico en de VS twijfel ik over. Soms nog wel goedkoop op te pikken maar vaak zijn de echt goede talenten ook al fors duur.

Denk eigenlijk dat je voornamelijk voor talent bij de jeugdopleiding moet zijn en een goed netwerk beschikken. Maar ik zou vooral goede scouts willen zien die buitenkansjes opspeuren zoals een Guardado en een Rodriquez (ondanks maar 1 seizoen). Dat zijn net de spelers die je niet echt kunt opleiden (ervaring) maar wel een groot verschil kunnen maken. Soms kun je ze goedkoop kopen of huren.
Er lopen heel veel (goede)belgen in de jeugd(De lange, Vertessen), PSV heeft al best wat belgische jeugdspelers opgeleid(Bakkali, Perreira en nog wat mindere goden). Al breken ze niet door maar ook voor een niet doorgebroken jeugdspeler kan je geld vragen.
Dus het loont wel degelijk om daar te scouten, dat hoeft niet perse voor het eerste team.
Daarom moet je in Mexico echt vroeg bij zijn op 19,20 jaar. PSV kan zich manifesteren als de springplank vanaf Mexico voor midden amerika.
Bij buitenkansjes moet je veel geluk hebben, daar kan je niet op rekenen. Ook nieuwe markten zoals Iran(moet vast wat te vinden zijn), Japan, Colombia en Chili zou PSV actief moeten scouten. Misschien ook op wat lagere niveau in Brazilië en Argentinië.
 
  • Leuk
Reactions: Bas
Er lopen heel veel (goede)belgen in de jeugd(De lange, Vertessen), PSV heeft al best wat belgische jeugdspelers opgeleid(Bakkali, Perreira en nog wat mindere goden). Al breken ze niet door maar ook voor een niet doorgebroken jeugdspeler kan je geld vragen.
Dus het loont wel degelijk om daar te scouten, dat hoeft niet perse voor het eerste team.
Daarom moet je in Mexico echt vroeg bij zijn op 19,20 jaar. PSV kan zich manifesteren als de springplank vanaf Mexico voor midden amerika.
Bij buitenkansjes moet je veel geluk hebben, daar kan je niet op rekenen. Ook nieuwe markten zoals Iran(moet vast wat te vinden zijn), Japan, Colombia en Chili zou PSV actief moeten scouten. Misschien ook op wat lagere niveau in Brazilië en Argentinië.
Dat is zeker waar. Maar we zitten ook zo dicht bij de grens dat scouten in Belgie sws wel gebeurd.

Ja maar bijvoorbeeld een Lainez koste ookal dik over de 10 miljoen en die lijkt nu ook net te kort te komen voor een Betis. En direct op 18 kopen zit je ookal snel op een paar ton salaris wegens wetgeving. Tuurlijk er zijn uitzonderingen. Maar dat is ook zo in Brazillie en Argentinië. Mauro Junior heeft volgensmij ook niet de hoofdprijs gekocht.

Met de nieuwe markten ben ik het wel mee eens. Omdat daar spelers denk ik wel echt goedkoper zijn. Maar Mexico is qua prijs echt niet lager dan een Eredivisie.
 
Met de Focus in Mexico en de VS. Daar is nog veel talent redelijk goedkoop op te pikken. Daarnaast heeft PSV een goede naam daar.
In Europa de focus op Belgie en Oost Europa(Kroatie, Hongarije en Polen). Daar is veel talent wat ook op jonge leeftijd deze kant opgepikt kan worden. Dit lijkt me in 2 a 3 zinnen de focus, wat de scouting zich op moet richten. Maar dit is mijn nederig mening
België? pSV scout daar al sinds 25 jaar maar geen enkel Belgisch talentje is geschikt gebleken voor het Eerste van PSV. En Mexico zou ik voorlopig laten. Laat Ajax maar denken dat ze daar spelers kunnen halen. Ik zou me focussen op Afrika, Japan en Zuid Korea plus Brazilië, Colombia en Peru/Chili.
 
België? pSV scout daar al sinds 25 jaar maar geen enkel Belgisch talentje is geschikt gebleken voor het Eerste van PSV. En Mexico zou ik voorlopig laten. Laat Ajax maar denken dat ze daar spelers kunnen halen. Ik zou me focussen op Afrika, Japan en Zuid Korea plus Brazilië, Colombia en Peru/Chili.

Grappig dat je dit nu post; ik was namelijk een antwoord aan het schrijven op de punten van Kira, waarbij ik voorstelde dat PSV eens wat meer in Afrika zou moeten gaan kijen en stelde dat het met de talentenaanwas uit Mexico ook wel meeviel; Guardado, Lozano en Moreno, en misschien nog Salcido. Ook het aantal geslaagde Mexicanen dat niet bij PSV actief is (geweest) en vanuit Mexico naar een europese club is gegaan valt eigenlijk behoorlijk tegen. Zou er dus ook niet zo heel veel tijd in stoppen. Zeker in de gaten blijven houden, zodat je ooit eens een Guardado of Lozano kunt scouten, maar je niet blindstaren op dat land. Peru heeft ook een te kleine poule met geslaagde spelers; Chili is wel interessant, Argentinië en Brazilië en Colombia ook wel. Japan en Zuid-Korea vanwege de eventuele commerciële mogelijkheden.

Het blijft enigzins vreemd dat PSV zo weinig uit België weet te halen. Kan wel een reden bedenken: het niveauverschil tussen de Eredivisie en de Belgische competitie wordt door de grote Belgische talenten waarschijnlijk te klein bevonden om een stap naar Nederland te overwegen, plus ze staan al op de radar van Engelse topclubs. Blijven de mindere goden over. Blijft toch zonde dat Bakkali uiteindelijk geen topsportmentaliteit bezat en raar ging doen terwijl hij aanvankelijk juist buitenlandse topclubs afwimpelde en zich focuste om bij PSV in het eerste te debuteren; dat was wel een absolute buitencategorie qua talent.
 
Grootste nadeel aan Afrika is/was dat er vaak gesjoemeld word met bijvoorbeeld leeftijd. Vraag me af of dat probleem nog steeds speelt of nu al een stuk beter gaat.
 

Klinkt positief, mooi CV heeft Kornetka al opgebouwd
Mooi. Maar ik zou het fijn vinden als er ook enig nieuws is mbt nieuwe aankopen... Assistenten, lekker belangrijk zou ik zeggen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan